אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

מטבעונות לפליאו - סיפור ההצלחה (וההצלה) של גלי

כמו כל הסיפורים הטובים, גם הסיפור הזה מתחיל במייל שהגיע בוקר אחד משם לא מוכר: גלי רולוף.

********************
הי דעאל, קניתי את הספר הסוד הקדמוני כבר לפני שנה פלוס. מיד פתחתי קראתי בו בעיון, ונהניתי מאד מהכתיבה הקולחת והמהנה. במהלך הזמן גיליתי שעבורי הוא ספר עיון ובכל פעם אני קוראת או מעיינת בחלק אחר... אני יועצת תזונה במקצועי ובעברי ישנם 22 שנה של צמחונות וטבעונות! לאחרונה קראתי בספר שוב מההתחלה בעודי מאכילה את לילי התינוקת הראשונה שלי. לילי הקשיבה בעיון רב למידע. הידעת שזהו גם ספר לתינוקות? 

********************
צחקתי, וגלי ואני המשכנו להחליף מיילים ודעות. במקום להכביר מילים וסופרלטיבים, הנה לפניכם סיפור המסע הפרטי של גלי אל התזונה הקדמונית ואל הבריאות, במילותיה שלה. אני חושב שמגיע לה הרבה הערכה על האומץ שבחשיפה וביציאה כנגד "הבון טון" התקשורתי אל מה שבאמת טוב ומתגמל עבורה. לקרוא ולפרגן!

********************
הי, אני גלי, יועצת תזונה ובעליו של העסק תזונה יצירתית. אחרי קצת התכתבויות עם דעאל החלטנו יחד לשתף אתכם כאן בסיפור המסע הפרטי שלי, מקווה שתהנו.
בגיל שתים עשרה החלטתי להיות צמחונית אחרי שראיתי איך מכינים קציצות. מאותו רגע טראומטי לא נגעתי בבשר, עוף, דג או ביצה. התזונה שלי כללה המון ירקות, פירות, דגנים, מוצרי חלב והרבה מידי מסטיקים ודיאט קולה. בגיל שלושים עברתי לארה“ב, שם הכל היה נראה לי נוראי, אולי כתגובת נגד הפכתי לטבעונית עם דגש על תזונה בריאה. ניסיתי כמעט כל ז'אנר: טבעונות קלאסית, טבעונות Raw, השריות, הנבטות, ייבוש מזון ומה לא. אחרי שנה בתוך התהליך התחלתי לחשוד שכאבי הבטן שהיו חלק בלתי נפרד מחיי קשורים לגלוטן והסרתי גם אותו. היה לי קר כל הזמן, גם בקיץ. הדופק שלי צנח פלאים, לחץ הדם הנמוך ממילא המשיך לרדת בהדרגה, הייתי חיוורת, צנומה וחלשה מאד, מערכת העיכול שלי מיררה את חיי, הייתי מדוכאת ועצובה רוב הזמן ועד היום אני לא מבינה איך בכלל תפקדתי.
אני לא יכולה להצביע בדיוק על רגע של הארה, אבל באחד מימי כסטודנטית לתזונה, נפל לי ה"אסימון" ­- הבנתי שהגעתי למבוי סתום. עשרים ושתיים (!) שנה של צמחונות וטבעונות לא הביאו אותי למקום הנכון. עשיתי את כל הדברים הבריאים והמומלצים, אבל הייתי רחוקה שנות אור מלהרגיש ולהיות בריאה. בתוך תוכי שמעתי קול חלש שאמר שאולי נסחפתי אחר נטיית הלב, המצפון והמוסר תוך התעלמות מוחלטת מהאיתותים של הגוף. באחד השיעורים בביה"ס שוחחנו על ”ניסוי חלבונים“ ­ הוספה או הפחתה מדורגת של חלבונים מן החי ובדיקת ההשפעה על הגוף. החלטתי לתת לזה צ'אנס: התחלתי לאט לאט להוסיף, ביצים, דגי ­ים, עוף ואז נשאר לי האתגר האמיתי: בשר. התחלתי בכמויות קטנות, מידי פעם. הראש והמצפון שלי לא ממש רצו להאמין לגוף אבל הייתי הרבה פחות חיוורת, הרבה יותר שבעה, וחזקה יותר.
באותה תקופה הרופאים סוף סוף הסכימו איתי שטענתי שמשהו לא בסדר איתי. אובחנתי כסובלת מתת­-פעילות של בלוטת התריס. כשהתחלתי לחקור בתזונה המתאימה לתת­-פעילות כזו נתקלתי שוב ושוב בעדויות שחלבון מן החי מומלץ לשיפור התפקוד. סיפורים רבים על אנשים שהחמירו את מצב הבלוטה בתזונה טבעונית צצו מכל עבר. גם ברפואה הסינית אובחנתי ב"חוסר דם", ונחשו מה ההמלצות התזונתיות לטיפול בחוסר דם?
כל הסימנים אם כך הראו שעלי לאכול חלבון מן החי. אבל איך אוכל לעשות זאת בעודי מהרהרת בשאלות של מצפון ומוסר על גידול ושחיטה של חיות לצורך מאכל? החלטתי לצאת למסע, שכולל שינוי דפוסי חשיבה והתנהגות כדי לשפר את הבריאות וגם יאפשר לי לישון בלילה. קראתי אין ספור ספרים, מחקרים ומאמרים, בילתי בכל האתרים ושאלתי את כל השאלות שבעולם. אחרי התלבטויות שונות פיתחתי לי דרך ביניים: את הבסיס הבאתי מעקרונות ה­ plant based diet (דיאטה מבוססת צומח) ולזה הוספתי את גישת "איכותי אבל פחות" ­ צריכה מבוקרת של חלבון מן החי, טרי ומובחר ככל הניתן, בכמות מועטה. היום אני עדיין במסע לעבר הגברה של כמות החלבון מן החי אך לא בלי לבטים רבים. כרגע עבורי דרך ביניים היא התשובה האישית, בה אני יכולה לספק לגופי את הדרוש לו וגם לצמצם צריכה תוך גילוי אחריות אישית
וסביבתית.
כשיצאתי למסע ביקשתי להתחזק פיזית, אבל בתהליך נדרשתי להתבגר, לשנות אמונות ודפוסי חשיבה לאמץ גישה מתונה יותר ואדוקה פחות, לתרגל גמישות, להקשיב לאיתותי הגוף וללמוד לשנות בהתאם. זה גם המסר שלי למטופלים שלי: המסע שלהם תמיד צריך להיות אינדיבידואלי, רווי בהקשבה עצמית, חוקר משתנה ומדייק את עצמו בכל שלב בדרך לבריאות כוללת גם חיים מסופקים ומאושרים יותר.
מאחלת לכם בריאות ושמחה,
גלי

