אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

מה נאחל למשפחת קדמוני לשנה החדשה?

שנה חדשה תתחיל הערב, ועמה, כמו כל שנה, יעלו בנפשנו גם אמונות ומחשבות, שמחות, ציפיות ותקוות. כי אנו מבקשים שתהיה לנו שנה טובה של ממש.
אז מעבר לאיחולים האישיים שכל אחד מאחל לעצמו ולמשפחתו, הנה כמה דברים שאני מאחל לעצמי, ולכם, כקהילה, מכל הלב ממש:
  • שנה בה נמשיך לראות כיצד יותר אנשים ונשים מתוודעים, מתנסים ומתאהבים בדרך הקדמונית. באורח החיים הפשוט, הטבעי, הבריא שהגוף שלנו משגשג בו. כמו בשנה החולפת, בה הקהילה הכפילה ושילשה את גודלה (לא מספרים מדויקים, אבל הערכה זהירה), אני תקווה שבשנה הקרובה נמשיך ונראה עוד אנשים שואלים, ומגיבים, ומספרים ומתלהבים, ומעלים תמונות שלהם לפני ואחרי וצוחקים כל הדרך. זו לא רק משאלת לב אלא מציאות שכל אחד ואחת מאיתנו משפיע עליה ומכיר אותה מקרוב. זה הרי "מדבק". ואתם ודאי מכירים את זה טוב ממני. 
  • שנה בה יותר רופאים ומובילי דעת קהל בתחום הבריאות יודיעו בכל רם כי זה עובד, זה נכון, שהטירוף של "מעט שומן" כמעט והוריד שאולה חצי מאוכלוסיית המערב. זה כבר מתרחש. השנה איגוד הקרדיולוגים הישראלי כבר הודה שהיה בידו טעות "אין צורך יותר בשמירה על דיאטה דלת שומן וכולסטרול לחולי לב". ממש כך. השנה גם ועדת התזונה האמריקאית, בהמלצותיה (היוצאות פעם בחמש שנים), הודתה כי דיאטה דלת שומן אינה מועילה, וכי החלפת שומן בפחמימות מובילה לבעיות לבביות, ועוד ועוד. כן, כבר כתב לי מנהל מחלקה בבית חולים שהוא פליאוליתי כבר חצי שנה ולהפתעתו הרבה הרבה מבעיות הבריאות שלו נפתרו. כמוהו כבר עוד רופאים ורופאות הצטרפו ועוד תזונאים ותזונאיות, נטורופתים ומטפלים. כן, זה עובד והשנה לא רק בגזרת הציבור אלא גם בגזרת המטפלים נגיע למסה קריטית.
  • שנה בה הקהילה תמשיך להפגין את חוסנה ומשמעותה הצרכנית. כבר השנה היה שינוי עצום - נוצר השוק הפליאוליתי, ונולד גם שוק פליאו נוסף, ויחד עם זה עוד יצרנים קטנים החלו לייצר מוצרי איכות לקהילה: מקבנוסים ללא גלוטן וחומרים משמרים, דרך תבלינים ללא שמן צמחי או מונוסדיום, דרך יצרני מעשנות וגרילים, סכינים וקרקרים, ועוד ועוד. השנה, כך אני מאמין, נמשיך ונראה התחזקות של המגמה הזו. נראה יותר מודעות ויותר אפשרויות גם במרכולים וברשתות, נראה עוד יצרנים המתאימים את התוצרת שלהם עבורנו, ונראה עוד צרכנים שמבקשים וששואלים: "יש בזה חומרים משמרים?", "זה בשר טרי או מופשר?", "באיזה שמן אתם מטגנים את החביתה?" ו"האם אפשר לקבל בקפה שמנת במקום חלב?". זו הדרך למהפכה צרכנית שאנו מובילים. כדי להרחיב את סל האפשרויות נציע מהר מאוד מוצרי איכות ב paleo.co.il בדיוק כדי שלא תצטרכו לשאול שאלות (או לקבל תשובות חצי אמיתיות...). 
  • שנה בה החברים יפסיקו לשלוח לנו הודעות ווטסאפ עם ציטוטי כותרות של YNET בסגנון "האדם הקדמון מת מהתקפי לב" או "האדם הקדמון לא אכל רק בשר!!!". לא בגלל שיפסיקו להיות לנו חברים, אלא בגלל שהעיתונות תתבגר ותתחיל להתייחס קצת יותר ברצינות לבריאות הציבור (הלוואי) ושהביקורת, אם ישנה, תהיה עניינית ולא כותרות סנסציונית שאין מאחוריהם ולא כלום אלא שקרים. אבל אולי זו כבר תקווה גדולה מדי להניח על כתפי השנה הבאה.
  • שנה בה עוד ועד אנשים יפנימו כי מצב הבריאות של הפרט הוא יותר מאשר מספר ה LDL . אני פוגש עוד ועוד אנשים שצמצמו דרמטית את היקף המותניים שלהם, שקיבלו אנרגיות נהדרות, שישנים טוב יותר, שירדו עשרה+ קילו ממשקלם, שנפטרו מבעיות שונות, שירדו אצלם רמות הסוכר ורמות השומנים בדם, שעלתה רמת ה HDL, שירד לחץ הדם (והכל אצל אותו אדם. אותם אנשים) - כל אלו סימנים מובהקים ומעולים לבריאות טובה יותר ולסיכויים גבוהים יותר לחיות בריאים לאורך זמן. אבל אם ה LDL עלה מעט, או הו, אז רבים מדווחים על "אכזבה". אז זהו, שלא. מצב בריאותנו הוא לא מספר בודד כלשהו בתוצאות בדיקת הדם . גובה ה LDL עלול להצביע על בעיה כמובן, ובמיוחד בערכים גבוהים במיוחד, אבל אם ה LDL הוא עכשיו 135 (וזה כבר נצבע בצבע אדום ומסומן מחוץ לסוגריים בחלק מהקופות!!!), זה לא אומר מאומה על הידרדרות. אם כבר, כנראה שההפך הוא הנכון. 
  • שנה בה תמשיך הצמיחה המטורפת של קרוספיט ומועדוני הכושר הפונקציונלי בארץ. בי נשבעתי שביום שהתחלתי לכתוב את הבלוג הזה, לפני כמעט תשע שנים, היתה משבצת קבועה בפינה השמאלית העליונה ובה כתוב על עצמי את התיאור הבא "מתאמן בקרוספיט, ומעודד את השיטה לעלות לארץ ולהתנחל בה". לא שיערתי אז כי כעבור כמה שנים זה אשכרה יתרחש, ושאחרי עומרי בהרצליה יקומו עוד ועוד מועדונים, וכך שרק בשנה האחרונה מספר המועדונים בארץ הוכפל והוא עומד כעת על 52 !!! זה פסיכי ויש לי הכבוד והעונג להרגיש שעשיתי משהו בעניין הספורט הזה, ובעיקר, לאחל שהשנה הבאה תמשיך ותחזק את המגמה: כי כושר זה לא רק מרתון ארוך ומשמים אלא אימון קצר וקשה ופונקציונלי ומגוון וכיף. לא ככה?
  • שנה בה אמא שלי כבר לא תשאל אם זה בסדר לשים סילאן בתבשיל כי היא כבר תדע לבד את התשובה וכשאורחים מוזמנים אלינו לארוחה הם לא יהיו מודאגים האם "אוכלים אצלכם רק בשר?" 
  • שנה בה נשכיל להקשיב, ונצליח לתקשר. עם חברים, עם המשפחה, עם התקשורת, עם אנשים שחושבים אחרת מאיתנו. וגם עם עצמנו: בשמחה, בפתיחות, בסבלנות, בחיוך.
  • שנה בה נגלה כי גם השכן ממול הוא בעצם בדיוק כמונו. 


