אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

ג'ולי, ג'ולי ונשי קרוספיט בכלל

לפני יום יומיים הזכיר לי גיא שג'ולי פושאר (Julie Foucher) שיחקה אותה במשחקי קרוספיט 2012.
היא בחורונת צעירה וקטנה (59 ק"ג) אבל חזקה כשור והצליחה באופן מדהים במשחקים והתברגה למקום השני רק מעט אחרי אנני טוריסטודיר (מצטער, זה שם מאיסלנד. לך תבטא את זה נכון) הגבוהה ממנה בראש. מכל מקום, ג'ולי כאן בסרטון עושה אימון בשם Diane בשתי דקות וחצי ובטכניקה מושלמת. המשקל, אם אתם מתעניינים הוא 120% ממשקל הגוף שלה.


ג'ולי אנטרי לעומתה, היא מהאגדות הוותיקות שזקני קרוספיט עוד זוכרים. ג'ולי ההיא היתה (ואולי עדיין) דוגמנית אבל גם שוטרת ביחידת יס"ם בניו-ג'רזי (כבר מתחיל טוב). היא זכתה במשחקי קרוספיט 2007, שהיו סוג של "שכונה", ובמקום החמישי והמכובד במשחקי 2008, שכבר היו משמעותיים הרבה יותר.
אני ממליץ לכל אחד לראות את הוידאו הזה, של סתם אימון של יום חול. סרטון שלדעתי כבר פרסמתי אותו כאן לפני 4 שנים בערך. למרות שהוא קצת ארוך, הוא הדגמה לכח הרצון ולנחישות גם כשאין תחרות. זהו החלק היפה בקרוספיט: נחישות ותחרות מול עצמך!
לצידה הימני (משמאל בתמונה) עומד פרדי, בעל הזרועות המכונפות, מאמן ותיק וחתיכת מפלצת חייכנית.
שבו ותהנו. אח"כ נסו בעצמכם.



ולעומת שתי הנשים החטובות האלה הנה קצת אלטרנטיבה בועטת (שלא תחשבו שאני סתם אשמאי זקן). בת'כלס, מכל משחקי קרוספיט 2012, נהנתי מאוד דווקא מגמר Women masters שזה נשים בגלאי 55-59, שפשוט נתנו עבודה יוצאת מהכלל, קשה, בנפח גבוה, ואתה פשוט משתאה מהנחישות, מהיכולות, ומוריד את הכובע.

 האם אתם הייתם עומדים באימון כזה?
ומה אתם חושבים או חושבות על זה?
האם נשים מרימות משקל מפחידות אתכם או מדרבנות אתכם?
ספרו לנו!

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 12 comments

12 הערות קוראים:

מעניין...
תגיד, איך הגב התחתון בכל התרגילים האלה? הסתכלתי רק על ה diane בינתיים ונראה שיש המון עומס על הגב התחתון.
מעניין אותי מה זה אומר.
חייבת לציין שאני ממש לא מתאמנת ואין לי מושג בתרגילים האלה, זה רק מצפייה, אז אולי אני לגמרי לא בכיוון. רק הרגישות האישית שלי מדברת פה...

חבל על הזמן איזה אימון יומי (אני מתכוון לסירטון האחרון)

ג'ולי פושה, אשת חייל, הגיעה ראשונה גם בטריאתלון שטח של המשחקים. והיא סטודנטית לרפואה... איזה כוח רצון.

ורד, תגובתך נפוצה בקרב אנשים שאולפו לחשוב שמשקולות זה רע ו"דופק את הגב". כל מי שאני מכיר, כולל עצמי כמובן, מרגע שהתחיל לבצע עבודת משקולות מסודרת - נעלמו כל כאבי הגב לנצח. הסיבה היא פשוטה: אתה מחזק את שרירי הליבה והגב.
כמובן שבעבודת משקולות מי שעובד ללא טכניקה או בתאוותנות יתר (מרים משקל שאינו מותאם ליכולתו), עלול להפצע. דרך אגב, בעבודת משקולות נפצעים הרבה פחות מאשר בכדורסל, כדורגל ואפילו כדור נוצה.
לבחורה ההיא יש כעת גב פלדה, ואפשר שיהיה כזה גם אצלך.

