אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

האוכל הכי בריא והכי זול שאף פעם לא אכלתם!

לכבוד שבת ולכבוד כל התפרנים ששואלים איך אפשר לאכול פלאו ולהשאר בתקציב משפחתי, ולכבוד אוהבי המזון המשובח באשר הם, הנה פוסט מיוחד שמסכם את נפלאות היום במטבח. שעתיים ליתר דיוק להכין שבת טעימה, מזינה ובריאה.

מה יש בצלחת אתם שואלים?
לכבוד יום האהבה, הקצב שלי מגיש: לב עגל. כן, שמעתם נכון. לב. השריר שמקבל את מירב הויטמנים והברזל שהגוף מקבל, כדי להבטיח את התפקוד המלא ונכון שלו. מסתבר שלב הוא הבשר העשיר ביותר בברזל ובעוד מינרלים וויטמינים, והוא גם זול בטירוף. עלה לי קילו לב טרי (זה כל מה שנשאר), בדיוק 15 שקל. 15 שקל לקילו זה פחות מכרעיים של עוף ובריא לאין ערוך. עושים את זה על האש, ולעצלנים כמוני גם גריל חשמלי עושה עבודה מצוינת. הנה כך:

אז לארוחת צהרים היום אני והבן שלי (עוד לא בן 12) ירדנו על קילו לב, ועוד קצת כבד בקר. כבד, כבר כתבתי כאן, הוא האיבר המכיל את כל המינרלים והויטמנים והוא ממש מולטי-ויטמין טבעי. אם אתם שואלים אז אגלה לכם בסוד שהוא עולה "המון": 25 שקל לקילו טרי. כך זה נראה מוכן לנשנוש (כבד גם הולך מעולה כסלט קר עם ביצים או עם תפוחים ולימון!).


אחרי הבקר, שמנו על הגריל שני חצילים ושני פלפלים אדומים ואוטוטו נכין מהם גבץ' רומני עם הרבה שום, שמן זית ולימון. אח, בריאות.

כתוספת הכנו כרובית וברוקולי בתנור (פשוט שמים שמן זית, מלח גס ופלפל שחור, והופ, 30 דקות בגריל. זהו).

לארוחת ערב היום הכנו דגים. פרוסות סלמון טרי (מנורווגיה, מגיע איכשהו חי למוכר הדגים שלי - 65 שקל לקילו. לא זול אבל טעים). הגריל כבר היה בחוץ, אז עטפנו בנייר אפייה ונייר כסף, 8 דקות מכל צד.


לילדים וכתוספת נוספת, הבת שלי הקפיצה ירקות עם טופו (היא אוהבת), שיעורבבו היטב עם אטריות אורז עבות שהיא הקפיצה בווק. עדיף בהרבה מפסטה והילדים מתים על זה.

ולארוחת הצהרים מחר, הפינוק השבועי שלנו: קדירת אסאדו. קילו אסאדו טרי עולה לי 39 שקל. יש בזה שומן ועצמות ומאוד מתאים לקדירה. זורקים פנימה ארבע עגבניות חתוכות לרבעים, כמה שיני שום, שני תפוחי אדמה (לילדים), המון זיתים, שמן זית, טימין, מלח ופלפל. שעתיים בתנור והמטבח מתמלא בריח גן עדן.

שבת שלום ומנוחה.
בתיאבון!

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 57 comments

57 הערות קוראים:

אתם עושים משלוחים ? :-)

מרשים! לא הייתי מודע לכך שלבבות בקר וכבדי בקר הם כל כך זולים, יש לך מושג למה אין ביקוש למעדנים הללו???

פרסמת שאכלת קילו לב..אני יודע שהגוף יכול לקלוט עד 20 גרם חלבון למנה..מעבר לזה הוא לא קולט וזה נהפך לשומן או תוצר לוואי אחר..אז למה לך לאכול כל כך הרבה?

