אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

כיצד תעשו המון המון כסף בזכות הפליאו


אני מחזיק מעצמי מבין בשני דברים: בפליאו ובבנקים. יצא שהראשון הוא תחביב שלי כבר שנים ארוכות, והשני, היינו הבנקים, הם המקצוע והפרנסה שלי שנים ארוכות אף יותר. והנה אמש השניים התחברו להם בדרך קוסמית כאשר בנק ההשקעות קרדיט סוויס פרסם לעולם אנליזה לגבי מגמות עולמיות בצריכת שומן. (תקציר). מפתיע, לא?
תשאלו: מה לזרזיר אצל העורב? מדוע בנק השקעות יטרח ויכתוב דו"ח ארוך על כמה שומן רווי אוכלים בארצות הברית ומה יקרה (להערכת האנליסטים של הבנק) עד שנת 2030 בתחום?
שאלה טובה כי כאן העסק נעשה מעניין בהחלט.
האמת היא שכמות השומנים או הפחמימות במזון שלנו לא מעניינים את קצה העניבה ב 300 יורו של הבנקאים מקרדיט סוויס. אבל המניות של חברות המזון, הופה, כאן זה כבר מתחיל להיות עסק מרתק, לא רק מעניין. למה? כי בהשקעות מצליחים אלו שרואים את המגמה דקה אחת לפני כולם, אלו שיודעים לזהות את הפער בין הדימוי הנוכחי לבין האופק המסחרי האמיתי. אם אתה מצליח לראות מבעד לדוחות ומבעד לתקשורת את המצב האמיתי של החברה או השוק - או אז תוכל להשקיע בתבונה ו"להכות" את המדדים. זה הביזנס האמיתי של קרדיט סוויס.
נחזור לעניין השומן במזון.
בשוויץ כמו בשוויץ, דו"ח הוא עסק רציני ביותר, ודו"ח בנקאי הוא רציני שבעתיים ודו"ח של קרדיט סוויס נוטה להחשיב את עצמו לטופ של הטופ. אוקיי. ידידינו הבנקאים שאינם מבינים מאומה בתזונה אבל יודעים להריח כסף לפני שהרוח מתחילה לנשוב, ישבו לעבוד. הם קראו 400 מאמרים מקצועיים על נושא הסכנות הבריאותיות של הכולסטרול והשומן, ובמקביל ערכו שני סקרי עומק: האחד מול רופאים ותזונאים והאחר מול צרכנים.
המסקנות של הדו"ח מדהימות, לא פחות.
סטפנו נטלה, מחבר הדו"ח וראש חטיבת מחקר שוקי הון (=לא פראייר אבל לא תזונאי בעליל), קובע מסקנות שנשמעות כאילו אני כתבתי אותם: "שומנים טבעיים ולא מעובדים הם בריאים לאדם, והם חלק מתהליך שינוי חברתי שעובר ויהפוך אותנו לבריאים יותר"  (!!!).
כיצד אנליסט בכיר המתמחה במניות הופך לגורו בענייני תזונה ובריאות? פשוט: הוא לומד נתונים ועובדות ולא קונה ומוכר לפי אגדות ותחושות.


צוות המחקר של קרדיט סוויס מצא כי השדה המחקרי שינה את ממצאיו וכיום מסיק חד משמעית כי אין כל בעיה בריאותי בצריכת כולסטרול ושומנים טבעיים לא מעובדים (כלומר מחיות ומפירות. כל השאר מעובדים לעייפה). מאידך הוא מזהה כי 70% מקרב הרופאים וקצת פחות מזה בקרב התזונאים סבורים כי שומן וכולסטרול רעים מאוד ללב ומסוכנים. מצד שלישי הוא רואה כי הצרכנים מצביעים ברגליים ומגבירים מהותית את צריכת השומנים הרוויים (למשל צריכת חמאה בעלייה דרמטית), ומצמצמים בצריכת פחמימות ומזון מעובד. המסקנה של סטפנו היא שהממסד עדיין שבוי במיתוסים אבל המשקיעים כדאי שיקשיבו לממצאי המחקר ולחכמת ההמונים. לפי הדו"ח עד שנת 2030 אנו צפויים לראות כי:

