אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

עשרת מזונות העל שלי


לפעמים פוסטים הם רק תגובה אחת גדולה.

אחרי שהגיב כאן, הצצתי בבלוג של דני וולשטיין הטבעוני וראיתי שם פוסט של מזונות על. דני הביא את הרשימה שלו למזונות הטובים ביותר/ הבריאים ביותר לטעמו ולהעדפתו (הטבעונית). ישר עשה לי חשק לכתוב את הרשימה שלי על מזונות כאלה. הבחירה היא סביב מזונות הזמינים להשגה בארץ (תגידו תודה שחסכתי לכם wild blueberries), עשירים קלורית המאפשרים לאנשים לחיות עליהם. אם היה לכם לבנות אי בודד עם מעט מאוד מזונות זמינים, אז הנה הבחירה שלי לתפריט שם:
  1. כבד בקר. ללא ספק, אם האריה הוא מלך החיות אזי הכבד הוא מלך המזונות. חיות פרא אוכלות קודם כל את הכבד, ואח"כ מתפנות לשאר החלקים (לב, כליות, ואז לכל היתר). הכבד הוא איבר ייחודי: הוא מאגר המינרלים והוויטמינים אצל כל היונקים, הוא מלא אנרגיה, טעם וכל טוב. כבד הוא מאכל זמין, זול, פשוט להכנה ויתרונו הבריאותי על פני כל חלופה אחרת הוא ברור.
  2. קוקוס. לא רק שהקוקוס טעים מאוד, שהשומן שלו בריא ומזין (והעץ עליו הוא גדל יפה, בייחוד לאורך חופים קסומים), אלא שישנן תרבויות רבות שמתקיימות כאשר הקוקוס הוא מקור האנרגיה העיקרי שלהם. באיי האוקיינוס השקט ובפסיפי, קוקוס הוא השולט באיים. הוא מספק המון קלוריות לנפח, הוא השומן הרווי ביותר בטבע וטוב לטיגון, לעור, ולמה לא. שמן קוקוס איכותי יהיה בכבישה קרה, אורגני, צבעו יהיה מבריק וריחו יהיה משכר. חלב קוקוס ישדרג כל ארוחה ומרק. קוקוס רבותי, קוקוס.
  3. אבוקדו. בשקט בשקט האבוקדו מתחיל לחזור למקום המגיע לו במטבח הישראלי. הוא יפה וירוק, טעים ומזין, ולמרות שהוא פרי, הוא כמעט אך ורק שומן בעיקר monounsaturated וזה טוב. טעים מעוך עם ביצה, טעים פרוס עם פלפל שחור, טעים כחצי סירה כשביצת עין חמה שוכבת במרכז, טעים וזהו. ומלא בקלוריות. מעולה.
  4. אגוזי מקדמיה. כמו האבוקדו, גם אגוז המקדמיה הוא שומן חד-בלתי רווי, ואפשר לאכול ממנו כמה שרוצים בלי להסתכן בדלקתיות. הוא אחלה חטיף, רק שהוא יקר מאוד. אני אוהב אותם לא-קלויים, טריים ובשקית גדולה. למתקדמים ועשירים אפשר להזמין שמן אגוזי מקדמיה עם תכונות זהות, לבישול ועוד.
  5. סרדינים טריים. הדג הפשוט, המבריק והזול הזה, הוא פתרון מעולה לחלבון איכותי, לאומגה 3, ולמזון שבא מהטבע ממש, בלי שום התערבות של האדם בתזונה שלו. סרדינים יהיו נפלאים בתנור עם שמן זית, עגבניות ופלפל חריף ירוק. אח, נעשיתי רעב.
  6. מרק בשר. קחו עצמות בקר, כמה חתיכות בקר, שורשים (גזר, פטרוזילה, תפו"א, בצל, סלרי) והנה לכם פצצת מינרלים. עשירה במגנזיום, אשלגן, סידן וויטמינים. טוב בחורף, טעים גם בקיץ. ולא לחינם זו גם תרופת סבתא (רק שסבתא שלי עשתה את זה רק עם עוף כמובן).
  7. בטטה. כמו הקוקוס, כמו הדגים, שורשים עמילניים הם כפי הנראה מהמזונות הראשוניים ביותר של האנושות להבדיל מירקות ועלים, שעניים מאוד בקלוריות הרי שהשורשים העמילניים והבטטות בראשן, מספקות הרבה מאוד קלוריות, המבוססות על גלוקוז, אך ללא כל פרוקטוז. בטטה היא פשוטה להכנה ברמות על, והכי פשוט והכי טעים הוא בעיני גם המתכון הכי קדמון.
  8. ברוקולי. זה כדי שיהיה לנו מכנה משותף עם ידידינו הצמחונים. הברוקולי הוא ירק נחמד, קריספי, טעים גם חי וגם מאודה, גם בתנור וגם בתור מוקפץ עם עוף. בין לבין הוא עשיר במינרלים (תלוי כמובן גם באדמה עליה הוא גדל) וגם בויטמינים. קדימה ברוקולי.
  9. אצות. לצערי, אצות לא תופסות מספיק נפח ונוכחות במטבח שלי. האצות חשובות מאוד כדי להעלות את רמת היוד, אבל הן לא מספקות בכלל קלוריות. אתם רוצים הרבה יוד. מעניין שעד תחילת המאה ה 20 יוד נחשב לתרופה כללית בבתי הספר לרפואה. אם לא ידעת מה הבעיה, רשמת יוד. לא היה ברור למה, אבל זה בדרך כלל עזר. אז באמת יוד חשוב לנו ולאנשים רבים מאוד יש מחסור ביוד. אצות גם יספקו ויטמיני ואשלגן. היום אי אפשר לטעון שהן לא זמינות או יקרות. יש בכל סופר, ונשאר רק לתרגל את הצריכה שלהם.
  10. ביצה. כמה פשוט, ככה חשוב. כמובן שהעדיפות היא לביצה של תרנגולת שהסתובבה בחצר ואכלה מה שבא לה (ולא מה שבא לה מתוך קערת תירס). ביצה היא אנרגיה וחיוניות מכווצת לקליפה דקה. הביצה אמורה להתפתח ליצור ולכן לא מפתיע שהיא עשירה מאוד בחלבון, בשומן, ובויטמינים. כמובן כמובן שכדאי ביצים מועשרות באומגה 3 על פני ביצים תעשייתיות שבהן יחס האומגה 3 ל 6 הוא יחס מזעזע של 1:20. בקיצור, ביצה טובה היא לגמרי מזון על.
עד כאן הרשימה שלי.
אני משוכנע שאפשר להוסיף כאן בקלות עוד 5-10 מזונות מצוינים שיכולים בקלות להתחרות עם כל אחד מהחבורה הזו, אבל בכל זאת, רשימה של יותר מעשרה פריטים כבר נהיית רשימת מכולת, וזאת כאן לא רעה בכלל (אובייקטיבית כמובן).

