אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

איזה שמן קוקוס תקנו היום?


אתם כבר יודעים ששמן קוקוס הוא אחד השמנים הטובים והבריאים ביותר למאכל, יחסית לרוב השמנים האחרים וודאי וודאי שיחסית לשמנים מהצומח. הוא השומן הרווי ביותר בטבע (87%) ובאמת אפשר לומר עליו רק: "בריאות". העניין הוא שיש לא מעט יצרנים של שמן קוקוס, ולא מעט חנויות שמוכרות אותו, ולכן יש הרבה אפשרויות, ובטווח מחירים נרחב למדי.
אני מנסה כל פעם יצרן אחר, והנה מסקנות ביניים ממוצרים שעברו אצלי במטבח:
  • שמן קוקוס אורגני של אגס - אורגני, בכבישה קרה. מגיע באריזת זכוכית של 350 מ"ל. בערך 30 ש"ח, תלוי איפה. לשמן יש ריח עדין של קוקוס, הוא מאוד נוקשה והצבע שלו לבן מאוד.
  • שמן קוקוס בכבישה קרה (כתוב רק באנגלית משום מה - מצד שמאל בתמונה). ארוז ע"י זנבר, רמת השופט. אריזה של 350 מ"ל. זהו השמן הכי זול שקניתי. רק 22 ש"ח לצנצנת. אין לו בכלל בכלל ריח (גם אם דוחפים את האף בתוך הצנצנת), הצבע לבן מט.
  • שמן קוקוס אורגני כתית מעולה, אורגני, של ג'מוקה - מצד ימין בתמונה (אריזה יפה). צנצנת של 473 מ"ל עלתה לי 49 ש"ח (במבצע). לשמן ריח חזק וטוב של קוקוס, והצבע שלו נראה מבריק ויפה מאוד ומעט שקוף. הוא יותר רך מהאחרים.
הערה: מן הסתם יש עוד מותגים, אבל בכל מקרה אנחנו מחפשים רק שמן בכבישה קרה (שמן כתית מעולה) ורק 100% קוקוס (תתפלאו, יש מעורבבים). אם לא כתוב על זה כבישה קרה או כתית מעולה, נא לא לקנות. זה הופך את השמן להרבה יותר תעשייתי ומעובד ופחות טוב מכל בחינה בריאותית. יש לא מעט שמנים כבושים בחום כי נשים רבות משתמשות בשמן קוקוס למטרות קוסמטיקה, ועבור מטרה כזו גם שמן תעשייתי יעשה עבודה, אני מניח.

בחזית המחיר ברור שהמנצח הוא המוצר של זנבר. הוא היחיד שלא כתוב עליו אורגני, אבל לטעמי בגלל הקליפה הקשה והעצומה של הקוקוס, אין הרבה משמעות לאורגני (וגם ככה לא מרססים אותם), אז נראה לי שאפשר להתעלם מזה. בכלל, חנויות טבע נוטות להיות עם פערי מחירים עצומים ושווה שתעשו סיבוב שבכמה חנויות ותמצאו את המוכר שאתם סומכים עליו והמותג שלא פושט לכם את העור.
בחזית הטעם, השאלה היא מה אתם רוצים, וכידוע, על טעם ועל ריח אין להתווכח. ובכל זאת, הנה הזוית האישית, במהלך טיגון אני מעדיף פחות דומיננטיות של הקוקוס, כי הוא נוטה להשתלט על טעמים, ולכן חביתה בשמן הקוקוס של ג'מוקה תהיה מזעזעת למדי. לכן מאכלים שמבקשים יותר נטרליות השמן של אגס או זנבר מתאימים יותר. אם לעומת זאת מכינים מרק קוקוס (מטגנים בצל ופטריות, מוסיפים קופסת חלב קוקוס, קצת קארי ולימונית, יוצא מעולה), אז השמן של ג'מוקה מדגיש את הטעמים של הקוקוס ומתאים מאוד. בקיצור, למאכלים שאתם רוצים להרגיש קוקוס, ג'מוקה שולט. לטיגון שניצל, למשל, הוא פחות.

האם אתם משתמשים בשמן קוקוס?
האם אתם מרוצים? האם יש לכם מותג או מוצר שאתם יכולים להמליץ עליו?
רעיונות, מישהו?

עדכון חשוב (27/3/2012):
אחרי עוד קריאה ועוד קצת בדיקות, נראה כי מתוך השלושה הנ"ל רק השמן של ג'מוקה הוא אכן איכותי וראוי. גם השמן של זנבר וגם של אגס הופכים לנוזל בטמפרטורה גבוהה של כ 40-70 מעלות לעומת בטמפרטורה של 27 מעלות בלבד בשמן קוקוס בכבישה קרה. נראה כי ההבדל נעוץ בשיטת ההכנה. יש שיטות רבות המבדילות בין שמן מקוקוסים טריים לבין שמן מקוקוסים מיובשים (הקרוי קופרה). שמן מקוקוס מיובש מערב גם חימום, הלבנה ותהליכי הסרת ריח. חלק מהשומן הבלתי רווי שבשמן הקוקוס הופך לרווי כחלק מהתהליך הזה מכאן טמפרטורת ההתכה הגבוהה יותר.
כתבתי עוד על התהליכים האלה ועל אי הדיוק לכאורה של תוויות היבואנים בפוסט הזה, ששווה לקרוא כמובן. והמשכיל יעשה טוב טוב חושבים.

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 121 comments

121 הערות קוראים:

משתמשת בשמן קוקוס בקינוחים על בסיס אגוזים ותמרים. לפעמים בשביל עסיסיות אבל בעיקר בשביל למצק, כשזה נדרש.

נעמה

קדמוני היקר
הכי חשוב בשמן קוקוס, זה להשתמש בשמן שלא עבר הידרוליזה
ההידרוליזה היא הוספת מולקולה אחת של מים לשמן, ובכך לשנות את המבנה המולקולרי שלו לכזה שהגוף אינו יודע לזהות ולפרק (בדומה למרגרינה)
חלק מהשמנים האורגניים עוברים את התהליך הזה
הדרך לזהות שמן קוקוס איכותי היא לראות אם הוא נמס בטמפרטורה של עשרים ומשהו מעלות. השמן שעובד נשאר מוצק עד לטמפרטורה של מעל לשמונים מעלות
השמנים האיכותיים היחידים לדעתי שנמכרים אצלינו הם אלו של פוקה וג'אמוקה

שמחה לראות שנועה הצליחה לכתוב את זה פה.
אני מסכימה איתה לחלוטין
ורד לב

תודה ורד ונועה. לא יודע לגבי אגס, אבל לפחות לגבי זנבר, בדקתי, ונדמה לי שאתן מאשימות אותם שלא בצדק.
יש רשימה מפורטת של חומצות שומן על העטיפה של זנבר ושם כתוב בפירוש שאין בכלל שומן טרנס ושיש 2% Polysaturated ו5.8% monosaturated שזה בדיוק פרופורציות חומצות שומן שצריכות להיות בשמן קוקוס בכבישה קרה ואיכותי. לעומת זאת תהליך של הוספת מימן (הידרוליזה) שנעשה על מנת להוסיף יציבות לשמן (וכמו שאמרת זה התהליך שעושים במרגרינה) מחייב יצירת הפיכת חלק מחומצת השומנים ה Polysaturated וה monosaturated לשומן טרנס.
וגם בדקתי ואצלי במחבת זנבר וג'מוקה נמסים בדיוק באותה מהירות.
כלומר בהנחה שלא שיקרו על העטיפה (מה שאפשרי תמיד), אני לא רואה מצב שהשמן הזה מעובד!

