אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

שגעון או היגיון? ומה זה אומר על קרוספיט היום?




קרוספיט היא ללא ספק תופעה משונה בעולם הכושר הגופני. לפני שש שנים, כשאני נחשפתי, דרך מקרה, לעולם הכושר של קרוספיט, זה היה מן דבר משונה שכזה, שאיש לא שמע עליו בארץ ובכלל, זה היה רק באנגלית... (לפחות עד שלא התחלתי את הבלוג הזה, שסלל את הדרך להתנחלות ולאחיזה הנוכחית של קרוספיט בארצנו).
כשפגשתי את קרוספיט, מה שהדהים אותי יותר מכל היתה העובדה כי הגישה הזו עמדה בניגוד מוחלט, קיצוני והפוך לחלוטין מכל מה שאמרו לי עד אז לגבי מה נכון או לא נכון, לגבי יעיל או לא יעיל, בריא או לא בריא. למשל, להתנדנד על מוט המתח זה בסדר, להרים משקולות זה בסדר, לעשות אימונים קצרים מאוד זה בסדר, לשרוף שעות אלפיטיקל זה לא בסדר, וכו'. מה קורה כאן, שאלתי את עצמי.
ופתאום, כבר אחרי חודשיים של אימונים, הרגשתי שאני לא מכיר את עצמי, לא מכיר את הגוף שלי, לא מכיר את היכולות האמיתיות שלי. בחלומתי הפרועים ביותר לא דמיינתי את עצמי מסוגל לעשות 120 עליות מתח באימון אחד (ועוד 240 שכיבות שמיכה ו 360 סקוואטים). אני, זה שקיבל שיא פלוגה שלילי בבוחן בר-אור, בצבא, לפני 25 שנה.
שיטת קרוספיט דיברה אלי והשיבה לי פידבק חיובי מהיר וברור.
עיקרו של הפידבק היה העצמה אישית. אתה יכול יותר, אתה חזק יותר, מהיר יותר, עמיד יותר מרוב האנשים שסביבך.
גם התרבות שקורפסיט שידר היתה תרבות אלטרנטיבית ל"הולמס פלייס" המצוחצח והסטרילי. מותר להזיע, מותר לגנוח ממאמץ, מותר לצקת בגינה משקולות משני דליי בטון על מוט ברזל, וזה יעשה יופי של עבודה. לא צריך מותגים, לא צריך אפילו נעליים. שק אגרוף ישן וכבד יעשה יותר עבודה והרבה יותר תועלת מגלדיאטור משוכלל ומצוחצח.
פשטות, העצמה אישית, מחתרתיות, שפה משונה, גיבוש חברתי - ומעל לכל - תוצאות.
הקשר הקהילתי החזק שנוצר סביב האתרים שעוסקים בנושא הביא ליצירת רשת חברתית אמיתית, גדלה המשלבת באופן ייחודי תשתית אינטרנט ותשתית פיסית (מועדונים), וכבר הפסיקו מזמן לספור כמה מועדונים יש ברחבי העולם, וגרף הגידול מדהים בכל קנה מידה עסקי. ממצב של 100 מועדונים לפני שש שנים, יש היום מעל אלפיים כמדומני, ומספרי העוקבים והמתאמנים גדל באחוזים גדולים עוד יותר.
מאירוע ביזארי ואנקדוטי בו צופים מאתיים איש ועבדכם הנאמן, הפכו משחקי קרוספיט, אותם אני אוהב, לאירוע ענק, ממסדי, מאורגן, מסובסד, מצולם ומשומן היטב (ושונה לגמרי ממשחקי כדורגל), ופתאום אפילו ריבוק משנים את השם שלהם והופכים ל"קרוספיט-ריבוק", והקהילה מעולם לא היתה מוכרת יותר. גם בארץ הקטנה שלנו יש עכשיו שישה מועדונים של ממש ועוד מאות או אלפי מתאמנים, והיד עוד נטויה. אכן, סיפור הצלחה של סינדרלה שבאה מהרחוב ומהפשטות ונותנת בראש למועדוני הכושר המצוחצחים. אנשים ונשים התחברו לסיפור של האנדרדוג הפשוט מהרחוב שמנצח את הממסד העשיר.
(דרך אגב: קחו את הנ"ל ותחליפו את המילה "קרוספיט" בביטוי"תזונה קדמונית" ותראו שהתהליכים החברתיים והאישיים מאוד דומים, אבל על זה בפעם אחרת).

