אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

עודף גיבורים (?)

היום שוב "גיבור" חדש. Coe. הכוונה, למי שלא מכיר, היא לאימון חדש, במספר חזרות גבוה, ובעומס גדול.

היום עשרה סיבובים של עשר חזרות עם 42 ק"ג Thruster ועוד 10 כפיפות מרפקים על טבעות. כמו גיבורים רבים אחרים, גם אימון זה מבטיח שרירים תפוסים ביום המחרת...
השאלה המעניינת היא המגמה. בזמן האחרון יש יותר ויותר אימונים חדשים, כלומר רצף שלא נראה בעבר, רובם כדרך להנציח לוחם אמריקאי שנפל בדרך כלל באיזו מדינה עמו אפגניסטן או עיראק. מגמה זו מחזקת את תפיסת הרנדומליות של קרוספיט. הגישה בה אתה מוכן לכל אימון ולכל מאמץ גופני, ובלבד שהוא מבוסס על תרגילי בסיס פשוטים. "גיבורים" כאלה עושים לנו את החיים מעניינים, ומאתגרים את כח הרצון שלנו - האם אעשה זאת כנדרש? האם אפחית? בכמה אפחית? וכו'.
רנדומליות אינה עולה בקנה אחד עם יעילות מירבית, בהגדרה. הן אפילו סותרות.
מצד שני, לרנדומליות יש יתרון ביצירת הבטחון העצמי בעמידה בכל מטלה, והיא מתאימה לגישה זורמת ואבולציונית - החיים לעולם אינם פועלים לפי תכנית. מצד שני, חשוב שיהיה בסיס מוצק ורחב דיו כדי שאפשר יהיה להעמיס מעליו רנדומליות מוחלטת. לכן, לטעמי לפחות, עודף של גיבורים/תרגילים חדשים (רק תרגילים חדשים במשך שבועיים), הוא מוגזם. הוא לא מאפשר לך להשוות את עצמך לאימונים קודמים או לתכנן טוב ויתר את האימון על בסיס היכרות אינטימית.
"האמת" נמצאת כנראה באמצע.

אמש, למשל, עשיתי אימון חדש שהופיע לפני מספר ימים: מקסימום משקל בחזרה בודדת של הנפה (Snatch), ואז מקסימום משקל לדחיקה בודדת (clean and jerk), ואז מתחיל להיות מעניין: מקסימום סיבובים בעשר דקות של 6 clean עם 50 ק"ג, 12 מתח ו 24 קפיצות חבל כפולות. נשמע מסובך, אני מודה. בפועל להגיע למקסימום בחזרה בודדת הוא תהליך ארוך ומעייף, ולאחריו ללכת על חזרות בהיקף גבוה זה מתיש. האיכות באימון הזה הוא בדגש על הטכניקה, שבלעדיה אי אפשר לעשות כלום. מכיוון שיש לי (עדיין) רק משקולות ברזל ולא סט אולימפי שאפשר לזרוק כמו שצריך, אני מוגבל בללכת על כבד ממש, כך שאני נתקע הרבה לפני סף היכולת האמיתי שלי, או כך לפחות נדמה לי. עשיתי 60 ק"ג בהנפה ו 73 בדחיקה, ובשתיהן אני משוכנע שאני יכול הרבה יותר. צריך לקנות ציוד.
אח"כ שלושה וחצי סיבובים בעשר דקות, כאשר המגבלה היתה בclean שצריך להיות מלא (כלומר ירידה לסקוואט מלא בכל חזרה), וזה גבה מחיר.
היום נראה לי לצאת לריצה, כדי שיהיה בסיס להשוואה, וחזרה לעוגנים קבועים.

מה מרגיש לכם נכון?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 1 comment

1 הערות קוראים:

אני לא אוהב להגיב לעצמי לבדי, אבל בכל זאת: שיא אישי בביצוע אנני 6:35.
ואמש 1600 ריצה, 5*100 שחייה, 1600 ריצה. היה נעים.
שבת שלום

הוסף רשומת תגובה