אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

מי זה דודי גולדמן ולמה הוא משקר לנו בפנים בשם המקצוע שלו ?

אבא שלי היה מוטרד מאוד הבוקר.
הוא פתח את העיתון כהרגלו, והנה על כפולת עמודים יש כתבה מרעישה על האדם הקדמון, והנה כותרת המשנה זועקת ש"הוא היה צמחוני ולא זולל בקר". גם המילים הקטנות בכתבה ממשיכות את אותו הקו שהביא לציבור דודי גולדמן :
"(האדם הקדמון) היה בעיקר צמחוני. הוא אמנם אכל גם בשר, אבל בכמויות קטנות. עד כה סבר המדע שהאדם הקדמון היה צייד שניזון מבשר בלבד" ובהמשך הוא מתאר את רשמיו מראיון עם פרופ' אבי גופר, שחפר במקום: "את הצמחונות הוא מסביר בהעלמות הפילים מאזורנו לפני 400 אלף שנים, מה שאילץ את בני האדם למצוא מזון חלופי".
וואלה.

שקר הבוקר של ידיעות אחרונות


"התימנים מראש העין מקלקלים לך את התיאוריה", כך כתב לי אבא שלי הבוקר בווטסאפ אחרי שקרא והפך לעוד קורא מודאג.
האמנם כך ?

כרגיל אני מאמין שכדאי לקרוא את העובדות ולא את הפרשנות של עיתונאים עם אג'נדה.
כדי להקל על החיים לדוברי העברית, אתמול הופיע מאמר מקביל ב"פורטל הישראלי לחקלאות וסביבה" שזה אתר טוב שכותב לא אחת על חדשות בתחום הארכיאולוגיה וההיסטוריה. בוא נקרא. כי הם מביאים את דברי החוקרים ממש ולא פרשנות.
גם הם ראיינו את החוקרים וגם הם כותבים על ממצאי שיניים, מיני אדם חדשים, בשר ומשמעויות. אבל מרתק לראות שמה שאומרים החוקרים עצמם הוא ההיפך הגמור מהרושם ומהמסקנות אליהם הגיע דודי גולדמן.

השיניים שנמצאו במערת קסם

(יש משמעויות מרתקות ורבות לממצאים ממערת קסם, והיא שווה פוסט נפרד ומעמיק. זהו ערש ההיסטוריה ממש כאן מתחת לאף. נמצא שם מין אדם שונה מהמקובל, בתי מלאכה עצומים להכנת כלי צייד, וגם שיטות חדשות בניתוח ואנליזה של ממצאים פיזיים, ואני מבטיח להגיע לזה יום אחד)

הנה כמה מהדברים אותם אומרים הפרופסורים שחפרו שם (רן ברקאי ואבי גופר). לא אני:
"מינים שונים של בני אדם חיו כאן מיליון שנה ואכלו פילים", אומר פרופ' ברקאי. "לפני כ-400 אלף שנים נעלמו עצמות הפילים מאתרי המגורים והפעילות של האדם. פיל זאת חבילת קלוריות מדהימה. חישבנו ומצאנו שמבחינה תזונתית, פיל אחד שווה 80 יחמורים לפחות. היעלמות או היכחדות הפילים דחפה את בני האדם להתאים את עצמם לסביבה החדשה, גם מבחינה ביולוגית וגם מבחינה תרבותית. היתה העדפה לבני אדם קלי רגליים ובעלי יכולת קוגניטיבית מפותחת. שינויים אלה עודדו את השימוש באש לצורך צליית בשר, על מנת להפיק יותר קלוריות מהיחמורים".
בעברית: אכלו פחות פילים (כי אזל המלאי) ולכן התחילו לאכול יותר יחמורים ויותר לבשל.
למעשה, המערה הזו היא "העדות הקדומה ביותר לשימוש קבוע באש לצליית בשר". (הערה: ישנן גם הוכחות על צליית בשר כבר  לפני 780 אלף שנה, באתר גשר בנות יעקב, אבל שם אין רצף קבוע באותו המקום - זו לא מערה).
צמחונים???
אבל בואו נקרא הלאה, מה אומר פרופ' גופר:
"לתפיסתנו, בני אדם פרהיסטוריים אכלו בעיקר בשר ושומן, אבל אין ספק כי אכלו גם מזון צמחי. מה שמעניין כאן הוא סוג הראייה. גם בעבר מצאו זרעים באתרים פרהיסטוריים, אבל כאן העדות היא חד משמעית וישירה: אלה זרעים שנלכדו להם בין השיניים".

שזה בדיוק, אבל בדיוק, אנחנו.
וגם בדיוק ההיפך ממה שכתב לציבור דודי גולדמן.
דודי גולדמן הוא כתב המדע והטכנולוגיה של ידיעות אחרונות.
הבוקר הוא הרים פה כתבת מדע לתפארת (כפולת עמודים, בצבע!) שכולה, במיטב המסורת הטבעונית, שקרים, סילופים והטיית האמת כדי לתמוך באידאולוגיה האישית שלו.
אחלה כתב מדע יש לכם שם בידיעות אחרונות.
אולי די?

****
והערה לסיום: בדיוק כדי לייצר מקום בו תקבלו את כל המידע האמיתי, האיכותי, האמין, ובו תוכלו לראות ראיונות עם מיטב החוקרים (ועוד אלף ואחד דברים טובים) - אני מקים כעת את paleo.co.il ואשמח למעורבות ולתמיכה שלכם. אם אתם עדיין לא מכירים - הציצו כאן

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 8 comments

8 הערות קוראים:

לא יאומן. שמחה שהספקת לפרסם את הפוסט הזה לפני השאלות שהולכות להגיע מכולם. ("נו?? שמעת שהאדם הקדמון בעצם היה צמחוני??")

ישר כוח! כל הכבוד על התגובה המהירה

כמה עלוב מצידך להאחז בפרימיטיביות קדמונית השרדותית כדי להצדיק היום אחרי עשרות אלפי שנים את שואת בעלי החיים.
לגרום לסבל ועינויים ולשפוך דם כשהתחליף נגיש ובריא שבעתיים.
אדום אדום

פסאודו מדע, דליק. לא מפתיע.
קודם כל הוא כלל לא דיבר על הצדקה או לא הצדקה, רק השים את לשומת ליבנו לשקרים וההטיות שפירסם הכתב.
אבל אתה ממשיך במסורת העיוותים והפסאודו מדע - "התחליף בריא שבעתיים". נו באמת. מגוחך.

רגע דליק... אז עכשיו האדם הקדמון לא טוב בשבילך?
וכמו שהאנונימי מעלי אמר, הוא בכלל לא דיבר על הצדקה
פסאודו מדע ומיסיונריות זה כיף! לא ככה?

זרעים שנלכדו להם בין השיניים???!! ונשארו שם אלפי שנים?? יא רבנן, איפה היזם הקדמוני שיאלתר חוט דנטלי (נניח מסיבי צמח) וימכור בהמוניו (נניח בעבור מקום קידמי ליד המדורה)

מכאן האדם הקדמוני היה צייד ולפעמים גם לקט (כשלא היה בשר בסביבה) בטוח שצמחוני הוא לא היה, ובטח לא טבעוני

הוסף רשומת תגובה