הערה שניה רק לפרוטוקול, העלאת טמפרטות ההמסה של שמן קוקוס שעבר הידרוליזציה אינה ל 80 מעלות אלא לבערך 40 (במקום 25 בשמן רגיל בכבישה קרה).

חשד קל בכל זאת:
כדי להיות בטוח, התקשרתי ליצרן (זנבר) ושאלתי אותו. בחור חביב ואופטימי. הוא מייבא את השמן מאינדונזיה וממלא בצנצנות בארץ. הוא מחמם את השמן ל 40 מעלות כדי למזוג אותו (!). לדבריו יש לו אישורים מלאים מהיצרן באינדונזיה לגבי איכות השמן ככבישה קרה וכו' ובכל זאת... הוא אמר שהוא יבדוק!
נחכה ונראה.

דעאל, אצלנו הדוסים (אי שם במרכז) אין שמן קוקוס בחנויות. ידוע לך על יצרן עם כשרות טובה שאפשר ליצור איתו קשר ולקנות ממנו ישירות?
גיא

הי גיא. אני לא יודע מה זו כשרות טובה. אני יודע ששמן בכבישה קרה אין שום בעיה בכל מקרה (בדיוק כמו לקנות תפוזים או שמן זית), אבל אני לא מחזיק מעצמי פוסק הלכה, וגם אין לי כוונה או יכולת להיות אחד כזה. בכל מקרה, השמן של ג'אמוקה הוא בכשרות מקסיקו + השגחת הרבנות בארץ. אני לא בטוח ששמן קוקוס איכותי הגיע בכלל לידיעת הבד"ץ (כלומר, ברמת הביקוש הנוכחי היבואנים כנראה לא יהיו מוכנים לשלם את התוספת העצומה שהבד"צ דורש בשביל החותמת).

אחלה תשובה, תודה, אבדוק (ואם רלוונטי, אדווח).

מה לגבי חלב קוקוס ?
ראיתי כמה כאלה בקופסאות שימורים,במיוחד במחלקה של התאילנדים
זה גם מכיל ערכים תזונתיים טובים כמו השמן?
שבת שלום..

חלב קוקוס בקופסה הוא נהדר, בהחלט. אני עושה עם זה עוף בקארי ויוצא פצצות. שים לב שיש גם קופסאות שימורים של מי קוקוס שהנם פחות טעימים ופחות מזינים.

שוטטתי לי ברחביי האינטרנט והנה מצאתי את עצמי בבלוג שלך,מעניין,
וממנו להפניות לבלוגים נוספים בנוגע לתזונה דיאטת פליאו ומשהו שנקרא LCHF (פעם ראשונה שאני שומעת/קוראת..ויש עוד הרבה לקרוא).קצת קשה למוח לעכל :דיאטה על בסיס שומנים מהחי ובריאות..
זכור לי בעבר שמאוד אהבתי חלב קוקוס,עד שאמרו לי "זה לא בריא" - ופתאום בכול מקום מדברים בשבחו של שמן הקוקוס ?
ברוב הכתבות מציינים שהוא מאיץ חילוף חומרים וטוב לעיכול והרזייה,קראתי על מי שהמליץ על 3כף ביום(החורף הזה שמנתי הכי מאיי פעם,מעולם לא היתה לי בטן כזו,ואולי לא הכול מהשמן קוקוס ופשתן שגם הוספתי,מחמת הספק)אני מתעניינת הדיאטה ובעקבות הקריאה אני מוכנה לנסות להוריד את הגלוטן והסוכר.אני אשמח להמלצות.אני לא אכלנית של בשר ומוצריי חלב מעט(מוכנה לבדוק שוב,את עניין הליחה)אני קצת חוששת מהשמנה ומ ליחה מתפריט מבוססס שומנים.
אגב קניתי הערב שמן קוקוס 946 מ"ל של ג'מוקה 81 ש"ח בעדן ר"ג(לפני הנחת מועדון)
אוריה

הי אוריה וברוכה הבאה! באמת יש שפע לקרוא (לפחות אצלי, אבל גם אצל אחרים). קחי את הזמן.
שמן קוקוס לא "מאיץ חילוף חומרים" ולא "מרזה". לעומת זאת, באמת יש לו יתרונות בריאותיים רבים וכבר הבטחתי לפרסם פוסט רק על זה - בינתיים חפשי תקציר ב"מדריך השומנים הגדול".
81 ש"ח לליטר זה מחיר טוב והשמן של ג'מוקה מצוין, כאמור.
כדי לרדת במשקל אכן צריך להוריד דגנים וסוכרים (לא רק גלוטן) ולהפסיק לצרוך שמנים תעשייתיים. לאכול פשוט וטבעי. יש שפע המלצות ומתכונים כאן. אם את רגישה למוצרי חלב (ללקטוז) אל תצרכי אותם. למרות זאת, מוצרי חלב שמנים (שמנת, חמאה, גבינות שמנות) מועטים מאוד בלקטוז ובדרך כלל לרוב האנשים אין איתם שום בעיה שהיא.

ספרי לנו איך הולך, ובהצלחה!

תודה.אהבתי את הבלוג שלך.
תהיתי איך זה שאנחנו שואלים את עצמנו שאלה...ואופס פתאום את מוצא/ת את עצמך במאמר/סרטון או בלוג מסויים.
מאז שמצאתי את עצמי בבלוג שלך הספקתי לקרוא הרבה גם לבדוק את ההפניות שהפנת אליהם ולצפות בסרטים שמנצ'יק fat head
http://yes.walla.co.il/?w=2/7828/1393622
וב תירס חם king korn
http://yes.walla.co.il/?w=2/7828/1475686
הבלוג וכול המידע נתן לי מוטיבציה להוריד פחמימות וסוכרים ולהעלות בשומנים(הטובים כמובן)הסרט השני על תעשיית התירס שנמצא בכול המזונות גם בבשרים ועופות שגם מאכילים אותם בתירס(חלבון תירס,עמילן,סירופ)האם ככה זה גם אצלנו בארץ? אני תוהה מה לאכול איכותי ואמין מוצריי חלב עופות ובשר
מה האפשרויות הורמונים אנטביוטיקה מתכות וכו'
אגב למה התכוונת שכתבת להוריד דגנים,לא רק גלוטן,לאורז,קינואה? ואיזה גבינות שמנות?
אוריה

סרטים מצוינים. התייחסתי למה שנותנים לעופות ולבקר בארץ בפוסטים האחרונים וכן לנושא המתכות. בגדול, מאכילים בקר בהחלט בתירס ותערובות שונות, אין בארץ בקר מבוסס מרעה בלבד. הורמוני גדילה אסורים לשימוש בארץ. המצב בתעשיית הבקר טוב בהרבה מבעוף. דגנים זה כל סוגי הלחם, גם קמח מלא, שאור, שיפון, כוסמת וחבריהם. אורז הוא אכן דגן אבל הוא דומה לשורשים עמילניים בתכולתו ולכן עדיף. גבינות שמנות הן גבינות שמנות. מה שאת אוהבת ובתנאי שזה לא "דל".

אהלן חבר'ה,
אז כעיקרון, אני מחפש שמן קוקוס במחיר סביל, ושיתאים לטיגון... כלומר משהו איכותי אבל לא עם טעם חזק כמו של ג'מוקה.
אשמח לשם של מותג, ואו לינק לרכישת המוצר, הזמנה מחו"ל או מהארץ.

תודה מראש!