אבל, כמו בהרבה ספורי סינדרלה, עם הזמן התמימות נושרת והקמטים נחשפים.

קרוספיט הפך למעצמה של ממש ולתעשייה שמגלגלת הרבה מאוד כסף תחת תחום ההסמכות ועל גל ההצלחה רוכבים גם הרבה עסקים אחרים כמו יצרנים ומוכרנים של ציוד ספורט פונקציונלאי, מועדונים, מאמנים אישיים ועוד רבים.
ההצלחה של קרוספיט כקהילה הפכה להצלחה של אנשים רבים, הן במישור הפרטי והן במישור העסקי. וזה מצוין ומחמם את הלב. אז קרוספיט, כשיטה, את אחלה. ואת חמודה.
את אחלה חמודה!
(כפיים)
שגעון.

ואחרי ששוככות מעט התרועות, חשוב להתבונן גם בצדדים הפחות זוהרים של ההצלחה. ועיקרן: קרוספיט מעולם לא היתה תכנית מושלמת. יותר מזה, קרוספיט לא היתה מעולם תכנית יעילה במיוחד או אידיאלית להשגת מטרות ספציפיות. היא מדגישה כושר נרחב, פונקציונלי ומגוון ולא אימון ייעודי או מתמחה. לעתים אימונים נראו כאילו נלקחו מהסיוט הפרטי של מישהו ובאיזה טקס וגאות יחידה אכזרית, הפכו לנחלת הכלל ואפילו לאימון יסוד או לאחת מה"בנות של קרוספיט". זה טוב ויפה ונחמד ואפילו משעשע לעתים, כאשר זה במידה הנכונה ובמינון הראוי, אבל כמי שעוקב ומבצע אימוני קרוספיט כבר הרבה שנים, כשמתחשק לי, אני לא יכול שלא לחוש לעתים תמיהה לנוכח המגמה האחרונה, ועיקרה: הפיכת היוצרות בין אימון לבין מבדק מנטלי, או בין אימון ליחסי ציבור.
(והערה: אולי אני טועה, לא ערכתי מבדק סטטיסטי, רק תחושה).
נסביר:
אימון מטרתו לשפר מצב קייים. מבחן או תחרות עיקרן לבדוק את מקסימום היכולת הזמן נתון.
אכן, מאז ומעולם בקרוספיט האבחנה בין השתיים היתה מעורפלת שכן תחרות היא משהו פנימי, אינהרנטי, אנטגרלי בכל אימוני קרוספיט (אם לא נתחרה, למה שנעשה את האימון. לא כיף) ומאידך, המטרה היא להשתפר מאימון לאימון ולהתיחס לאימוני היסוד (כמו פראן) כבסיס להשוואה עצמית ולהתקדמות מהפעם הקודמת. אני חושב שהגישה הזו המקדמת תחרותיות היא חלק מהקסם ומההצלחה של קרוספיט בארץ ובעולם (אנחנו תחרותיים? אנחנו??). ומעל לתחרתויות האישית הזו נולדה וגדלה וכאמור התחרות האולטימטיבית בעיני מארגניה, משחקי קרוספיט.

