אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

למה יחף? כי זה בריא!


למי שעדיין לא השתכנע שחשוב מאוד ללכת יחפים, וודאי שגם לרוץ יחפים (או עם הנעלה מינימלית, כמו Vibram Five fingers), הנה עוד הוכחונות.

מאמר בגארדיאן (העיתון הבריטי הנחשב) על ממצאי הרופאים כי לילדים עדיף ללכת בלי נעליים כלל מאשר "נעליים ראשונות" או שאר מותגים מעוצבים שנועדו בעיקר להורים, אבל מבחינת בריאות הילדים, חד משמעית שעדיף ללכת פשוט בלי.
הנה שני צטוטים נחמדים (תחזיקו מעמד בקריאת האנגלית):
"Research published in podiatry journal The Foot in 2007 suggests that structural and functional changes can result from the foot having to conform to the shape and constriction of a shoe, rather than being allowed to develop naturally. And the younger the foot, the greater the potential for damage".

"In fact, there are more likely to be disadvantages and problems from wearing shoes than not wearing them"
ובעברית, חראם על הרגל...
ובשורה התחתונה של הכתבה: "..אין דבר טוב יותר מאשר ללכת יחף..."

עכשיו תחלצו את הנעליים ותצאו להליכה או לריצה קלה. תתעלמו ממבטי התמהון של העוברים והשבים, וממבטי ההזדהות של ההומלסים. פשוט תנשמו עמוק ותתנו לעצמכם לזרום עם הטבע. אם תעשו את זה מספיק זמן, תרגישו שינוי אדיר בכף הרגל. אני אומר זאת בתור אדם עם פלטפוס שעכשיו רץ "יחף"בלבד (רק עם VFF), ולא סובל משום כאבים. ההיפך הוא הנכון: כאבי כפות הרגליים שסבלתי מהם בעבר, פשוט נעלמו.

האם אתם כבר רצים יחפים או שאתם עדיין משתפנים לי?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 8 comments

8 הערות קוראים:

אני עדיין לא רץ יחף וגם ויבראם עדיין אין .אני רץ עם NIKE FREE נעל מאד קלה וגמישה שקניתי אותה שבועיים לפני שהויבראם הגיעו לארץ וההוצאה הכספית שברכישת עוד זוג נעליים כרגע לא אפשרית לי .אבל בשל הגמישות הגדולה של סוליית הנייק היא מאלצת אותך לרוץ על החלק הקדמי של כף הרגל וגם אם רוצים ל"דחוף" מהעקב זה לא אפשרי .
לפני קניית הנייק פרי רצתי עם נייק שוקס ונעלי אסיקיס בעלי בולם זעזועים וכל ריצה שמעל 10 דקות היו לי כאבי גב שהגבילו אותי מאד והיית נאלץ לעבור להליכה .מאז שעברתי לנייק פרי כאבי הגב במהלך הריצה נעלמו לחלוטין .

גם אני רצתי שלוש שנים עם נייק פרי, ואכן זה הכין אותי במידה רבה ל VFF. החסרון המשמעותי היחיד של הנייק פרי הוא העקב המוגבה, יחסית לנעליים מינימליות, אבל יתרונן הוא במשקלן הנממוך מאוד ובגמישות המעולה שהן נותנות. אין ספק שדרך טובה להתאמן בנחיתה על הכרית הקדמית של כף הרגל ולא על העקב היא נייק פרי.
עכשיו הן מעלות אצלי אבק בארון, ואני לוקח אותן רק לריצות במשטחים קשים במיוחד.

אכן גם אני ניסיתי לרוץ בים יחף,ובאופן לא מודע הגוף יותר חכם ממה שחושבים ובריצה על החול יש נחיתה על הכריות ולא על העקבים כמו שקורה עם נעלים,אך בהליכה המצב הוא אחרת,ההליכה הטבעית מתחילה מהעקב ואז יש גלגול של כף הרגל לכיוון הקשת ובסוף הכריות,וכאמור גם בהליכה יש עומס פי 1.5 ממשקל הגוף,ובריצה הוא מגיע פי 3,העיניין בהליכה במיוחד על כביש או על מדרכה בהליכה יחפה מניסיוני יש כאבים בעקב ויותר מטוחר התחלו גם כאבים בברך,אז אולי את עיניין ההליכה יש לעשות אם נעליים ואם ללכת זה בעיקר על משטח רך כדי לאפשר בלימה רכה לעקב..
והמלצה גורפת לכולם,נסו לפרוש את אצבעות הרגליים כמו מניפה כמו שאנו עושים בכפות ידיים ותחדירו יותר חיות לכף רגל,וגם תמנעו הלוס ולגוס עתידי..

אני אוהבת ללכת יחפה אבל תוהה אם זה נכון ללכת כך בכל מקום.
כי יש מקומות (כביש הוא כזה, לתחושתי) מזוהמים בכימיקלים שאני לא רוצה להיחשף אליהם.
האם נתת דעתך לעניין זה?

נעמה

לאחרונה אכן מתרבים המחקרים בנושא הריצות היחפות. אחד מן הפתרונות הטובים לכך הן אותן נעליים שמתלבשות על הרגל ככפפה, ומדמות ריצה כאילו שאתה יחף, ואני זוכה לראות יותר ויותר אנשים המשתמשים בנעל מסוג זה וטוענים שחווית הריצה השתפרה עבורם באופן משמעותי.

תודה מר פילאטיס. לנעליים האלה קוראים Vibram Five Fingers ואתה יכול לקרוא עליהם (וכמה אני אוהב אותן) בפוסטים לפי נושאים - יש קטגוריה בשם זה.

האם הליכה יחפה על אספלט טובה גם כן?

כן, בהחלט. אספלט לא קשה יותר מרוב המשטח של פני כדור הארץ וגם הליכה על סלע או באיזורים הרריים וסלעיים היא טבעית לבני אדם. (לא שהאספלט טבעי...)

הוסף רשומת תגובה