הי לדעתי שמן של סאן ליין או אגס מעולים מאוד ובקרוב מאוד הם קיבלו את כל האישורים האורגנים

שלום,
איפה קנית את השמנים?
האם דרך היצרן?

תודה מראש!!!

אני מניח שהשאלה הופנתה אלי: קניתי בחנויות טבע. בדרך כלל אני קונה בניצת הדובדבן, אבל לא רק. תבדוק באיזור שאתה גר בו ותשווה מחירים. יש הבדלים עצומים בין חנויות ובין מותגים. שוב אומר: בשורה התחתונה, שמן הקוקוס האורגני של ג'מוקה הוא הכי טוב שאני מכיר.

אני קניתי בעדן טבע מרקט המחיר המקורי 81.99 ש"ח
רכשתי קופון של עדן ואיתו רכשתי את השמן שיצא לי במחיר הכי אטרקטיבי שקיים(וזה מבדיקה)47 ש"ח לליטר של חברת ג'מוקה שווה !
הנה הלינק לקופון מוגבל לאחד לאדם,שים לב לבחור את הסניף שקרוב אליך ולהגבלת התאריך.
http://www.bigdeal.co.il/?ui=73772

קישורים שכדאי להכנס אליהם בנוגע לשמן קוקוס אורגני איכותי:

באתר באופן טבעי, הדף שמן_קוקוס_לתזונה_ולגוף

http://www.beofen-tv.co.il/cgi-bin/chiq.pl?%F9%EE%EF_%F7%E5%F7%E5%F1_%EC%FA%E6%E5%F0%E4_%E5%EC%E2%E5%F3

באתר של ניבה שקד: שמן קוקוס
http://www.shaked-natural.com/index.php?tPath=4_12&itemID=100

שלום רב
האם נכון ששמן הקוקוס מאזן כולסטרול וגם טוב לבלוטת התריס

מר קדמוני..
אני בן 20 ויש לי אקנה קלה ואני צורך תזונה טבעונית ואתמול התחלתי לאכול שתי כפיות שמן קוקוס ביום.
האם שמן קוקוס יעזור לאקנה???
האם יש מאכלים שאתה יודע שיכולים לרפא אקנה קלה?

שלום אנונימי. יש טווח רחב של אקנה וטוח של רגישויות. אני ממליץ לך (1) להפסיק לצרוך מוצרי חלב (2) שמן קוקוס ודאי שלא יזיק ויש סיכוי רב שיעזור (3) להפסיק עם סוכרים ועם דגנים (4) תבדוק חוסר וימנים (ויטמין D, אבץ, ויטמין B ו A ועוד). אם חסר, תתחיל לקחת תוסף ל D ולאכול כבד בקר בשביל שאר הויטמינים והמינרלים. (5) תראה שאתה מפסיק לאכל שמנים תעשייתיים המעוררים דלדקתיות ע"י עודף האומגה 6 שבהם ותוסיף אומגה 3 מדגים.

עשיתי לפני חודש בדיקת ויטמנים והכל תקין, מוצרי חלב אני כבר לא צורך חצי שנה
סוכרים אני לא צורך חוץ מ150 גרם שיבולת שועל (לפני בישול ) ביום + 200 גרם ספגטי מחיטה מלאה מבושל + 100 גרם קטניות.
לא אוכל בכלל שמנים תעשייתים , השמנים היחידים הם : אגוז ברזילאי, טחינה גולמית 100% שומשום מלא, חמאת בוטנים טבעית ו5 כמוסות של אומגה 3 ביום ועוד שלל ירקות.
לפי ראייתי ותגובתך אני עושה הכל כראוי חוץ מהדגנים שאם אני יוריד אותם אני ירד ישר במשקל, אני גם ככה שוקל קצת עם חילוף חומרים מהיר..
מה אתה אומר?

אגב בנוגע לשמן קוקוס. בעיקרון יש לו עמידות גבוהה יותר בגלל שהוא שומן רווי, אך נקודת העשן/עישון שלו, smoking point היא די נמוכה, האם לדעתך זה רלוונטי?
כי מצד אחד זה גורם לו להיות "לא בטוח" מצד שני בגלל שהוא שומן רווי אז הוא יותר בטוח, אם כך מה נכון?

נקודת העישון של שמן קוקוס היא דווקא גבוהה. ראה השוואה ב WIKI
http://en.wikipedia.org/wiki/Smoke_point
חוץ מזה זהו שמן בריא וטוב ובטוח לחלוטין. תהיה רגוע.

די גבוהה שהוא מעובד, שהוא לא מעובד זה לא מי יודע מה, אבל אני מניח שהמבנה של השמן מחפה על זה.

אגב, אם כבר דיברנו על טמפ' בישול וכו':
http://www.marksdailyapple.com/safe-cooking-temperatures/

מה דעתך על הנושא? בגדול הוא אומר שלעשות "על האש" זה די בעייתי בגלל מגוון סיבות וכדאי לשמור על הבשר ברמה של מידיום-רייר. אני אמנם מסוגל לאכול את הבשר מידיום וול, ואולי גם מידיום, אבל פחות מזה נראה לי מוגזם. אשמח לשמוע את דעתך.

ואני קניתי בניצת הדובדבן את הגמוקה הגדול ב-86 שח ואין מה להשוות אותו לאחרים בכלל-שאת כולם ניסיתי!!!

קניתי את שמן הקוקוס של סאן ליין וטעמו די ניטרלי. חשבתי שיהיה לו טעם חזק יותר של קוקוס. באיזה נוזל קוקוס טעים אתה משתמש לעוף בקארי? נוזל הקוקוס של taste of asia פשוט לא טעים והורס את התבשיל.

הכי טוב מתוך העשרות שכבר ניסיתי הוא "מי אגוזי קוקוס", ללא כל חומרים משמרים או תוספות (!!), 17% שומן. מעולה. כל פעם שאני מוצא אני קונה 10 קופסאות.
היבואן הוא אס.די.אס פוד בע"מ, השקד 8 ראשל"צ. 050-5434204

% 100 שמן קוקוס בכבישה קרה, בהכשר הבד"ץ העדה החרדית, ניתן להשיג ב"מינימרקט אודי" - רח' בר אילן 18 ירושלים.
טל': 5374612 - 02 בעלות של 29.90 ש"ח לצנצנת של 340 מ"ל.
מכירה ליחידים וסיטונאים.

האם יש שמן קוקוס באיכות טובה וללא ריח קוקוס? השמן של אגס (ארוז ע"י זנבר) נראה לי חשוד.
מטרתי בשאלה, עבור בישול וטיגון מאכלים שריח הקוקוס לא משתלב טוב בהם.

אם אין לו ריח, אז כנראה הוא עבר או דיאורדורניזציה או עיבוד אחר, ואת זה, כידוע, אנו לא רוצים. אין ברירה. לקוקוס בריא וטוב יש טעם וריח של קוקוס בריא וטוב.
(אבל תבלינים חזקים מנטרלים חלק ממנו).

http://www.vitacost.com/Jarrow-Formulas-Organic-Coconut-Oil
יש לי את השמן קוקוס הזה,לא רשום שום דבר על עיבוד כלשהו.
אין לו בכלל ריח וטעם,יש לי גם את זה: http://www.vitacost.com/Jarrow-Formulas-Coconut-Oil-Extra-Virgin-32-oz
הטעם מעולה.

היי,

אני בדיאטה כבר שנה וחצי וירדתי 7 קילו ,אני בשומרי משקל ,יורדת 300-500 לחודש נתקעת במשקל לחודשים לפי המדריכה חילוף החומרים שלי מאוד איטי, ( אין לי בעיות רפואיות כבר בדקתי - מלבד כולסטרול גבוה שמטופל ע"י כדורים), לפי מה שקראתי שמן הקוקוס יכול לעזור לי , האם נכון ואיך לוקחים אותו?

