אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

ריח מנטה

היום 4 * 800 מטר ריצה. כל סיבוב, כמה שיותר מהר. נוחו ככל שנדרש בין סיבוב לסיבוב, ופרסמו תוצאות בהערות.


לעניין אחר, כפי שרשם כאן צבי בהערות, מגזין מנטה (מבית ידיעות אחרונות), פרסם כתבה על קרוספיט. לצערינו, הכתבה לא פורסמה במהדורה המקוונת אלא במודפסת בלבד. הנה לפניכם המייל שכתב איאן (כזכור, מדריך קרוספיט מוסמך שחזר לארץ  לא מזמן), לעורכת הכתבה. הערות יתקבלו בברכה.


לאיתי להט שלום!

תודה על החשיפה הראויה לקרוספיט!!

לישראלים שמתאמנים לו שנים בשיטה, ומבינים ומאמינים בה (ויש כאלה), החדשות שיש כתבה ב-"מנטה" שמחמיאה לקרוספיט מגיעה כהפתעה נחמדה מאד.

בתור מאמן מוסמך של שיטת קרוספיט בארץ (אחד משניים במספר) אני מודה לך על הפרגון ומבטיח לכל מי שמחליט להתאמן בשיטתנו תוצאות מדהימות ומהירות בכושר הכללי שלו\שלה.

יחד עם זאת יש כמה טעויות שחובה עליי לתקנם:

 

·         "...מקורה ביחידות העילית של הצבא האמריקאי"

קרוספיט נוסדה על-ידי מאמן הראשי גרג גלאסמן בהיותו כמאמן אישי עם לקוחות פרטיים לאחר שנים רבות של ניסוי וטעייה. אכן אחרי שהתוצאות של אימונים בקרוספיט נחשפו ונמדדו על-ידי היחידות הללו, חיילים בודדים מיהרו לאמץ אותו, אך יש עוד התנגדויות לקרוספיט במטה הכללי ועד עתה רק חיל הנחתים אימצו את השיטה רשמית כשיטת האימון שלהם לכושר כללי/כושר קרבי.

 עוד פרטים פה: http://www.marinecorpstimes.com/news/2008/06/marine_crossfit_062208w/

 

·         "למי זה מתאים: לא לכל אחד"

השיטה מתאימה ל-כ-ו-ל-ם, ללא יוצא מן הכלל. נקודה. עובדה שצרכיהם של לוחמי טרור וסבתות שונים לא בצורה אלא בדרגה בלבד. כמו שקרוספיט יכול להכין את סיירת הצנחנים להתמודד פיזית מול כל אתגר, היא גם יכולה לאמן את סבתא להתכופף (בצורה נכונה) ולהוציא את הקמח משק הקניות שעל הרצפה, ולהרים אותו לארון מעל התנור. שוב, אותם צרכים, דרגות שונות.

 

נכון שקרוספיט מושך אנשים מאד אתלטיים, וזה יכול להיות מפחיד או מאיים. לכן, יש לזה מוניטין של מאצ'ואיזם שלא מגיע לו. כשעברתי השתלמות קרוספיט בארה"ב, עבדתי מול לוחם באחד היחידות עיליות שמסר לי שמה שמשך אותו לקרוספיט היה זה שהמורה ל"כלכלית הבית" מביה"ס המקומי הייתה מביסה אותו באימונים בצורה מובהקת.

 

הפק"ל שנתת כדוגמת אימון הינו מה שנקרא PROGRESSION של לימוד וקידום ביכולות במתח. מה שטרם צוין היו האופציות של הדרגה והתאמה: SCALING. במה מדובר? במידה וסבתא לא יכולה לעשות מתח כפי שמתואר באימון באתר, היא עושה התאמה אישית כדלהלן:

1.      מתח בקפיצה - קופצת לחלק עליון של התנועה ויורדת רגילה

2.      מתח במכונות GRAVITRON שעוזרות במתח בלתמוך באחוזים של משקלו של המתאמן ועוזר בהתאם

3.      מתח בעזרת THERABANDS – רצועות גומי חזקות מאד שעוזרות לסבתא בלתמוך במשקלה (גרסה זולה והרבה יותר נגישה של ה-GRAVITRON)

4.      חתירת גוף: סבתא שוכבת על הגב על הרצפה מתחת למוט ומרימה את עצמה (פלג גופה העליונה) למוט. ככל שהמוט עולה גם דרגת הקושי...

