אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

"משהו מאוד דומה לדיאטה שלך" - דיאטת הורמון ההריון


שלא נדע

כך בדיוק אמר לי מכר ותיק שפגשתי בשישי בצהרים, עת השתכשכנו בבריכה.
"אני עושה דיאטה מאוד דומה לדיאטה שלך".
בכלל, הוא נראה ונשמע מבסוט. הוא דווח שירד כבר 13 קילו ואמרתי "שאפו".
תאמינו או לא, אבל התאפקתי ולא שאלתי איך ומה הוא עשה, אבל הוא המשיך ונידב מידע ואמר שזה מבוסס על הרבה חלבון ושזו תכנית ל 40 ימים והוא בדיוק מסיים אותה ולא החליט איך ימשיך אחר כך. "קוראים לזה HCG" הוא אמר "ואני מאוד מרוצה". אמרתי לו "13 קילו ב 40 יום???" אבל אז בדיוק הבן שלי השפריץ עלי מים והשיחה עם הידיד טבעה לה.
בבית גיגלתי קצת על "דיאטת HCG" ונחרדתי פעמיים. פעם אחת מעצם השיטה ופעם שנייה מההשוואה שהוא ערך לדיאטה "שלי".
אז למי שכמוני לא הכיר את ראשי התיבות באנגלית: דיאטת HCG היא מה שקוראים "דיאטת הורמון ההריון" וזה פטנט ישן מאוד שעושה עכשיו קמבק מטורף ואנשים קונים ב 1000 שקל ערכות ל40 יום שכוללות תפריט וספריי עם הורמון הריון שמרססים כל יום ישר לפה. הקטע הוא שבדיאטה הזו מתקיימים על תפריט רעב כי ההורמון מדכא את התיאבון. פחות מ 1000 קלוריות ביום (ולכן גם ההמלצה שלהם לאכול הרבה חלבון, כדי ליצור מינימום נזק לשרירים כמו לב העלול להווצר מהרעבה מתמשכת, שזה בת'כלס מה שכל השיטה הזו עושה).
ואכן, ידיד השיל 13 קילו בחודש. שזה מטורף ומעורר דאגה גם יחד.
אז לטובת ידידי היקר, ולטובת קוראים וקוראות ששוקלים לעשות Extreme makeover בדרך הקלה והגרועה, הנה כמה סיבות למה לדעתי דיאטה כזו היא גם רעה, גם מסוכנת וגם לא תגשים לכם את השאיפות באמת.
אה, וגם למה אין לה שום קשר לתזונה קדמונית.

