אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

מחשבות על רופאים ועל נהגי מונית


את הסרט "נאום המלך" ראיתי לפני כחודש בקולנוע, וכבר אז חשבתי שיש שם קטע ששווה פוסט (סרט מצוין, דרך אגב). הפרעת הקשב שלי עזרה לי לשכוח את מה שרציתי אחרי דקה. בשבוע שעבר ראיתי על כורחי את הסרט שוב, שכן הייתי לכוד בטיסת אלעל למדריד. ושוב נזכרתי שאני רוצה לכתוב על זה פוסט, ושוב שכחתי (טוב, כשירדתי מהמטוס כבר הייתי בחופש אז יש לי תירוץ). הבוקר שוב הזדמנתי לטיסת אלעל, הפעם לבלגיה, ושוב מקרינים את נאום המלך. לא טרחתי לראות את הסרט פעם שלישית, אבל נזכרתי, ובגלל שהמחשב כבר היה על הברכיים שלי, אני מיד "עובר לעשייתו" וכותב את הפוסט הזה סופסוף.
בסרט, הנסיך אלברט, יורש העצר האנגלי, מי שלימים יהיה המלך ג'ורג' השישי (ואביה של אליזבת, מלכת אנגליה הנוכחית), סובל מגמגום חמור ובצר לו הוא פונה למטפל אוסטרלי מוזר מעט, וזאת אחרי שנכשלו כל שיטות הטיפול הקודמות שהציעו הרופאים והמומחים למיניהם. במהלך פגישתם הראשונה, יורש העצר, הוא הדוכס מיורק, מדליק סיגריה. המטפל מבקש ממנו להפסיק לעשן ומיד. והנה הויכוח שעלה מכך:

הנסיך אלברט: הרופאים המליצו לי לעשן. הם אומרים שזה מרגיע לי את הגרון.
המטפל: הם אידיוטים.
הנסיך אלברט: הם קיבלו תואר אבירות.
המטפל: אז זה עושה את הענין רשמי.

