אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

ויטמין D (פוסט מארץ ללא שמש)

אתמול הייתי בדרכים (ועכשיו אני בבלגיה), אז לא היה פוסט. מזג האויר כאן, למי שמתעניין, הוא אירופאי וסגרירי למדי. 10 מעלות. בערך. מה שבטוח שלא רואים אפילו טיפה שמש, ככה שויטמין D יש בצמצום רב. אימונים אני עושה בחדר המלון, בצמצום, יש להודות.
ויטמין D מקבל יחסי ציבור לא רעים לאחרונה, אבל רוב הציבור לא ממש מבין מה העניין, למה והאם יש לטרוח. אז כמה דברים שחשוב לדעת. ויטמין D גיע בעיקר מהשמש, אבל גם מתזונה של דברים שגם ככה אנחנו ממליצים עליהם (חמאה, שמן דגים וכו'). הנה כתבה מהיום ב YNET על מוצרי מזון עשירים בויטמין D (וכרגיל אצל דיאטניות, הן בפוביית שומנים).
ויטמין D הוא ויטמין שתרומתו לבריאות הכוללת מאוד משמעותית. למירב הצער, רוב האנשים בפאניקה מוחלטת מחשיפה לשמש ולכן גם בארץ שטופת שמש כמו שלנו, רבים מהאנשים חסרים רמה בסיסית של ויטמין D. במחקר שנעשה לאחרונה בקופ"ח מכבי, נמצא ש 80% (!) מהאנשים שנעשתה להם בדיקת דם בה נבדקו ערכי ויטמין D, אכן נמצא מחסור (הערה מתודולוגית, זה לא אומר שיש חוסר ל 80% מהאוכלוסיה, אלא ל 80% מהאנשים שנבדקו, וממילא הסיכויים שיש להם בעיה גבוהים יותר, אחרת לא היו נשלחים לבדיקה... מכל מקום, אלו עדיין נתונים מעוררי מחשבה ומדאיגים).
מחסור בויטמין D יוצר כאבים וכאבי גב במיוחד, ומאידך הוא יעיל נגד כאבי מחזור (לידיעתכם).
ויטמין D מגן במיוחד בפני מחלות לב לכלל האוכלוסיה וודאי שלמבוגרים, וגם תורם לשיפור ביצועים אתלטים.

אודה שמעולם לא בדקתי מהי רמת הויטמין D שלי, אבל זה נראה כמו רעיון טוב לבקש מהרופא לכלול את זה בבדיקת הדם הקרובה.
האם מישהו מכם צורך תוסף ויטמינים?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 6 comments

6 הערות קוראים:

דעאל במסגרת לימודי הביוטכנלוגיה שלי למדתי קצת על ויטמנים, הרצא לנו רופא משפחה שטוען שיש בעיה כנראה בסקלה בבדיקות של ויטמין D .
הוא טוען שעד היום נתקל באנשים בודדים שלא היה חסר להם ויטמין D.
לראייה- לא מזמן הייתי צריך לבצע ניתוח, נשלחתי לבדיקות דם שגרתיות, הכול היה תקין למעט הויטמין D, מה שלא ממש הגיוני כי אני כמעט כול יום בים עם הקיאק שלי..

מעניין דור. אני אנסה לבדוק את הסקאלה בארץ לעומת חו"ל.

הסקאלה בסדר גמור.
רוב האנשים חסרי ויטמין די כי אנחנו כל היום בפנים וכשאנחנו חס וחלילה חמש דקות בשמש אז כמובן שאנחנו לבושים מכף רגל ועד ראש או לחילופין מרוחים בקרם הגנה.
דור, באיזה שעות אתה מקיאק, כמה אתה עור חשוף והאם אתה נמרח?
לכל מי ששלחתי אותו לעשות בדיקה (קרוב לעשרה אנשים) חסר ויטמין D. חוץ ממני :) אבל אני רימיתי. עשיתי את הבדיקה אחרי כמה חודשים של תיסוף (2400 יחידות ליום).

חברים תנסו להיחסף לשמש בין שעה 10 ל3 15 דקות לכל היותר 20..ותקבלו מנת 20000 יחידות בין לאומיות של V-D מי שלא יכול שיקח טיפות של חברת אלטמן טיפה אחת ביום שווה 1000 יחידות שזאת ההמלצה..מבחינת תזונה אין יותר מידי במזון לכן לכו על השמש,וכמו כל דבר טוב גם השמש צריך לקבל מנה קטנה מעבר לזה זה סרטן.

להיחשף עם חולצה קצרה? או בלי חולצה בכלל?

אור, עדיף בלי חולצה כי אז השטח החשוף יותר גדול. כמו שאלעד אמר, צריך חשיפה קצרה אבל יומיומית. אל תישרף. אם אתה עושה בדיקות דם, תבקש גם ויטמין D, כדי לראות שאתה בטווח הסביר.  

הוסף רשומת תגובה