הרבה אנשים בטוחים שהכבד מלא ברעלים, אז הם לא אוכלים את זה. רווח נקי למי שמבין.
גם לב מרתיע את רוב האנשים (וזה נכון לכלל החלקים הפנימיים, למרות שככלל אצבע, הם מזינים הרבה יותר). למען הגילוי הנאות וכדי שלא תתאכזבו, לב הוא לא החלק הכי טעים - הוא מועט בשומן והוא שרירי ומעט צמיגי. די מזכיר לב עוף. מי שאוהב שיפודי לבבות עוף יש סיכוי סביר שיאהב גם לב בקר.
לגבי האנונימי עם שאלת חשבון ספיגת החלבונים. התשובה שלי פשוטה: אני לא מתעסק בזה. אני אוכל כדי להיות שבע ואני אוכל את מה שאני אוהב. אם חלק מזה הופך בדרך לשומן - סבבה. אני נשאר במשקל קבוע ולא משמין ומעולם לא ספרתי נקודות או קלוריות ואין לי שום כוונה להתחיל לספור גרמים של חלבון בארוחה.
(והערה רק לצורך הדיוק: לא אכלתי קילו לב לבדי, יש לי גם בן רעב, רזה כמו שרוך אבל אחד שגדל במהירות ועם קיבולת מרשימה ביותר ואהבת בשר גנטית. אין לנו בעיה לפרק פרה בלי שום תוספות מהצד. בשר נטו).

שבוע הבא אני אנסה לב בקר, אני חושב שכדאי לחתוך אותו לחתיכות קטנות אולי לטבול בקצת שמן זית ותבלינים והופ למחבט סטייקים.

לא יודע לגבי הלבבות בקר מעולם לא טעמתי אבל הסיר אסדו בסוף נראה מעולה, אם ויתרתה על מאמן קרוספיט אולי מסעדת פלאו/פרימל ים תיכונית ?

גם כן פליאו, איך אתה נותן לבת שלך להישען ככה על הגז. בודקים פה את הברירה הטבעית ?
: )
לא יודע לגבי לב, אבל אני מאמץ את האסאדו.

שלום למר קדמוני !!

שאלה לא קשורה בכלל לפוסט אבל לא ידעתי איפה אפשר לשאול אותה אז אשמח אם תענה לי בבקשה

אם אני מכין בבית צ'יפס בטטה מטוגן עמוק בשמן זית (איכותי ) זה פלאו או לא ? האם זה מומלץ?

תודה ,

שלך,

תומר

לא כדאי. שמן זית מתחמצן בטמפרטורות גבוהות הדרושות לטיגון עמוק. פתרון יכול להיות שמן קוקוס, אבל לאור מחירו זה לא פרקטי לטיגון עמוק. בקיצור ושורה תחתונה, אתה יכול לאכול את תפוחי אדמה חתוכים כמו צ'יפס, אבל פשוט תאפה אותם בתנור.
אם ממש ממש דחוף לך צ'יפס אורגינל מטוגן, לך על שמן קנולה, אבל זה בלי "הכשר" שלי...

התכוונתי לצ'יפס בטטה כי תפו"א לא בתפריט שלי

תודה רבה בכל אופן

תודה

היום הכנתי שניצל עם שקדים טחונים במקום פירורי לחם ושמן קוקוס במקום קנולה ויצא אחלה. ממליץ לכולם.

אהלן עאדל אהבתי את הבלוג שלך :)
עכשיו רציתי לשאול, ראיתי סרטון שלך ואתה נראה יחסית רזה לבן אדם שאוכל הרבה(האומנם?)
אני מתאמן באימוני כוח(ביל סטאר 5X5, וSS בעבר של מארק ריפטו)
תמיד אכלתי פסטות ולחמים בשביל הפחמימה אבל עברתי לגיינר השאלה שלי היא אם בעזרת המוצרים שאתה אוכל בלי כל הפסטות ובלי כל הדברים הללו אפשר לעלות מאסת שריר ואם כן למה אתה לא מעלה עלייך כמה קילו? או שאתה לא מעוניין ורוצה להשאר בכושר כללי?

נ.ב: אם אפשר לדעת, כמה אתה שוקל ועל איזה גובה, מעניין אותי.
תודה רבה ושוב פעם סחתיין על הבלוג היפה.

שלום אנונימי ותודה על הפרגונים. קודם כל נבהיר שאני דעאל ולא עאדל. (לא שיש לי משהו נגד בני דודינו, אבל רק שיהיה ברור).
אני אכן אוכל הרבה, אבל מעולם לא האבסתי את עצמי ומעולם לא שמתי לי למטרה להעלות במשקל באופן יזום. מאז שהתחלתי להתאמן לפני כמה שנים ירדתי מאוד בכמות השומן שלי ועליתי במסת השריר, אבל לא יודע להגיד לך נתונים. פשוט רואים.
אני בערך 74 ק"ג, על 178 גובה. אני ממש לא נראה כחוש (אני יודע שבסרטון מלפני שנתיים אני כן נראה די צפלון), אבל אני לא נראה כמו ביל סטאר. אני ככה באמצע.
אוכל כשרעב.
אם רוצים להעלאות במסה אין בעיה ולא צריך לאכול בשביל זה קמח או פסטה. אפשר פשוט לצרוך יותר פחמימות שאינן רעילות כמו תפו"א, בטטות, אורז או אבקות חלבון. אבל מאז ומעולם העניין של האכילה רק כדי לגדול נראה לי כטרחה רבה מדי באופן אישי.