  • בתיאטרון היווני היתה למחזאים שיטה להביא מחזות טרגיים לכדי סיום חיובי. כדי שהקהל לא יתבאס שהגיבור (הצעיר, היפה) מת או לא יכול להתאחד עם אהובתו (שמתה) אז לקראת סוף המחזה מופיע אל שמחזיר את האהוב המת לחיים וכך נפתרת הבעיה. לשיטה הזו קוראים "דאוס אקס מכינה" כלומר, בתרגום מלטינית, "האל מהמכונה" (הסיבה, דרך אגב, היא שאת דמות האל גילם שחקן שהיה מחובר למנוף וכך הוא "עופף" באויר כמו אל אמיתי כבר לפני 2500 שנה). עד היום "דאוס אקס מכינה" הוא כינוי לפתרון קסם מאולץ שלא עובד באמת בחיים האמיתיים. הארי פוטר עשה מזה קריירה.
  • בחיים, ידידי, אין קיצורי דרך. אם מישהו מבטיח לכם השקעה נהדרת שמביאה ל 40% תשואה בשנה, כל שנה, הוא יברח עם הכסף שלכם דקה אחרי שתאמינו לו. אם מבטיחים לכם פגישה את נערת חלומותיך תהיה בטוח שתפגוש שם את סבתא שלך. אם מבטיחים לכם גוף צעיר ו15 קילו פחות בתוך חודש ימים, מישהו עושה עליכם סיבוב והגוף שלכם הוא זה שידרס מהדרך. הסיבה שאנו כל כך נרתעים מפתרונות קסם היא שהניסיון האנושי והגוף האנושי עובדים בתהליכים איטיים ומדודים יותר. הגוף שלנו הוא מכונה עמידה ומשוכללת, אבל היא לא מכונה שמשתנה במהירות. על שינוייים מהירים משלמים מחיר.
  • יצאת עם 15 קילו פחות, נו אז מה? מה זה מנבא להמשך החיים שלך? הורמון ההריון משנה את התיאבון. הוא מפחית אותו ואנשים ממשיכים לפעול כרגיל אבל עם תיאבון מופחת. הם לא שינו דבר באורח החיים, לא בהרגלי הקניות בסופר, לא במזווה, לא בשעות הפנאי. הם פשוט "לא היו רעבים" חודש. אחרי חודש המוח חוזר לתפקוד נורמלי ואיתו גם הקיבה, הלסת והלשון. אנשים חוזרים לאכול כי מאומה לא השתנה באמת, ומהר מאוד הם ימצאו את עצמם מול אותה מראה שאותו המראה נשקף ממנה. אני מעריך כי 15 הקילו האבודים יחזרו במהרה הביתה.
  • מה קורה לגוף בהרעבה ממושכת? בעוד שלצום לסירוגין יש יתרונות בריאותיים רבים, להרעבה ממושכת יש רק חסרונות. הגוף מקבל את האנרגיה שלו, אם לא ממזון, אז ממסת שומן ושריר הקיימת בתוכו וממאגרי הויטמינים והמינרליים שבכבד. אלו תהליכים פנימיים, סמויים מן העין, אבל הם קיימים. רבותי: לצום חודש (שזה מה שתפריט של 500-1000 קלוריות ביום עושה), לא טוב. ממש לא טוב.
  • לא עשית שום שינוי פסיכולוגי. קח כל אדם עם משקל עודף וזרוק אותו לבית האסורים לחודש ימים ותן לו לאכול אוכל צר ומים לחץ. אז שחרר אותו ותן לו מראה. הפתעה: הוא יהיה רזה הרבה יותר. ככה זה בחיים: אם מורעבים, לא משמינים. בשביל זה יש חברים שימכרו לך דיאטות קסם. אז אולי גם אנחנו נשכור את בית הסוהר דמון (ששב"ס כבר הבטיח מזמן שהוא יבטל אותו), יש שם נוף יפה, ונשכיר חדרים למאותגרים משקלית ונרעיב אותם חודש, ניקח 1000 שקל ליום וכולם יהיו מרוצים?
  • מה למד הגוף? בתזונה הקדמונית הגוף לומד "לכייל את עצמו מחדש". הוא לומד לפעול היטב תחת רמות סוכר נמוכות יותר, הוא לומד מה עושה לנו טוב בקיבה ומה לא, מה מעייף ומה ממריץ, הגוף לומד את יכולותיו ומווסת את כמות האינסולין המשתחרר או מתחיל לצרוך שומן בהתאם. אבל כאן, הגוף לא לומד דבר, אלא מגיב לנוכחות הורמון חדש, שיעלם באותה המהירות שהוא הגיע (אחרי 40 יום, יותר מכך גם חסידי השיטה מודים כי זה כבר מסוכן. באמת מעניין למה...). לא לימדתם את הגוף שלכם דבר. חזרתם לנקודת המוצא וזה רק שאלה של זמן עד שתעלו את המשקל חזרה.
  • במעבר לתזונה הקדמונית האדם לומד מיומנויות חדשות: לערוך קניות נכונות בסופר. לבשל. לבחור. כאן לא המוח, לא הגוף ולא הנפש למדו מאומה. נכנסתם ויצאתם כלעומת שבאתם.
  • אני לא מכיר אף גבר שהיה בהריון לאחרונה. ואתם?
אז מה אמרנו כאן: אם לא אוכלים, יורדים במשקל, זה נכון. ואם הורמון מעודד אותך לא לאכול, זה עשוי אפילו לעבוד לחודש, אבל, וזה אבל גדול, הרזיה קיצונית לחודש זה לא בריא, זה לא טבעי, וזה בעיקר בעיקר - לא מחזיק מעמד. קיצורי דרך הם טובים מאוד לאנשי המכירות של הדיאטות, אבל הם רעים מאוד לציבור הקונים.
רבותי, זה פשוט באמת: תאכלו אוכל טבעי ופשוט, והגוף שלכם יחזור לעצמו, אולי לאט אבל בטוח. גם תרגישו טוב, גם תהיו בריאים, וגם תשארו חטובים לנצח.