אוכל לתת דוגמא למגמה שהזכרתי במבחני ה open workouts שהם המוקדמות המאוד מוקדמות של משחקי קרוספיט 2012. עד כה היו ארבעה אימונים כאלה, ששולבו גם בפרוטוקול הכללי. אני חושב שמתוך הארבעה, שני הראשונים הם אימונים לא אידיאליים ולא טובים לא כבסיס לשיפור ולא כבסיס לתחרות. הדבר העיקרי שהם באמת טובים בו הוא כבסיס לקשיחות מנטלית, שהוא בודאי פרמטר חשוב בכל תחרות, אבל לא צריך להיות פרמטר עיקרי.
  • כמה שיותר בורפיז ב 7 דקות
  • 30 חזרות של סנאצ' ב 35 ק"ג, 30 חזרות ב 60 ק"ג, 30 חזרות ב 70 ק"ג ועוד כמה שיותר חזרות ב 95 ק"ג.
האימון הראשון נראה פשוט כמו עונש, לא כמו אימון. לא כיף. פרמטר לנחישות וביצוע עונש בדבקות? כן. איכות אתלטית? לא בטוח. 
האימון השני הוא פשוט הזוי, גם יחסית לקרוספיט. סנאצ' היא תנועה מורכבת מאוד. למעשה, היא אחת התנועות היותר מאתגרות בעולם האתלטיקה. היא משלבת מהירות, כח, כח מתפרץ, גמישות ונחישות. הטכניקה קריטית לביצוע נכון. סיכויי הפציעה גבוהים (בעיקר פריקות כתף, וכן פציעת גב). אימון של 30 חזרות סנאצ' הוא כשלעצמו אימון קשה מאוד, ובקצה המאוד עליון של מספר החזרות האפשרי לכזו תנועה. כמות של 120+ חזרות סנאצ' ובמשקלים גבוהים, ועולים, היא מה שקוראים Death wish. זה בהחל בודק קשיחות מנטלית. זה בהחלט לא בודק יעילות, ולחלוטין לא מומלץ כאימון לשיפור כלשהו. בטח ובטח שלא לתת את האימון הזה אח"כ כחלק מהפרוטוקול היומי. 
אז מה נסגר איתי? ראיתי אימון אחד שלא מוצא חן בעיני אז אני שופך את התינוק עם המים?
לא (וגראהם הולברג, אלוף משחקי השנה שעברה, לא נראה כמו תינוק, גם לא כשהוא במים). 
אבל אני כן מצפה מקרוספיט להיות מתאימה לקהילה העצומה העוקבת אחריה ואני מצפה גם מהקהל לחשוב ולהתאים את האימון לעצמו. אתם שם, החבר'ה בהנהלת קרופסיט, אתם כבר לא כמה סחבקים בגראז' או ביחידה המיוחדת באפגניסטן שעושים מתח על קנה של תותח. יש לכם אחריות. האימון הזה נראה ונשמע כמו "קטע" שתעשו אולי בגמר של התחרות לעשרת הגברים הקשוחים והמאומנים ביותר (וגם אז, אני בספק רב אם יש בזה שכל כלשהו), אבל לעשות את זה כמיון ראשוני לכלל המתאמנים ולהכניס אותו כאימון כללי, גם אחרי ההורדות המתבקשות וההזהרות של "תתאים את האימון לרמה שלך" שכתבתי בעצמי אלף פעם. בחייאת, זה עדיין אימון שלא כדאי לעשות אותו. פשוט לא.
אז מה קורה כאן?
אני לא יכול להתחמק מהמחשבה שהחברים בקרוספיט אוהבים את אור הזרקורים החדש שמאיר עליהם, ובמיוחד את החשיפה אתה קיבלו במסגרת משחקי קרוספיט, אז אולי הם אומרים לעצמם: בואו נעשה את זה כמה שיותר מטורף ומוזר ובלתי צפוי. 
הערה: בלתי צפוי זה דווקא סבבה בעיני, למשל במשחקי השנה שעברה קיבלו המתמודדים משימה שכללה ריצה על חול רך ושחייה באוקיינוס - אחלה כושר ושונה לחלוטין מהציפיות. אבל האימון המוזכר לעיל לא רק שונה ובלתי צפוי, הוא גם טיפשי ורע. לעשות אימון כזה נראה פשוט לא סביר, פשוט כמו תעלול יחצני על חשבון הציבור המתלהב.
והתחושה הזו שלי מתגברת נוכח העובדה שאימונים פשוטים, בסיסיים, כמו ריצת 5 ק"מ או 10 ק"מ, אימון 5*5 פשוט של משקולות, כל אלה פשוט נעלמו מהרדאר. פעם (מזמן) היה זה סביר לקבל ריצה בינונית מדי פעם. אני זוכר שבוע אחד בו היו גם ריצת 10 וגם ריצת 5. בחיי. אבל עכשיו האימונים הפשוטים, הקלאסיים, נעלמו לטובת המצאות בלתי נגמרות שחלקן נראות, כאמור, רע למדי. זה בסדר לגוון, אבל איך זה יכול להיות שכחמישים אחוזים מהאימונים לאחרונה הם חדשים לחלוטין (מופיעים בפעם הראשונה)? 
מה זה אומר חוץ מחתירה בלתי נגמרת להפתיע, שיגידו "וואוו, זה חולני" אבל תוך התעלמות ממה שכנראה יותר נכון או יעיל לאנשים רגילים בני תמותה ושוחרי בריאות?
מאידך, כבר לפני שנתיים כתבתי שיש עודף אימוני גיבורים בקרוספיט, אז אולי זה לא חדש בכלל. 
חברים יקרים ואוהדי קרוספיט באשר הם, אני אוהב אתכם, אבל אני מתאמן כמו שמתאים לי, לא כמו שמתאים להנהלה. אני רץ בשטח, אני עושה סינדי, פראן, אימון משקולות ומאלתר כך או אחרת וזורם לי בהנאה, אבל אני לא רואה את קרוספיט כפרה קדושה. ממש לא. אולי כסטייק. 