כרגע לקחתי מהאתר שלך רעיונות איך להוסיף קלוריות בריאוןת יותר לתפריט, הורדתי את הפסטה, הוספתי יותר ירקות ושמן זית(במקום הקנולה).
התפריט שלי מורכב מבשר,טונה,חלב,ביצים,ירקות,פירות,לחמים(גם לא בריא לפי השקפתך?),ואבקה לעליה במאסה, שאיתה אני מוסיף הרבה פחמימות וגם חלבון,
אני שוקל 85 על 1.85, אני בן 17.
קלוריות ליום - 4400(הרבה מזה מגיע מהשמן זית)
פחמימה ליום - 370+-
חלבון ליום - 255

מה דעתך ד"א על הגיינרים למיניהם(אבקות לעליה במאסה)

מצוין אנונימי. אני ממליץ לך להשתמש גם בשמן קוקוס ושומן אווז. במקום לחם אני ממליץ לעבור לפחמימות כמו תפו"א, בטטות ואורז.
לגבי הגיינרים: כאמור, אני מעולם לא צרכתי כאלה. יש בהם סוגים רבים וחלקם עתירי פחמימות יותר מאשרי עתירי חלבון. זה עשוי להיות פתרון טוב למי שממש דחופה לו עלייה מהירה במזה או לצמחונים שלא מצליחים לאכול די חלבון אחרת. לבני אדם רגילים, אני לא רואה סיבה מיוחדת לצרוך, אם כי גיינרים מחלבון מי גבינה "נקי" לא נראה כבעייתי.

אני פשוט אחד שלא חובב פחמימות בכלל, לא משנה מאיזה סוג, אני אוכל שתי פיתות בבית ספר כדי להגיע לערכים האלה ועם האבקה זה נותן לי הרבה גרמים של פחמימה בלי לסבול, אני חושב שזה לטובתי האי-אהבה הזאתי לפחמימות ולחמים, אני לא אוהב עוגות ולא פסטות ולא דברים, פעם הייתי שם אותם בתפריט כי חשבתי שחייבים.

ידוע לי שבחלקים פנימיים יש כמות גדולה של כולסטרול.
לי יש כולסטרול גבוה- זה לא יכול להזיק לי?
האם כל הכתבות של בבלוג מופנות לצעירים בריאים?

כ 85% מרמת הכוסטרול בגוף מיוצרת ע"י הגוף עצמו ולא מגיעה מהתזונה! לכן אי-אכילת כולסטרול (כמו חמאה, ביצים ומוצרים שמנים אחרים) היא אסטרטגיה לא יעילה, לא רלוונטית ולא תשפר את סיכוייך שלא ללקות באירוע לבבי.
אם לא תאכל שמנים תעשייתיים, קמח וסוכר, רמת הכולסטרול הטוב שלך יעלה מיד ורמות השומנים בדם ירדו.
מה שכתוב כאן נכון ויעיל לכל גיל ולכל משקל. בהצלחה.

תודה דעאל.
אני חושב שכל הקוראים בפורום ישמחו לראות עוד רעיונות לארוחות. ולפי דעתי זה יהיה ממש נחמד אם תעשה מין יומן תזונה ותרשום מה אכלת במשך שלושה ימים לדוגמא. כמובן שזה דורש ממך מאמץ אך יכול לעזור לרבים שלא כל כך יודעים עדיין מה לאכול בדיוק וייתן רעיונות.

