אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

צריך לרדת בגדול על "לרדת בגדול"

לא מזמן כתבתי כאן על הרתיעה שלי מ"לרדת בגדול", והנה אתמול חזרה התכנית למרקע. אוי.

(גילוי נאות: אני רואה מעט מאוד טלויזיה, ומשתדל להשקיע את הזמן שלי אני בדברים שאני אוהב, כמו קריאה, למשל אמש סיימתי ספר ישראלי הזוי ואיכותי: "מסופוטמיה, שתיקת הכוכבים" מדע בדיוני כחול לבן ברמה גבוהה, הייתכן?) . מכל מקום, חזרתי הביתה מאוחר יחסית, והילדים שלי, אללי, היו רתוקים למרקע לראות את פתיחת עונת הזוגות של "לרדת בגדול". ראיתי כמה דקות כדי לצאת ידי חובה וכי בכל זאת סקרן אותי לראות את אורלי עובדת השנה עם החבר'ה האלה (מאז העונה הקודמת אורלי עשתה קורס מדריכי קרוספיט באיטליה, ונכנסה חזק לעניין קרוספיט וכושר פונקציונאלי. היא בסדר!).
מה המסקנות?
1. "לרדת בגדול" היא תכנית עלובה ומעליבה, הגוררת אנשים חלשים למקום בו הם נאלצים להשפיל את עצמם בפומבי כדי לזכות בכמה דקות של תהילה. מסדר הבושה של חסרי החולצות על המשקל המגמגם הוא פשוט רוע ומציצנות לשמה שיוצרי התכנית מחייבים את המשתתפים לעבור (כדי שבבית יוכלו לצקצק בלשון: תראו איך הלוויתנים האלה נראים בלי חולצה).

2. הקשר בין האימונים לירידה במשקל מוצג באופן אבסורדי ("יש להם אימון אחרון והזדמנות לרדת עוד כמה גרמים במשקל לפני השקילה"). זה הבל מוחלט והופך את כל האימון ל"פטנט" להרוויח משקל ברגע האחרון. נו, באמת.

3. כאשר מקדשים את מהירות הירידה במשקל על פני כל פרמטר אחר לא עוזרים לאנשים האלה לקבל שליטה על חייהם ובריאותם, אלא מעבירים אותם מקיצוניות אחת של חוסר שליטה לקצוניות אחרת, הפוכה. כדי לשמור על משקל תקין לאורך החיים יש לאמץ דפוסים נכונים, יש ללמוד מהו מזון בריא ומהו מזון בלתי בריא, יש לחתור לירידה איטית במשקל ויש לבנות בהדרגה דפוסי אימון פונקציונאלים המתאימים לגיל ולמשקל. זבנג וגמרנו טוב לסדרה בת עשרה שבועות ורע מאוד למתמודדים, המנצחים והמפסידים כאחד.

4. בכל זאת, לא נסיים בלי לומר מילה טובה על אורלי שלראשונה בטלויזיה הראתה מהו אימון פשוט ופונקציואלי (חתירה, סקוואטים, ריצה מול גומיה, וגולת הכותרת - מכות פטיש חמש על צמיג). הלוואי ואם עמישראל יאמץ משהו מהתכנית הזו, זה יהיה אימון יותר פשוט ויותר יעיל מאשר חדרי הכושר הנוצצים והמשמימים.

מזדהים? מסכימים? חושבים אחרת? ספרו לנו

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 3 comments

3 הערות קוראים:

האם בטבטה בתרגיל של הסקווט צריך לעבוד עם משקל נוסף מעבר למשקל הגוף?

סקוואט עם משקל גוף בלבד.

דעאל, אתה יודע שאני אוהב אותך ועם חלק מהמסקנות שלך אני מסכים (במיוחד הורדת החולצות לשקילה – לגמרי מיותר), אך מעבר לרייטינג ומציצנות, יש עניין רב בקהילה הצופים לראות שינוי מהותי. אל תשכח שמדובר בכל מיני תוכניות: ב-EXTREME MAKEOVER הם הופכים בית (בדרך כלל חירבה) לארמון עבור אנשים מן השורה שלסיבה כזו או אחרת צריכים את השינוי הזה.
ב"לרדת בגדול" הייתי אומר ש-10 שבועות הינו פרק זמן מספיק ארוך ללמוד דפוסים נכונים, ולפחות עם האימונים של אור-לי, מה זה כושר פונקציונאלי. לגבי תזונה נכונה, זה משהו אחר, אני מסכים איתך שתפיסה הנוכחית לתזונה אינה נכונה, אבל מכיוון שהתוכנית בשיתוף עם "דרך הכושר לחיים אם יאיר קרני" לא נראה לי שיהיו מהפכים בעניין אכילה ממש בריאה כפי שאנחנו מבינים אותה. מאותה סיבה קיים בי ספק כי יתנו לאור-לי באמת לחשוף את קרוספיט כמו שצריך (וכמו שאני חושב שהיא רוצה...)
האמת, היו לי ספקות גם כשאור-לי נכנסה לעולם הקרוספיט וגם לגבי תוכנית זו, ולא הייתי ביישן באמירת דבריי, אך היא לגמרי הוכיחה את עצמה מבחינת הבנה ואהבה לשיטה וגם בהתמדתה בה.
רק ה- 0.02$ שלי...
מעבר לכך, תודה על חשיפה של המועדון!!
איאן

הוסף רשומת תגובה