ורד, יש ספר אימון בשם Convict Conditioning שמדריך אותך להתאמן ללא משקולות (וללא פחד). התנסיתי איתו השבוע והוא גרם לי להזיע כהוגן.. כדאי לך לנסות.. הוא מתאים לכל אדם.

אני אישית מתאמן ללא משקולות בשיטת ה STREET WORKOUT , מודה אף פעם לא ניסיתי להתאמן בקרוספיט, אבל הבננות האלה נותנות מוטיבציה גם לי לנסות.
דעאל, האם אתה חושב שהרמת משקולות כחלק מהפעילות הגופניות זה "מאסט" או שאם אני נותן עבודה חזקה על מקבילים, מתח וכל הדברים שאנחנו משתמשים בשיטת האימון שלנו, זה מספיק?

הי דוד. אימון משקל גוף בלבד מצוין כמובן אבל הוא מוגבל ביכולתו לפתח כח. הוא מפתח סבולת שריר (כי עובדים בחזרות גבוהות), אבל פחות כח מוחלט (למשל היכולת להרים משקל כבד באמת). בנוסף, כח מתפרץ קשה לפתח כך, אבל עבודת משקולות עם סנאץ', או קלין, תעזור מאוד לכח המתפרץ שלך.
שורה תחתונה: שילוב משקולות באימון יתן רק תועלת.

טוב, בגלל ששאלת... התחלתי במכון קרוספיט לפני שבוע, ואני מאוד נהנית.
אני מרימה משקולות במכון כבר שנתיים וחצי, מתוכן חצי השנה הראשונה עם מאמן אישי, וזה תמיד היה מאוד כיף ומעצים.
אבל (אפרופו ורד) אחד הדברים שאפיינו את האימונים היה תמיד כאבי שרירים, במיוחד בגב, במיוחד אחרי אימונים בעצימות גבוהה.
באימון הראשון שלי בקרוספיט הסבירו לי על ה- form הנכון לכל תנועה, וראה זה פלא -
א. הרמתי יותר מאיי פעם (50 ק"ג בדדליפט! והוא עוד אמר שאני יכולה להרים הרבה יותר!)
ב. למחרת לא כאב כלום.
בקיצור, בינתיים אני מאוד מרוצה.

לקנא עושה חשק לאימונים כאלו

דעאל שלום,
אחרי כמעט עשור של ריצות משמימות, מזה כמה חודשים שאני מתאמנת בקרוספיט, שייכת למועדון ועושה הנפות (דדליפט, סקוואט, פראס וקלין), משתדלת לאכול כמו הקדמונים ומשפרת את חיי מרגע לרגע. אני בת 33 ויש לי שני ילדים בריאים ופליאוליטיים. אולם, מתחילת האימונים אני "זוכה" לתגובות קשות בעיקר מנשים שקרובות אלי (אמא שלי) שמזדעזעות מ"הספורט הגברי הזה". לכן השאלה שלי האם אתה מכיר מחקר כלשהו שמדבר על הקשר בין צניחת רחם או בעיות נשיות אחרות כגון פוריות, אצל נשים שמרימות משקלים כבדים? אגב שאלתי את רופאת המשפחה המקסימה שלי אם היא מכירה איזה מחקר כזה והיא אמרה שלא אבל הבטיחה שתבדוק.
תודה גדולה מראש ובכלל על כל מילה שאתה כותב שמוסיפה תוכן רב לצורת החיים החדשה והנהדרת שלי.
נגה

הי הגר, נהדר לשמוע!!! והמון בהצלחה. אבל קחי בחשבון ש no pain no gain, אז יש מצב בהחלט שיכאב לך באימוני המשך. לא בגלל תנועה לא נכונה (שמח לשמוע שאת מקפידה על טכניקה, זה אכן הבסיס!), אלא בגלל התכווצויות שרירים...

שלום רב,
אני מתאמת בקרוספיט כבר חצי שנה ומרימה משקולות בין 35 עד 55 קילו. השאלה שלי האם הקרוספיט יכול להפריע ולהשפיע על פוריות האישה?

הוסף רשומת תגובה