5.    במידה ואין לסבתא שום ציוד, היא יכולה להיתלות על כל דבר שנמצא לידיה (במידה וזה בטיחותי) כגון מתקן בגן, לדוגמא.

  וכו', וכו'...

 

קרוספיט יוצרת קהילה ותחרות, תכונות שהופכות כל אימון לאירוע כושר שגורם לאנשים לדחוף את עצמם ולוותר על וויתורים שלבד היו מזמן עושים לעצמם. בימים שלנו של חדרי הכושר האִימְפֶּרְסוֹנָלִיים, מקומות שכולם באים חמושים באיי-פוד ו"אטיטוד" זה דבר אדיר ורצוי מאד ועושה הבדל עצום בחווית האימון עצמו.

 

אני אשמח לדבר איתך בכל עת ועומד לרשותך לענות על כל שאלה שיש. מעבר לכך אני מזמין אותך לבוא אליי להתאמן איתי ואז אולי נדסקס אופציות לכתבה מלאה, כולל קבוצת ביקורת ותוצאות מדעיות.

בכבוד רב,

 

איאן דרנפלד

Fast Forward Fitness

054-632-4413

Fast4wardfitness@gmail.com

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 16 comments

16 הערות קוראים:

כל הכבוד איאן,צריך לשמור על ההתעניינות של התקשורת,במיוחד התעניינות חיובית כזו.

אני חושב שהגיע הזמן לארגן מפגן כוח רציני באזור תל אביב,להזמין את כל המטורפים לצאת מהחורים + תקשורת וכ"ו...

למה מה הבעיה עם קרוספיט שצריך לצאת במפגנים וכו'?

לא התכוונתי להפגנה,יותר דומה לתצוגת תכלית, לאפשר לאנשים להיחשף לשיטה,לשאול שאלות וכ'ו...

עשיתי הערב טאבאטה, והתוצאות מצוינות (חבל שלא צילמתי)
מתח: 15, 12, 10, 9, 8, 7, 7, 7
מרפקים: 23, 20, 15, 14, 13, 12, 13, 13
בטן: 20, 15, 15, 15, 15, 15, 15, 15
סקוואט: 21, 20, 19, 19, 19, 19, 19, 19
סה"כ שיא אישי של 478 נקודות

אהלן חבר'ה!
תודה על הפרגון, פשוט הייתי צריך לעשות משהו בהקדם שיידעו במה מדובר.
קיבלתי את התגובה הבאה:

שלום איאן,
שמחתי לקבל את מכתבך למערכת וצר לי על אי הדיוק בקרדיט לממציא השיטה.
לגבי הערתך השנייה - "השיטה מתאימה לכולם", העדפנו להגדיר את האימון כעצים יחסית למרות הפן הפונקציונלי מתוך חשש לשלום קוראינו, מה שכמובן לא יכול לקרות כשסבתא מגיעה אליך אישית לאימונים והביצועים שלה מנוטרים על ידך בצורה מקצועית ומוצעות לה חלופות המותאמות אישית ליכולות הגופניות שלה, כפי שפירטת במכתבך.

בגדול, מטרת האייטם הייתה להביא לתודעת קוראינו את דבר קיומה של השיטה ואנו שמחים שהצלחנו להפתיע גם אותך.

פרטי ההתקשרות שלך שמורים עימנו ואם נחליט לכתוב כתבה נרחבת יותר בנושא נשמח להיעזר בך.

תודה רבה,
דורית קרבצ'יק
עורכת משנה (ועורכת תחום הכושר)
מגזין מנטה


אני מסכים עם עומרי שאנחנו צריכים לצאת למקום מאד ציבורי בתל אביב (פארק הירקון) ולהזמין עיתונאים ממגזינים שונים: מנטה, לאישה, בלייזר, שוונג, וכו' וגם ככה לצלם את הכל בעצמנו להפצה אינטרנטי.
אני מציע שניפגש לדבר (ולאימון קצר) בקרוב: מי פנוי מתי?
איאן

קדימה קדימה!
אימון בת"א בשבוע האחרון של החופש הגדול, ככה אולי גם אני אגיע (:

