אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

מי, אני? כן, אתה! (אלא מי)


תודה חברים. אני ממשיך לקבל למייל שלי תודות ו/או מכתבים שמספרים על ההצלחה שלכם!


הנה מייל אחד לדוגמא שקיבלתי לפני כשבוע:
אהלן מר קדמוני,
אני מאוד נהנה מהבלוג שלך, וכותב בלוג משיק בשם "בלוג דל פחמימות" שאשמח אם תבקר בו, יש שם את הסיפור שלי שיתכן שאפשרי גם לשלב אותו במסגרת "סיפורי ההצלחה" אצלך.
התזונה שאני אוכל מבוססת על התזונה של ד"ר ברנשטיין שהיא נמוכה מאוד בפחמימות, והיא עושה נפלאות בסכרת. אני גם איש מקצוע (עוסק בדיקור סיני) כך שאני מסתכל על הדברים מנקודת ראות רחבה ורואה איוולת גדולה בדרך שבה ממליצים לסכרתיים בארץ לאכול... המשך נעים, אסף פלדמן

חוץ מאסף אני מקבל (כמעט) כל יום מייל דומה ופוגש כל יום (כמעט) כמה שכנים שכבר בעניין. תאמינו או לא, התזונה הקדמונית מכה גלים שניתן לראות אותם בעין ממש אצלנו ברחוב. גלי, אבי, ירון, אפי, ישראל, בטסי, יעל, עוד יעל, זיוה ועוד שמות אמיתיים לגמרי עשו כבר את השינוי, וזה רק ברחוב שלנו, ורק כאלה שהתחילו בחודש האחרון (!!!). רובם נצפו לאחרונה קונים יותר בשר, מדלגים על הלחם וחטובים הרבה יותר. אוקיי, גם חטובות.
אבי, למשל, כבר שנים רץ מרתונים, וברוב הבקרים של השבוע משכים ב 05:00 לריצה של 12 ק"מ לפחות, בדרך כלל יותר. למרות הסבולת האינסופית הזו, הוא לא הצליח להפטר מבטן אחת קטנה. אחרי חודש תזונה קדמונית (תוך כדי המשך אימונים רגילים), המשקל לא שיקר, והתיישר.

טוב, עכשיו לבקשה שלי מכם.
אתם ואני כבר יודעים שעל מנת להשיג בריאות רוב האנשים נדרשים לעשות שינוי תודעתי נרחב לגבי אכילה, ספורט, שינה ומה לא. להפסיק לאכול דגנים, להפסיק לאכול סוכרים, להפסיק לצרוך שמנים תעשייתיים ולהתאהב מחדש בשומן רווי, לצום מדי פעם, לרוץ יחפים ועוד. אבל לאנשים קשה מאוד להשתכנע. זה נשמע להם קשה מאוד. זה נשמע להם מסוכן מאוד. זה נשמע להם טריק שלא באמת עובד.
אז נכון שאתם כותבים לי על ההצלחות שלכם, ואנונימי אחד נחמד פרסם לפני יומיים סיפור הצלחה ופירוט יפה של החוויה האישית שלו כזה בתוך תגובה למתכון של השבת האחרונה, אבל כל זה לא מספיק בעיני כדי לשכנע את המפחדים ואת החוששים.
לכן אני רוצה בצד הסיפור שלכם גם את התמונות שלכם לפני ואחרי.
(מה יש, בספייבוק אפשר תמונות וכאן לא?)
אתם מאוד תעזרו לאחרים אם תספרו ותפרסמו סיפור העטוף בהוכחות ויזואליות שכאלה. אתם לא חייבים לתת פרטים ועניינים, אבל תמונה תעשה פלאות בלהסביר שלא מקשקשים פה על דמיונות שווא אלא על מציאות חיה ובועטת.
יאללה, נא לשלוח לי מייל ואני כבר אדאג לשאר...