שלום מר קדמוני,
יש הקושרים צריכת חלבונים רבה לתחלואה בסרטן,
מה דעתך?
ורד

האדם אכל מאז ומעולם בשר וחלבון כחלק מהותי בתזונה שלו. ובאופן לא מפתיע סרטן היא מחלה שאינה קיימת (בכלל) בתרבויות של ציידים לקטים (למשל בני הזדדה, בני האוקיינוס השקט ועוד ועוד).
לטעון שאכילת המזון הטבעי לאדם גורמת לסרטן אינה עומדת במבחן הפשוט של המציאות, ולא לחינם אין אף תרבות צמחונית אחת בעולם.
מה שהשתנה במציאות זה מרכיבים רבים בתזונה, כמו צריכת שומן צמחי, צריכת סוכרים ודגנים, והמחקרים שמייחסים את מקור תחלואה לבשר אדום עושים זאת על פי רוב בחפיפיות מחקרית שלא תאמן. כמעט כמו המחקר שמישהו הפנה לי היום שכדאי לאכול עוגת שוקולד כל בוקר כדי לשמור על משקל (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4188398,00.html). הידד לרופאים מצילי האנושות. הידד.

דעאל אני צריך עזרה מאוד חשובה בנוגע לאבא שלי,
כמה שאני לא מנסה להסביר לו על התזונה הקדמונית, הוא נשאר בדעות שלו, דהיינו בדעות של משרד הבריאות ושל שמן קנולה ודברים כאלה, אתה יודע למה אני מתכוון.
יש לו "בעיה" של כולסטרול ואמרתי לו שזו בכלל לא בעיה והוא לא צריך לדאוג! הוא אמר לי שאני טועה ושכולסטרול זה לא בריא, הוא גם נוטל כדורים להורדת כולסטרול(מה זה הכדורים הללו?) מה אני יכול עוד להגיד לו בשביל שישתכנע? תודה לך

צר לי לאכזב אותך, אבל אנשים מבוגרים אחראיים על הבריאות של עצמם, ואין מה לעשות חוץ מלנסות ולהסביר כמיטב היכולת. התנגדות כמו שאתה מדבר היא צפויה, ולא, אין לי טעוני קסם בשרוול.

מאד מעניין מר קדמוני, טוב שיש כתיבה כזאת על נושאים כל כך חשובים. תבורך. רציתי להעיר רק שבשר חרוך, והדגש על החרוך, שרוף, על האש . לא כל כך בריא לפי מה ששמעתי . בטח שאני לא רוצה להוריד את הכיף לאף אחד.

מי שאוכל לב של בע"ח אין לו לב.. במיוחד שלא צדת את החיה האומללה אלא גידלו אותה בתנאים גרועים,ורצחו אותה-קרוב לוודאי בייסורים- כדי שתאכל את הלב שלה. שום מר קדמוני-קדמוני היה צד את החיות שלו ולא אוכל בשר הרבה כמו בימינו.

גילי, את(ה) צודק ושווה לכתו על זה פעם ביתר פירוט.
אנונימי, את(ה) כבר יודע שכאן זה לא המקום להתנצח מי מוסרי יותר ואין לי עניין בכל. מי שאוהב חיות יותר מבני אדם או מי שאוהב בני אדם יותר מחיות. כך או אחרת, לב בקר הוא עדיין המזון הכי בריא והכי זול שעדיין לא אכלתם...

דעאל היקר,
הכנתי היום לראשונה לב בקר. טיגנתי אותו בשומן שלו..
היה פשוט אדיר.
תודה רבה - בלעדיך הארוחה הזאת לא הייתה קיימת :)

האם כדאי להקפיא את חלקי הפנים טריים?

אני מניח שאתה שואל אם עדיף להקפיא לפני או אחרי הבישול. אישית אני (1) לא מקפיא חלקי פנים (2) מעדיף תמיד להקפיא בשר לפני הבישול ולא אחריו (3) חלקי פנים מופשרים יהיו אחרים לגמרי בתחושה ובמרקם, אז כלל, עדיף לאכול אותם רק טריים, כי ההבדל בטעם ובעיקר במרקם הוא עצום.

תודה ענית על הכל.
אחרונה האם ממרח כבד (כבד ושמן זית טחונים) יכול להחזיק במקרר כמה ימים?

שאלה חשובה:
באמת כבד נחשב מקום שמסנן את כל הרעלים, כך שכבד בקר מאחסן הרבה רעלים של הפרה, שגם ככה אינה מגודלת באופן אורגני. מה דעתך על זה?
אשמח לשמוע.
כילדה אני כן זוכרת שהכינו כבד בקר, וראו את זה כאוכל טוב, אבל נושא הרעלים נשמע לא פשוט.