  • צריכת השומן תעלה לנפש ב 23% (והצפי הוא גידול של לפחות 2% בשנה, שזה מטורף)  וצריכת החלבון ב 12%. אנו צפויים לראות ירידה בכמות הפחמימות!
  • הם נכנסים לדקויות: צריכת שומן רווי תגדל וכך גם צריכת שומנים חד בלתי רוויים, אבל שומן מסוג אומגה 6 יפחת. מעולה!  
  • צריכת הביצים תגדל דרמטית (ל 350 לשנה במקום 235 כיום. זה 50% גידול) וכך גם צריכת הבשר האדום והעופות ואפילו הדגים.
  • צריכת מוצרי חלב רזים תקטן ותהיה חזרה למוצרי חלב שמנים.
  • ועוד פנינים רבות

הכל מילים קשות במטבע עובר לסוחר של בנקאי ממושקף, לא פנטזיות של בלוגר כזה או אחר. כי השכל והאמת לא חונים אצל קבוצת "מומחי בריאות" שמסרבת להקשיב למחקר העדכני או מתביישת להודות "טעינו". כאן המהפיכה היא שלכם ושלי. כאן אנחנו יוצרים את השינוי בעצמנו, וההרגלים שלנו ושל מיליונים כמונו בארצות הברית ובאירופה (שפתאום התחילו לקנות חמאה בסופר), הם ששיכנעו את האנליסטים בבנק להפשיל שרוולים ולראות "מה הולך כאן". כי לאור המסקנות והנחרצות מאוד הללו (בדרך כלל אנליזות שוק הן הרבה פחות נחרצות, דרך אגב), כדאי לשקול את הפעולות הבאות:

  • אני לא בטוח שמניות של חברות עתירות פחמימות מעובדות הן השקעה אסטרטגית מוצלחת (קוקה קולה, אוסם... )
  • חברות ומגזרים המבוססים על שמנים צמחיים (גידול, תיעוש, הפקה, הפצה, שימוש) עלולים לחטוף מכה קשה
  • לעומת זאת חברות או מגזרים של מגדלי משק חי, או של ספקי ציוד למשק החי למזון, עשויים לצמוח מאוד 
  • מניות או מוניטין של חברות יעוץ תזונה או המתפרנסות מפחד השומנים יצטרכו לחשב מסלול מחדש.
  • תעשיית התרופות הנמכרת והמצליחה בהיסטוריה האנושית, הסטטינים, עלולה להפגע ביותר. מדובר במכונת כסף המגלגלת מחזורים דמיוניים. אם אתם מושקעים בפייזר, אז הענף של הליפידור מתחיל לרעוד.

(תזכורת ובעיקר אזהרה: אני ממש לא יועץ השקעות אז נא להתייחס לנ"ל בהתאם)

ועדיין, אני לא בטוח שמישהו מאיתנו, הקטנים, יצליח להכות את השוק ולהרוויח המון כסף בזכות הפליאו, אבל אם בזכות הכסף הגדול, משהו במציאות התחיל כעת לזוז, אז אני חושב שהרווחנו יפה מאוד בכל מקרה!

מה דעתכם?
כרגיל, הרגישו חופשי לשתף, להעיר או להאיר כאן בתגובות או בפייסבוק. בכיף.
דעאל



Share/Bookmark

By מר קדמוני with 6 comments

6 הערות קוראים:

מעניין. הנקודות הראשונות נשמעות טוב.

לא לשכוח שיש במקביל מאבק בפליטת גזים, מה שאומר שאם יהיה עוד גידול בצריכת חלבון בהכרח יצטרכו עוד בקר! עוד זיהום! המשמעות של זה היא מציאת תחלפי חלבון מהחי שלא גורמים לזיהום

נשמע טוב מידיי.. מה שצריך עכשיו זה צפי להחלפת ממשלה

אלו מניות יש בנושא הפליאו?

במגביל יש טרנד חזק של טבעונות וצימחונות..
לא הייתי שם את כספי על מגדלי בקר על אף אהבתי לסטייקים וההבנה שפליאו עובד.

הוסף רשומת תגובה