הי אני חושב שעוד מפגשים יהיו מבורכים, אני בבעיה להגיע בסופי שבוע מכיוון שהם מוקדשים למשפחה. אני מקבל פס לשגעונות שלי בכל יום בשבוע.
לגבי מפגן תקשורת, אני קצת סקפטי בעניין. אני חושב שצריך קודם יותר ליצור בסיס, יותר בגישה של תפסת מרובה לא תפסת. השיטה עובדת ומדברת בעד עצמה, יש לא מעט דוגמאות לכך בחו"ל של נסיון לקפוץ יותר מדי גבוה בהתחלה והתרסקות כואבת בהמשך. כמו שאני אומר פרה פרה, בסוף נדפוק את כל העדר. קחו לדוגמא את האתר הראשי, אין שם שום פרמטר שיווקי כלשהו הכל מפה לאוזן ותיראו את הגודל של עניין עכשיו וההתרחבות שמתרחשת כל הזמן.
צריך יותר כרגע לתפוס את המשוגעים לדבר, אני אנסה לבדוק מה הגישה של חברי מעולם האומנויות לחימה לעניין, אם מתאים להם לארגן מפגש. יש להם לא מעט כוח גם והשפעה, אני אבדוק בכיוון הזה.

אהלן צביקה
אני מרגיש שאנחנו בדרך הנכונה.כולנו משתפים האחד את השני בכל התקדמות,תוך הבנה שזה הכוח שלנו.אחד אחד זו הדרך להשגת קהל רלוונטי ונאמן (כך המועדון שלי עבד 5 שנים - ללא שום פרסום ).

במקביל,אני חושב שמספר כתבות מחמיאות כגון הכתבה במגזין מנטה,יגרמו פשוט לכדור השלג לתפוס תאוצה,פשוט יהיו יותר כניסות לבלוג הזה ולפורומים / קומונה של קרוספיט .

מהתגובות אני מבין שלא הובנתי כמו שצריך,אני לא מתכוון להציג משהו שלא קיים ו"לבזבז" את הכתבות על כלום,רק ליצור התעניינות.רוב האוכלוסייה בכלל לא מודעת לקיום של קרוספיט...

אתמול עבדתי על סגנון השחיה שלי עם חבר (שחיין) בערך שעתיים וחצי עבדנו על חתירה פרפר, חז וגו עם פולי וכפות. היה מגניב ובסוף כבר נתפסו לי שרירי התאומים אבל טוב לגוון לפעמים.
בקשר לפרסום לדעתי מוקדם להביא תקשורת ופרסום לפני שיש מקום מסודר שאפשר להתאמן בו ולקבל הדרכה מסודרת, אבל מפגשים תמיד יתקבלו בברכה.

אני יכול לנסות לדבר עם העורך של nana10 יש לי מכרה באתר....אולי זה יכול לעזור!

דעאל:
תודה על פרסום תוצאת טאבאטה; אני מקווה לעשות את האימון מחר (רביעי) וזה ייתן לי קנה מידה ליכולות שלי.

לטובת כל השחיינים פה, מצורף אתר של שחיה שמתשמש ברעיון של קרוספיט לגבי פילוסופית האימונים ותנועת הגוף(נכון לראיו ששמעתי עם בעל האתר).

http://www.totalimmersion.net/

הם לא מציינים באתר שהם עושים קרוספיט, או מזכירים את זה. אבל תמצית הראיון ששמעתי איתו

Terry Laughlin is an expert swimming coach best known for his “Total Immersion” program, which does for swimming what POSE does for running. Terry talked about why he is such a big believer in CrossFit. He discussed why midline stabilization is so important for swimmers, along with squats and deadlifts.

יצאתי טונה, עכשיו אני קולט את הראשי תיבות TI. דעאל ואור טוחנים את זה כבר כמה זמן : O.

צבי תודה על המידע והלינק, יש להם סניף בארץ השיטה נקראת TI נדמה לי אור ודעאל הזכירו אותה.

"Tabata Something Else"
מתח- 3,5,5,5,7,7,10,15=57
מפרקים- 8,9,10,10,12,16,23,27=115
בטן- 9,8,8,9,9,9,9,10=71
סקוואט- 17,17,18,17,18,18,20,24=149
סה"כ 392
פעם ראשונה שלי

בצעתי deadlift
5 * 110 ק"ג
5 * 110 ק"ג
5 * 110 ק"ג
5 * 110 ק"ג

הייתי צריך ללכת אז לא עשיתי את הסט האחרון.

הוסף רשומת תגובה