אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

שבע סיבות טובות לצאת להרים

אתמול

שלום יקירים ויקירות
אולי שאלתם את עצמכם לאן נעלמתי - כי לא פרסמתי כבר פוסט הגון לשמו כבר כמה זמן. אז זהו, שיש פי סיבה טובה באמת, ועמכם הסליחה, אבל אני בחופשה.
לא סתם חופשה אלא 17 יום בפירינאים הספרדיים (וקצת בצד הצרפתי שלהם גם). אז או שאני משוטט בהרים שם אין חיבוריות אינטרנט או שאני מתפרק מעייפות בערב במלון, וגם שם בדרך כלל האינטרנט לא משהו. ככה זה בהרים. בייסיק אונלי.
אבל ניצלתי את הזמן כדי להרהר ולשוח עם משפחתי מדוע כדאי לצאת לטיול כזה בהרים, אז יחד, במאמץ מנטלי משפחתי משותף, הגדרנו עשר נקודות מרכזיות כיתרונות לטיול הרים אמיתי.
בגלל שהדברים נחשבו, נהגו ונאמרו בזמן הליכה עם תרמיל די כבד על הגב, גם של הילדים, אולי היינו מעט משוחדים.

  • כי זה טוב לנפש. ההרים ממלאים לך את הנפש שמחה ושקט, צלילות וענווה. ההרים עונים לך בדממה ומעניקים מרחבים עצומים ומשהו ראשוני וטבעי לתחושת הקיום הבסיסית ביותר שלנו. אני לא יודע איך זה עובד אבל זה עובד היטב. טיפסת יום שלם על הר, טיפסת כמה דרגות של אושר גם בנפש שלך.
  • כי זה מעולה לכושר הגופני: אין פעילות טבעית יותר, ראשונית יותר ובריאה יותר מהליכה עם תרמיל. לא חובה המקל. מכף רגל ועד קודקוד אין איבר שאינו משתתף במאמץ, הריאות שורקות בעליות, הכתפיים מועמסות ציוד ומשקל, הרגליים משתרגות והגוף כולו אומר שירה. 
  • כי זה נכון להתנתק מהאינטרנט. ומהטלפון. בהרים ברוב הזמן אין קליטה סלולרית. השארתי בכלל את הטלפון ברכב. אין אינטרנט. אין תקשורת. אין פייסבוק לילדים ואין whatsup ואין סמסים ואין כלום. יש שקט. יש את הכאן והעכשיו והמסביב והילדים והמבוגרים נאלצים בעל כורחם להיות חלק ממנו. דיאטת אינטרנט קוראת לזה המתבגרת שלי. היא צודקת. היא אפילו אמרה לי "אבא, יש בזה משהו טוב להתנתק קצת" ואני מדבר על מישהי ששתי דקות בלי עדכון ווטסאפ והיא כבר בחרדות קיומיות. הדיאטה הזו מנצחת.
  • כי זה מעולה למשפחה. נוסעים הרבה שעות יחד. סוחבים תרמילים כבדים. חולקים את כל הארוחות, הנופים, החוויות, הקשיים וההנאות. 24 שעות יחד, שבעה ימים בשבוע, עד שהחופש ייגמר. האחים הם רק זה עם זה וזו. אין חברים, אין טלפונים - רק המשפחה הגרעינית. וזה עושה טוב. בני הצעיר אמר" זמן איכות של המשפחה". אמר וצדק.
  • כי לומדים דברים חדשים. גיאולוגיה. ופריחה. ובעלי חיים. ונופים. ומפות. והתמצאות. ולהגיד שלום בספרדית. ולקרוא מצפן. ולארוז. ולהכין ארוחות בשטח. וחולשות וחוזקות זה של זה. ועוד. שיוצאים למסע לעולם לא יודעים מה נגלה בדרך. 
  • כי אי אפשר לסבול את החום-לחות של אוגוסט בארץ. זה נשמע קצת פלצני אבל יש בזה משהו. בהרים נעים כל ערב ויש קרירות אמיתית ורוח בראשית נושבת במדרונות. 
  • כי חיים פעם אחת. נכון, טרקים של ממש בהרים אמיתיים יש בעיקר בחוץ לארץ, וכל חופשה בחו"ל עולה כסף רב, אבל היי, חיים פעם אחת, וההוצאה היא אמנם עניין של מותרות אך גם של סדרי עדיפויות. אנו החלטנו כבר מזמן שבמקום לשפץ את הבית אנו משקיעים את הכסף בחוויות. הבית יחכה ובינתיים הקירות לא מתמוטטים עלינו, אז נחכה עם הצבע והרמונט של המטבח עוד כמה שנים (סורי, מותק). אפשר ונכון להקדיש כסף לחופש, ועוד יותר, לצבירת חוויות משפחתיות משמעותיות.
זהו, אני כאן עוד שבועיים לפחות, ומקווה לפרסם עוד קצת אבל בינתיים אני בעיקר עסוק בצבור חוויות וקילומטרים של הליכה משפחתית (עד כה באיגואס טורטס, פארק מדהים). 
שבוע טוב, וצאו קצת החוצה. יהיה כיף.

