אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

פשוט פשוט לשבת

הי חברים,
כתבתי לא אחת שכדי להנות מאוכל מעולה לא צריך יותר מאשר מצרכים מצוינים וטיפה מוטיבציה לבישולון קצר. לא צריך להיות שף מדופלם ולא צריך לשרוף שעות במטבח. רוב המאכלים אצלנו נעשים 'חת שתיים והם חגיגה לפה ולעיניים.
הנה למשל קניתי השבוע צרור ענק של בזיליקם טרי, יפה וריחני. ישר עשה לי חשק לפסטו (עליו כתבתי לפני כמה ימים - קוצצים לפסטו במעבד מזון עם כמה שיני שום ושפע שמן זית).
בגלל שחמדתי גם דג סלמון טרי, החלטתי שעם כמה כפות מהפסטו על הדג זה די והותר תיבול למתכון מנצח. הופל'ה עברו 20 דקות בתנור.
זה הכל.
(בדרך כלל אני לא חותך את הדג מראש לחתיכות אבל הפעם משום מה, ויצא דווקא בסדר. שימו לב שהבישול צריך להיות מעט קצר יותר).
זהירות: סלמון נוטה להתייבש במהירות ומעולם לא הייתי באירוע בו הגישו סלמון עסיסי כהלכה. קייטרינגים למניהם מייבשים אותו לעייפה, אך אנו בבית זהירים ורעבים ואם אתם לא בטוחים תבדקו. כשהדג "מלבין", הוא מוכן.

יוסף-מוקיר-שבת מצא מרגלית בדג. אני מצאתי בזיליקום.

יגעת ומצאת, תאמין

וכדי שיהיה עוד משהו ראוי ולא ימותו לי ברעב, אז כרגיל, הכנתי בולונז.
כבר כתבתי את המתכון יותר מפעם אחת, אבל אני מוצא שכל פעם יוצאת לי גרסה אחרת, כתלות במה-שיש-במקרר באותו היום. הפעם היו פלפלים טריים, קצת פלפל חריף אדום טרי, בצל סגול וכוסברה. אחרי שמאודה היטב מוסיפים 3/4 קילו בקר טחון (עדיף צלעות או צוואר. טרי) ואחרי שהבשר "מאפיר" הוספתי עגבניות תמר מקופסת שימורים (ללא סוכר), כוס יין והרבה תיבול עם כמון, פלפל שחור גס ומעט קארי. קצת מנוחה יחד במחבת. ברגע האחרון מוסיפים כסברה טרייה קצוצה, ויש לנו גולללל!

גם מרחוק וגם מקרוב, זה עדיין נראה טוב
שבת שלום,
ובתיאבון

וספרו לנו בתגובות - מה אתם הכנתם לשבת?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 3 comments

3 הערות קוראים:

הבולונז נראה מעולה וכשאכין את זה אוסיף חריך וזה נהפך לצ'ילי, שזה אחד המאכלים האהובים עלי.
אני הכנתי מרק עוף ומילאתי אותו ב"קוסקוס" מכרובית. אצלינו חורף...

דעאל,
אפית את הדג או שאכלתם אותו נא? אתה יכול לפרט קצת יותר מה עשית עם הדג?

שלום רחל. כתבתי: "20 דקות בתנור". זה הכל. 20 דקות בחום של 150 מעלות והדג יצא עסיסי, רך וטעים לאללה. לדג חי ראי המתכון שכתבתי על סביצ'ה סלמון.

הוסף רשומת תגובה