לא.
לעומת זאת יעזור לך (1) להחליף מדריכה שמדברת שטויות (2) להפסיק לספור נקודות ו(3) להתחיל לאכול טוב.
שמן קוקוס הוא בריא, מזין וחשוב, אבל הוא לא "עוזר לירידה במשקל". תזונה נכונה, קדמונית, טבעית וטעימה, ששמן קוקוס הוא אחד ממרכיביה החשובים, בהחלט תעזור לך להשיג משקל רצוי ולהרגיש נפלא.

שלום, לאחר מחקר קטן שערכתי (גוגל), לדעתי הסיבה שיש שמני קוקוס שהם בלי טעם וריח למרות שמופקים בכבישה קרה ולא עברו שום דיאורדורניזציה או עיבוד, פשוט בגלל שהם אינם מופקים מקוקוס טרי לאחר שנקטף, אלא מופקים מ"קופרה" (זה בשר פרי הקוקוס שעבר יבוש) כך שזה שאין טעם וריח לשמן לא אומר שהשמן חומם או עבר עיבוד כלשהו, וזה גם ההבדל (המצוין ב"פרטי המוצר") בין השמנים שציין "יוסף" . למידע נוסף על "קופרה": http://en.wikipedia.org/wiki/Copra

האם ניתןלאכול את שמן הקוקוס ללא בישול , ז"א סתם מרוח על לחם וכדומה? מה באשר לשימוש כקרם לחות קוסמטי??
חדשה בענין

ברור שאפשר להשתמש בשמן קוקוס ללא בישול. זהו שמן לכל דבר ועניין וטעים לאכול את הקוקוס טרי ושלם או לצרוך אותו כשמן. (אישית אני לא מעודד צריכת לחם, אבל את יכולה למרוח אותו גם על כל דבר אחר).
שמן קוקוס טוב לעור בעיקר כשאוכלים אותו (ראי את העור המבריק של התיאלנדים או מי שאוכל הרבה שמן קוקוס), אבל אפשר גם למרוח כמובן. שמן קוקוס מעובד נפוץ מאוד בתעשיית הקוסמטיקה והוא כנראה עושה עבודנ לא רעה שם.

תודה, ננסה ונראה. בינתיים ניסיתי על השיער (אני שוחה מדי יום והכלור עושה שמות בשיער) , ונראה שיש שיפור. עכשיו ננסה לאכול - לא לחם.... קרקר

קרקר לא, פריכית אורז כן.

כמה שאלות:

האם ניתן להשיג בארץ קוקובים באיכות טובה(טריים יחסית)כל פעם שאני קונה קוקוס אני מאוכזבת מהטעם-לרוב זה עבש משהו,הרבה פעמים נתקלתי כבר עם קוקוסים שהעלו עובש על המדפים.

שנית,מה כ"כ רע באכילת דגנים: אני מבינה שפחמימות פשוטות זה רע, אבל מה לגבי חיטה מלאה,אורז מלא,בורגול,קינואה וכיוצ"ב?

שלישית,כל הזמן כותבים ששומן רווי מהחי לא טוב לבריאות ומשמין-היכן המחקרים בעד? אותי אישית קצת מלחיץ לאכול הרבה שומן רווי,בעיקר שאני מנסה לרזות.לאן כל השומן הרווי הולך אם לא ישר לתאי שומן?

ואחרונה חביבה-בקרוב חגיגות מנגל,ואני כמובן גם מוזמנת לאחד כזה. קראתי שבשר על האש זה לא בריא במיוחד זה עם הרבה שומן, כי השומן במטפטף בשילוב עם החום הגבוה יוצרים המון חומרים מסרטנים. מה גישתך בנושא?

תודה רבה

התכוונתי לקוקוסים,לא קוקובים* P:

הי נוי וברוכה הבאה. הרבה שאלות ותשובות קצרצרות:
אני מציע שתעשי קצת קריאה כאן בתגית מחקרים ובנוספים כדי לקרוא למה החשש משומן רווי כהשמנה או כגורם מחלות לב הוא הבל מוחלט. תהיי רגועה. האסון הוא בדגנים, סוכרים, ובשמנים התעשייתיים (סויה, תירס, מרגרינה ועוד)
כנ"ל בדגנים. זהו מאכל מודרני (לא היה חלק מתזונת האדם הקדמוני) ולעתים קרובות כולל חומרים מזיקים מאוד, כך למשל חיטה ולא משנה אם היא מלאה או לא. דגנים גם ממכרים, גם מעלים את רמת הסוכר, וגם מעלים את רמת הדלקתיות אצל רוב האנשים. יש גם דגנים "בטוחים" כמו אורז וקינואה, כלומר שלא נראה שיש בהם איזושהי סכנה בריאותית (אם כי הם עדיין הרבה מאוד פחמימות).
קוקוסים טריים אני קונה רק אצל מוכר שמוכן לקבל חזרה קוקוס שנפתח והיה רקוב.
בשר על האש אינו בעייתי והיה חלק הארי (תרתי משמע) של מזונו של האדם רק בחצי מיליון שנים האחרונות. הבעיה היחידה שעלולה להיות היא עם חריכה רצינית של הבשר (שרוף). תאכלי מדיום רייר. בתיאבון.

האם יש לך מחקר המוכיח ששומן רווי מהחי לא גורם להשמנה? ולא כ"כ הבנתי מה החומרים המזיקים בדגנים-אם יש לך גם קישור לעניין הזה. הדיאטה שאתה ממליץ עליה מזכירה לי את דיאטת אטקינס,והייתה לי חברה שניסתה את זה והיה לה מצב רוח ממש רע והיא לא הצליחה לרדת הרבה במשקל..אז אני קצת תמהה על כך שפחמימות רעות לנו.בנאדם צריך את זה גם.

נוי, את עושה סלט.
אפשר להשמין מכל דבר, בדיוק כמו שאפשר לרזות בכל שיטה שהיא. לעומת זאת כל אנשי כדור הארץ (!!) חיו על תפריט עם הרבה שומן רווי ולא היתה השמנה כלל. קראי לדוגמא על "בני הטוקלאו" כאן בבלוג. מחקרים מוכיחים שאין קשר בין צריכת שומן רווי למאכל ובין סיכון להתקפי לב.
אני לא ממליץ על אטקינס ואני לא חושב שפחמימות הן אויב. תרבויות שונות אוכלות כמויות שונות של פחמימות ונשארות בריאות. העניין הוא בסוג הפחמימות ובכמותן.
ככלל, תאכלי מה שאכלו אבות אבותינו במליון שנה האחרונות ותהיי בריאה וחטובה.
מצב רוח רע ו/או חולשה אופייניים להמנעות מוחלטת מפחמימות המזוהה עם השלבים הראשונים של דיאטת אטקינס וממש לא מה שאנו אומרים כאן. ראי פוסט על השוואה בין סוגי הדיאטות בתגית דיאטות.
ובכלל, קראי קצת ונדבר שוב אחרי שתשלימי קצת חומר בסיס.

