אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

ברוכים הבאים למתעניינים החדשים ולצופי ערוץ 10

כל הכבוד לכם!
ראשית ראיתם בחדשות ערוץ 10 את הכתבה על "תזונת האדם הקדמון". זה נשמע לכם הגיוני, מעניין או סתם מסקרן, ואז טרחתם, חיפשתם בגוגל והנה אתם כאן!
כפיים.
אולי אתם עכשיו מגרדים בראש ותוהים מה הולך כאן.
אז בקצרה ובפשטות: הגעתם לבלוג שמרכז עבורכם הסברים בהירים, מחקרים עדכניים, הנחיות אימונים ומתכונים טעימים בכל הנוגע לתזונה קדמונית (כיצד לאכול כמה ומתי שרוצים, לא לספור קלוריות לעולם, להתעמל מעט ולהראות נפלא.
עסק טוב, לא?)
אז כדי להקל עליכם את ההתמצאות כאן, הנה מעט המלצות קצרות ופשוטות:
  • סמנו אותי במועדפים שלכם בדפדפן. זה יבטיח שלא תתבאסו אחר כך, כשתרצו לחזור לכאן ולא תזכרו איך...
  • שוטטו, דפדפו, וקיראו מה שבא לכם מהרשומות האחרונות, למשל, האם באמת ניצחו בפינלנד את ההשמנה כמו שמספרים לנו בעיתונים?
  • אם אתם רוצים המלצות שלי, אז אולי כדאי להתחיל עם הרשומות המתחלפות בכניסה לבלוג. כמו המדריך המעשי לתזונה קדמונית, האם בשר אדום מסוכן, חלק קטן מהרשימות המומלצות, מה קרה לתימנים ועוד ועוד. 
  • אם יש נושאים שמעניינים אתכם במיוחד, חפשו אותם "לפי נושאים" בצד שמאל. למשל "ריצה", "מדריכי קנייה", "צמחונות", "ספרים", "מיתוסים טבעוניים", ועוד  הרבה (מאוד) . תלכו קצת לאיבוד, יהיה כיף. 
  • אתם יכולים לקרוא גם עדויות אמיתיות של קוראים שעשו שינוי מדהים וחיובי בחיים שלהם, כאן.
  • הרשמו לניוזלטר. יש קופסת רישום שקשה לפספס בדיוק לצורך (צד שמאל, למעלה). 
  • עשו ל"מר קדמוני" לייק בפייסבוק, זה יבטיח שתקבלו עדכונים בזמן אמת. וגם יהיה לי נחמד. 
  • תגיבו כאן או בכל פוסט אחר. יש הרבה לכם מה לומר, אני בטוח, ויהיה נחמד לשמוע. 
  • אתם תמיד יכולים לשלוח לי מייל עם שאלות, אם ישנן.
תשארו בסביבה. יהיה שמח.


Share/Bookmark

By מר קדמוני with 14 comments

14 הערות קוראים:

למה נמחקה מכאן תגובה?

(תגובה כזאת שלא נוחה שתראה על גבי הבלוג)

למדתי קורס תזונה באו"פ : ממש לא אומרים שסוכרים זה בריא . אפילו לימדו אותי שהיום אוכלים יותר מדי פחממות שמעלות את הטריצילידים.

אבל כמובן שלהדיאטנית שיש לה פוביית שומנים במיוחד לשומן רווי ותגיד שצריך לאכול דגנים מלאים.

שמתם לב שהבן אדם הכי שמן בכתבה היה הרופא שאמר לנו כמה זה לא בריא? :)

רופאים לא למדו תזונה מעולם.

זו הסיבה שרופאים שולחים אנשים לדיאטנית .

חברה שלי רופאה מתמחה והיא שאלה אותי שאלות על תזונה.

מדוע באמת נמחקה התגובה שלי?

