אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

ריצה או מנוחה

היום הפק"ל הוא מנוחה, אבל אני רצתי את המסלול הקבוע שלי, 6.5 ק"מ הכוללים עליות וירידות משמעותיות. פעם ראשונה שהשתמשתי בויבראם שלי לריצה ארוכה (יחסית, יחסית). החלטתי שיש לי כבר מספיק קילומטרז' איתם כדי לבחון את עצמי בריצה של ממש, ולא רק באימוני ספרינטים. המסלול הוא על פני משטחים שונים: כק"מ וחצי על אספלט, ק"מ על כורכר וארבע על אדמה או אדמה כבושה (אבל לא בסדר הזה).
חוויות: חשבתי שארוץ לאט מהרגיל כדי להתרגל ותיארתי לעצמי שבעיקר על כורכר יהיה קשה. בפועל, אכן בירידות קשה יותר לרוץ על כורכר כי לנחות על כף הרגל שיש אבנים בולטות זה לא נעים במיוחד, מצד שני, הריצה על האדמה או בעליות היא בהחלט כיפית. למרות שחשבתי שאני רץ לאט יותר, סיימתי את המסלול בזמן מצוין עבור עצמי (35:37). כשרצים עם הויבראם מוכרחים לשמור עם טכניקת ריצה טובה (נחיתה על מרכז או קדמת כף הרגל, גוף מעט מוטה לפנים, ו"משיכת" הרגל למעלה מהר). מסתבר שזה גרם לי לרוץ יותר בקלות, ובעיקר הרגשתי את השינוי בק"מ וחצי האחרונים, שהם עליה אחת גדולה. שלא כהרגלי, לא חרחרתי לקראת הסוף אלא פשוט רצתי (אחלה מזג אויר תרם גם הוא לעניין התחושה הטובה, מן הסתם).
שורה תחתונה: הויבראם משרתות אותי מצוין באימונים כלליים ומעכשיו גם בריצות. הן לא טובות כשיורד גשם או רטוב (כי החלק העליון מבד), אבל זה לא קורה הרבה אצלנו. לכל עניין אחר הן פתרון מעולה וחשוב לבריאות כף הרגל, חיזוק השרירים ושיפור טכניקת הריצה. וגם כדי למשוך תשומת לב, למי שחסר.
אמש, בגלל שהילדים שלי ממש רצו שנעשה אימון יחד (כבר מזמן לא עשינו), המרתי את האימון ה"רשמי" באימון קפיצות חבל. אני עשיתי 50-40-30-20-10 של קפיצות כפולות ושכיבות שמיכה ב 13:35. הילדים תרגלו קפיצות כפולות בחבל, והצליחו יפה מאוד, לפחות 20 כפולות כל אחד משני הגדולים. הקטן הקריא זמנים וצייר בצבעי פנדה כשנהיה משעמם.
פרסמו מחשבות ותגובות בהערות.
שבת שלום.

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 2 comments

2 הערות קוראים:

איפה רוכשים את הויבראם?

אהלן יורם וברוך הבא. ויבראם כרגע לא נמכרות, למיטב ידיעתי, בארץ. אני רכשתי בחו"ל. אפשר גם להזמין וישלחו לך בדואר. יש באתר שלהם טבלת מידות מפורטת ומדויקת (מודדים את כף הרגל עם סרגל ויודעים את המידה). בהצלחה.

הוסף רשומת תגובה