שנה טובה יקירים,
שנה טובה.
(וכרגיל, תרגישו חופשי להוסיף מחשבות ואיחולים לקהילה כאן בתגובות, כדי שיהיה עוד יותר שמח).


Share/Bookmark

By Dael with 3 comments

3 הערות קוראים:

מצטרפת ומאחלת כתמיד שנת בריאות,
שנה מזינה של צריכה בתבונה, לא חזירית, כפי הצורך ובהנאה הפשוטה של הדברים,
שנה של תזונה ממקורות טריים, מקומיים ככל הניתן ומוסריים ככל האפשר ( הכללים שהצבתי לעצמי הם 1. לא בהפרזה, 2. להעדיף תנאי חופש - ביצי חופש, בקר ממרעה),
שנה של עשיית טוב: אדוות קטנות מתפשטות למעגלים גדולים,
שנה של מזון רגשי, מעשי ורוחני אמיתי, משביע ולא מעובד: של תהליכי עומק, של תובנות, של ויתור על אינסטנט, של עשייה בכפות הרגליים ובכפות הידיים, של יצירה, של חיים בתוך התוך ולא ליד.
הגם שאינני מוצאת "קהילה" באנשים שהמשותף להם הוא הבחירות התזונתיות שלהם, אני מאחלת שנת-שבט טובה לנו, איש - אשה ושבטו/ה.

ותפילה אישית קטנה לאלי המדורות באשר הם: שנת שלום ושנת גשם,
אמן.

היום אני גם חוגג שנה בפליאו!
מאחל לכולנו שנה טעימה, ערבה לחיך, מעוררת תיאבון, מתובלת, מענגת, מהנה, מרעננת, ארומטית, פיקנטית, מפתה, מספקת ושומנית!!! (לא מתוקה).
מאחל לכולם לאהוב, לחבק, לנשק, להתקרב, ללטף ולדעת לסבול.
מאחל גם שנה של הצלחות חדשות - בקרוספיט, בבישול, בכלכלה...
זהו. מספיק, יאללה אני הולך לתבול תפוח בשומן כבש :)

הוסף רשומת תגובה