אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

לשתות מים?


יש לי חבר שקוראים לו בנימין, אבל כולם קוראים לו בני.

טוב, לא באמת קוראים לו בני. קוראים לו גימל.
הוא עו"ד עסוק ומצליח שלפני כבר שנתיים שלוש התחיל לקחת את הבריאות שלו ברצינות ועבר לאט לאט לתזונה קדמונית. הוא ירד במשקל מיותר, והנראה טוב ושרירי יותר. בגלל שלשמחתי ולצערי אנחנו נפגשים די הרבה במילואים, אני מקבל כל פעם עדכונים מהשטח.
בהתחלה הוא אמר לי שנעלם לו הריח הרע מהפה. שנים הוא סבל מזה ועם הויתור על הקמח הוא (והסביבה) גילו את האור החיובי.
שבוע שעבר, בעוד יום מילואים מצוי, הוא אומר לי ככה:
"שמע דעאל, כמו שאתה יודע, כבר שנים אני סובל ממגרנות" (אני יודע, הוא בכיין).
"כל פעם שיש יום אימון קצת חם או קצת עמוס, אני גומר אותו עם כאב ראש איום ונורא שבדרך כלל מתחיל כבר מהצהרים. ככה זה אצלי מאז ומעולם. והנה, לפני חודשיים, חבר אמר לי לנסות לשתות שתי כוסות מים על הבוקר, איך שקמים. ואכן, כך עשיתי. והנה, הופ, המגרנות נעלמו. לחלוטין. זה פשוט עובד. אתה חייב לכתוב על זה אצלך בבלוג".
הסיבה לריפוי המהיר הזה הוא שבלילה אנשים רבים מתייבשים קלות. בטח שישנים עם מזגן. זה מאוד דומה להאנג-אובר שיוצר התייבשות. במקרה של הנג-אובר באמת כדור נגד כאב ראש לא עוזר, ולעומת זאת שני ליטר מים מעבירים חמרמרת מהר יותר מכל כדור.
עם זאת, בכלל בחיים אני חושב שלא צריך להגזים בשתיית מים ולהכריח את עצמכם לא נשמע לי מדיניות נכונה. פרוטוקולים שאומרים "חייבים לשתות כל שעה לפחות כוס מים" טובים למסעות בצה"ל אבל לא לחיים אמיתיים. בני אדם הם אמנם לא גמלים אבל אנחנו גם לא דגים. מים זה חיוני וסבבה אבל לא צריך כל דקה.
אז מתי כדאי לשתות?
1. כשצמאים
2. כשקמים
3. כשהולכים לישון
זה אמור לכסות את רוב האפשרויות. יש "מחמירים" לגבי שתיה לפני האוכל, ויש שאוהבים לשתות עם האוכל, ויש אחרי, ולכל "שיטה" כזו יש מצדדים ומתנגדים ותומכים וחוששים. אני אומר, תעזבו אותי. תשתו כשבא לכם, ואם יש לכם כאבי ראש, יכול מאוד להיות שיש לכם התייבשות קלה, אז תנסו לשתות שתי כוסות מים הרבה לפני שכאב הראש מתחיל. למה לסבול?

קרה לכם גם? ספרו לנו!

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 11 comments

11 הערות קוראים:

כלל אצבע שלי בצבא ובחיים - לשתות עד שהפיפי שקוף. בד"כ יוצא לי 4-6 ליטר.
מים זה חשוב.

תגיד דעאל, אבל מה בנוגע לאיכות המים?

אני ומשפחתי כרגע שותים ממים מינרליים בבקבוקים. ניסינו בעבר את המים של תמי 4, אבל מלבד השירות שלא היה מי יודע מה, הטעם של המים היה תפל ומוזר ולכן חזרנו למים מינרליים בבקבוקים.

שמעתי רבות על כך שמים שמאוכסנים בבקבוקי פלסטיק עלולים להיות מסוכנים מאוד (וגם כדי הפלסטיק הגדולים), אם כך מה האופציה הסבירה ביותר לדעתך?

מה רע במי ברז בישראל?

אגב אחרי שראיתי איך מאחסנים משטחים עם שישיות של מים מינרליים (רמז: בשמש), אני לא בטוח שאין סכנה במים מינרליים.