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 12 comments

12 הערות קוראים:

שלום מר קדמוני,
אני נעשיתי קוראת נאמנה של הבלוג שלך. תודה רבה על הדברים החכמים.
רציתי לדעת האם יום אחד פעם בשלושה ימים של הגבלה קלורית מוגזמת (צום או סלטים), בסגנון הדיאטה יום כן יום לא רק שזה יום כן יומיים לא, למשך תקופה מוגבלת, יסייע לי בירידה במשקל.
כל הדיאטניות שדיברתי עמן טוענות שיום צום מאוכל לא יסייע כלל בהפחתה במשקל כפי שהגבלת קלוריות ארוכת טווח תסייע, למרות שבחישוב הכללי החסרתי בדיוק את אותן קלוריות (במקום כל השבוע לאכול פחות קלוריות, לצום יום אחד בלבד או שניים).
הסיבה - בזמן צום מתרוקנים מאגרי הפחמימות בלבד ולא השומנים. לאחר הצום הארוחות הראשונות מחזירות לגוף את כל הפחמימות החסרות, תאי השומן לא "נפגעו" כהוא זה והתוצאה היא אי-אפקטיביות מוחלטת לתהליך ההרזיה.

ידועות לי כל הסיבות הבריאותיות של צום, השאלה היא אם לגבי הרזיה אתה מסכים עם הדיאטניות הנ"ל.
תודה
נ.ב. אני חוששת לבצע דיאטת הגבלת קלוריות יומית כי זה מאט לי את חילוף החומרים ואני לא רוצה לחיות כך עד סוף חיי)

לא הייתי ברורה, סליחה -
התכוונתי יום אחד של הגבלה קלורית מוגזמת פעם בשלושה ימים של אכילה נורמלית. (כלומר, יומיים שלושה לאכול רגיל, ואז יום דיאטה, וחוזר חלילה)

תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

אחח דיאטניות והשטויות שלהן... מאגרי הגליקוגן קטנים מידי בשביל להיות המקור הבלעדי לאנרגיה לזמן כזה. הנה גרף שמראה ממה יורד המשקל לפי מספר ימי הצום:
http://alturl.com/iikft
בסופו של דבר מה שמשנה זה ההגבלה הקלורית, לא משנה איך.(אולי יש הבדלים קטנים, אבל אני בספק שמשהו מדיד, ואלא אם יש להם מחקרים להראות לי מבחינת "הגיון" נשמע לי יותר הגיוני שבצום תשרפי דווקא יותר שומן אבל אני מניח שההבדל זניח)
אגב אין סיבה לחשוש מירידה בחילוף חומרים. בכל הגבלה קלורית תהיה ירידה בגלל שינויים הורמונליים שיתאזנו ברגע שתחזרי לאכול רגיל. מירב השינוי יהיה בגלל שכששוקלים פחות הגוף שורף פחות קלוריות.

תודה לאנונימית השואלת (ותודה לאנונימי המגיב - וחבר'ה מה קרה לשמות וכינויים, נמאס כבר מאנונימיות).
הגבלה קלורית לאורך זמן אכן מוכחת כמאריכת חיים. מאידך היא גם מוכחת כמבאסת חיים (קופים תחת מגבלה קלורית הפגינו חיים ארוכים יותר, אבל גם דכאון וחוסר הנאה ממשחק ועוד). אנחנו רוצים חיים טובים, מאושרים ובריאים, ולא ארוכים ודכאוניים מה גם שאנשים אינם יכולים להתמיד תחת הגבלה קלורית לאורך זמן (ולכן כמעט כל הדיאטות נכשלות ואנשים משמינים חזרה) בדיוק בגלל זה המלצותיהם של חברותיך המלומדות תורמות מאומה. לעומת זאת הגבלה קלורית מדי פעם (כמה פעמים בשבוע, או צום יומי או חלקי עד הצהרים), יעילה מאוד בשיפור רגישות הגוף לאינסולין, ביכולת הגוף לתפקד היטב ועוד, ראי פוסטים בנושא.

אני מאוד ממליץ לך במקום לשאול אלף אנשים להם יש אלף ואחת דעות, פשוט לנסות ולהתנסות בעצמך. לוותר בוקר אחד על ארוחת הבוקר ולראות מתי "תוקף" הרעב. לנסות צום אחד של 24 שעות. לנסות צום עם קפה וירקות אבל ללא שומנים, וכו'. לשחק, להתנסות, למצוא את הנקודה שמתאימה לך, ולא את זו שמתאימה לדיאטניות שקראו משהו באיזה ספר, אבל אין להן מושג ירוק (סליחה מראש לדיאטניות הבודדות שבין קוראינו) מה באמת עובד ומה באמת בריא וטוב (ולא שהן ניסו פעם לצום, חלילה).

