אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

שלושה מתכונים מדג סלמון אחד

ביום שישי אחר הצהרים, בדרכי חזרה ממשחקי קרוספיט ישראל 2013, עצרתי בחנות דגים וקניתי דג סלמון טרי שלם. דג לא גדול של 2.5 ק"ג, וביקשתי מהמוכר (מקצוען) שיפלט לי אותו היטב. יצא 1.5 קילו נטו של פילטים, עוד בערך 600 ג' של עצמות עם בשר דג עליהן, ועוד כ 400 ג' הלך לפח.
יותר משני קילו דג זה לא מעט והחלטתי לשחק איתו תופסת.
[הגעתי הביתה רעב אבל עם אנרגיות מהמשחקים, וצורך עז לבדוק מה נעלי הרמת המשקולות החדשות שלי שוות, אז עשיתי לעצמי על בטן ריקה אימון של 30 הנפות עם 50 ק"ג (ארגנתי לעצמי הנחת סוף עונה, בתחרות המתמודדים עשו זאת עם 60 ק"ג), מה שעשה אותי עוד יותר רעב מצד אחד, ועוד יותר מרוצה מהנעליים, מצד שני].
חזרתי לדג.
פילה אחד הכנסתי לפריזר, שיהיה לשבוע הבא. את הפילה השני ואת שאר החלקים הוצאתי לטיפול.

מתכון ראשון:
את הפילה האחר הנחתי בתבנית כך שיש צפוף והרוטב יפנק אותו היטב - פזרתי עליו כמה שני שום פרוסות, שמן זית בנדיבות, כחצי כוס-כוס של יין לבן יבש, מלח גס, פלפל שחור ותערובת תבליני פרובנס (יופי של דבר, בא במטחנה). זה הכל. פשוט. כיסיתי בנייר כסף והופ לתנור חם ל25 דקות.
סלמון בדרך לחוויה קולינרית בחום של 150 מעלות
יצא פצצה.

מתכון שני:
אשתי הכינה אורז לבן שיצא משום מה דביק מהרגיל. ניצלנו את ההזדמנות של אורז דביק + דג והכנו סושי.
גזר, פלפל אדום ומלפפון נחתכו לרצועות דקות וארוכות (האבוקדו לא היה בשל דיו, אבל הוא בא טוב בסושי).
שאריות מהדג נפרסו
יריעות אצות נורי הוצאו מהמזווה
האצות הונחו על מגבת ועליה נייר אפייה (יש לנו איפשהו בבית מחצלת יעודית לסושי, אבל ברגע האמת היא החליטה להסתתר ולהעלם מהעין. אלתרתי). את האורז קצת לשים בידיים ואז מדביקים את האורז לאצה (לצד המחוספס), מניחים במרכז האצה שורה של ירקות + דג, מגלגלים, מהדקים, מהדקים שוב וחותכים את הגליל לפרוסות עם סכין חדה מאוד.
יצאו סושיונים חמודים. אצלנו בבית יש קונצנזוס שסושי זה טעים, וזה משמש ליופי של מנת פתיחה.
הצלחה. אם כי כמה מהסושי התפרקו קצת, והאורז לא היה מספיק דביק, אבל יחסית לבחור ממוצא לא-יפני, יצא לי די טוב והסושים חוסלו כולם.
סושים כחול לבן. מעט דג, הרבה כיף לילדים.
מתכון שלישי:
הפשוט והמנצח תמיד מכל השלושה הוא סביצ'ה דג טרי. אפשר להכין זאת מהפילה עצמו, זה אם יש אורחים חשובים ואתם רוצים מנה יפה יפה, כמו זו שהכנתי כאן. הפעם החלטתי לנצל את כל אותם חלקים שנשארו מאחור אחרי שהמוכר פילט לי את הדג.
עם סכין חדה פשוט קלפתי את מה שנשאר על האידרה. לא קריטי הצורה, העיקר שיהיו רצועות דקיקות ככל הניתן של דג, גם אם הפיסות קטנות.
בכלי מתאים וקטן הנחתי את פיסות הדג, זילפתי שפע שמן זית, שפע לימון טרי סחוט, מלח גס ופלפל שחור גרוס (לא היה לי שמיר, אבל טעים מאוד גם כך), ואז שוב שכבת פרוסות דג, שוב שמן, לימון, מלח ופלפל וחוזר חלילה עד שנגמר המקום או הדג (לא זוכר מה נגמר קודם).
הסביצ'ה תהיה מעולה מיד לאחר ההכנה אבל נפלאה גם למחרת בבוקר, אחרי שהלימון "עבד" עוד קצת וכבש את הדג היטב.
אשתי הכינה את הכלי. נראה שחוג קרמיקה עושה טוב לדגים

מה אומר ומה אדבר, אין כמו לפתוח שבת בבוקר עם צלחת זכוכית קטנה, עליה מונח סביצ'ה סלמון, כמה צלפים כבושים וכף גבינת שמנת לבנה. תנסו.

לא יודע מה איתכם, אבל אני כבר פתחתי את השבוע ואת התיאבון!
דעאל


Share/Bookmark

By מר קדמוני with 2 comments

2 הערות קוראים:

איך אפשר להכין את הסלמון כמו שמכינים מעושן עם סוכר ומלח?
אני רוצה ללא סוכר יש לך רעיון במה להחליף?

לאנונימי יש אפשרות במקום סוכר מעט סילאן אגב הנה מתכון לדג מלוח משהוא מדהים קח פרוסת סולומון טרי ועטוף אותו במלח גס אטלנטי מכל הצדדים מרח בשמן זית ועטוף אותו בניילון נצמד הנח אותו כשעתיים על השיש בטמפרטורת חדר ואחר כך העבר אותו עם הנילון לקופסה אטומה במקרר למשך יומיים והדג מוכן מחזיק כשבוע ימים במקרר אצלי אחרי יום נגמר הכל מרוב שזה טעים

הוסף רשומת תגובה