בטוח שיש לכם הרבה מה להגיד, אז קדימה (ותחסכו לי את ה"אמרתי לך"), תגיבו!


Share/Bookmark

By מר קדמוני with 16 comments

16 הערות קוראים:

ועוד לא הזכרת את האימון האחרון שכולל 150 WALL BALLS

בקצרה לגבי 2 האימונים שציינת

בורפיז ב-7 דקות: יכול להיות שזה נתפס בתודעה הישראלית כ"עונש" בגלל שעושים את זה כעונש בצבא.
אני דווקא חושב שזה אימון מגניב לפתוח איתו את התחרות, אפשרי לשפוט, כן בוחן כושר כללי והכי מגניב שכל שכבות הגיל והמינים עושים את אותו האימון.

סולם עולה של סנאצ'ים: ביקור על כמות והמהירות של הנפות אולימפייות בקרוסיפיט זה ממש לא חדש, אתה צריך לראות איזה פרצופים אתה מקבל כשאתה עושה הבנפות ליד אנשים שמתאמנים בהנפה אולימפית.
לא בטוח שלאדם "הפשוט" היה פה "פוטנציאל פציעה" מיוחד או שיש לך סנאצ' של 60 קילו או שלא.. המטרה הייתה שכל אחד יוכל כן לעשות מס' מסויים של חזרות אבל גם להפריד בין האנשים "הפשוטים" למתאמנים הרציניים.
בטח כשמדברים כבר על המשקלים של ה-75+ לא משנה מה רשמו לך באתר אין לך סנאצ' של 75 קילו אתה לא תרים את זה מעל הראש ותפרוק כתף.
אני רוצה להאמין שאנשים שמצליחים כבר את המשקלים האלה, מכירים את עצם ואת הגוף שלהם יותר טוב.

אני מסכים בגדול הנימה של הכתבה, אני פשוט לא חושב שזה דבר חדש. האימונים שפורסמו באתר תמיד היו משוגעים ותמיד הפצירו בנו לעשות סקיילינג ולהתאים אותם לרמה שלנו.
ואני חושב שזה באמת חשוב שנעשה את זה כמו שאתה כותב.

האמת למרות שאני אוהב קרוספיט ומדי פעם עוד מבצע "אימוני קרוספיט" אני מסכים עם כל מילה שלך. האימונים עד עכשיו היו הזויים ואין לי מושג מה הם אמורים לבדוק. בכלל אני תמיד הייתי בדעה שהרמות אולימפיות אין שום סיבה לבצע יותר מ 2-3 חזרות, בסופו של דבר המטרה שלהם הייתה לשפר כוח מתפרץ, כמו שאמרתה שנה שעברה דווקא התחרויות הלכו לכיוון שנראה לי יותר נכון כמו שילוב שחיה, L-Sit, הליכה על הידיים , תחרויות שבאמת דרשו יכולות שונות ומנוגדות, כמו השילוב בין הרמת משקולות שדורשת פלג גוף תחתון מפותח מול תרגילי התעמלות קרקע שדורשים פלג גוף עליון מפותח , סיבולת מול כוח, אירובי מול אנאירובי. מעניין מה יהיה בהמשך תמיד מתגעגעים לדברים הפשוטים והתמימים פני שהם הפכו למכונת כסף ממוסחרת ומשומנת, אבל עדיין עדיף קרוספיט רע על פני בודי בילדינג טוב.

