אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

מחשבה קטנה מהעיר הגדולה


שלום חברים
למרות שאני מקבל לאחרונה די הרבה שאלות ישירות למייל בנוסף לתגובות עם שאלות כאן בבלוג, בעיקר של אנשים שחדשים לגישה הקדמונית, אני קצת מתקשה לענות כי כרגע אני בדרכים, בארה"ב (אני יודע, אבל מישהו צריך לעשות את העבודה הקשה בשבילכם). אני שמח שאחרים משתפים ועונים ומגיבים מניסיונם. השיח ההדדי בתוך הקהילה שלנו הוא נהדר וה"שכל", ללא ספק, נמצא אצל ההמון. אז תמשיכו לשאול, ותמשיכו לענות, ואני אנסה להמשיך להשתלב בין לבין.

מכל מקום, היום, יום שמש נעים ואביבי להפליא כאן במנהטן, ובצהרי היום עברתי ליד פארק אחד קטן באיזור טרייבקה, והנה חבורת גברים עובדת על מתח ומקבילים. מה שקוראים "Ghetto workout". חמישה-שישה גברים, מתקן אחד. כולם בודאי מעל גיל ארבעים, חלקם הרבה יותר. רובם מכריסים, חלקם שמנים ממש. לכולם כפפות ושפע של זמן. הם מתלוצצים, עושים סט שכיבות שמיכה, נותנים אחד לשני פידבק, עושים סט מתח, ועוד. לא יחד, אלא כל אחד עושה תרגילים אחרים אבל כולם מפרגנים אחד לשני, מסבירים, מקשקשים, ומפרגנים. עבודה פשוטה, בסיסית, איטית, יעילה להפליא.
כמה מחשבות:
  • בגטו כמו בגטו, אין ביגוד ספורטיבי. סתם ג'ינס, טי-שירט וכפפות. אחד היה עם ז'קט. אין פוזה אופנתית. יש ת'כלס, וזה יפה.
  • ההשפעה של סרטוני ה"גטו" היא ברורה מאוד. אנשים קצת חיים בסרט. אין אולי פוזה בביגוד, אבל בהחלט יש פוזה בשאר. גם מתחילים עושים שכיבות שמיכה עם כפות ידיים צמודות, עושים אלתורים של ראש מתחת למוטות ושאר ירקות. נו, מילא. 
  • האירובי לא נכנס. יש עבודה איטית, מדודה, עם הפסקות ארוכות, אבל עם נחישות רבה. זה עובד. הם חזקים מאוד והמשקל העודף לא הפריע לחלק לעשות עוד ועוד עליות מתח. 
  • הבטן לא קובעת. שניים מהחבורה היו שמנים של ממש (לא בתמונה). והם עשו שכיבות שמיכה "בהנחה" כלומר בשיפוע קל. הם התאימו את האימון לרמה שלהם, אבל התאמנו עם כל החבורה. בצהרי היום, בלי להתבלבל, בלי להתבייש, החבר'ה הגדולים נותנים עבודה. 
  • עיריית ניו יורק נותנת פלטפורמה מעולה. המתקן שבתמונה הוא פשוט, עמיד כמעט לנצח, זול להתקנה ולתחזוקה ובכל זאת, לא תראו כזה בארץ. אולי פה ושם. כאן תמצאו כזה בכל פארק. ותמיד תמצאו לידו אנשים שעובדים בהתאמה. כח בסיסי ויעיל. משום מה כאן בארץ מעדיפים לבנות מכשירים יקרים ולא יעילים ולא לרתך צינור עגול לשתי עמודים וחלאס. 
  • נחישות היא שם המשחק. 
  • זרם החיים במנהטן תמיד נראה לי אחר לחלוטין. 
אז יאללה, לעבודה!


Share/Bookmark

By מר קדמוני with 4 comments

4 הערות קוראים:

היי,

אחלה מחשבות, גם עברו לי בראש כשהייתי בניו יורק לפני שבוע. גם בארץ יש מתקני כושר כאלה ובמקרה ממש עכשיו חזרתי מאחד כזה ואפילו ליד הים, פשוט תענוג. יש שם בדרך כלל מתח, מקבילים ועוד כמה צעצועים. ויש גם תרבות של אנשים קבועים שמתאמנים שם. זה חינם וכיף ובאוויר הפתוח.

למי שמחפש בת"א יש רשימה בקישור הזה
http://www.tel-aviv.gov.il/Tolive/EcoCity/Pages/GymGardenList.aspx?tm=2&sm=19&side=614

חוץ מזה כדאי גם לבקר באתר של al kavadlo שמוקדש לאימונים מהסוג הזה ומלא סירטונים שווים של bodyweight training.

http://www.alkavadlo.com/

שבת שלום!

נסיעה טובה!!! תחזור בשלום!

נסיעה טובה שיהיה.
בכל מקרה, הייתי שמח לשמוע את דעתך על הענף,
בריא? עדיף על פני משהו? יש בו יתרונות?

ברור שבריא, ברור שמצוין, ברור ש"רק" פעילות גוף מלא אינה מספקת לגוף סבולת, כח מתפרץ, גמישות או זריזות אלא בעיקר כח. אז כל אחד יבחר באיזה מינון זה מתאים לו, אבל להתחבר אף ורק למוט המתח שבפארק עלול להגביל יותר מאשר לאפשר.

הוסף רשומת תגובה