ומהם מזונות העל שלכם?
ספרו לנו!


Share/Bookmark

By מר קדמוני with 41 comments

41 הערות קוראים:

חמאה, שמנת מתוקה, מסקרפונה 40% עם תותים בצד(קינוח מדהים ללא סוכר כלל,חוץ מזה שבתותים כמובן) שאר גבינות 20% ומעלה.
דגים בתנור נוטפי שמן זית עם קצת שום ועשבי תיבול.
המבורגר הום-מייד עם מבשר טחון ותוספת נכבדה של שומן כבש.
חביתה מועשרת-חלמונים(2-3 חלמונים לחלבון) מטוגנת בגהי.די, אני יכול להמשיך עם השחיתויות האלה עד אין סוף...

רשימה טובה וטעימה. הייתי רק מוסיף מקור טוב של שומן חיות. זה יכול להיות נתחים שמנים של אסאדו, שומן כבש שמשפר כל תבשיל, גי מחמאה צרפתית משובחת או מסקרפונה/ברי. כמובן שיש שומן טוב בפריטים השונים שכבר ברשימה אבל הכמות שם מוגבלת (במרק, בכבד, בביצים).

אה, ובייקון כמובן למחוסרי הכיפות.

שלום לכולם.
יש מגבלה של ביצים שאפשר לאכול בשבוע?
בכתבות שונות באתרים שכותבים על בריאות זה נע בין 5 ל 7 בשבוע.