לכבד יש תפקידים רבים בגוף, וביניהם לשמש כמאגר מינרלים וויטמינים לגוף, ולכן הוא המזון העשיר ביותר בטבע. גם פרה שאינה גדלה בסביבה אורגנית אינה מקבלת רעל לאכול. היא מקבלת בדיוק את אותה החיטה שאת אוכלת כשאת קונה לחם ואת אותו התירס, ומאותם המגדלים. בקר מרעה לבשר בארץ לא מקבל הורמונים ולא אנטיביוטיקה (אם העגל חולה, שחיטתו אסורה 90 יום לאחר מכן). שורה תחתונה: תקבלי כבד ראוי בהחלט!
מחקרים על פרות שרעו בסביבה רעילה ממש (מקומות במזרח אירופה בה הקרקע ומי התהום היו מזוהמים מאוד ממפעלים כימיים) הראו כי רעלים מתפרסים ונמצאים בכל חלקי הפרה, ללא יוצא מן הכלל (!), כאשר יותר מהם נצברים בכבד. מסקנה: לא נאכל פרות שאכלו רעל - לא זנב, לא כתף ולא כבד.

ועוד שאלה בנושא הכבד: האם אתה חושב שכבד פרה עדיף על כבד של תרנגולת, ואם כן - אז למה?

עופות מקבלות אנטיביוטיקה והורמונים ולכן הכבד שלהן אינו מזון בריאות מועדף.

תודה על המידע, אני לומדת כאן ממך ומהדיונים שאתה מנהל הרבה!

תודה על הפוסט המאלף. גם אני אוהב כבד בקר.

אבקש לשאול משהו המציק לי. 100 ג' כבד עגל מכיל מעל 39,000 יחב"ל של ויטמין A (http://nutritiondata.self.com/facts/lamb-veal-and-game-products/4671/2. באתר הזה יש לציין את המשקל המבוקש, 100 ג' לדוגמה). זו כמות עצומה. מילא אם אוכלים כבד פה ושם, זה לא נורא, אך אם אוכלים נניח 3 פעמים בשבוע, וכל פעם נניח בערך 170 ג', זה יוצא בממוצע ליום כ28,500 יחב"ל! שזו כמות שחורגת בהרבה מהכמות המומלצת (דומני כ5000 ליום, ודומני שהמקסימום שמותר הוא 10,000 ליום).
ראיתי בספר "אוסטאופורזיס" של צופיה איש שלום, שעודף ויטמין A הוא גורם חזק לאוסטאופורוזיס, והיא מדברת על מספרים קטנים בהרבה ממספרים אלו.

אם אוכלים כבד בקר באופן קבוע יש לאכול פעם-פעמיים בשבוע, לא יותר. אני אוכל כל סופ"ש. רוב האנשים אוכלים פעם ב... ואז אין מה להיות בלחץ גם אם אוכלים כל יום שבוע רצוף.

תודה. חבל! אני כ"כ אוהב כבד עגל! כ"כ קיוויתי שמותר לאכול מזה כל יום..
מה שלא ברור לי, איך ההמלצה לאכול כבד בקר לא יותר מ1-2 בשבוע, מסתדרת עם עקרונות התזונה הקדמונית. הרי כשהאדם צד חיה, הוא התמקד דבר ראשון באיברים הפנימיים ובכבד. לפי עקרונות הברירה הטבעית, כשקבוצת בני אדם צדה בע"ח, דוקא החזקים יותר בקבוצה הצליחו לחטוף את הכבד, והשאר הסתפקו בבשר השרירים. ומכיון שסביר שהחזקים שרדו יותר, סביר שמהם הגענו. אז איך לנו מומלץ לא יותר מ1-2 בשבוע?

שלום.
קנינו אתמול לב עגל פעם ראשונה. הקצב חתך ל"סטייקים". אנחנו מתכוונים לעשות את זה על האש בחוהמ. מהו משך זמן הצליה שלו? והאם יש להוסיף תבלינים? וגם, מה אפשר לעשות עם שקדי מרק שלא עם מרק? בתודה.

אף פעם לא מדדתי. תלוי בעוצמת האש. כמה דקות. כדאי עם פלפל שחור. לאכול עם השומן, תענוג.
לא ברור לי מה אתה שואל לגבי שקדי מרק. לדעתי הכי טוב זה פשוט לזרוק אותם. אלא אם כן התכוונת "מה אפשר לעשות עם שקדי עגל" ושם כבר יש הרבה רעיונות...