נכון מאוד, צריך לשתות במידה ורק כשצמאים. הגוף מסמן לנו כשחסר לנו מים. לא לחינם אנחנו לא צמאים במזגן וצמאים בשמש. אנחנו בעצם כמו כלי-רכב, המים מקררים הת גוף שלנו.

אני לגמרי לא מסכים עם הבחור מעלי.
הגוף מסמן לנו כשחסר לנו מים ע"י מתן שתן בצבע עכור.
אני לא אומר לך לגמוע 4 ליטר בבת אחת, אבל אני מסכים עם הבחור הראשון, כדאי לשתות עד שהשתן נהיה שקוף או קרוב לכך ולפרוס את השתיה לאורך כל היום.
מניסיון אישי, לשתות רק כשאנחנו צמאים מוביל לכאבי ראש ועור עייף.
להיות בחדר סגור עם מזגן זה להתייבש בלי לשים לב.
המים *גם* מקררים את הגוף שלנו, אבל לא רק.
אולי אתה חי טוב עם מעט מים ביום אבל אישית, 2 ליטר ביום שיפרו לי את ההרגשה וגם את המראה.

גיל ידידי, אין ספק שצריך לשתות מים.
הכוונה היא לא לשתות מעבר למה שצריך, במילים אחרות, זה שאומרים "תשתה X כוסות מים" לא אומר שאתה חייב לדחוף עוד איזה 2-3 כוסות עד שתקיא את המים.
2 ליטר ביום זה סבבה לגמרי, הבחור לעיל הציע 4-6 שזה נראה לי קצת הרבה, אבל הכל אינדיבידואלי, אם אצלך הפיפי שקוף ב2 ואצלו ב4-6, זה מה יש. (תקראו, זה אפילו חרוז).
העיקר לא להגזים עם צריכת מים, לשתות כמו שצריך אבל לא להגיע למצב של הקאה.

בתור מי שסבלה מהרעלת מים ומהיפרנתרמיה אחרי שבאופן קבוע היה לי שתן שקוף, הקשיבו אלי:
שתן שקוף זה יותר מידי שתיה.
צריך שתן צהבהב.
נקודה.
שתן שקוף לאורך זמן מהווה מחסור בנתרן ומאפשר פגיעה בכליות וירידה בתפקוד האלקטרואידים (סליחה על השיבוש במילה האחרונה אם קיים, אני פשוט לא זוכרת כיצד מבטאים אותה בדיוק, אבל אני מקוה שהבנתם את הנקודה).
שתו במידה.
שום דבר בעולם הוא לא "כמה שיותר עד שתיחנקו", כולל מים.

תודה אנונימית.
זה בהחלט נשמע הגיוני, תודה רבה על המידע.

תודה על השיתוף, אנונימית, השכלתי.
כשאני שותה יותר מדי בפרק זמן קצר מדי, השתן הופך שקוף.
האמת שזה מזמן לא קרה לי (אולי כשהתחלתי לשתות כמו בנאדם והפסיקו כאבי הראש הייתי שותה קצת יותר מדי - אבל ככה אני, משנה דברים בקיצוניות ואז מתמתן לאט..)
אני מסכים איתך, Dr Love. לשתות בסבבה. 4-6 ל' ביום נשמע לי קצת מופרך (רק תחשבו על כמות הפעמים שהבנאדם צריך לקום בשביל פיפי).
מצד שני יכול להיות שאותו אדם ששותה 4-6 עוסק בריצות ארוכות או בפעילות אחרת שגורמת לו לאבד הרבה נוזלים. אז יש מצב שזה הגיוני.
אני אישית אוהב שיש לידי בקבוק מינרלים כל הזמן. ככה במבט אני יכול לדעת כמה שתיתי היום בלי להתחיל לספור כוסות (לדעתי זה מגוחך).

אני מסכים גיל.
לא יודע מה איתך, אבל כשאני שותה מכוסות אין לי מושג כמה אני שותה, ולרוב אני שותה או יותר מידי או מעט מידי. הבקבוקים די מסדרים את החיים. (אם נתעלם מהפחדות הפלסטיקים למיניהם, אבל כולם חייבים לחיות, בכל אופן).

עם בקבוק שתן תוכל לגלות בקלות מצבי בריאות בגוף

הוסף רשומת תגובה