אין שום בעיה לאכול כמה ביצים שבא לך. ביום.
"בכתבות שונות באתרים שכותבים על בריאות" פשוט מבלבלים את הביצים.

אחלה של פוסט , קראתי איפה שהוא בריפרוף שיש בלבן של הביצה חומרים שהם לא בריאים .

פוסט מצויין כרגיל דעאל.
ואהבתי את התגובה, "לאכול כמה ביצים שאתה רוצה, כי כל הכתבות בריאות סתם מבלבלות את הביצים" יש בה שנינות מכובדת חח.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3337215,00.html
לא אני כתבתי את זה , אבל הייתי נזהר עם כבד.....

תודה אנונימי.
1. ברשימה דברתי על כבד בקר, לא על כבד עוף. יש הבדל תהומי בין השניים
2. כמדומני בארץ שינו את החוק לגבי ארסן בתזונת עופות כבר לפני ארבע שנים בעקבות דוח מבקר המדינה, ובכל מקרה, עדיף טבע עוף.

אגב קדמוני, בנוגע לכבד אווז (מלבד המחיר החולני), מבחינת ויטמינים וכו' הוא יעיל כמו כבד בקר?
ומה לגבי הבטיחות שלו מבחינת הורמונים וכו'?, כי אני יודע שלא מגדלים אותו בארץ, כך שקשה לדעת.

כבד אווז אני לא אוכל מסיבות מוסריות. אם ראית פעם מה זה פטם אווזים, יצא לך החשק לתמיד. ליד הבית שלי היתה חווה לגידול אווזים שנותרה שנים האחרונה בארץ, עד שבתי המשפט הכריעו אותה. הבוקר כשרצתי, עברתי ליד הלול הריק, ואפילו שעברו כבר כמה שנים טובות מאז שהם סגרו, הריח עוד נותר.
לגבי כבד האווז עצמו, אני חושש שהוא לא מאכל בריא, כי ההרכב שלו משתנה בעקבות ההאבסה. הוא הופך למאוד מאוד שומני באופן לא טבעי. במובן זה, לאווזים קורה בדיוק מה שקורה לאנשים מאוד שמנים: תסמונת כבד שומני ללא אלכוהליסטים.
גם אם אתה אדם וגם אם אתה אווז, בשני המקרים זה כנראה יהרוג אותך.

מוסר בצד, דווקא לפי הנתונים נראה שהוא מאוד בריא - המון מינרלים וויטמנים (במיוחד B12), מעט מאוד PUFA.

http://nutritiondata.self.com/facts/poultry-products/917/2

כבד אווז גם מכיל כמות גדולה מאוד של K2 על פי הרשימה של Chris Masterjohn(מקום שני אחרי Natto).

בסדר בסדר חברים. שיהיה ברור, כבד של "סתם" אווז הוא וודאי סבבה, בריא וטעים כמו כבדיהם של כל החיות. אני התייחסתי ל"פורא גרא", שהוא כבד אווז שגודל במיוחד כדי להפיק את המירב מהכבד, על חשבון האבסה אכזרית במיוחד. יתכן והוא (הכבד) עדיין נותר מלא ויטמינים ומינרלים (וזה גם די הגיוני), אבל עדיין הפורא גרא נשאר אצלי מחוץ לתפריט. יסלחו לי הצרפתים.

יש כבד עוף אורגני למהדרין.
בכלל זו הדרך הכי איכותית לצרוך עוף- אורגני.
דעאל, אתה יודע במה מאכילים את הטבע עוף? שפע דגנים... העוף האורגני (לפחות זה של "לול אורגני" http://www.lul-organi.co.il/about.php ) גם זוכה להסתובב לו חופשי בשטח ולאכול קצת ירק ושאריות של קומפוסט

תודה ורד, לא הכרתי את המותג הזה.
טבע עוף אכן מקבל תערובת עופות רגילה (והערה חשובה: גם טבעעוף מקבל חיסונים וזריקות, רק שהוא מקבל אותם בזריקה ישירות לתוך הביצה, לפני הבקיעה!!, זה הפטנט), ובכל זאת, טבע עוף הוא פתרון סביר מאוד, במחיר סביר, לתרנגולות שודאי לא אוכלות רעל. הוא גם טעים יותר.

