אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

הבורות ממשיכה (מעצבנים אותי, אם לא שמתם לב)

רק כתבתי אתמול לשר הבריאות, והנה הוא כבר מתייצב במופע חוצות המעודד לקיחת סטטינים ומייחס את כל "הרוע" לכולסטרול האומלל. אני חושב שצריך לגייס את רני רהב שיוביל קמפיין יחסי ציבור מחודשים לכולסטרול, ידידנו, שלא מפסיק לחטוף בראש על לא עוול בכפו. נראה לי שלובי תעשיית התרופות כה חזק עד שהרופאים והמומחים מתנהגים כסומים בארובה, וממליצים על תזונה ותרופות ללא קשר לתועלת שלהם במניעת מחלות לב.

פוסט קלאסי על חוסר התועלת בסטטינים להשגת בריאות ואורך חיים כתב ד"ר האריס כאן.
אז שאלה לרופאים שהיו שם: לא שמעתם שאין שום קשר בין צריכת שומנים למחלות לב? הפסקתם לקרוא ספרות מחקרית לפני עשרים שנה? לא נשבעתם שבועת היפוקרטס להצלת חיים?

האם מישהו במשפחה שלכם לוקח סטטינים? האם חשבתם להציע לו לשנות תזונה כדרך יעילה בהרבה להשגת בריאות?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 1 comment

1 הערות קוראים:

מניסיוני זה מאוד קשה לדבר עם אנשים על סטטינים. צריך לעשות הרבה יותר פניות של 180 מעלות לגבי כל כך הרבה "אקסיומיות" בריאותיות שמושרשות עמוק עמוק ממה שאפשר לעשות בשיחה קלילה עם מכר או קרוב משפחתי. ניסיתי את זה לאחורנה מספר פעמים וזה פשוט לא אפשרי. אני בטוח שגם לך וגם לכל שאר המשוכנעים לקח הרבה יותר מעשרים דקות להשתכנע. אני יודע שאני גם אחרי שנים של נבירה כמעט אובססיבית בעסק הזה עדיין לומד ועדיין משנה דברים.
בסופו של יום אנחנו אחראים רק לעצמנו. משפחתי הקרובה שומעת ממני רבות בנושא אבל למעגלים רחבים יותר אני כבר לא טורח להתחיל אפילו.

הוסף רשומת תגובה