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 7 comments

7 הערות קוראים:

יש כמה הרים שאתה ממליץ עליהם בארץ,בתקופה זו של השנה?
כבר הרבה זמן אני מתכנן לקחת חופשה בת כמה ימים ולעשות טיולון.
הרי יו''ש,או שעדיף בצפון?
ועם אילו נעליים אתה מטפס?

נהדר :-)
כשתטייל ברוקיז הקנדיים, קפוץ להגיד שלום

יוסף, אולי תנסה את החרמון?
אחרי שנים עם טימברלנד שעשו עבודה מעולה, עברתי עכשיו לקולומביה גבוהות, קלות מאוד ועמידות למים שהיו במבצע של 400 במקום 1000. בינתיים הן נהדרות.
ונעמה, תודה. הלוואי!! הרוקיז עדיין ב wish list שלי אבל עדיין לא ב"אופק המדיני" שלי.
("אופק מדיני" - מה המדינה הבאה שאתה נוסע אליה...)

לא באמת צריך לחפש סיבה טובה לנפוש בהרים

אנחנו עשינו את אותו הדבר לפני שלוש שנים. שבועיים של הפירינאים בקראוון, כל המשפחה. מכל הטעמים שהזכרת היה חלום, וגם- הצליל המרנין והנפלא של השפה הספרדית, של שיר הערש של המים הזורמים בנחל ליד הקרוואן, של שיקשוק הסכ"ום במסעדה חדשה, של החומר החדש הזה שנוצר כשכולם ביחד.

תיהנו!
משפחתינו יצאה לטיול בשוויץ לפני שנתיים שעד היום ממלא את ליבי אושר וגעגועים בכל פעם שאני נזכר בשלוות ההרים המיוערים הנושקים לעמקים המוריקים, הארוחת בוקר בחוץ כשריח כרי העשב הרטובים מליל אמש באפינו.

שלום דעאל. מאחלת לכם הנאה גדולה גם בהמשך. שובו בשלום.

אין ספק שחופשה משפחתית באזורי ההרים, ולא משנה אם אירופה, ארה"ב או קנדה - מרחיבה את הלב והנשמה וטוענת אותנו באנרגיות טובות מאיכות אחרת. אבל, חייבת לציין שמי שאין ידו משגת את הטיולים היקרים האלה -(יקרים בקנה מידה של זוג שעובד ומרוויח יפה ומגדל 3 ילדים)- יכול גם יכול להשיג את אותה נחת רוח ומילוי מצברי הנפש עם קמפינג וטרקים נפלאים בארץ, באזורים כמו הר מירון, רמת הגולן, חרמון, הרי יהודה, חופים שונים בים התיכון או בים המלח, מדבר יהודה, ים סוף... בצפון תפגשו את הבנייאס, החצבאני ואת כל יובליהם וכן את הירדן, בהרי יהודה תפגשו עשרות מעיינות קרים ונהדרים, נוף מדהים, שקט והרבה טבע ירוק. בדרום את הרי אילת ומדבר סיני, ובמדבר יהודה תפגשו מדבר מדהים בשקט שלו ובצלילות השמיים ומראה מופלא של כוכבים בלילות, בחופי הים התיכון תפגשו דיונות חול, סלעים ושוניות, לגונות וחיות ים קטנות... למים סגולות מרפאות את הנפש. לא בכדי טקסים רבים, בתרבויות שונות, מעורבים בהם מים.
מצטיידים באופן חד פעמי באוהל טוב, שקי שינה, נעלי הליכה ומזרני שטח. זאת ההוצאה הכי גדולה שתהיה לכם. מעבר לזה, כל יציאה לטבע תוציא מן התקציב אך ורק את הדלק והקנייה בסופר... כך אפשר לעשות זאת כמה וכמה פעמים בשנה ולא לחכות עד שנצליח לחסוך את סכומי העתק לטיול בן שבועיים-שלושה בחו"ל. כך שאם הצלחתם לחסוך לטיול בחו"ל, נפלא! תמיד משובב נפש לפגוש ולהכיר תרבויות אחרות ולראות טבע עוצמתי, רב הוד והדר הממלא אותך יראת כבוד. אך אם לא מצליחים לחסוך, לא נורא. האלטרנטיבה בארץ משיבה את הנפש לא פחות וגם הטבע כאן מלא הוד והדר. באחריות!!!

הוסף רשומת תגובה