אם כך, ה"אורגני טרי" הזה, יותר טוב מטבע עוף?
אני מניח שהוא גם עולה יותר.

מה דעתך על בשר מיושן?
ומה ערכו לפי ידיעותייך

בשר מיושן זה ביטוי שעבר ניצול מחפיר בארץ. היום כשאומרים לך בסופר בשר מיושן מתכוונים לבשר קפוא שהופשר. את זה אני לא קונה.
בשר מיושן "אמיתי" הוא בשר שאוחסן בסביבה יבשה וקרה (לא בהקפאה) ובגלל שמתחילים תהליכי רקבון, הבשר הופך לרך מאוד. זהו הסטנדרט במטבח האירופאי, ובארץ (ובמדינות ערב) הסטנדרט הוא הפוך: כמה שיותר טרי (והכי זה מיד אחרי השחיטה).
בדיוק לפני שנה כתב על כך ראובן, בן דודי, בבלוג של גיליס. ראו כאן: http://gillisblog.co.il/?p=315

אתה אומר שכל השמנים שעשויים מזרעים לא טובים,אז שמן קנולה חריע תירס וכותנה אני מבין שזה שמן לא טוב בגלל תכולה גבוהה של אומגה 6 וגם בגלל שהוא לא מזוכך.
אך שמן זרעי ענבים עשיר בנוגדי חמצון שאפרש להשתמש בו
שמן שומשום גם יעיל וגם משתמשים בו לעיסוי ואפשרי גם למאכל,הוא גם יעיל בתור קרם הגנה נגד השמש
ויש את שמן ההמפ שהוא מאוד יקר אך ראוי מאוד למאכל מכיל בתוכו אומגה 3 6 9
לכן לא כל מה שיש בו זרעים הוא לא ראוי למאכל,ויש שמנים טובים למרות הזרעים

תודה אנונימי. כל השמנים המופקים מזרעים הם מודרניים ולא קדמונים, ולכן אני לא רואה שום סיבה לצרוך אותם, מה גם שכולם עשירים מאוד באומגה 6. כן, גם השמנים האיזוטרים שציינת כמו שמן זרעי ענבים וגם שמן המפ מכילים בעיקר אומגה 6, וודאי ששמן שומשום. שמן המפה מכיל אמנם, יחסית, הרבה אומגה 3 אבל לך תמצא אותו בסופר...
בקיצור, כלל האצבע שלי שריר וקיים: שמנים מפירות הם טובים, שמנים מזרעים יוק.

חציל וכרובית בתנור עם שמן זית.

מה דעתכם על תוסף התזונה - תמצית תה ירוק? מתלבט אם לקנות.

שמחתי לקרוא את הפוסט, ועוד יותר שמחתי (מטעמי אגו נטו) לגלות ששימשתי כהשראה למאמר המענין - בייחוד שבסיכומו של דבר - גם אתה הכנסת 6 מוצרים טבעוניים:)
הערה קטנה - קלוריות הן בהחלט דבר חשוב - אך צריך לוודא גם שאנו מקבלים גם את המינרלים, ויטמינים ושאר הנוטריאנטים במזון, כמו גם חלבונים ושמנים (נכונים). ולזכור גם שכל אחד מאיתנו שונה במקצת, וצריך יותר או פחות (או בכלל לא)ממזונות מסויימים.

כל כמה זמן אפשר לאכול כבד בקר?
והייתי בכמה מסעדות ואין כבד בקר,יש רק כבד עוף,שזה דרעק.
הבעיתיות בשמן קנולה ובכלל בשמנים של הזרעים לפי מה שאת חושב שהם לא טובים,אז שמן קנולה כל עוד הוא לא מזוכך(קצת יותר יקר)הוא בריא ומכיל אומגה 3,ו6 אחוז שומן רווי
שמן אבוקדו הוא מאוד יקר ל500 מ"ל המחיר הוא 50 שקלים,אז אולי הוא בריא אך הבריאות הזאת יקרה לטעמי,ולעיניין השמנים האחרים כגון זרעי ענבים ושושמשום כל עוד הוא לא מזוכך אז זה בריאות לשמה,והקיבולת של אומגה 6 שם היא קטנה,וזה שזה לא מזון קדמוני ומזון חדשני,אני לא רואה בזה שום בעיה..אז בוא ניקח את הכל בפרופורציות..עד לפה היום,לילה טוב

ידידי האנונימי, אני לא נתקלתי באף שמן קנולה שלא עבר את תהליכי העיבוד הנוראיים שהוא עובר. (הלבנה ושאר דרעקים).