אני חושב שיש מהדיאלוג הזה הרבה רלוונטיות לא רק לימי ראשית המאה העשרים אלא גם לימינו אנו. יום יום אני נתקל במומחים, תזונאים, רופאים ומרפאים הממליצים בכל פה לאנשים בריאים לקחת תרופות, לא לאכול שומנים מהחי, לאכול הרבה דגנים ולא להרים משקולות. העובדה שהם למדו בין 7 ל 15 שנה רפואה (תלוי בהתמחות) לא מחסנת אותם מהיכולת לטעות, וגם אם הם קיבלו תואר אבירות של ימינו (נגיד, פרופסור), עדיין אני ממליץ שאת האחריות על הבריאות שלכם תשמרו אצלכם. תשמעו מה שיש להם לומר, אבל אל תקפצו לדום רק בגלל שרופא או תזונאי אמר את זה. כבר סיפרתי שהרופא שלי אמר שאין שום סיבה לבדוק את רמת ויטמין D, (גם הרופא של אבא שלי, שהוא רופא לגמרי אחר, אמר לו בדיוק אותו הדבר). רופא המשפחה שלי אף הגדיל לעשות ואמר לפני שבועיים לאשתי היקרה שתוצאה של 12 ויטמין D היא בסדר גמור (רק לצורך הפרוטוקול, אתם רוצים להיות ברמה של 40-50 לפחות, ורמה של מתחת ל 30 נחשבת "חוסר" ורמה מתחת ל 10 נחשבת "חוסר חמור", כך ע"י קופ"ח שלי עצמי, אבל לרופא זה לא מפריע לומר ש 12 זה בסדר כי זה נופל לו בתוך הסוגריים של בדיקות המעבדה. הוא חי בסרט).
הטיסה מאפשרת לי לכתוב בלי הפרעות, אז הנה עוד/המשך מחשבה אסוציאטיבית על בריאות ואחריות אישית:
כבר שנים רבות אני משתמש בשרותיו המצוינים של אלכס כנהג מונית כל אימת שאני צריך להזדמן לשדה התעופה או לחזור ממנו. פעמים רבות מאוד אלכס ואני נסענו יחד, וכל נסיעה לוקחת זמן לא מבוטל, אז אנו כבר מכירים היטב זה את זה, כולל את הילדים, האישה, העבודה, הסיפורים וצ'יזבאטים. אחרי שנסעתי איתו בפעם הראשונה איבדתי את מספר הטלפון שלו, אז התקשרתי לתחנת המוניות וביקשתי את הטלפון של אלכס הנהג. הסדרן התפקע מצחוק ואחר לי שאצלם יש 12 נהגי מונית בשם אלכס... בסוף מצאתי אותו ומאז הוא "הנהג שלי" לענייני שדה התעופה. כך או אחרת, אלכס דומה בעיני למודל המושלם לאיך לחיות באופן שיהרוס את הבריאות שלך באופן מירבי.
  • הוא מעשן כשתיים וחצי חפיסות סגריות ביום.
  • הוא במשקל עודף משמעותי מאוד.
  • הוא ישן 3 שעות בלילה, ועוד 2-3 שעות מנקר במונית בין נסיעה לנסיעה פה ושם במהלך היום (בטפטופים של 10 דקות עד שעה כל פעם, תלוי ביום ובשעה).
  • במשך היום הוא שותה רד-בול, מיצים וקולות כדי להיות עירני.
  • הוא אוכל ממתקים, חטיפים, גרעינים ומסטיקים כמזון העיקרי שלו במשך יום העבודה.
  • הוא שותה שתיה כבדה (וודקה), בכמויות גדולות מאוד ולעתים מזומנות מאוד.
  • פעם אחרונה שהוא עשה פעילות גופנית היתה לפני 30 שנה, כשהיה נהג משאית צעיר מעבר להרי אורל.
אבל נכון להיום בבוקר, הוא בריא (או לפחות מרגיש בריא ונראה בריא). שאלתי אותו הבוקר שוב אם לא כדאי שיפסיק לעשן. הוא אמר לי בשיא הטבעיות והרצינות שהוא אף פעם לא חשב על זה. הוא מעשן מגיל 14 ולא נראה לו שהפסקת העישון היא חלק מרפרטואר האפשרויות שקיימות במציאות שלו. זה אלכס. אלו הן הבחירות שלו. זהו אורח החיים שלו. כנראה שכל אחד מאיתנו נמצא במקום אחר בסקאלה שמצידה האחד יש מקסימום "סגנון חיים בריא" ומצידה האחר "סגנון חים הרסני". ואולי רק בעיני רוחי קיימת זו סקאלה.
  • איפה אתם נמצאים על הסקאלה הזו?
  • חשבתם פעם לזוז על הסקאלה או שטוב לכם איפה שאתם נמצאים?
  • מי יכול לעזור לכם או לכוון אתכם כדי לזוז לכוון הנכון? הרופא שלכם? התזונאית שלכם? אתם?
(וכמו תמיד, אם אתם חושבים שיש כאן משהו ששווה קריאה, אתם מוזמנים לחלוק אותו עם היקרים לכם בשלל השיטות הטכנולוגיות העומדות לרשותכם).

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 2 comments

2 הערות קוראים:

פוסט מצוין עם פוסטר מצוין שהזכיר לי ציטוט שמלווה אותי כבר זמן רב מאז שראיתי את הסרט לראשונה (נהג מונית, לא נאום המלך שעדיין לא הזדמן לי לראות). נסה לקרוא את זה בקול של דה נירו..

June twenty-ninth. I gotta get in shape. Too much sitting has ruined my body. Too much abuse has gone on for too long. From now on there will be 50 pushups each morning, 50 pullups. There will be no more pills, no more bad food, no more destroyers of my body. From now on will be total organization. Every muscle must be tight.

מחשבות על רופאים ועל נהגי מונית אחלה סרט

הוסף רשומת תגובה