אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

חמישה דברים בשמונה שקלים שכדאי שיהיו לכם במטבח

שרפרף, מברשת, חוט גמיש כמעט גמור, פותחן עם חוט וכפפות חד פעמיות. יש לכם?
מכל הסירים, המחבתות, הארונות העץ המפוארים, המגירות הנשפלפות, המקרר החסכוני בחשמל, הכיריים המעוצבות והתנור המהמם, בסוף בסוף, בחיים האמיתיים, יש כמה דברים קטנים קטנים שעושים את העבודה במטבח לכיף גדול יותר. אז חשבתי להיטפל דווקא לזוטות והביא דברים זניחים יחסית, שלא תמיד יש, אבל שעולים מעט מאוד ועושים הרבה טוב.
1. כפפות חד פעמיות ללא אבקה. עד לא מזמן לא הכרתי את עולם הכפפות החד פעמיות, וייחסתי אותן לאנשים ששונאים להרטיב את הידיים כששוטפים כלים או לחדרי ניתוח. אבל באמת, הן כלי מעולה במטבח, במיוחד כשעובדים עם בשר. קודם כל זה טוב בריאותית שלא תעבירו מהידיים חיידקים לבשר ולהיפך. אבל בעיקר זה טוב כדי לתת לבשר "עיסוי עמוק" עם המשרה/שמן זית. כפפות ללא אבקה הן טובות יותר להתעסקות עם מזון. מצאו את הגודל שמתאים ליד שלכם ודאגו שתמיד יהיה זמין. מה גם שזה חוסך את הזמן של לרחוץ ידיים שעתיים אחרי ההתעסקות מקרוב בבשר או דגים, ומשמר אתכם ללא ריח (במקרה של הדגים. היום למשל מרחתי פסטו על דגים ונמנעתי מריח כפול). כדאי, בקיצור. שמונה שקלים בפעמית.
2. חוט קשירה גמיש ועמיד בחום. חוט שכזה מאפשר לכם להכין פסטרמה בבית, לקשור עשבי תיבול על הנתח, לקשור צרור עשבי תיבול (גרנה-בוקה) למרק, לעשות "גלגלי דגים" או לחבר אליו פותחן (ראו סעיף הבא). הוא פשוט, זמין, זול ובלעדיו תנסו לשווא להכין פסטרמה נורמלית. שמונה שקלים לגליל.
3. פותחן עם חוט. יש בעיה עם פותחנים. תמיד שמחפשים אותם, הם מסתתרים. משחקים מחבואים. ואז כבר יש לך ביד קופסת טונה או עגבניות מרוסקות, ואין לך שום דרך להגיע פנימה, ובסוף אתה מתייאש, לוקח את הסכין הגדולה ופותח איתה את הקופסה. בדרך זה משפריץ והחוד של הסכין נפגע. באסה. אז טיפ קטן ופשוט: קישרו חוט ארוך ועבה (שרוך פלסטיק למשל) לקצה של הפותחן. ככה, כמה שהוא קטן, יש לו זנב ארוך שמיד יסגיר את מקומו במגירה. שקל.
4. מברשת פלדה. אחרת אתם תנסו לנקות את הגריל שלכם עם חצי בצל דרדלה, במקום עם מברשת פלדה טובה. המברשת תבטיח ניקיון יסודי בשתי שניות בדיוק, וכולם מרוצים שלא נדבק להם לבשר שאריות מהמנגל דאשתקד... שבעה שקלים.
5. שרפרף פשוט. כי אתם רוצים שדור ההמשך יבשל איתכם מגיל צעיר, ויראה איך אתם מפרקים בשר, יכין חביתה, יחתוך סלט ויערבב עם רוטב. שרפרף זה בחינם. בטוח שיש.

בפעם אחרת ובהזדמנות נדבר על דברים שבאמת חשובים במטבח, אבל שדורשים השקעה כספית בהתאם...
שבת שלום

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 14 comments

14 הערות קוראים:

במיוחד אהבתי את השרפרף! :)

מבריק. צריך לתת כבוד גם לדברים הקטנים...

מה עם הסביבה?! (כפפות חד פעמיות)

למה אתה קורא לכפפות אלו "חד פעמיות"? החד פעמי זה הלטקס. אלו שבתמונה (עולות בין 3-15 ש"ח) הן רב פעמיות. מספר השימושים בד"כ מתאים לטיב ומחיר הכפפות.

אני קורא להם "חד פעמיות" כי זה בדיוק מה שהן, חד פעמיות. אפילו שהן כחולות. קופסה של 100 כפפות כאלו בדיוק, שכתוב עליה בגדול "כפפות חד פעמיות" ועולה 8 ש"ח לכל הקופסה. זה טיעון די משכנע, אני חושב.
(והערה: הלטקס נוחות וחזקות יותר אבל עם בדרך כלל עם אבקה).

איפה מוצאים חוט? או טוב יותר רשת?

חוט קשירה למטבח יש בכל סופר. רשת תמצא רק בחנויות המתמבחות במוצרי בישול ואפייה, חוששני. רשת נותנת לפסטרמה שיק יותר מקצועי (בגלל דוגמת הפסים שנותרת), אבל אין הבדל של ממש. חוט יהיה פשוט יותר. רשת טובה לעוד דברים, אבל על זה בפעם אחרת.

תודה אבל אני לא שותף לאופטימיות שלך לגבי החוט. ניסיתי במגה בול. באיזה סופר אתה קונה? אני מניח שהוא זמין בכל הרשת.

דרך אגב, אתה עוקב אחרי "כוכב האדם" שמשודרת בערוץ 1 ביום ראשון ב 22:00? מעבר ליופי בהסתגלות לחיים במקומות נידחים וקשים יש גם מידי פעם איזכורים בנושאי תזונה.

דעאל מה דעתך על פרכיות אורז?

זה צף במים קודם כל!
בעיקרון מדובר בדגן (לא הכי קדמוני אבל יש שיטענו שהוא פחות נוראי מדגנים אחרים) אז הוא לא הכי בריא לך.
אני אישית לא ממש מבין איך מתייחסים לזה כאוכל, כמות הנפח יחסית לתזונה של הדבר הזה היא אחת הגרועות שקיימות לדעתי.
ו-אני לא ממש סגור על תהליך הייצור של זה אבל כהרגלי, אני חושד מיד בדברים מעובדים ופרכיות אכן נראות לי די מעובדות.

פרכיות מכילות בסך הכל אורז ומלח כך שאני לא חושב שעושים איתם תהליכים מסוכנים כולשהם.
ופרכיות אורז כשמם כן הם- מכילות אורז, אורז זה דגן יחסית בטוח ובגלל זה אני גם שואל פה את דעאל מה דעתו

פריכיות אורז הן (1) מעובדות אבל (2) כוללות רק אורז ומלח ולכן (3) הן פתרון מצוין לילדים, לדרכים, לטיולים וכדומה. (4) אישית אני אוכל מהן מעט מאוד אם בכלל, אבל יש לי תמיד בבית כי האשה והילדים מכרסמים במרץ.
שורה תחתונה: פתרון בטוח שלא היה בג'ונגל.

היכן רוכשים חוט קשירה גמיש העומד בחום?

הוסף רשומת תגובה