והערה טכנית: משום מה יש בעית תצוגה כאשר מוסיפים בגוף התגובה לינקים ארוכים מאוד. לתשומת לבכם לינקים ארוכים אפשר לקצר בשנייה אחת בעזרת http://www.shorturl.com. סורי על הטרחה.

בוקר טוב מר קדמוני,
לי קשה מאוד לצום.
אני אוכלת ארוחה אחרונה בסביבות 16.00 אחחא הצהרים ובבוקר אני ממש רעבה.
פשוט מורעבת.מה עושים?
ועוד שאלה:לא כל יום אני מרגישה יכול ת לאכול בשר,עוף אודג,ז"א משהו חי-יש ימים שאני ממש מרגישה שהגוף שלי לא מסוגל לאכול בשר וזה עושה לי בחילה.
ישנם ימים שאני מרגישה שקווא קיטניות ביחוד בחורף יעשו לי טוב.
מה עושים איך אפשר לא להצמד לתפריט ולא לאכול השר?
מה ניתן לאכול כתחליף?

היי,מה ניתן לעשות שלאבי יש גאוט ואכילת בשר מחמירה אצלו את הבעיה בעיקר בשר אדום,העיניין הוא שאם גאוט זה תורשתי מה ניתן לעשות שגם לי לא תתפתח המחלה,
לוותר על הבשר?
העוף פחות בעייתי בהקשר הזה כי אין לו את התופעות שהבשר משארי שזה הפורינים מהבשר בעיקר אך לא רק,
ואמרת ששומן רווי זה טוב??
שומן רווי לפי מיטב ידיעתי מכיל חומצה ארכידונית שמעודדת דלקתיות,אז מה כל כך טוב בו??

הי דיתה. אם את אוכלת ארוחת ערב ב 16:00 אז ב 08:00 בוקר את כבר אחרי 16 שעות צום וזה מצוין. תאכלי בתיאבון.
לגבי בשר ומוצרים מהחי: אין שום בעיה לא לאכול בשר אם זה לא מתחשק לך. פשוט תקפידי לאכול מספיק קלוריות משומן איכותי (קוקוס וכו'), ופחמימות ממקורות בטוחים (בטטות, גזר, סלק, אורז, תפו"א וכו').

והי לאנונימי שלאביו יש גאוט: אתה נשמע לי כועס, ולא ברור לי על מה ולמה, מכל מקום:
1. גאוט לא מתפתח בגלל אכילת בשר, אלא, ככל הנראה, בגלל אכילת סוכר דווקא! (למשל http://alturl.com/xscio)
2. גאוט, למיטב ידיעתי, אינה תורשתית למרות שעלולה להיות השפעה של גנים ספציפיים המעלים את הסיכון. אין זו גזירת גורל שהאדם נידון לה מתוקף הגנים שלו (בדיוק כמו התקפי לב ועוד). בעבר גאוט נחשבה ל"מחלת המלכים" באירופה של ימי הביניים, והדעת נותנת שזה בגלל הזמינות הגבוה של סוכרים שהיתה להם לעומת העם, אבל זו רק השערה כמובן.
3. שומן רווי אינו מעורר דלקתיות והנו מקור האנרגיה המועדף על הגוף.

רק הערה לאנונימי:

חומצה ארכידונית היא חומצת שומן רב-לא רוויה מסוג אומגה 6 - בדיוק ההפך משומן רווי (גלל אם אתה לא מאמין).

היי מר קדמוני

יש לי קובץ אקסל שמתעד בכ-900 שורות את כל מה שאכלתי, שתיתי, והתאמנתי, בפירוט מדוקדק, במשך חודשיים בין 2 בדיקות דם.

כאשר אני הולך לפי הקווים המנחים של דיאטה קדמונית.

אני מאמין שזה יעניין אותך ואני אשמח להעביר לך את זה לטובת פוסט.

ביג מק שלום,
האם גם רזית????????

הוסף רשומת תגובה