היי!
אני לגמרי חדשה כאן.
חיפשתי פורום אבל לא מצאתי ואני מקווה שמישהו כאן יראה את השאלה שלי כי היא חשובה לי מאד.
יש לי עוד המון שאלות כמתחילה אבל, כאמור, אני צריכה לדעת היכן שואלים.
אז השאלות הבוערות הראשונות הן:
האם התזונה הזו לא מעמיסה על הכליות (קטונים וכו') האם היא לא גורמת לנזק בטווח הארוך? כדי לחדד אם למישהו יש בעיה בכליות האם הוא יוכל לעשות את התזונה הזו ללא בעיה?
השאלה השניה היא מה בעצם ההבדל בינה לבין אטקינס. אני יודעת שאתם מדגישים שזה לא ושבאטקינס יש הרבה פחות פחמימות אבל לצערי לא הצלחתי למצוא מאין. גם באטקינס הפחמימות הן מירקות וגם שם אפשר ללא הגבלה לצרוך ירקות.
הבנתי שלמרות שבפליאו מותר קצת בטטה ותפוח אדמה בכל זאת לא מומלץ ולכן אני לא מצליחה להבין את ההבדל.
יש לי עוד שאלות חשובות ומאד מאד אשמח אם תעזרו לי.
שבת שלום!

שלום אנונימית, את מוזמנת בין היתר לבקר ולהיות חברה בקהילת הפליאו בפייסבוק שם תוכלי לשאול שאלות ולקבל תשובות שיעזרו לך להתחיל, בנוסף לחומר הרב שתמצאי פה.

https://www.facebook.com/groups/israelpaleo/

רוצחים, כולכם רוצחים חיים. לאכול בעלי חיים זאת שיא השפלות, אתם לא ראויים להיקרא בני אדם.

אחרי שנדלג על תגובת הפסיכופט הטבעוני (אני לא מוחק את התגובה הזו רק כדי להזכיר לכולנו לאיזו רמה של אלימות מפחידה עלול השיח הטבעוני להגיע).
אנונימית יקרה. השאלה שלך מבוססת על כמה הנחות שגויות. אחד, לא מדובר כאן על תזונה קטוגנית שכן אנו אוכלים שפע של ירקות, פירות ושורשים. אין שום נזק לכליות, ואין שום נזק לטווח ארוך (לפחות לא בטווח של שני מליון שנים).
דיאטת אטקינס שונה מאוד בכל הרמות. כתבתי עליה כאן: http://www.kadmoni.com/2011/04/blog-post_03.html

דעאל, בוקר טוב!
תודה רבה על תשובתך.
שמחה שנעניתי כאן.
עדיין מוקדם לי להחשף בפייסבוק. בשבילי זה כמו לצאת מהארון. ה"קהילה" לה הייתי שייכת עד כה בטח "תברך" אותי בסגנון התגובה שאותה בחרת להשאיר ואין לי כרגע כוחות נפש להתמודד. בקצרה אומר שאחרי שנים של צמחונות, טבעונות, טבעונאות בהן הייתי זומבי(בלשון המעטה), אני בוחרת לנסות תזונה לה הייתי רגילה כילדה בריאה וחיונית ולכן חשוב לי לעשות את זה כמו שצריך. אם יש פלטפורמה אחרת, אולי בפרטי, לשאול את השאלות שלי, כך שיהיה לך נוח- אני מוכנה ומזומנה. דעאל, אני מאד אוהבת את דרך ההתבטאות שלך שהיא הומנית ולבבית ושמחה אמיתית של חיים נושבת מבין הדפים הוירטואלים שלה. תודה.
ובכן, אקרא ביתר עיון את הלינק ששלחת אלי על ההבדל בין אטקינס ובין פליאו ואם יש לינקים נוספים שאתה יכול לצרף אלי מבלי שתצטרך להטריח עצמך ולענות על שאלות שוודאי נשאלת עליהן בעבר, אשמח!
בינתיים חשוב לי לברר על מספר דברים:
הביצים- של מי? של מה? מאיפה? האם בטוח פשוט לקנות ביצים אורגניות או חופש מכל משק שהוא על מנת שאדע שהן רצויות?
הבשר- הבנתי שעדיף בקר ועדיף שמן על עוף. וממה שהשכלתי קצת בפייס בוק אני מבינה שבקר או צאן שניזון מעשב עדיף על חציר, זו כבר כיתה מתקדמת מאד עבורי. מכל מקום, אשמח אם תפנה אותי למקומות שמסבירים בפירוט את הנושא ובינתיים אם תוכל להמליץ לי על קצב באזור גוש דן שאפשר לסמוך עליו. למשל, איך אני יודעת שהבשר שאני קונה הוא בשר טרי ומיושן ולא קפוא שהופשר וכו'.
הבישול בשמן- האמת שאני לא כל כך אוהבת את הטעם המודגש של שמן הקוקוס, האם שמן זית מאיכות טובה- טוב מספיק?
גבינות- אם אני יכולה לעכל אותן, אני מבינה שעדיפות השמנות מאד על פני הרזות. (אשמח להבין את עניין השומן בתזונה הזו, באופן כללי). האם גבינות כחולות הן בסדר? אני מאד אוהבת אותן בסלט החי?
האם ירקות כמו בצל זה בסדר?
מה לגבי מלח במזון? מותר אפשר להמליח?
הבנתי שפירות קצת מוגבלים בצריכה שלהם בגלל הפרוקטוז אבל בכל זאת מצאתי באתר המלצות על כדורי אנרגיה מתמרים. אז תמרים זה בסדר? לי דווקא מאד חשוב הזריקת אנרגיה הזו מידיי פעם מאחר ואני עובדת בשעות הערב המאוחרות, שעה שהאנרגיה שלי דיי נגמרת ואין לי אפשרות לאכול ארוחה מלאה ומסודרת. וכמובן אשמח לברר לגבי אגוזים, כמה ובאיזו תדירות?
מהפוסט המשעשע שלך על הדבות ועל הדיכאון הבנתי שדווקא צריכה מוגברת של פחמימות שיוצרת תנגודת לאינסולין מובילה ביתר קלות לדיכי מאשר תזונה מבוססת חלבון ושומן. ובכל זאת, השינה שלי עריבה יותר כאשר אני אוכלת חתיכת פחמימה כארוחה אחרונה. איזו המלצה?
סליחה אם חפרתי ושוב אשמח אם תפנה אותי ללינקים אחדים או אם אפשר במסגרת פרטית לשאול.
מקווה שאעלה על דרך המלך בתזונה הזו ומאחלת גם לך ולכולם בריאות!

