אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

תכנית הכושר של מארק

אי אפשר לקרוא אותי ולא לדעת שאני מעריך מאוד את מארק סיסון.

הבחור הוא איש חזון, שבעשר אצבעות וארבע שנים הפך בלוג קטן לאימפריה בעלת עשרות ומאות אלפי קוראים, למעצמה כלכלית עם שלל מוצרים ועם ספר בהוצאה עצמית שהפך, ללא כל פרסום חיצוני למספר אחד באמזון (!!!). בעיקר, מארק לקח תפיסות אבולציוניות וגיבש ושכלל אותן לכלל גישה שלמה, קוהרנטית, יעילה ובעיקר כתובה טוב - The Primal Blueprint, וכך הפך לאדם שמשפיע על איכות החיים של אוכלוסיה עצומה.
וודאי שמארק השפיע מאוד גם על איכות החיים שלי.
בקיצור נמרץ ביותר, מארק מתייחס למרכיב התזונה (מזון איכותי מהחי ומהצומח, ללא סוכרים ודגנים, ללא שמנים צמחיים, ועם מוצרי חלב במידה), למרכיב החשיפה לשמש (טוב, אבל בלי להשרף), למרכיב ההנאה בחיים (חשוב), לאיכות ולכמות השינה (לפחות 7 שעות), למרכיב הפעילות הגופנית (הרבה תנועה איטית, מעט ספרינטים, מעט פעילות משקולות), לצורת ההליכה והריצה (יחפה, נו מה), ולעוד מרכיבים רבים שיחד יוצרים את האדם הקדמון המודרני.
אמש, בשעה טובה, מארק פרסם ebook קטן על תפיסת הכושר של שיטתו. אין שם הרבה חידושים, שכן הוא כתב על זה בהרחבה בעבר, ובכל זאת, פעם ראשונה שיש במקום אחד פירוט מלא של השיטה.
אני מבטיח לכתוב על זה ביתר הרחבה בעתיד, אבל הנה סקירה קצרה של השיטה, והדומה והשונה מקרוספיט.
מארק מכוון לכל אחד. הגישה שלו לא מיועדת להביא אותך לכושר מעולה אלא לאיכות ובריאות, ולכן היא פחות שאפתנית, בעיני, מגישות כושר אחרות, ומצד שני היא אינה מכוונת נמוך מדי. הבסיס של הגישה הוא הליכה או תנועה איטית. כפעמיים בשבוע אתה נדרש לנוע בקצב נמוך ולאורך זמן (נאמר, טיול של שעתיים). פעילות בקצב נמוך יעילה בעיקר לשריפת שומן, ואין ספק שאבותינו הקדמונים נדדו ונעו הרבה.
פעם בשבוע אימון ספרינטים. כאן אנחנו מכירים ומזדהים. כל מה שאתהם מכירים (כמו טבאטה ריצה,15*50, או סטים רבים יותר למרחקים קצרים מאוד וכו').
פעם או פעמיים בשבוע אימון משקולות. שוב, במיטב מסורת קרוספיט - אימון פונקציונלאי, מערכתי, ולא תנועות בודדות או מפורקות. דגש על תרגילי משקל גוף בסיסיים (מתח, מרפקים), וללכת על כבד. שוב, מוכר מאוד מאוד.
החידוש הוא WOW - ראשי תיבות של Workout Of the Week. זו הברקה בסגנון WOD של קרוספיט. מדובר בפק"לים "קרוספיטיים" קלאסיים המשלבים אימון אינטנסיבי, חזק ומגוון. למשל: ארבעה סיבובים של 15 ניעות עם פטיש 5 ק"ג, 10 חתירות, 10 thrusters. מכירים את העניין פחות או יותר, לא.
בקיצור: פעמיים בשבוע אימון כבד או מערכתי משולב, פעם בשבוע אימון ספרינטים, פעמיים הליכה (או רכיבה איטית וכו'), פעם משחק (תופסת, צלחת מעופפת, וכו) ופעם או פעמיים מנוחה. ככלל, הדגש הוא על רנדומליות, על זרימה ולא על תבנית נוקשה, על יעילות וגישה פשוטה וטבעית למרכיבי הכושר.

מה אנחנו יכולים לאמץ? את הפעילות ברמה אירובית נמוכה מאוד - הליכה וטיול. זה כיף לנשמה וטוב לבריאות הכוללת, ובקרוספיט אנחנו נוטים להזניח או לשכוח אותה.

הספר החינמי הזה הוא צעד נכון בחיזוקה וכינונה של תרבות מפוכחת יותר - נאכל נכון, נתאמן נכון, נחיה נכון. תורידו, זה חינם, תקראו להנאתכם, ותאמצו מה שמתאים לכם. מסכימים?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 2 comments

2 הערות קוראים:

לא הצלחתי להוריד את הספר החינמי למרות שנרשמתי לאתר של סיסון, דעאל אתה יכול בבקשה לצרף קישור להורדת הספר?

יש להוסיף את הקוד האישי אותו תקבל במייל ממארק.
http://www.marksdailyapple.com/download-primal-blueprint-ebooks/

הוסף רשומת תגובה