אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

קופנהגן


הגעתי אמש לקופנהגן, ולמרות הדעה הקדומה של המלט, לא נראה שיש משהו רקוב בממלכת דנמרק.

מכאן דנמרק נראית מאוד יפה, מאוד מעוצבת, מאוד נקיה ומאוד קרה. מה קרה, קפואה לחלוטין.
לצערי, לא הספקתי להצטרף לאימון של קרוספיט קופנהגן, אחד מארבעה (!!) מרכזי קרוספיט שיש בעיר הקטנה הזו. הדנים הם יצורים פעילים ואקטיביים באופן בלתי רגיל. למשל, איש המכירות איתו נפגשתי היום, בחור בן קרוב לשישים, חזר אתמול מחופשת סקי, כל קיץ הוא משתתף במירוץ 100 ק"מ של רכיבת אופני שטח ושלוש פעמים בשבוע הוא שוחה ק"מ וחצי. אה, הוא גם היה רץ מרתונים עד לפני כמה שנים. דני טיפוסי.
מסתבר שיש משהו באויר, או בתרבות הויקינגית שעוד מסתובבת פה בלילות, שגורם לדנים להתאמץ הרבה יותר ולמתוח את הקפיץ עד הסוף. הם נראים הכי שקטים ורגועים בעולם, אבל מתחת לפני השטח מסתתרים לא מעט יצורים קשוחים וחסונים. מספיק היה לי לראות הבוקר שתי אמהות צעירות רוכבות על אופנים, כשהילד יושב מאחור, ובחוץ קור של 5 מעלות מתחת לאפס. כאילו כלום.
בקיצור, טעימה קטנה מדנמרק יכולה ללמד אותנו משהו על מהי קשיחות מנטלית.

האם אתם קשוחים?
האם זה נכון שמתאמני קרוספיט חולקים תכונה של דרישה עצמית גבוהה?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 7 comments

7 הערות קוראים:

על השאלות האלה אני מקווה לדעת לענות בעתיד הקרוב.
אימון #2 היה היום:
שלושה סיבובים: 12 Muscle ups,
75 Squats

Muscle ups אני עוד לא יודע לעשות ואין לי טבעות,
אז על כל Muscle up עשיתי 3 מתח ו-3 דיפס על מוטות ברזל.

33:30, נראה לי כמו תוצאה פשוט גרועה, אבל זה בטח מושפע מזה שאתמול עשיתי את ה-100 burpee pull-ups.

קבלת פנים לא נעימה בכלל בחרתי לעצמי, אני לא זוכר מתי היה האימון האחרון שלי שנתפסו לי התאומים ככה..

תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

אח אח, כולי ירוק. דעאל אל תפספס הזדמנות להתאמן שם, זה מקום שנראה חבל על הזמן.
בכלל לכל הצפון אירופיים האלה, נראה שיש מנוע בעירה שלא נגמר (מיקו סלו שמעתי ?).
לגבי השאלה שלך, אם אני קם ב 4:30 כל בוקר להתאמן זה תופס?
יותם אין מה להתאכזב מהתוצאה, בכל זאת בחרת להתמודד עם האתגר ועשית אותו. מה שכן הייתי בוחר במס' חזרות נמוך יותר אם זו הפעם הראשונה שלך. אימון כזה צריך להיות באיזור ה 12 עד 15 דקות, זליגה מזה אומרת שהנפח המקורי קצת גדול עליך.

שלום לכולם.
בהמשך לדברים שנאמרו ע"י צבי ויותם, כבר ביקשתי פעם אבל אבקש שוב- אשמח אם המשתתפים היותר מנוסים יציעו חלופות לתרגילים מורכבים או שדורשים אמצעים או מיומנות (כגון- משקולות, הנפות וכו').
באותו הקשר וכמי שגם עושה את צעדיו הראשונים בקרוספיט, הייתי שמח לקבל רפרנס לזמנים שהתרגילים אמורים לארוך. כך למשל, אם יש תרגיל שהנפח שלו גדול עליי ובמקום 12-15 דק' הוא לוקח לי 35-40דק', אז אולי יש מקום להקטין עומס או לקצר את היקף החזרות. מאידך, אני לא יודע אם בשיטת קרוספיט העקרון קובע שיש לסיים כל תרגיל עד הסוף, גם אם המשמעות היא שזה לוקח יותר זמן.
אשמח לשמוע התייחסויות.
להשתמע

בוקר טוב. גלעד, לדעתי זו שאלה של סגנון אישי ולא של "נכון" או "לא נכון". אם אתה קורא את הפורום של קרוספיט, רוב הדעות אומרות לבצע בזמן יותר קצר אך עם פחות משקל כך שנוצר עומס יותר גבוה, כלומר רצף בסבולת. כך למשל פראן מומלץ לעשות פחות מ 6 דקות, ותתאים את המשקל בהתאם.
לעומת זאת אני חושב שיש משמעות רבה להשלמת האימון כנדרש (רק אם את/ה מסוגלים לזה כמובן), גם אם זה לקוח יותר זמן, כי יש הרבה ערך לנחישות ולהתמדה וליכולת להתבונן אחורה בסיפוק. כשעשיתי פעם ראשונה פראן עם משקלים כנדרש לקח לי 13 דקות לפחות אבל הייתי מאושר.
בכל מקרה, לטעמי האישי, אם כבר התאמות אז עדיף להשאיר את אותה כמות חזרות אבל להשתמש במשקלים נמוכים יותר מאשר לקצר את התרגיל.
ולא לשכוח שבכל מקרה מתאמנים מתחילים חייבים (!!) להתאים את הכמות, המשקל והחזרות לרמתם. בדברים לעיל אני מדבר יותר על מתאמנים מנוסים, שכבר מכירים את יכולותיהם.

רשימה מאד חלקית אבל נותנת מושג בגדול, מתוך הפורום של ברנדקס

The Girls
Helen (Under 10:00)

Fran (Under 5:00)
Diane (Under 5:00)

Angie (Under 18:00)

Linda (20:00)
Murph (No vest 35:00, )
לגבי האימון היומי, תוכל בבלוג שלי או בפורום של ברנדקס למצוא התאמות של משקלים וחזרות.
אישית אני לא תמיד בעד לבצע אימון כמו שרשום, רק בגלל שזה רשום. אני חושב שכן צריך לעמוד במסגרת זמן מסויים עם מס' חזרות ומשקל שידרשו ממך את המקסימום יחד עם זאת שתוכל לשמור על רצף ולא לשבור סטים.
scale זו מיומנות תרתי משמע, ללא הדרכה זהו ניסוי ותהיה.
דרך של גילוי עצמי יכולה להיות, למשל כמו המתודה של OPT. לפני שתוקפים את ה WOD, לבצע את התרגילים ברצף במס' חזרות לא גבוה ולא באינטנסיביות אלא על מנת להרגיש את התרגילים ולדעת מה הם דורשים.
למשל עם אתה אמור לבצע דדליפט של 100 קילו על 21-15-9 ואתה מנסה להרים את המוט ל 5 חזרות ומתאמץ כמו מטורף, אין טעם לבצע את האימון עם המשקל הנ"ל.

טוב לקרוא ולדעת, פרסמו כל מה שאתם חושבים שיכול לעזור :)
זה ממש עוזר ומהנה לראות שיש קהילה תומכת.

אחחחח יום מנוחה מחר..
וביום הרביעי לא תעבוד כל עבודה ;)

הוסף רשומת תגובה