אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

למה אין לי משקל אדם בבית?

אתמול דברנו על משקל והיום נדבר על משקל.

נתחיל בוידוי: אין לי משקל אדם בבית ומעולם לא היה לי (במטבח דווקא יש משקל, אפילו שניים). זה לא עניין של התקמצנות. אחרי הכל, זה עולה משהו כמו 40 שקל. אם אתם רוצים משהו טיפ טופ מעוצב ושקוף, תשלמו 99. בהחלט זה מוצר זמין, זול, שעושה מה שהוא מתיימר: להראות כמה דברים שוקלים.
למעשה, אני לא יודע כמה אני שוקל. כלומר, אני כן יודע, אבל לא בדיוק. זה גם לא ממש מטריד אותי. בפעם אחרונה נשקלתי לפני שנה בערך, בבית מלון באירופה. פשוט היה בחדר ואחרי המקלחת היה לי משעמם, אז עליתי. זה באמת העביר את השעמום לשתי שניות. אחלה בילוי.

אז למה אתם לא באמת צריכים משקל אדם בבית? (או לפחות, למה לא צריך להשקל כל הזמן, גם אם יש לכם אחד כזה)
1. כי זה לא ממש מעניין. אנשים אובססיביים לגבי המשקל שלהם ללא שום סיבה מוצדקת. בדרך כלל הרצון הוא "להראות טוב" וישנה הנחה כי ככל שהמחט תצביע על מספר נמוך יותר, אנו נראה טוב יותר. החיים מלמדים שזה לפעמים נכון, והרבה פעמים גם לא נכון. אם כבר, יש קשר בין היקף המותניים לבין הבריאות. אפשר גם שהמחט תראה משקל גבוה, אבל הוא נובע ממסת שריר גבוהה יותר, ולאו דווקא שומן.
2. כי זה לא ממש חשוב. משקל עשוי להיות מנבא לבריאות שלך. עשוי. הבריאות מורכבת מאינסוף מדדים, ובעיקר, מתחושה כללית של האדם. במקום להשקל, שאל את עצמך: האם אני מרגיש היום טוב יותר מאתמול? מלפני שנה? האם אכלתי טוב היום או ג'אנק פוד? האם אני מרגיש טוב עם עצמי או לא.
3. אתה יודע יותר טוב מהמשקל. אתה יודע אם החולצה פתאום מרגישה לך צפוף או אם הג'ינס לא נסגרים או משאירים פתאום סימנים אדומים על המותניים. בהנחה שאתה כבר מעל גיל 18, זה לא קורה בגלל שגדלים אלא בגלל שגדלים לרוחב. אתה לא צריך מדד חיצוני, אתה יכול לדעת לבד איך הבטן שלך נראית היום. צריך רק מראה.
4. כי שקילה גורמת לך להיות אובססיבי. יש לי מכרים ומכרות שיודעים לדווח על כל שינוי של 150 גרם במשקל שלהם. הם אוכלים חתיכת עוגה ותיכף רצים למשקל לראות מה זה עשה. תרגיעו. זה הרבה יותר בריא לנפש. שינויים איטיים בריאים יותר והגיוניים יותר.
5. כדי שלא נגיע למצבים נוראיים כמו "לרדת בגדול". התכנית הזו, בערך כל מה שרע בטלויזיה ובריאליטי, מקדשת את המחט של המשקל על פני כבוד האדם ועל פני בריאותו. המתחרים האומללים עושים כל דבר כדי לרדת במשקל כמה שיותר מהר וכמה שיותר דרסטי, בלי קשר למה שזה עושה לבריאות שלהם, ובלי שום קשר ליכולתם לשמר את זה ברגע שהמצלמות כבות. לפני שנה פגשתי באימון, במקרה, את אחד מכוכבי אחת העונות הקודמות. לפני התכנית הוא שקל משהו כמו 160, וירד (בתכנית) ל 70. כשפגשתי אותו, זה היה שנה וחצי מסיום התכנית. ראיתי מולי הר-אדם. המאמנת שלו לחשה לי: "תראה איזה יופי, הוא הוריד כבר 60 ק"ג". לא הבנתי על מה היא מדברת. מסתבר שמה שראיתי היה גרסה רזה של 140 ק"ג בלבד, כי אחרי התכנית הוא עלה ל 220 ק"ג...

האם אתם "חייבים" לדעת את המשקל שלכם בכל יום?


Share/Bookmark

By מר קדמוני with No comments

0 הערות קוראים:

הוסף רשומת תגובה