**************
חג שמח חברות וחברים. תטיילו, תאכלו בריא ותחייכו לפחות שעה כל יום.


Share/Bookmark

By Dael with 8 comments

8 הערות קוראים:

יישר כח גלי.
הרבה בריאות.

מבין לגמרי את הלבטים המוסריים, עם התבונה באה גם חמלה.

מדויק כנה ואמיתי מזדהה.

מדויק כנה ואמיתי מזדהה.

מדויק כנה ואמיתי מזדהה.

נפלאה!!!! יישר כוח.
ההקשבה הפנימית שלך מעוררת השראה!

סיפור נפלא!
ה''דיאטה'' שלי דומה מאוד לשלך, אני קורא לזה ''פליאו חצימחוני'' - לא מפריז מדי בבשר, אוכל המון המון ירקות ומעט פירות, זרעים ואוגוזים. יש לי יום אחד בשבוע שאני לא אוכל חלבון כלל ובשאר הימים אני אוכל חלבון בארוחה אחת.
זה מרגיש לי טוב יותר - בעבר אכלתי הרבה יותר חלבוני ואף התנסיתי בדיאטה קטוגנית, אבל לגוף שלי זה לא עשה טוב מדי. כל אחד לפי הרגשותיו.

היי, גלי!!
האם זאת את שם הבלונדה בתמונה??
וואו!!

גם אני במזדהים. מנסה להתכוונן על צריכה לא מופרזת ולזהות את צורך הגוף. במקום שהגעתי אליו זה מסתכל בכפעמיים בשבוע בשר ופעמיים-שלוש בשבוע דגים ועוף. זה משאיר יומיים בשבוע צמחוניים, הרבה מאד ירקות, ביצים ושומנים ממקורות טובים, פחממות במידה ממקורות בטוחים (שורשים, מעט אורז), לעתים קטניות מונבטות.
ככל שאני מקפידה על תזונה נקייה יותר, רמת האנרגיה שלי נשמרת טובה ויציבה יותר, ועים גם התפקוד היומיומי והיכולת להתמודד עם עומסי החיים.

אני לוקחת בחשבון, שאולי צריכת חלבון מן החי לנשים אינה במידה שנדרשת לגברים ומחזקת את הצורך בניסויים והתאמות.

יופי!

הוסף רשומת תגובה