מכירים סיפורים דומים?



Share/Bookmark

By מר קדמוני with 17 comments

17 הערות קוראים:

אני לא מבין למה אנשים, שמודעים לתזונה קדמונית, בכל זאת חותכים לכל מיני פטנטים שעושים לי כאב בטן רק מלקרוא עליהם.

יש לכם פה (בבלוג) תזונה שמאפשרת לכם גם לאכול טוב, גם לרזות אם רוצים, גם להיות בריאים וגם להיות שמחים, אז למה להתחיל ללכת לכל מיני כדורים והורמונים שאמורים להניף דגל אדום אצל כל אדם עם שכל?

כמה הערות (רציניות יותר ופחות):

1. כפי שהוזכר לנו בימים האחרונים, גם תשואה שנתית בטוחה של 10% צריכה להדליק נורה אדומה.

2. למעשה, אסור בתכלית האיסור לשווק הורמנים ככה סתם. אם תקרא את האותיות הקטנות ב"דיאטה" הזו תגלה שבמקרה ה"טוב" מדובר בתמצית אצות ובמקרה ה"רע" זהו תערובת הומואופטית של ההורמון (ובעברית - מים. ועם מים, כידוע, אין למשרד הבריאות בעיה).

3. לגבי הסטארט-אפ שלך עם בית הכלא - זה רעיון לא רע, אבל יש כבר בארץ משהו דומה: קוראים להם "סדנאות לניקוי רעלים" והם עולות בערך במחיר שציינת. אולי הרעיון של בית-כלא יפנה לקהל יותר גברי (-:

תודה דעאל- אני שומעת ניסים ונפלאות על התרסיס הזה....
וזה כבר היה נשמע חשוד :)

אפשר להשליך זאת על לרדת בגדול.

היי מר קדמוני.
הייתי שמח לראות כאן בפורום יותר מחקרים בשפתך (כלומר שאתה כותב ומציג אותם בבלוג) על התזונה הקדמונית.
מצאתי שבבלוג חסר מידע חיוני כמו:
- מדוע שומן רווי הוא דווקא כן טוב לגוף
- האם עודף חלבון משפיע על הכליות
- האם אכילת יתר של שומן יכולה לגרום ליותר מדי שומן בדם שעלול להיות מסוכן.

ועוד ועוד נושאים, שמוזכרים כאן בבלוג, אבל לא מפורטים ודי "מעורפלים" נגיד זאת כך.

אני אומר את זה לא כדי לבקר אותך, אלא מכיוון שאני מפנה לכאן הרבה פעמים אנשים, אבל הם מוצאים את הבלוג לא אמין כי לא מפורטים ומוצגים כאן הרבה מחקרים אלא יותר לינקים המפנים אותך למחקרים באנגלית שמה לעשות, האדם הפשוט לא תמיד מבין אותם.

בשביל הנושאים האלו מומלץ לקרוא את הבלוגים והאתרים שנמצאים מצד שמאל בקוביית אתרים ששווים ביקור.
את כל המידע שאתה מציין שחסר ניתן למצוא דרך גוגל והאתרים האלו, ככה אני למדתי לפחות.

עם זאת,
גם אני הייתי שמח למידע מפורט ומדעי בעברית כדי שאוכל לשלוח חברים שמתעניינים בנושא ולא שולטים באנגלית.

לא יודע אם דעאל הוא הכתובת,
אבל אם מישהו ב"קהילה" ירים את הכפפה ויתרגם זה יהיה נפלא.

