אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

סיפור מהתח...ת

הבוקר קיבלתי שאלה:
"...אני ובעלי עושים את הדיאטה שלך כבר שבוע, ואנחנו מה-זה מרוצים. מרגישים טוב, אנרגטייים ומה לא. אבל, לא נעים, יש לנו, איך נאמר, עצירות. לא יוצא. מה עושים?"
פעילות מעיים תקינה היא חלק מחיים בריאים ופעילות לא סדירה או לא נוחה של החלק התחתון עשויה להצביע על בעיות בתזונה או מתח נפשי. או שניהם. ולכן, כאשר מבצעים שינויים משמעותיים בהרגלי התזונה, סביר שנראה גם שינוי בהרגלי העודפים. אז הנה כמה טיפים ותובנות מניסיון אישי ומקריאה. נתחיל בעובדה כי מערכת העיכול היא אישית ומשתנה מאדם לאדם ומזמן לזמן וכך אתם צריכים לנסות ולראות מה מתאים לכם.
אחרי ההקדמות, לעסק.
לפי הספר של ד"ר אטקינס, עצירות היא צפויה לחלוטין בשבוע-שבועיים הראשונים של המעבר ל"דיאטת אטקינס", בגלל השינוי בתזונה והגוף המגיב ב"בוא נראה קודם מה הולך כאן". לפי דבריו, זה עובד מיד אחר כך, כשהגוף מסתגל. נזכיר שדיאטת אטקינס מוציאה כמעט לחלוטין פירות וירקות מהתפריט, ואילו אנחנו חושבים שחשוב לצרוך 1-2 פירות ביום ולפחות 5-7 ירקות. אני לא זוכר עצירויות במעבר לדיאטת הפריימל, אבל הגיוני שזה קורה.
אז מסקנה ראשונה: בלי לחץ (תרתי משמע), זה יעבור אוטוטו.

הסיבה השניה לעצירות, היא חוסר בשומנים. אנשים המתחילים במעבר לדיאטת פריימל, מתחילים בהוצאת הדגנים והסוכרים (שזה מצוין), אבל לא מוסיפים די שומנים בריאים לתפריט. השומנים פשוט מחליקים לנו את השאריות החוצה, ומסייעים בריפוד הקיבה והמעי וכל העסק הופך לנעים יותר. קרוב שלי עשה פעם דיאטה הזויה המבוססת על אכילת כרוב בלבד (נשבע לכם - רק כרוב, כשהבסיס זה מרק כרוב). אחרי שבוע כזה, שאין בו כמעט כלל שומנים, האדם הזה כמעט והגיע לחדר מיון, בגלל, ניחשתם נכון, קרעים רציניים שנבעו מעצירות. אני מקווה שהשתכנעתם ששומנים זה חשוב. אז תוסיפו הרבה שומנים בריאים לתפריט, הרבה יותר ממה שהייתם רגילים בעבר. לא לדאוג, לא משמינים מזה!
מסקנה שניה: תוסיפו שומנים. שימו הרבה יותר שמן זית בסלט. תקחו תוספי שמן דגים בצורת כמוסות של אומגה-3, בבשר תאכלו יותר שומנים, תעשו את החביתות בהרבה חמאה. תתיידדו עם השומנים, ותרגישו הרבה יותר טוב.

סיבה קלאסית אחרת היא מחסור בסיבים. עבדכם הנאמן חווה את זה על בשרו פעם אחת גם תחת תזונת פריימל מלאה. אם אתם לא אוכלים די ירקות עשירים בסיבים, לא אוכלים פירות, אתם עלולים להתקע. הסיבים חשובים לפעילות מעיים תקינה וסדירה, אבל גם אין צורך להלחץ לשווא ולאכול "ברנפלקס סיבים מלאים". כמה ירקות וכמה פירות עושים את העבודה מצוין ועודף סיבים לא עוזר לכלום חוץ מלהכנסות של כמה יצרני מזון חלקלקים.
מסקנה שלישית: תאכלו את הסלט שלכם. בכל ארוחה (וכבר אמרנו: עם הרבה שמן).

ועוד שני טיפים: מוצרי חלב עשויים לעודד עצירות למי שרגיש לכך. תבדקו אם אתם שייכים לקבוצה הזו. וכמובן שלחץ הוא גורם קלאסי לעצירות, אז תשתחררו. תהנו מהחיים.
מסקנה רביעית: באנו להנות אז אין סיבה להיות בלחץ.

חג שמח!
התמונה באדיבות Piddleloop


Share/Bookmark

By מר קדמוני with 5 comments

5 הערות קוראים:

דבר נוסף שיכול לעזור הוא זריע פשתן טחונים. זה מלא סיבים, גם שמן ומעולה לענייני עצירות.
ממליץ כמובן לנסות IF, צום פעם עד פעמיים בשבוע. זה עוזר מאוד לנקות את המערכות..

שלום למר קדמוני!

אני עצבני לאללה!

אני אוכל פלאו כבר איזה חודש וההורים לא מפסיקים לבלבל במוח (סליחה על הביטוי) איך השתגעתי? למה אני אוכל חביתה עם חמאה? למה כל כך הרבה ביצים? למה כל כך הרבה עוף ובקר? תאכל קצת לחם! יהיה לך כולסטרול גבוה! יהיה לך שומנים בדם! אתה כל היום במטבח מבשל! איך אתה יכול?

וכו'...

אני מתחרפן ומבקש עזרה,
איך משתיקים אותם?(בצורה מנומסת כמובן)

(מדובר בהורים פולנים שחונכו על טהרת "לחם חיטה מלאה והכי מעט שומן שאפשר וכל הדברים הרגילים)

אהלן תומר. ההורים שלך בסך הכל דואגים לך, וכמו כל הורים, רק רוצים שהילד שלהם יהיה בריא ומאושר, אז זו לא סיבה לכעוס.
אתה יכול לומר להם שכשההורים שלהם היו ילדים, את החביתה הכינו להם בחמאה, כי לא היו שמנים תעשייתיים ואם הם לא חיו באיטליה או יוון, אז כנראה שגם שמן זית לא היה. אם ההורים שלך צעירים, אז זה ודאי נכון לסבא ולסבתא שלהם.
הכולסטרול שלך יהיה בסדר גמור, ואתה יכול לומר להורים שלך שתעשה בדיקת דם כדי שיהיו רגועים.
אם הם ממש רוצים לדעת, אתה יכול לתת להם לקרוא.
אם הם לא רוצים לדעת, הם יאלצו להתרגל.

הי! אני חדשה בפילאו. 3 שבועות! (כולל מוצרי חלב שמנים) מרגישה כללית נהדר אבל סובלת מעצירות לא נעימה ומריח שתן חריף וכהה. גם לא ירדתי הרבה במשקל...
מזהירים אותי שאכילת הרבה חלבונים תפגע לי בכבד. מה עושים?

מה קורה אם דווקא הפוך...?!
הולכים כמה פעמים ביום לשירותים....??

הוסף רשומת תגובה