בהצלחה אנונימית יקרה. נראה שאת עולה על דרך המלך לחיים במלוא העוצמה ולא עוד זומביות. לכל השאלות כמדומני עניתי בפוסטים המסומנים תחת תווית "מכתבי קוראים". קראי שם. ואפשר גם תמיד לשלוח לי מייל.

תודה על התשובה.
אני משוטטת ללא סוף באתר ומנסה לדלות פרטי אינפורמציה.
בכל זאת אני נשארת מבולבלת וחשוב לי מאד לדעת זאת במיידי:
הגבינות עדיף שתהינה שמנות ככל שאפשר?
ראיתי תפריט שלך מ 2009 ושם אתה מציין לארוחת בוקר יוגורט 9% ולארוחת ערב קוטג' 9% האם לא עדיף שמנת 24% במקום היוגורט וגבינת שמנת 30% אני באמת חייבת לדעת לפחות את זה .וגם כן ראיתי שבגבינת פילדלפיה יש מייצבים. אם גבינה מאד שמנה היא העדיפה האם יש כזו ללא מיצבים?
אודה לך אם תענה לי על שאלה זו מכיוון שאני צורכת גבינות שמנות מאד וחוששת שאולי זה לא הקו הנכון.

זאת הדרך - לקרוא...
רוב האנשים יסתדרו נהדר גם בלי גבינות כלל. היום אני אוכל הרבה פחות גבינה מאשר לפני 4 שנים וככלל אצבע עדיף גבינות כמה שפחות טבעיות ולא מעובדות, וכן, רמת שומן גבוהה תביא לרמת לקטוז נמוכה יותר בדר"כ ושומנים טובים. כמות הגבינות גם תלויית מטרה. גבינות מעוררות יחסית תגובת אינסולין ולכן הייתי מציע בכדי לרדת במשקל לצמצם צריכתן (וגם כדי לוודא שאת לא רגישה ללקטוז - אנשים רבים רגישים אך לא יודעים זאת).
יוגורט 7% (אין 9%) הוא מצוין לעיכול להרבה אנשים שכן הוא מותסס, מה שאין כן בשמנת.
והערה לסיום: כדי לרדת במשקל אין חובה לאכול דווקא את המאכלים השמנים ביותר...

הוסף רשומת תגובה