ברור לי שיש מידע ברחבי האינטרנט, העניין שאת רובו אני (ורבים אחרים) לא מבינים באופן מלא בגלל האנגלית הגבוהה.
וגם בשביל דעאל זה יכול לתרום יפה לבלוג.

רועי, האם אתה אוכל קדמוני? אני מניחה שכן כי כתבת שאתה מפנה אנשים לבלוג. מה שכנע אותך לאכול ככה? איך הבנת שזה לא יזיק לך? אני מאמינה שאת מה שאתה הבנת ושכנע אותך אתה יכול להעביר לאנשים שלא מבינים אנגלית ברמה גבוהה.

רועי,
אם אתה יכול להשיג את הסרט שמנצ'יק או fathead
הוא יענה לך על רוב השאלות

השאלה אם כמויות גדולות של חלבון מזיקות לאנשים עם כליות בריאות, נענית במאמר הבא שסוקר מחקרים שנעשו:
http://www.jissn.com/content/6/1/3
באנגלית. תקרא לפחות את הabstract

רועי, מארק בדיוק כתב בבלוג שלו בנושא.
http://www.marksdailyapple.com/high-fat-diet-healthy-safe/

לא רשמת את הבעיות האמיתיות. מכיוון ששורפים הרבה שריר הגוף מוגבל ביכולות המוטוריות/ספורטיביות. אין אפשרות להשתמש בדיאטה ליפור שריר. אף אחד לא דיווח שחזר לאכול 2000 קלוריות ביום לאחר הדיאטה ושלא ניזוק ממנה באיזו שהיא דרך.
טוענים להצלחת דיאטה שמבוססת על צפיות ונתמכת בפלאסבו. כאשר לא ההורמון האמיתי קיים.
כמו ש״אין הוכחה״ שהיא מזיקה אין הוכחה שהיא מועילה.

למי שמעוניין ביותר מידע על דיאטת HCG מעוניין לקרוא בקישורים הבאים:
http://www.gmybox.com/archives/505
כתבתי על הדיאטה רבות גם בפורום שלי ובמקרה מסויים התחקתי אחר גולש שרצה לתבוע אותי על הביקורת שלי ומצאתי שהבחור מלבד שהוא משווק את דיאטת HCG, הוא גם מציע פתרונות לאנורקסיה (מוזר משהו).
הדיאטה הזו היא להערכתי הדיאטה הפופולארית ביותר בישראל וזה בשל השיווק המאסיבי שיש לדיאטה.
פניתי למשרד הבריאות בנושא ואת תגובתם לגביי משווקי הדיאטה ניתן לקרוא בתגובה הבאה > http://www.gmybox.com/archives/505#comment-85

מידע על דיאטת HCG בפורום שלי
http://time-out.co.il/viewtopic.php?f=3&t=604

שלום רב,
אני התנסתי בדיאטה ,
אני משתמש בתרסיס הדיאטה הטבעי שהוא אשר מיוצר רק ע"י חומרים טבעיים בלבד.
לאחר 23 ימים של דיאטה הורדתי 8 קילו .
תוכלו לקבל פרטים מלאים באתר הזה
http://bigso.co.il/product.php?id=550&fr=m

"חומרים טבעיים" אינם ערובה למאומה ולעומת זאת ירידה של 8 קילו ב 23 יום היא ערובה לדיאטה שאינה בריאה וודאי שאינה טבעית.

אתם חושבים שהאנונימי משעה 11:58 הוא פרסומאי?? :O...

ואני אציין עובדה נוספת שאולי לא ידעת.
HCG בדומה לאינסולין או הורמון גדילה מתפרק בכיבה.
אחת מההטעיות של הדיאטה ההזויה הזו היא שנטילת ההורמון מונעת את כל ההשפעות השליליות כתוצאה מהדיאטה החריפה.
כך שגם אם יש סיכוי שישנו בסיס ביולוגי לנטילת ההורמון כתוסף לדיאטה (ולדעתי אין) אין סיכוי שיש לו השפעה.
ענת

הוסף רשומת תגובה