אני לא מכיר ולא מבין קרוספיט.
נחשפתי ברמה בסיסית מאד ואני לוקח,בשלב ראשון, תרגילים ואלמנטים לשיפור כושר גופני כללי וכוח כספורטאי סיבולת.
דברים שכן יכול להגיד מהצד:
משקלים - התעסקות עם משקלים תמיד נראתה בעיני פתח לצרות. בעיני, הטכניקה חשובה והמשקל שמרימים/מניפים שולי ואינו צריך להוות מטרה. בעניין הזה, למבנה הגוף והגנים משמעות כבירה ולכן, הזוי בעיני, לנקוב במשקלים בהתייחס לתרגיל מסוים עבור אוכלוסיה שלמה של מתאמנים.
חזרות - כאשר מבצעים מספר רב של חזרות, בקצב מהיר, כפי שנעשה בתרגילי קרוספיט רבים, הטכניקה נפגעת (דעאל כתב ואני מאד מאד מסכים). הדופק, בשלב מסוים, בעננים. ברמת דופק כזאת (אנאירובי לחלוטין), שאליה נוספת עייפות שרירית ומנטאלית, יכולת האדם הממוצע לשמר טכניקה טובה אינה גבוהה.מכאן,המרחק לפציעה קצר. כאשר מדובר במתח/מקבילים ניחא...כשמדובר בהנפות למיניהן, הפציעה עלולה להיות קשה ובעלת משמעויות ארוכות טווח - נוגד לחלוטין את עיקרון הבריאות ארוכת הטווח בעיסוק בספורט שמנחה אותי.
בסוף, קרוספיט אינו שונה מטרנדים אחרים בעולם הכושר הגופני. החשיפה מבורכת אולם מביאה עימה אלמנטים שליליים.

אהלן :)
נהנתי מאוד לקרוא את הפוסט ואני מסכים עם רובו הגדול.
אין ספק שההתמסחרות פוגעת בקרוספיט בצורה קשה!

לצערי הרב מתאמנים שמעוניינים להגיע לתחרויות מתבקשים להתמודד עם עומסים מטורפים, כנדרש מכל ספורטאי מקצועי, אבל בלי התמיכה הטכנית של מאחורי הקלעים או התקציב הנדרש מהם כדי לשמר סגנון חיים שכזה.

אני חושב שבעלי המועדונים צריכים לבנות את תוכנית האימון ע"פ צרכי המתאמן הממוצע (95% מהמתאמנים) ולהמשיך בדרך על בסיס עקרונות היסוד של קרוספיט. בסופו של דבר צריך לזכור שהאימונים נועדו לשפר את איכות החיים שלנו ולהצליח להמשיך להתאמן עוד שנים קדימה.

תחרות היא לא המדד העיקרי להצלחה ואת זה קשה מאוד לזכור באוירה שנוצרה סביב קרוספיט בעולם כרגע.

כל מועדון יעשה את ההחלטות והשיקולים שלו לגבי הקהל שלו בסופו של דבר.

דעאל, תמיד כיף לקרוא את הפוסטים שלך :)

קודם כל אחלה פוסט.
אני מאוד מסכים עם עמרי.
בדיוק דיברתי עם המתאמנים במועדון שלי על אימוני המוקדמות והם לא הבינו למה אני לא מגלה התלהבות וקופץ איתם בצרחות של "וואו זה מטורף".
כמו שציינת החבר'ה בHQ קצת איבדו את הדרך עקב הגידול המהיר בכמות המתאמנים והמועדונים, והקרוספיט הפך לעסק כלכלי משגשג,נראה כאילו הם מנסים בכוח לחדש וליצור משהו שטרם נראה.
הקרוספיט הינה שיטה מדהימה הן בהשפעה המהירה שיש לה על הגוף, שיפןר הכושר בצורה מהירה, אך בעיקר בשל העובדה שהיא נותנת גיוון ופשטות.
כולי תקווה שהחבר'ה יתעשתו ויחזרו למקורות כי סוס מנצח לא מחליפים.

שגיא
תכיר את KAREN
150 wallball shots for time

סחטיין על הפוסט, ביטא יפה מאוד מחשבות שיש לרבים מאיתנו לאחרונה...

קודם כל ליגאל -
קרוספיט היא שיטה שנועדה ליצור כושר משולב, איזון בין כל הרכיבי הכושר וברפיז ב7 דקות רחוק מלתת מענה מתאים על אחת כמה וכמה כאימון שנועד להתבצע כתחרות.
אני יכול להבטיח לך שאם הייתי במקום מי שהגה את האימון הדבר האחרון שהייתי רוצה שיגידו על הבחירה שלי זה "מגניב".

