אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

פירות נגד כבדים

אני מניח שכל מי שדם זורם בעורקיו (עם יותר או עם פחות מצות), לא יכול לעבור את שמונת ימי הפסח מבלי לעשות בשר על האש. ואכן, גם עבדכם הנאמן עמד היום אחר הצהרים בענן עשן, מחרף את נפשו ואת עור אצבעותיו כדי לשלות כבד עסיסי ממנגל ענקי. אז כידוע, אני בעד כבד, ובייחוד בעד כבד בקר (שגם מבטיח לכם שהוא נטול הורמונים ואנטיביוטיקה, וגם משופע הרבה יותר במינרלים וויטמינים). אבל בכל מקרה, יש רבים שטוענים נמרצות נגד אכילת בשר בכלל ונגד אכילת כבד בפרט, וכי את כל הערכים התזונתיים והויטמינים הנדרשים ניתן לקבל מארוחות צמחוניות המבוססות פירות וירקות.
אז בדיוק בעניין זה עשה ריצ'ארד דיון ציבורי מובנה (debate) לפני מספר ימים עם אחד מראשי הFruiterian המאמינים כי באכילת פירות האדם הוא המאוזן והבריא ביותר. הדוגלים בשיטה הם המקדמים את רעיון 30 הבננות ביום. לא נכנס לסיבות בעד ונגד, זה נראה לי מיותר, אבל כן שווה להביא גרפים נחמדים שעשה אחד הקוראים, בו הוא השווה ארוחה של חסידי הפירות לארוחה המבוססת כבד בקר. יש לציין שאת הניתוח והגרפים עשה דווקא בחור "פירותי", אבל אחד שיש לו חתיכת יושרה אינטלקטואלית.
ההשוואה הראשונית היתה לארוחת בוקר. הבחור הפירותי מעיד על עצמו שהוא אוכל 1.8 ק"ג פאפאיה ועוד 450 גרם אוכמניות (אלוהים יודע איך אפשר לאכול כמעט 2.5 ק"ג פירות לארוחת בוקר), לעומת ארוחת עניים של 113 גרם של כבד בקר בלבד. הגרף העליון הוא הרכב תזונתי של ארוחת הפירות, הגרף התחתון הוא ארוחת חתיכונת הכבד (לחצו להגדלה):


זה אומר שהכבד עשיר תזונתית בערך פי 20 ועדיין תקבל 10 גרם יותר חלבון ו 200 גרם פחות סוכר טהור...
אם מתקדמים ומשווים ארוחת בוקר מאוזנת יותר, כדי להשוות "תפוחים לתפוחים"נייצר גם לארוחת הכבד 850 קלוריות ע"י הוספת ביצה וכמה פירות לקינוח (למרות שבתכל'ס אפשר לאכול 250 גרם כבד ולגמור את העניין), אבל בכל מקום, כך נראית ההשוואה המדוקדקת של המינרלים והויטמינים ושוב, ארוחת הפירות בחלק העליון וארוחת בני האדם בחלק התחתון (לחצו להגדלה).


וואו.
מה יותר טוב ומזין עבורכם?
מה יותר טוב ומזין עבור הילדים שלכם?

בתיאבון, וחג שמח!


Share/Bookmark

By מר קדמוני with 4 comments

4 הערות קוראים:

הבחור ה"פירותי" הוא מייקל ארנשטיין במקרה?
יש בחור שקורא לעצמו The Frutarian.
הטרנספורמציה שהוא עבר די מדהימה, בעיקר הסוויצ' לפירות בלבד, וירקות כשיש לו "קרייבינג" להם.
אני כרגע לא שופטת את התזונה שלו לטוב ולרע, זה מאוד מורכב ושאלות רבות אני עדיין שואלת את עצמי והפוסט שלך מהווה השוואה עובדתית טובה של הדיאטות השונות.
כמובן שאפשר להתווכח על המראה החיצוני שלו, החוויות הטובות שלו מאכילת מחסנים שלמים ש פירות אורגניים,העדות שלו שאין לו ריח גוף וריח ליציאות...ושהליבידו שלו יותר "נשלט" לדבריו.
זה לא שהתזונה הפירותית, היא ההופכית לתזונת הפליאו כמובן. במידה רבה הן דומות בעקרונות מסוימים.
זה מעניין בכל מקרה.
דנה.
ונראה לי ששתי תגובות בהפרש של עשר דקות בשני פוסטים שונים זו מנה יפה להיום. המשך יום טוב.

אהלן דנה וברוכה הבאה (ולא ראיתי עוד תגובה שלך).
אכילת פירות בלבד או ירקות בלבד אינה תזונה הגיונית או בריאה בשום פרמטר. זוהי המצאה מודרנית. אין שום תרבות בעולם שהינה צמחונית בלבד, וודאי וודאי שאין שום תרבות או תת-תרבות (שאינה הייפר-מודרנית) שאוכלת רק פירות (אורגניים או לא, זה פשוט לא רלוונטי). זוהי לחלוטין הדיאטה ההופכית מתזונה קדמונית. היא לא מבוססת על שום ניסיון אנושי או תרבותי, היא לא כוללת את מוצרי המזון הטבעיים והמצויים של האדם באשר הוא. היא דומה מאוד לדיאטת "רק לחם" או "רק כרוב". היא ממש ממש לא בריאה ואני לא מתרשם לשניה מהתיעוד העצמי המרהיב של "יציאות לא מסריחות". לא נשמע לי כפרמטר לאיכות החיים והתזונה שלך. גם "ליבידו נשלט" הוא פשוט ניסיון ל"כיבוס" המציאות שאומרת שיש לו ירידה בחשק המיני - תופעה ידועה בהרעבה ובדיאטות חריפות.
אם עדיין לא השתכנעת בהטייה העצמית-עד-עוורון של החברים המכורים ל30 בננות ביום ולדווח המעוות שלהם, הנה עוד "סיפור הצלחה" על נער אומלל שכזה, שהאמין יותר מדי להצלחה של פירות בלבד, עבר לאכול רק פירות וממשיך לקבל תגובות נלהבות מהקהילה התומכת של הפירותאים...
http://freetheanimal.com/2011/04/a-100-raw-vegan-success-story.html

http://veg.anonymous.org.il/art17.html
מר קדמוני, אנא תגובתך.

תודה,

ליעד

ומה לגבי כבד עוף?
מבדיקה קטנה שערכתי ערכי התזונה של כבד עוף וכבד בקר די דומים.
בכבד בקר יש יותר: ויטמין A, B12, K
בכבד עוף יש יותר : ברזל, חומצה,פולית, סידן, וויטמין C ו E

השאר

הוסף רשומת תגובה