אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

CFE - מה אתם חושבים על זה?

הי חברים. היום ניקול. כמה שיותר סיבובים בעשרים דקות, שכל אחד כולל ריצת 400 מטר ומקסימום עליות מתח.

להיט של אימון.
וכמה מילים על מיקוד באימוני קרוספיט מול אפשרויות "העצמה" ממוקדות כח או סבולת. קרוספיט היא תכנית של כושר נרחב וכללי, יעיל ובסיסי. היא לא תכנית מתמחה, ולכן אם מעניין אותך "בעיקר" פיתוח פיסי (לגדול, להיות חזק מאוד), כדאי להרחיב את כמות האימונים הנותנים דגש על משקל גבוה (לעומת אימוני סבולת שריר, כמו ניקול של היום, וראו הערת צבי בפוסט הקודם). לעומת זאת, אם אתם רוצים שפר את יכולת הריצה, קרוספיט לבד תשפר אתכם מאוד (כך קרה אצלי), אבל לא תביא אתכם ליכולת ריצה גבוהה (אלא אם כן, אתם אצנים טבעיים). 
בחודשים האחרונים חשבתי להגדיל את אימוני הכח, אבל ראיתי שזה לא מתאפשר לי כרגע, בעיקר מחוסר RACK ולכן אני מתעקש על טכניקה, אבל לא על volume. מאידך, החלטתי בינתיים לשפר את יכולת הריצה, ואת טכניקת ה POSE. לצורך זה אני משלב פעמיים בשבוע אימוני crossfit endurance שם שמים דגש באנטרוולים וריצות כח. המטרה שלי היא לרוץ 10 ק"מ בפחות מ 50 דקות. (הערה: רצתי 10 ק"מ רק פעם אחת, בחיים, במירוץ הקיץ של נייקי בסוף הקיץ שעבר, ואז היה לי ק-ש-ה מאוד וארוך מ-א-ו-ד, גם היתה לחות מטורפת ועומס חום כבד, אבל זה בעיקר בגדר תירוצים. תמיד הייתי גרוע מאוד בריצות. אני שריונר, בכל זאת. כך שריצת 10 טובה תהיה בהחלט הישג עבורי).  crossfit endurance לא משתמשים בשיטת אימוני מרחק-נפח, כפי ש99% מהרצים מתאמנים, אלא באימונים קצרים, ממוקדים ואגרסיביים (טוב, מה זה קרוספיט אתם כבר יודעים). והעסק עובד! ממליץ לכם לבקר בפורום של CFE ולקרוא קצת סיפורי הצלחה. 
בקיצור, לא נייגע ופשוט נתחיל עם CFE ונדווח מהשטח...
השבוע למשל, חוץ מריצת 7.5 ק"ג, עשיתי גם אימון של 6 פעמים 3 דקות ריצה, כאשר נחים דקה או שלוש בין האינטרוולים, לסרוגין. קריעה וסיפוק רב.
חוץ מזה, למחרת עשיתי את אימון הקרוספיט ה"רגיל" של שלושה סיבובים של 400 מטר ריצה, 21 ניעות של 24 ק"ג, ו 12 כפיפות בעמידת ידיים. לקח 14:55. היה קשה כי הרגשתי את הרגליים טוב טוב מהאינטרוולים.

שבת שלום.

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 2 comments

2 הערות קוראים:

שיהיה בהצלחה...!!

אני עשיתי אתמול אימון של 5 סיבובים של הבאים:
7 מתח
7 טרסטר'ס
7 בורפיז
היה קשה, במיוחד הסט האחרון...

ברשותכם את הזמנים אני אשאיר לעצמי (-:

אני אנסה היום את ניקול...

אכן זה היופי בקרוספיט, ניתן לעצב את התוכנית לכל דבר וזו הגדולה שבעניין. אני בחרתי ב strength bias למרות שאין ליRACK, כי מציטוט של Jeff Martin האיש שייסד את התוכנית (אחראי גם על crossfit kids) "אני למדתי להילחם אז אני לא צריך לרוץ" ; ).

הוסף רשומת תגובה