אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

הרגלים רעים


אני זוכר איזו תכנית זהו-זה מיתולוגית, בה בראבא מסביר למוני שלכל אחד יש הרגל רע, ושהוא מרגיש נורא כי לו עצמו אין אף מנהג מגונה אחד. מהר מאוד הוא חליט לאמץ לעצמו תנועה מיותרת של הצמדת שתי אצבעות מתוחות לאף, בתקווה שלאט לאט זה יהפוך להרגל הרע הייחודי שלו.

אח, בראבא, איזה נהדר.
ואכן, דומני כבר אמר קהלת שאין איש בארץ אשר יעשה רק טוב ולא יחטא. כולנו אנושיים ולכן, בהגדרה, אנו מועדים מראש לכשלונות ולא רק להצלחות. יש לנו חולשות, יש לנו מאוויים ודחפים ויש לנו שדונים קטנים שאומרים לנו את ההיפך מהעצות המהוגנות של המלאכונים בלבן (קראתי יותר מדי קומיקס בתור ילד).
אז אם אנחנו מבינים שאנחנו כאלה, אנושיים, השאלות הנולדות הן אז מה עושים עם זה. האם אנחנו מתייסרים? האם אנחנו מנסים להשתפר? האם אנחנו מרחיבים את ההרגלים הרעים שלנו או דווקא מצמצמים אותם? ומה האפקט וההשפעה שלהם על כלל חיינו?
הנה כמה דוגמאות להרגלים רעים "קטנים", הנוגעים לסגנון החיים. כלומר, ברור שלעשן 2 חפיסת סגריות ביום זה לא הרגל רע אלא משאלת מוות. אבל מה קורה עם מי שמעשן בשיטת "תן לי"?
מה קורה עם מי שלא אוכל סוכר אבל פשוט חייב לרדת על חבילת שוקולד חלב פעם בשבוע?
מה עם אלו שאוכלים נכון אבל חייבים בירה כל ערב?
יש המכורים לבייגלה ויש לפירות יבשים,
ויש כאלה המכורים להליכון או למד דופק
מה עם אלו שאוכלים נכון ומתאמנים נכון אבל עובדים מבוקר עד ליל?
ומי שכל הזמן לחוץ?

אני מניח שלכל אחד מאיתנו יש את אותו "משהו". אותו הרגל גרוע, אותו מנהג מגונה, אותה חולשה אנושית. מול ההרגלים הגרועים מתייצבים רק הרצון והנחישות, אבל גם הם לא תמיד יכולים להתמודד עם העוצמה של ההרגל הרע. ככל שהוא ותיק יותר, כך קשה לשרש אותו. זה חלק מאיתנו.
החדשות הטובות הן שזה בסדר.
זה לא אידיאלי, זה לא "מלכתחילה" וזה כנראה גם מזיק, אבל אם זה רק הרגל אחד בתוך מארג רחב יותר של סגנון חיים נכון, אתם על הסוס. תמיד יהיו נפילות או עגולי פינות. השאלה היא האם זה הרגל בתוך סגנון חיים נכון או שיש לכם הרגל אחד בריא בתוך סגנון חיים הרסני. איפה אתם על הסקאלה? אתם כמו הנהג מונית שלי, אלכס, שמנסה בכל דרך להרוס לעצמו את הבריאות, או שאתם כמו הנהג מונית הרוחני מפלורידה? אתם מנסים לעשות צעדים מעשיים לתזונה בריאה ואורח חיים ספורטיבי, ורק שיש לכם כמה פ#קים קטנים שנשארו מהעבר או שאתם ממש (עוד לא) בעניין?
יאללה, תתנו לעצמכם קצת ספייס.
אתם לא מושלמים.
אתן לא מושלמות.
וזה בסדר גמור.


Share/Bookmark

By מר קדמוני with 3 comments

3 הערות קוראים:

אתה פשוט בן אדם אדיר.תודה

שלום אני חדשה בדיאטה אבל מאד קשהלי בלחילות והקאות האם זה נורמלי לימים הראשונים ....

חדשה, זה לא נורמלי בכלל. כאן זה לא מקום נכון ליעוץ. אולי תצטרפי לקבוצת פליאו בפייסבוק.

הוסף רשומת תגובה