פחמימות לא רעות לנו, רעלים רעים לנו - גלוטן, גליאניד, עודף סוכרים ושמנים עתירים באומגה 6.
דעאל כתב על זה הרבה (תחפשי פוסטים על חיטה)
לקריאה נוספת - marksdailyapple.com
מחקר ששומן רווי מהחי לא גורם להשמנה? אני בטוח שדעאל יוכל לתת לך לינקים, אבל למה שלא תנסי על עצמך? קחי אתגר, 30 יום - רק שומנים מהחי, שמן זית, קוקוס או אבוקדו ותראי כמה את על המשקל.
פריימל/פליאו זה לא אטקינס.
ללא ספק, בנאדם צריך "את זה" גם - רק ש"זה" צריך לבוא ממקורות בריאים וטבעיים - גזרים, בטטות, סלק - ולא ככפית סוכר (חום או לבן, זה לא משנה) בנס קפה או כוס קולה.
ה"זה" שבא כנחשי גומי, במבה שוש ושוקולד נוטלה מעולם לא היו חלק מתזונת אדם קדמוני (או אדם בריא).

אני רכשתי שמן קוקוס של חברת מסיק נאמר לי עי בית הטבע שהשמן הינו בכבישה קרה לשמן אין ריח .מסיק א"ת בני יהודה רמת הגולן האם כדאי להמשיך להשתמש בו לצורך אכילה?

איזה שמן מתאים לעור הפנים והגוף - שהוא עור יבש ?

שלום מר קדמוני
היום לראשונה רכשתי צנצנת של שמן קוקוס באחד מסניפי " עדן טבע מרקט " של חברת ג'מוקה .
כשהגעתי לביתי ופתחתי את הצנצנת , לא הרחתי שום ריח וכמו כן בטעימה אין לו שום טעם .
הבנתי כי מה שמיחד שמן קוקוס טוב ואיכותי באמת זה הריח והטעם הדומיננטיים של הקוקוס .
הקפדתי אכן לקנות את השמן האיכותי ביותר הנמצא בשוק .
מה לדעתך קרה לשמן שקניתי והאם עלי להחזירו ?
אודה למענה !

יש לי שמן קוקוס של ג'מוקה ואני מחפש תאריך תפוגה ואני לא מוצא.
רשום שמה עדיך להשתמש לפני התאריך שמוטבע על הצנצנת- ואני לא מוצא שום תאריך אני מתחרפן מזה.מישהו יודע איפה רשום התאריך?????

אמורה להיות חותמת עם תוקף על צואר הבקבוק – מעל התוית ומתחת למכסה.

שלום קראתי על קרוב משפחה של הקוקוס אצל מארק - שמן דקלים אדומים מישהו ראה כזה בארץ?

היי , רציתי לשאול כמה אמין ואיכותי, אם בכלל , שמן קוקוס של חברת שומשום.....
תודה מראש

http://www.somsom.co.il/?CategoryID=250

הזכרתי את המוצר של סומסום כאן:
http://www.kadmoni.com/2012/03/blog-post_26.html

מדוע הכתבה נכתבה באותיות כה קטנות ? אני רואה מצויין וקשה לי לקרוא את הכתבה למה הקמצנות ,לא יפה

אני משתמשת בשמן קוקוס בכבישה קרה שמיוצר ע"י חברה גרמנית בשם TROPICAI ומיובאת לארץ ע"י י.ד. שלוס, שהם בתכל'ס חברה שמתעסקת בארומתרפיה ומייבאים את השמן לשימוש כבסיס למשחות למיניהם ולשימושים ארומתרפיים אחרים, אז הם קונים אותו מהחברה הגרמנית ומדביקים עליו מדבקה חדשה בארץ.. אך למיטב ידיעתי הוא שמן באיכות מעולה, ללא שום מעורבות חימום בתהליך הייצור, ואין שום סיבה שלא להשתמש בו גם לבישול. יש לו ריח קוקוסי נפלא וצבע לבנבן-שקוף. בקופסא של 500 מ"ל הוא מגיע מוצק אך עדיין רך מאוד וכשהכמות באיזור החצי הוא כבר לבד הופך לכמעט נוזלי לגמרי, וכן - גם כתחליף לקרמים עתירי כימיקלים למיניהם הוא מצויין וגם מועיל מהם בהרבה :)אפשר לראות את הכל באתר שלהם, ויש להם חנות בת"א.

מר קדמוני מה אתה אומר על שמן קוקוס של חברת מסיק ברמת הגולן שמעתי שהוא מאוד איכותי אשמח לתשובתךוחג שמח
נולי

איני מכיר את המותג הזה. אני שמח לראות שיש עוד יבואנים, מה שאומר שיש עוד ועוד ביקוש!

מה לגבי שמן של חברת PUKKA (וירג'ינה מייאבת או הפוך) האם הוא גם טוב יש לו ריח וטעם של קוקס הוא לא זול אבל גם במגירה שהיא קרירה הוא נשאר שקוף ונוזלי לגמרי. מה אתה אומה

נתקלתי בשמן של PUKKA, הוא נראה טוב מאוד סה"כ.

אגב בענייני שמן קוקוס, המחיר לדעתי מרתיע הרבה אנשים. אולי כדאי שננסה ליצור קשר עם היבואנים ישירות? הזמנות מרוכזות בהחלט יוכלו לחסוך לנו לא מעט כסף.

חברים,בתור משתמשת ותיקה בשמן של ג'מוקה
אני חייבת לספר פה,שיש שמן די חדש בארץ,והוא יותר איכותי וטעים מג'מוקה,ואפילו המחיר שלו סבבה לגמרי.
חברתי הביאה לידיעתי,ואכן הוא מנצח
http://www.ecogreen.co.il/dynamic.aspx?menu=products3&link=56444
הוא ממש טעים,תנסו ותגידו מה דעתכם

שאלה למר קדמוני
כשמכינים חביתה עם חמאה,האם החמאה שטוגנה בריאה לפי ה"פליאו" או שלא.סקרנית מאוד..

אנונימית, זה שהשמן אולי יותר טעים לאו דווקא מעיד על האיכות שלו.
אולי הוא באמת יותר איכותי, אבל אין לדעת. האם הוא נהיה נוזלי בטמפ' שהשמן של ג'מוקה נהיה נוזלי?

ל-Dr Love:
לקבוצה Paleo Israel בפייסבוק יש קבוצה סגורה שנקראת "קואופ פליאו" (צריך לשלוח בקשה לאחד האדמיניסטרטורים כדי להצטרף), ובה מתארגנים להזמנות מרוכזות של מוצרים כגון אלו.
בדיוק עכשין סגרנו הזמנה מרוכזת של יותר מ-80 ליטר של שמן קוקוס של אקוגרין (זה שמופיע בתגובה של אנונימית - כן, הוא איכותי, אורגני והופך נוזלי בטמפרטורה הנכונה...).
אולי תרצה להצטרף להזמנה הבאה, שמן הסתם תתחיל להתארגן בעוד כחודש - תלוי בביקוש.
היו גם הזמנות של חמאה צרפתית גראס-פד, שמן זית איכותי אורגני, חלב קוקוס ללא תוספות (ייתכן שההזמנה עדיין פתוחה - צריך לבדוק). כרגע עדיין פתוחה הזמנה של מוצרי קקאו - מסת קקאו (100% מוצקי קקאו) וחמאת קקאו. כמו-כן, התחילו בדיקות של התארגנויות להזמנות מרוכזות של עוף אורגני ושל מכשיר למדידת סוכר וקטונים בדם.
בקיצור - יש אקשן... אז אם אתה בכיוון של מוצרים שהם paleo-orianted, זאת קבוצה מומלצת עבורך.

שאלה לגילה:
איך אפשר להצטרף לקנייה המרוכזת של המוצרים?
ואיך בדיוק זה מתבצע מבחינה פרקטית?
אשמח לקבל עוד מידע בנושא. תודה!