קרוספיט נועדה להיות שיטה שמאפשרת גם למתאמן שנתקל בה באקראי להתנסות ולבצע את רוב האלמנטים ע"י אילתורים פשוטים וציוד פשוט גם בבית, היא אמורה לאפשר לנו כמאמנים להתאים WOD גם למתאמן מתחיל על ידי סקיילינג נכון. מעטים האימונים לאחרונה שמאפשרים את זה ואני שמח מאוד שאנחנו עובדים עם תוכנית אימונים משלנו ולא מול האתר הראשי.

נקודה נוספת היא שהאימונים באתר הראשי לא נראים ככאלה שיביאו מישהו לרמה ש... תאפשר לו לבצע את האימונים באתר הראשי. בכמה זמן יגיע מישהו מאפס לסנאץ' אחד אפילו על 95, אם הוא עוקב אחרי האתר הראשי? הוא לא יגיע אף פעם. אז למה הם שמים את זה שם בכלל?

לגבי האימון של הבורפיז: תנועה מאוד פונקציונלית שמפעילה כמעט את כל הגוף, אימון קצר ואינטנסיבי שמאוד מתאים לעקרות של קרוספיט.
אני גם חושב שזה אחלה מקצה לתחרות שכן בוחן כושר אמיתי, כמובן שלא לבדו אבל בשילוב עם שאר המקצים בתחרות הפתוחה זה היה מצויין! ואפשרי לכל בנאדם לעשות ולצלם מהבית.

לגבי מה שנאמר פה על האתר הראשי - זה פשוט שטויות.
אני מתאמן כבר שנתיים, על פי האימון היומי המפורסם באתר הראשי ביחד עם עוד קבוצת מתאמנים מאוד מגוונת המכילה אנשים ונשים בכל הרמות.
לא היה אפילו אימון אחד! עד היום שלא היה ניתן להתאים לכל רמה של מתאמן.

לאנונימי - אני לא יודע על סמך מה אתה חושב שהאימונים באתר (אם תתאים אותם לעצמך בהדרגה) לא יביאו אותך לרמה של האתר,
אבל אני יכול להבטיח לך שהתחלתי קרוספיט מאפס והיום אני עושה כבר כמעט את כל האימונים "as Rx'd" חוץ מאיזה כמה אימוני גיבורים.

האימונים שמפורסים ב- crossfit.com הם בהגדרה (על פי האתר עצמו) אימונים שמיועדים לגברים במשקל 80 ק"ג מנוסים שנמצאים בכושר מצויין.
כמו שרשום ב-שאלות הנפוצות באתר:
Use a weight that's manageable to you, or use a percentage of the weight prescribed

האתר מספק את הכלים והתחליפים בשביל להתאים כל אימון לכל מתאמן ואם זה לא מספיק גם כבר עושה את זה בשבילכם בפורם :
http://www.crossfitbrandx.com/index.php/forums

אם מתוך כל זה מישהו שהתחיל להתאמן לפני שבוע וגילה מה זה מוט אולימפי לפני כמה ימים, מבין שהוא צריך לנסות לעשות 90 סנאצ'ים במשקל 75 ק"ג כמו שגראם הולמברג או ריצ' פרונינג עושים.
אז תסלח לי זה בעיה שלו

בורפיס פשוט חרא של אימון נקודה.

האמת אני לא מצליח להבין על מה המהומה ?
מתייחסים למשחקים ולתחרות הפתוחה כאילו זו המהות של קרוספיט ? ממש ממש לא! וגם ה"הנהלה" או HQ אומרים את זה בכל הזדמנות אפשרית, יש הבדל בין המשחקים לבין קרוספיט כשיטת אימון. מי שנכנס למסלול הזה של המשחקים, צריך לקחת בחשבון את מה שהולך לקרות ולהתכונן בהתאם לזה. אם פעם עד לפני שנתיים וקצת, מספיק היה האתר הראשי + תוספת קטנה על מנת להתחרות הרי זה רחוק מזה היום (למרות שיש גם מפלצות שמצליחות עם צורה זו של עבודה).
האתר הראשי גם בחודשים האחרונים דבק באימונים קלאסיים, וגם שם צריך להיות עם הגיון פשוט של היי אם זה מרגיש כבד אז זה כבד ויש להתאים.
ברור הרי שהדברים שונים היום ויש שתי ישויות, קרוספיט כשיטת כושר וקרוספיט כספורט הכושר. כספורט הכושר, עם כמות הכסף שיש על השולחן ברור הרי שצריך להציב אתגרים ואתגרים הוצבו.
בנוגע לכיצד לתקוף את האימונים במשחקים, הרשת מוצפת בקליפים ופוסטים של מועדונים שמדברים על התאמות ומה ואיך לעשות.
המשחקים והמקצים שלהם הם לא אימון אלא מבחן, המטרה היא אומנם לעודד כמה שיותר להשתתף והצליחו בכך. האימון הראשון חלק רואים כעונש, אבל הוא היה נגיש לכולם. השני כבר בא להבדיל את המוכשרים יותר והם אכן הובדלו. לאחר מכן הופיעו שני אימונים שהם קלאסיים לקרוספיט וגם בהם האליטות שבחבורה הוכיחו את העליונות שלהם ואת היכולות שלהם.
במקום להצביע על ההנהלה כלא בסדר, צריך להפעיל את הראש ולראות איך מנצלים את הרגע וכן מצליחים להתאים את זה לאדם הפשוט.