יש פה מעין קונצנזוס ששומן רווי לא מזיק, אז להציג את זה כנקודת האור בקנולה קצת לא מתאים בפורום הנוכחי.

קנולה מכיל כמות מכובדת של PUFA (שרשראות ארוכות של שומן בלתי רווי) שהוכחו כבעייתיות-גם בקהילה המדעית הרווחת (האמת היא שזו הסיבה ש"הומצא" שמן הקנולה מלכתחילה, למרות שאכן קיימת בו כמות יפה של שומן חד בלתי רווי, עדיין זה לא מי יודע מה).

בנוסף, אלו שמנים לא ממש יציבים , (חומצות שומן רב בלתי רווי, החד בלתי רווי עוד איכשהו), כך שלא הייתי מתעסק איתם.

דווקא שמן זרעי ענבים ושומשום יותר גרוע מבחינת יחס האומגה 6 שלהם, אפילו ביחס לשמן קנולה שנחשב "בריא" לעומתם. בדיעבד שמן קנולה לא מעובד לחלוטין כפי שאתה אומר אולי היה נחשב קצת יותר בריא, אבל עדיין "נחות" ביחס לשמן זית ושמן אבוקדו, ובשל העובדה שממש קשה למצוא שמן כזה שלא עבר עיבודים נוראיים, אני לא רואה שום סיבה לצרוך אותו. (גם בלי להתחשב במרכיב הקדמוני).

כך שזו וודאי לא "בריאות לשמה" גם אם נוריד את פאקטור הקדמוניות.
אלא אם אתה בקטע של הומאופתיה ושאר דברים.
תשמע, יתכן שלשמנים הללו יש תכונות בריאות לשכעצמם, (על סמך כל מיני מיסטיקות סיניות שיתכן שיש בהן קצת מן האמת), אך וודאי שלא הייתי משתמש בהם לטיגון ולא הייתי מעדיף אותם על פני שמן קוקוס, או זית או אבוקדו.

הפואנטה היא, שאני כן מוכן להוציא עוד כמה שקלים על בריאות (שמן אבוקדו לצורך העניין באמת יקר, בשביל זה ניתן לבשל את רוב הדברים עם שומן בקר-בחינם אם הקצב נחמד, או בעלות סבירה אם קונים את זה).

בשר אדום = סרטן! (לבחירתכם כ 30 סוגים של סרטן שמקושרים לבשר אדום)
http://www.cancerproject.org/survival/cancer_facts/meat.php

לאנונימי שמפיץ פה בעקביות הפחדות שווא על סרטן כתוצאה מאכילת בשר אדום. דע לך שהמקור שהבאת פה, כדוגמא קלאסית, הוא לא יותר מחרטוט מוחלט. יותר מכך, אפילו המקורות שהוא עצמו מביא, סותרים את הטענה הזו בעצמם. למשל בכל אחד משלושת המקורות הראשונים במאמר שהבאת אומרים החוקרים בעצמם שלא ניתן להסיק ממחקרם בעייתיות כלשהי בצריכת בשר או על עדיפות כלשהי לדיאטה צמחונית! כותבי ה the cancer project פשוט מבלבלים את השכל
לא מאמין? קרא ציטוטים. הנה למשל ממקור#1 :
These data do not justify advice to exclude meat from the diet
שלא לדבר על המחקרים האחרים שם, כמו סרטן גורם לסרטן השד, ועוד קשקושי קישקושים שכאלה.
בקיצור, לך לישון.

מה הרי קדמוני, זה ידוע.
זה כמו שקירחות מקושרת לכל סוגי הסרטן, חבר'ה, אל תהיו קירחים. בשום פנים ואופן!.