איך אני מצתרף לקאופ פליאו?
אני רוצה כבר המון זמן לקנות חמאת קקאו ומסת קקאו,כנ''ל חלב קוקוס.

גילה,תוכלי לענות על השאלות בבקשה?
אני לפני קניה של מסת קקאו וחשבתי לחסוך קצת.

יש קבוצה בפייסבוק. אני חושש שמנהלי הקבוצה סגרו אותה כרגע למצטרפים חדשים בגלל עומס. אני מניח שככל שיהיה יותר ביקוש יווצרו באופן טבעי קבוצות נוספות.

אהלן דעאל
ראשית, אחלה בלוג, מאוד ענייני ומעשיר.
שנית, אני חייב לתקן טעות שלך, כנראה נבעה מבילבול:
התהליך שבו חומצת שומן במצב ציס עוברת לחומצה במצב טראנס (התהליך שגורם לשומן בלתי רווי להפוך לשומן רווי) נקרא הידרוגנציה
הידרוליזה הינו תהליך שבו מופרדים יונים בתמיסה מימית על ידי שימוש בחשמל.
עומר

מר קדמוני שלום,
הבן שלי (אדם בוגר)עבר לתזונה שלכם,
הוא כמעט ולא אוכל פירות וירקות, אלא רק בשר בקר, שומנים,מסוגים שונים, בעיקר של בקר, חמאה , שמנת, ביצים, וכל דבר שיש בו שומנים וחלבונים.
לדעתי זאת דרך תזונה קיצונית שבעתיד עלולה להשפיע לרעה על בריאותו.
אדם צריך לצרוך מזונות מגוונים, איני נגד אכילת בשר, אך צריך לאכול באותה מידה ירקות ופירות, אשמח לדעתך.

הי מר אנונימי מודאג. תזונה כמו שאתה מתאר מכונה "קטוגנית" כלומר כזו שלא אוכלים כמעט כלל פחמימות אלא רק שומנים וחלבונים. המחקר, ככלל, לא מוצא בה חסרונות אלא דווקא יתרונות, בעיקר במצבים הקשורים לפגיעות ניורולוגיות (כמו אפילפסיה, אצלהיימר ועוד).
עם זאת איני ממליץ כאן לנקוט בגישה קטוגנית אלא בתזונה קדמונית שעיקרה לאכול מגוון רחב של ירקות וחיות, שורשים ואגוזים. אני מסכים שירקות צריכים להיות חלק משמעותי בתזונה (ולגבי פירות אני חושב שמספיק והותר בפרי או שניים ביום). בעניין החשיבות של אכילת ירקות רבים, אין בינינו שום ויכוח.
ואחרון, אל תהיה מודאג במיוחד. הייתי דואג הרבה יותר לבריאות שלו, לו היה אוכל פסטה, לחם מלא ו"משקאות אנרגיה" ו"חטיפי בריאות". משעה שנגמל מכל אלה, מצבו טוב לאין ערוך מרובה המוחלט של האוכלוסיה (לפחות בחזית התזונתית).
נסה בעצמך, ותראה.

מר קדמוני היקר, לגבי התשובה האחרונה שלך
מדוע ירקות כה חשובים?
אם אני עושה דיאטה קטגונית כפי שקראת לה, אוכל שומן ממקורות שונים מן החיי, בשר ממקורות שונים (בקר, דגים, עוף וכו'), כולל חלקים פניימים, ביצים, חמאות, שמן קוקוס וגבינות שמנות מידי פעם.

האם זה לא בריא?
האם יש או יהיה לי חוסרים שבגללם אני צריך לתסף ירקות?
האם תזונה מסוג זה לא מספיק טובה באיזה שהוא מובן?

האם אתה ממליץ על תזונה שכזאת למי שמסוגל לעמוד בפיתויים ולא לאכול ירקות/פירות/פחמימות ?

תודה מראש על התשובה.

בקצרה, תזונה קטוגנית אינה חלק מהרפטואר המוכר של המין האנושי לדורותיו (למעט במקומות מועטים כמו אצל האינואיטים, וגם שם ישנה אכילת צמחים, אם כי מועטת), מאידך היא יעילה מאוד נגד שלל בעיות קוגניטיביות ואחרות. אם מתספים חומצות אמינו ושמן קוקוס, לא אמורה להיות כל בעיה תשל חוסרים תזונתיים כלשהם. ראה סיכום מצוין אצל פול ג'מנייט כאן: http://perfecthealthdiet.com/category/diets/ketogenic_diet

למה לתסף חומצות אמינו? שהרי בבשר יש כבר (כחלק מן החלבונים שלו), לא?

ותודה רבה על התשובה.

קראתי את הפוסט על שמן הקוקוס, ובתור צרכנית שמן קוקוס מושבעת, שמחתי לגלות אצלך מס' ידיעות חדשות.
אני קונה את שמן הקוקוס של One tribe (שמכל השמנים שניסיתי הוא הכי "טעים", אורגני, כבישה קרה וכו), אמממא, בשמן האחרון שקניתי גיליתי שאמנם רובו נוזלי (קיץ כרגע) אך כל החלק בתחתית הצנצנת (20%) הוא גבישי ולא הופך לנוזל.
האם זה אומר שהשמן מעובד ?
אשמח לדעתך, תודה, מיכל

איני מכיר את המותג, אבל שמן קוקוס לא נוטה להפוך לנוזלי ב"מכה" אלא בהדרגה. כך גם אצלי בקופסת הג'מוקה. בקיצור, אין חשש. בקיץ האמיתי זה כבר יהיה נוזלי.

ומה ההבדל בין שמן קוקוס לחמאת קוקוס? ראיתי בבלוג של הגר שהיא מכינה חטיפים מחמאת קוקוס. החמאה הזו זה בעצם השמן שנקרש?

תודות!

תודה על השאלה לילך. חמאת קוקוס אינה שמן קוקוס אלא קוקוס טחון שנטחן עוד במעבד מזון עד שהוא מגיר שומנים והופך לעיסה דמוית חמאה וטעימה לאללה. נסי רבע שעה טחינת קוקוס טחון במהירות גבוהה (אבל רק אם יש לך מעבד מזון חזק אחרת הוא עלול להתמוטט מזה).

אפשר למצוא חמאת קוקוס ממש איכותית באתר iHerb ובכלל עוד מוצרים מעולים במחירים ממש מצחיקים...

מוצר שנימצא אצלי תמיד במטבח זה חמאת הקוקוס הזו:
http://www.iherb.com/artisana-100-organic-raw-coconut-butter-16-oz-454-g/27155?rcode=vag878

מי שלא מכיר את vitacost.com מפסיד
זול הרבה יותר מ-iherb עם הרבה יותר מבחר
כמות שמן הקוקוס שם, מספר וסוגי המותגים לא יאמן

נכון , ויטקוסט עדיף במחיר ובמגוון המוצרים אך דמי המשלוח לישראל 11 דולר לעומת 4 דולר בשני, וגם המשלוח לוקח יותר זמן. לכן צריך לשקול כל הזמנה לגופה.

השמן של ג"מוקה מעולה .