אני כמובן אוהב את הדיון כאן ומה שאני שומע מכלל התגובות עד כה זה שלושה דברים עקריים: האחד, שאנשים כאן אוהבים את קרוספיט, שניים, שלאנשים רבים יש בקורת ושלוש, שאנחנו לא נותנים לעסקונה לקלקל לנו את הכיף.
אני בעד.

סיפור אישי
התאמנתי באחד המועדונים כ- חודשיים שלושה. אני מבוגר (50) ושמן (85 קילו על 170 ס"מ). מעולם לא נהניתי כך מספורט.
מהר מאוד הרגשתי שהגוף שלי מגיב טוב לאימון מהירות הריצה השתפרה וכו..
היכן הבעיה: כאשר המשימה היא לדוגמה דד ליפט עם משקל יחסית גבוה, הכי הרבה בזמן נתון, הטכניקה נשכחת, והמרחק לפציעה קטן. וזה רק דוגמה.
אני סובל היום, מכאבים בברך, יכל להיות שזה היה קורה ללא קשר לאימוני קרוספיט, ואולי אימון היתר בטכניקה לא מספיק טובה, האיץ את התהליך,
בכל אופן הרעיון של קרוספיט נכון, ולקחתי משם אלמנטים לחיים.

כנראה שכולם שכחו לרגע את המושג Scaling ואת העובדה שהאימון הוא לספורטאי עלית... זה לא סוד שקשה מאוד ללכת ולבדוק עד כמה אתה באמת חזק. זה קשה, לא נעים, מזיעה, כואב, ומפחיד ודורש וירטואוזיות שזה אחד העקרונות של התעמלות קרקע והעניין הזה מצא את דרכו גם לקרוספיט. וכן לכולם יש דברים שהם חלשים בהם. אבל אסור לשכוח שדווקא את זה צריך לחזק. ואם 7 דק של ברפיז נראה כמו עונש..? אז או שזו החולשה או שזו טראומה מהטירונות Deal with it. כנ"ל לגבי הסנאצ'ים וכל שאר האימנים שנראים "משוגעים".

בואו לא נשכח את:
“constantly varied, high-intensity, functional
movement.”
ועוד מושג "Capacity"

קרוספיט אימון דיי יעיל כשלעצמו ובאמת עובד על שיפור מרבית מרכיבי הכושר אבל בטוח שהוא לא מתאים לכולם ,ובטוח שמי שמתאמן בקרוספיט חשוף ליותר פציעות ממש כמו בכל ספורט תחרותי להוציא מן הכלל שחמט וסנוקר. שנית: חלק ממרכיבי הכושר אינם ניתנים לשיפור באימון קרוספיט לדוגמא: מהירות, כוח מירבי, כוח מתפרץ סוג של אימונים שדורשים התאוששות מוחלטת או כמעט מוחלטת מכיוון שכמות האנרגיה הדרושה למרכיבי כושר אילו היא מרבית. היחידים שיכולים לשפר את המרכיבים שהזכרתי הם אנשים שהם בתחילת דרכם והשיפור נובע מהסתגלות ליעילות המכנית נקודה. חלק גדול מהאנשים טועים ואומרים שקרוס פיט משפר גם כוח מתפרץ לא נכון הוא משפר נגזרת של כוח מתפרץ שנקרא כוח מהיר. אז אוליי בכל זאת כן כדאי לשלב אימונים קלאסים לשיפור יכולת מירבית, מהירות זריזות וכוח מתפרץ

הוסף רשומת תגובה