איפה מוצאים לב פרה בצפון? זה משנה אם הבשר מגידולים בארץ או מיובא?כיוון שמגידולים בארץ ממש יקר למשל כבד 58 ש"ח לקילו.

כבד ולב אלו אברים שעדיפים מאוד טריים ולכן מגידול מקומי. אין שום סיבה לשלם על כבד 58 ש"ח. אני משלם פחות מ 30 לכבד ו 15 ללב. תרים כמה טלפונים לקצבים ומפעלי בשר באיזורך. יש לא מעט בצפון.

אהלן דעאל, אחלה של רעיון הבאת כאן-
אני מתאמן ולכן יש צריכה גדולה של קלוריות וחלבון, זה נראה כמו פתרון זול וטעים. חוץ מזה המרקם של החזה עוף כבר מתחיל לעצבן.
בכל מקרה, אין לי מנגל חשמלי זמין והאמצעים שעומדים לרשותי הם מחבת ותנור.
רציתי לשאול איך אפשר להכין את הלב בצורה טעימה מבלי להשתמש בהרבה שמן (אם אפשר בלי אז בכלל מצויין).
חשבתי אולי לחתוך את הלב לריבועים קטנים ויחד עם איזה רוטב קל ותבלינים לזרוק לתנור לאיזה חצי שעה - שעה עד שזה תופס צבע ונראה מוכן, מה אתה אומר?

בלב עצמו יש הרבה שומן מצוין ואפשר להשתמש בו בתור שמן. אני מציע לך לנסות - כמו סטייק, מעורב וכדומה - כל מה שבא לך טוב על הלב והלשון.
(מתכון למעורבלב לשבת ראה כאן: http://www.kadmoni.com/2012/12/blog-post.html)

הלב מגיע שלם? זאת אומרת אתה קונה אותו יחד עם השומן ואחר כך פורס אותו?

והאם יש אפשרות לקנות את זה כבר פרוס או שלא?

עברה לי אותה המחשבה בראש חחחחח

שלום שמי נתי ורציתי לדעת האם אפשר לאכול את כל סוגי האורז למעט חום .

דעאל יקירי.
אתה מהפכן.
קניתי לעצמי את הספר, אחרי הרבה זמן שאני מסתובב סביבו כמו צייד.. תענוג.
אני מאז בחדווה של פעילות ואכילה.
תודה!
אתמול קניתי כבד בקר בהמלצתך, אבל חתכתי לקוביות ושמתי על האש. לא רעיון טוב כנראה.. לא התנהג יפה, היה שרוף מבחוץ ויבש מבפנים. בקיצור פאדיחות מול כל החבר'ה. לא נורא, לומדים.
מה אתה ממליץ? לחתוך לסטייקים בעובי של 1 סנטי'?

סלחו לי אבל לבבות בקר וכבד בקר מגעילים ברמות.
כבר מזמן ניסיתי להיות חכם ולנסות לבבות וכבדים של בקר והתבאסתי מהטעם.

בקטע של בריאות אתם אולי צודקים, אבל בקטע של הטעם
אני מעדיף לאכול את הקקי של הפרה מאשר את הכבד והלב.

בבקר יש מספר חלקים שמבחינתי אין עליהם, וזה אנטריקוט,
אסאדו וסינטה. את הכבדים והלבבות של הבקר נשאיר לכלבים ולחתולים.

https://m.facebook.com/pishtanbikurim/photos/a.797201543776130.1073741828.794077690755182/809503802545904/?type=3&source=48

סוף סוף העזתי לקנות לב עגל. ביקשתי שיפרוס (אגב, בתל אביב זה עולה 30 לקילו כשר ומוכשר).
טיגנתי במחבת עם שמן זית ופלפל. מרוב שפחדתי שלא יאכלו - הכנתי רק חצי.
אחרי שזה חוסל והילדים אמרו שפעם הבאה אכין יותר - הכנתי גם את החצי השני. היה פשוט מעולה! תודה.
נ.ב. בני בן ה-9 שחוטף לי את הספר שלך ומעיין ומצטט אותו, שמח לשמוע שזה לב ולא "סתם סטייק".

כמה זמן הלב בגריל? אפשר במחבת או בגריל בתנור?

איפה אתה קונה את הבשר במחירים נמוכים כל כך? אשמח להפניה.

אני בזמנו קניתי בגבעתיים ב"בשרה". לא יודע אם אלו עדיין המחירים.

הוסף רשומת תגובה