בניגוד למצופה, אני אסביר את הבדיחה:
במחקרים תצפיתיים כמו אלו, נוטים לקשר גורמים כאלו ואחרים לפי מה שהחוקרים רוצים.

לדוגמה, קירחות נפוצה אצל אנשים מגיל 40-50 לדוגמה (לא בהכרח מדויק, זה לצורך העניין).
סרטן נפוץ יותר גם באנשים מגיל 40-50. (כנ"ל לא בהכרח מדויק).

לכן, קירחות גורמת לסרטן. נשמע לכם מטופש? זה מטופש בערך כמו כל המחקרים הללו.

אני פועל לפי התזונה הקדמונית,
אך אני בחור צעיר, אני לא חושב שאני צריך למנוע מעצמי כל כך הרבה כיף במיוחד בשלב הזה של החיים, אני אוהב לעשן אני אוהב לשתות, אבל אני גם אוהב להרים משקולות ולאכול לפי התזונה הקדמונית, כמובן שיוצא לי לאכול פה ושם מתוקים.. לחם אני לא אוהב.
בקיצור אני חושב שצריך לחיות את החיים ולא רק לפעול על פי הספר כי אלו לא חיים

ידידי האנונימי הצעיר,

אם אתה נהנה מלעשן, לשתות וכו', ניחא.
הפואנטה היא, זה שאם אתה "משתגע" עם זה, ומעשן יותר מידי ושותה יותר מידי, אתה כבר פוגע בעצמך וזה חבל.

כפי שמר קדמוני כבר ציין פה, (לא בהכרח בפוסט הזה), זה שלא אוכלים ממתקים, לחמים וכו' וכו', לא אומר שלא ניתן להנות מהחיים. עדיין אפשר להנות מאלכוהול מתון, יין אפילו במתכונת יומית וכן הלאה.
באותה מידה אני יכול להגיד לך שמה שאתה עושה זה לא כיף כלל, ולהתנדב זו אחת מהנאות החיים ומי שמונע את זה מעצמו פוגע לעצמו בחיים.
אף פעם אל תשלול דעות אחרות רק מפני שהן אינן מסתדרות עם השקפת העולם שלך.
בסופו של דבר המטרה היא להיות מאושר ובריא, התזונה הקדמונית תורמת לזה, עישון-לא.
יתכן בהחלט שעישון איכותי יותר (כלומר לא סיגריות עם כל מיני חומרים כאלו ואחרים שלא היית נוגע בהם עם מקל), הוא בהחלט אופציה. אבל להגביל את עצמך מדברים מסויימים לפעמים פותח דלת לדברים חדשים, מהנים ובריאים.

לכן, אל תגיד שזה "לא חיים", הכל לפי השקפת העולם הפרטית והאישית שלך, ואני מקבל אותה כמובן, לא ממליץ עליה, אבל מקבל אותה.

איך אפשר לאכול כ"כ הרבה שומן רווי מהחי ולהישאר רזים ובריאים?

מה לגביי טחינה? היא גם עשוייה משומשום,שזה זרעים אם אני לא טועה. ויש גם אלו שמאוד מתנגדים לפשתן טחון. (ממש אוהבת טחינה)

אפשר גם אפשר. התרבות שאוכלת הכי הרבה שומן רווי בכל כדור הארץ היא בני הטוקלאו, ואצלם אין כלל השמנה, סרטן, התקפי לב או מחלות אוטואימוניות. אז אפשר. (ואין שם רעב, ואין להם עדיפות גנטית כי אלו שעברו לניו זילנד ולמזון מערבי מיד השמינו וחלו).
ראי: http://www.kadmoni.com/2011/09/blog-post_04.html

טחינה בכמויות קטנות היא סבבה, ובכמויות גדולות היא כוללת הרבה מאוד אומגה 6 שאנו רוצים להמנע ממנו.
ולמה שמישהו יפתח איזשהי עמדה (לטוב או לרע) בעניין פשתן?

off topic
מה הדרך הטובה ביותר לצריכת סידן בתזונה פליאוליתית?