יש כעת להשיג בחנויות טבע שמן קוקוס מתוצרת סרנדיפול מסרי לנקה, והיבואן הוא אקוגרין. כתוב על הצנצנת שהשמן נוזלי בטמפרטורה מעל כ23 מ"צ. וכלומר שזה שונה מהשמן קוקוס הרגיל שנהיה נוזלי רק ב24 מ"צ. האם בגלל זה השמן הזה פחות טוב משמן קוקוס של ג'אמוקה לדוגמה, שנהיה נוזלי רק ב24 מ"צ?
יש לציין ששניהם אורגניים בכבישה קרה וללא זיכוך. הסרנדיפול מדגיש שהוא מאגוז מלא – כולל הקליפה החיצונית.
השוויתי בין הסרנדיפול לג'אמוקה בנקודות נוספות:
1. הסרנדיפול בעל מרקם חמאתי, והוא רך יותר מהג'אמוקה.
2. יתכן שהג'אמוקה יותר לבן (אולי כי הסרנדיפול מכיל גם את הקליפה החיצונית).
3. הסרנדיפול מריח הרבה יותר ריח נעים של קוקוס.
4. הסרנדיפול מתוק יותר. לכן גם חששתי שאולי הם מוסיפים סוכר (אף שבטבלה התזונתית שעל הצנצנת יש 0 פחמימות)

אתה בטוח לגבי השמן של אגס?
רכשתי אותו נוזלי וצלול לחלוטין, וכך נשאר אצלי במטבח.
רק כששמתי במקרר הוא נקרש...

הי אנונימי ותודה. שים לב שזו רשומה מלפני שנתיים, כך שבהחלט ייתכן כי היבואן של אגס החליף מאז את המוצר או הספק, ואם כך, הידד.

הי,

האם שמן הקוקוס של גפן טוב ? הטקסט שרשום עליו ממש נראה מועתק מזה של ג'מוקה...("קוקוסים 3 שעות לאחר שנקטפו")
מבחינת השמן עצמו הוא היחיד שנראה כמו הג'מוקה (לבן, ללא משקעים צהובים בתחתית).
לגבי הריח אני לא יודעת - לא פתחתי עדיין כי אם הוא לא טוב, אני אלך להחזיר לחנות.

נשמח אם תפתח, תנסה ותספר לנו.

סתם לפי הריח לא אצליח לקבוע אם הוא איכותי או לא :)
קיויתי שאולי מישהו פה מכיר ויודע לומר משהו... ברשת חיפשתי ולא מצאתי עליו מידע...
כנראה שאשתמש בו וזהו ... מקווה שהוא בריא... בעדן ג'מוקה היה חסר ובגלל זה קניתי אותו, באזור שלי אין חנויות טבע.

שלום לכולם!
הרי לכם יצרן עם כשרות מעולה ומחיר פצצה, נדמה לי שיותר זול מכל מה שראיתי כאן..לגבי האיכות והטעם אני לא יודע..
http://www.poliva.co.il/store-product-10.html

משהו נוסף, קראתי בספר שלך דעאל (מדהים, תודה. אני כבר עמוק בתהליך) על הקושי בהשגת שמן דקל, מאותו יצרן/יבואן של חומרי גלם לתעשיית המזון שציינתי בתגובתי לעיל, מה דעתך על שמן הדקל (!) הבא -
http://www.poliva.co.il/store-product-5.html

תודה רבה על המאמר.
כיצד מאחסנים שמן קוקוס ? האם בארון, או שעדיף במקרר ?

אני קונה שמן קוקוס בכבישה קרה של גפן הוא מריח ''גן עדן'' =ריח קוקוס נפלא וטעם טעים מאוד בתקוה שמה שכתוב שם נכון .זה נקנה בניצת הדובדבן

ציינת ששמן קוקוס שהוכן מקופרה פחות איכותי ולא כדאי לקנות. אבל בלבלת אותי בכך שאתה ממליץ לאכול קוקוס טחון. מה ההבדל בין קוקוס טחון לקופרה? מה תהליך העיבוד של קוקוס טחון?
כמו כן אם תוכל לעשות סדר בין כל סוגי שמן הקוקוס השונים, לא הצלחתי להבין את השורה התחתונה אחרי קריאת כל התגובות.
תודה רבה

מה לגבי שמן קוקוס של פוקה? באתר נאמר שהוא מופק בתהליך של צנטריפוגה וגם יש שמן קוקוס של חב' ירושלים לשומשום?

אם אני צורכת 2 כפות שמן קוקוס ביום זה משמין ואעלה במשקל?
וכן
אם התזונה שלי תיהיה מבוססת על שומנים בריאים כגון אבוקדו אגוזים שקדים חמאה גבינה צהובה אני בטח יעלה כמה ק"ג בחודש הקרוב??? מחכה לתשובה תודה על המידע החיוני..........

לא, לא תשמיני (אם תסלקי את הדגנים והסוכרים מהתפריט שלך)

מישהו בדק את האיכות של שמן קוקוס מותג ניצת הדובדבן?

מישהו בדק את האיכות של שמן קוקוס מותג ניצת הדובדבן?

איפה? איפה אפשר למצוא שמן קוקוס איכותי? הייתי ברמי לוי, אין, שופר סל דיל, אין, איפה כן? מישהו יכול לכוון אותי.
תודה.

גבי אדם, יש בחנויות "עדן טבע מרקט", ניצת הדובדבן ועוד חנויות טבע

שלום מר קדמוני,

קניתי שמן קוקוס בכבישה קרה לא מזוכך של ניצת הדובדבן, מה דעתך עליו?

האם הוא טוב כמו שמן הג'מוקה?

תודה

צודק. הם השמנים האיכותיים ביותר. אני לא יודעת למה היא לא ציינה את פוקה בכתבה. הוא באיכות הכי גבוה בשוק.

הי דנה. זהו פוסט משנכתב לפני יותר מחמש שנים, מאז לשמחתנו התחילו לייבא לארץ עוד ועוד סוגי שמני קוקוס, חלקם איכותיים. למשל קוקומי, פוקה, ועוד.

קניתי בחנות הטבע שמן קוקוס שמייצרים אותו פה בארץ.. על התווית כתוב 100 אחוז טבעי ובכבישה קרה.. השמן עצמו נראה כמו האחרים שאתה מדבר עליהם.. האם אני חייבת את השמן של ג׳מוקה? איך בודקים אם זה באמת טוב?

שלום ,
התחלתי עם התזונה הקדמונית אבל אני מחפש משהו כתחליף ללחם .
2 שאלות:
א. קראתי שכוסמת( בניגוד לכוסמין) זה לא דגן . האם זה יכול להיות תחליף ללחם ?
ב. ניתן להשיג בארה"ב קמח קדמוני מחיטת emmer הקדמונית. האם זה יכול להוות תחליף ?
תודה !

שלום יצחק,
אני לא דעאל אבל עדיין יש לי זמן לענות לך.
כמתחיל בפליאו, אני ממליץ לא לרוץ ישר לתחליפים, ההפך, לאכול ממש כמו שכתוב ב''אתגר'' - בלי דגנים בכלל ובלי קטניות בכלל. זה ממש יעזור לך להסתגל לחיות על רמת סוכר נמוכה יותר בגוף ולהרגיש בתוצאות הרבה יותר מהר (השבועיים הראשונים יהיו כמובן קשים, אבל אח''כ זה ממש קל ואתה רק תברך על זה). אז אל תרוץ ישר לחפש תחליפים, תן לגוף אוכל טבעי, תרגיע אותו מהשנים העמוסות במזון מעובד, ורק אז, אחרי שתרגיש וותיק בפליאו, תוכל לגשת לתחליפים שונים בשביל לגוון קצת את התזונה. אז לגבי השאלות:
א. אני לא יודע מה כוונתך לתחליף ללחם (האם אתה מתכוון לצורה ןלניידות של ''פרוסה'' או רק תחליף פחמימתי?) אבל כוסמת לדעתי עדיפה על דגנים כמובן וקטניות אחרות. אך חשוב לשים דגש על כמה דברים: לקנות כוסמת לא קלויה (הקלויה בצבע חום, ה''טריה'' בצבע ירקרק) כי כוסמת קלויה היא פשוט מתה, אין בה כלום, וכל מעט השמנים שהיו בה התחמצנו. דבר שני - להשרות ולהנביט.
ב. לא מכיר את החיטה הזו, אבל משאר שהיא כנראה כן עדיפה על החיטה המודרנית, רק בגלל שהיא כנראה עברה פחות הנדסה גנטית, מה שאומר שיש בה פחות גלוטן... אני לא מומחה, אבל אני כן אשמל''ח: איש-שלא-ממליץ-לאכול-חיטה (בשלל צורותיה). כמובן כך בחשבון את מה שכתבתי בהתחלה.