בהנחה שאנחנו לא צריכים כל כך הרבה סידן כמו שתנובה אומרים לנו ובהנחה שאני לא מתכוון לטחון ברוקולי יותר מפעם בשבוע

תודה רבה
ערן :)

במנת סרדינים יש כמעט מנה יומית של סידן... ובכלל, הכי פשוט יעיל ובטוח לקבל סידן מאכילת (כרסום) עצמות העוף (מקור עיקרי ומעולה להרבה סידן), כמו גם הרבה ירקות ירוקים וצבעוניים ותאכל מדי פעם כף טחינה. כמובן שיש גם ביוגורט וגבינות קשות סידן, אבל מוצרי חלב אינם הכרחיים.

בהחלט. הייתי סומך את שתי ידיי על כל הרשימה שלך, רק שהייתי משנה את המיקום של ביצים ומעלה אותם גבוה יותר ברשימה (3-4 אני סבור). דאך אגב, אם כבר מדברים על כבד בקר (בלי ספק הראשון ברשימה), אפשר (כדאי ורצוי. אה, וטעים!) לשלב אותו עם ביצים קשות ובצל מטוגן בשמן קוקוס. - מעולה לאחרי חדר כושר! (כך אנטי סבור). חוצ'מזה, ביצים שאינם ביצי חופש, סובלות מעוד סימפטום בעייתי מאוד: הן מוצפות (!) באנטיביוטיקה ובסטרואידים. הסיבה לזה היא שהן מאולצותצ לשבת כל חייהן הקצרים, על שטח של 20 על עשרים (ס"מ), מה שיוצר אצלהן דלקות חמורות במפרקי הרגליים. לכן המגדלים מציפים את המזון הגרוע גם כך שלהן, בכמויות של אנטיביוטיקה וסטרואידים. לתשומת ליבו של מי שאוהב גם "בשר רזה"" (קרי עוף).
שמחתי מאוד לקרוא את הפוסט ולראות שאני בכיוון הנכון.

בהחלט. הייתי סומך את שתי ידיי על כל הרשימה שלך, רק שהייתי משנה את המיקום של ביצים ומעלה אותם גבוה יותר ברשימה (3-4 אני סבור). דאך אגב, אם כבר מדברים על כבד בקר (בלי ספק הראשון ברשימה), אפשר (כדאי ורצוי. אה, וטעים!) לשלב אותו עם ביצים קשות ובצל מטוגן בשמן קוקוס. - מעולה לאחרי חדר כושר! (כך אנטי סבור). חוצ'מזה, ביצים שאינם ביצי חופש, סובלות מעוד סימפטום בעייתי מאוד: הן מוצפות (!) באנטיביוטיקה ובסטרואידים. הסיבה לזה היא שהן מאולצותצ לשבת כל חייהן הקצרים, על שטח של 20 על עשרים (ס"מ), מה שיוצר אצלהן דלקות חמורות במפרקי הרגליים. לכן המגדלים מציפים את המזון הגרוע גם כך שלהן, בכמויות של אנטיביוטיקה וסטרואידים. לתשומת ליבו של מי שאוהב גם "בשר רזה"" (קרי עוף).
שמחתי מאוד לקרוא את הפוסט ולראות שאני בכיוון הנכון.

תודה על הרשימה!
מטעמי צמחונות, כבד, מרק בשר, וסרדינים הם מחוץ לתחום מבחינתי, אז אשמח לרשימה מותאמת צמחונים. ועוד בקשה - נושא האצות עד כה היה זר לי לחלוטין. אשמח להפניות להסברים על איזה אצות כדאי לצורך ומה עושים איתן במטבח... תודה!

כתבתי עצות לצמחונים בספר שלי (תת פרק: צמחוני וקדמוני - יש חיה כזו). צמחונים יאכלו (הרבה) יותר ביצים, שמן קוקוס, חמאה, לטובת קבלת די חלבון גם קטניות ירוקות (שעועית ירוקה למשל או אפונה) או יבשות אבל לאחר השריה והנבטה.
אצות הן מרכיב בסיס במטבח היפני ובמזרח בכלל. הן עשירות ביוד ואפשר לעשות איתן מרקים או תוספות. כל ספר בישול יפני יעניק המון רעיונות.

האם בטטות לא עלות יותר מדי את רמת הסוכר?

הוסף רשומת תגובה