האם יכול להיות עובש בתוך שמן קוקוס? יש ברשותי שמן קוקוס שיושב כחודש וחצי ולאחרונה ראיתי בתחתית הצטברות לכלוך שנראית כמו עובש, אשמח להבהרה...

שלום דנה. איני מכיר מצב של עובש בשמן קוקוס. ככל הנראה מה שאת רואה הוא מצב טבעי: לאחר הקיץ, בו השמן היה נוזלי לגמרי, הוא מתחיל להתקרר ולהתגבש ולכן נראה פתאום עכור יותר בתחתית כמו "עננים" . אז אני מניח שאת גרה בצפון איפשהו, שכבר התחיל להתקרר האוויר. בכל מקרה בחורף הוא יהיה כבר אטום לחלוטין.

קניתי שמן קוקוס של ניצת הדובדבן
אבל לא כתוב עליו 100%
הוא טוב

תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

שמן הקוקוס של אקוגרין עם הקליפה המלאה הוא הכי איכותי.

מישהו יודע אם השמן קוקוס של אקוגרין עדיף על השמן של ג׳מוקה לעור פנים? קניתי היום ולא ראיתי על האריזה שכתוב 100% טבעי והצבע די צהבהב והבנתי ששמן קוקוס איכותי צריך להיות לבן יותר..

הי,
לדעתי כן מדובר בעובש! אני בטוחה בכך לאחר שפעמיים נתקלתי בתהליך היווצרות עובש על מכסה של השמן וגם בתחתית הקופסא. מדובר בשמן אורגני של חברת זאנבר, איחסנתי אותו בארון מטבח ושהה שם כמעט חודש לאחר פתיחה.

איך יתכן שהמלצה היא לא לאחסן במקרר לאחר פתיחה??

מה יכולה להיות הסיבה שלאחרונה שמן הקוקוס של אקוגרין נהיה פחות קשיח אלא בעל מרקם חמאתי ורך יותר - הוא מוצק אמנם, אבל כש"חופרים" בצנצנת הוא לא נשבר אלא כמו ש"חופרים" גלידה בכף (תמיד זה היה דומה קצת לחפירה בקרח, וכעת זה כמו חפירה בגלידה). האם יתכן שזה כי הם ערבבו בו שמן צמחי אחר? מה שהביא אותי לחשד, שמחירו ירד כעת דרסטית - ליטר ב55 ש"ח.

מה אתה אומר עלך מחקר זה?
הוא קצת סותר את האמור פה לדעת תזונאי קופ"ח הכללית
https://www.clalit.co.il/he/lifestyle/nutrition/Pages/coconut_oil.aspx

שלום מר קדמוני.
ספרך הושאל לי ולא ידעתי את נפשי.

מזה כשנתיים על דעת עצמי הרגשתי שכל מזון שנכנס לפי מכפיל את משקלו על גופי אם לא יותר. בזמנו בת 48. היום בת 50.
התיאוריה החביבה של הכנסות והוצאות כלל לא הסתדרה עם המציאות שלי.
כרגיל הייתי בעלת משקל תקין. כנראה הגיע הגיל שהכל החל לעלות ולתפוח. בנוסף, לא ספורטיבית.
באינטואיציה שלי חשתי שנקודת התורפה אצלי היא פחמימות וסוכרים. לאחר שנה של התחבטות עם עצמי כשמשקל גופי עולה בלי הכרה, החלטתי להפסיק בבת אחת פחמימות וסוכרים.
לא הכרתי את התיאוריה שלך ושל אחרים. פעלתי מתחושת בטן.תרתי משמע.
רק בחלוף שבועיים שלושה לא קלים התחלתי להרגיש שינוי.קטן, יש לומר.
כעבור כשנתיים ירדתי 17 קילו.
ואז החלה ירידת מתח וחזרה לא מבוקרת ללחם (בעיקר). מיד החלה עלייה מטאורית במשקל ובכושר הבסיסי. כמו עליית מדרגות.
הספר שלך נפל לידי בדיוק בזמן הזה. נדהמתי מהחור בשחור שהיה לי בקשר לתיאוריה הקדמונית.
וקיבלתי מוטיבציה חוזרת לשוב למקורות.
אני בת 50. לפני שנים רבות הייתי ספורטיבית בעיקר תרגילי חיזוק שרירים.כיום פדלאה.
הדבר היחיד שאני מאד מתקשה בו הוא מציאת מזון כשר. למשל, חלקי בשר ממרעה חופשי בכשרות מהודרת. או שמן קוקוס וכו'.
זה עיקר הקושי בהתמודדות שלי.
בלי קשר אני צורכת בקביעות פעם בשבוע בשר ראש בתבשיל עם עצמות רגל.(מהרקע התימני...)
ולבסוף, מה עמדתך לגבי שמן דקלים?
האם יש אבחנה בשימושים בין שמן קוקוס או דקלים או זית באופן השימוש כמו לבישול לטיגון או לתיבול סלטים?

תודה אנונימית על השיתוף.
אין למיטב ידיעתי למצוא בשר בכשרות מהודרת בארץ. לא טרי ולא קפוא (לא מעובד). אני עורך רניות לפעמים באושר עד ויש להם למשל בשר בכשרויות מיוחדות (מחפוד כמדומני) כולל אסאדו טרי, לשון וכ'. לא צריכה להיות בעיה לקנות בשר כשר בכל מקום.
לגבי שמן קוקוס כנ"ל. אני לא מכיר את הכשרויות השונות והחומרות שאת מחפשת אבל שמן קוקוס בכבישה קרה יש בוודאי בהכשר בכל סופר או חנות טבע. יש מגוון גדול.
שמן דקלים הוא שמן מעובד ומוקשה. לא נאכל ממנו.
שמן קוקוס לא רלוונטי לטיבול סלטים (לדעתי). שמן זית מצוין. לחביתות וטיגונים קלים אין שום בעיה להשתמש בשמן זית. שמן קוקוס הוא חומצות שומן באורך בינוני, בריא מאוד וכדאי לצרוך אותו.
בהצלחה ובבריאות.


-
קניתי שמן קוקוס של שופרסל, אורגני בכבישה קרה- לא מזוכך. הוא לא הופך לנוזל כבר חצי שנה גם כשהמטבח ממש חם.ב100 גרם יש 92.1 גרם חומצות שומן רוויות וחומצות שומן טראנס פחות מ 0.5 גרם. האם השמן עדיין בריא? כדאי להשתמש בו בכלל?

היי שלום!
יכול להתפתח בשמן קוקוס עובש או מושבות של חיידקים?
כנראה הכנסתי כפית מעט מלוכלת באוכל לצנצנת ואחרי זה נראה בתחתית עיגולים כהים, נראה כאילו כמו מושבות, ומעט עכור למטה בתחית. ריח וטעם זהה למה שהיה קודם.

הוסף רשומת תגובה