אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

אמונות ודעות

הדיון סביב הצמחונות מעורר מיד תגובה רגשית.

האם אני טורף? האם נכון שאהיה טורף? האם נכון יותר שאתנזר מבשר? האם הטבע שלי עומד בניגוד למה שטוב ובריא לי?

קריאה באתר אנונימוס, המשלב את הקריאה לתזונה צמחונית ו"בריאה" יחד עם הטפה ל"זכויות בעלי החיים" (כלומר נגד כל שימוש של בעלי חיים לטובת האדם, ובכלל זה סוסים או חמורים לעבודת אדמה, פרות לחלב, כבשים לצמר, דבורים לדבש, תרנגולות לביצים ועוד), מעלה הרהורים נוגים. תשפטו אתם, אבל ביסודו של דבר שתי הטענות (תזונה בריאה ואי שימוש בבע"ח) עומדים על כרעי תרנגולת (תרתי משמע):
1. התזונה הצמחונית היא אסון בריאותי. כאשר קוראים את המאמר "אבות המזון" באתר אנונימוס, אי אפשר להתיחס לזה ברצינות. הם מבססים את דבריהם על מחשבות לב ועל "אמיתות" שהופרכו מזה זמן. חד וחלק: שומן מהחי טוב ובריא לאדם. חד וחלק: פחמימת מעובדות הן בסיס להשמנה, מחלות לב וכו'. ההיפך הגמור מעמוד הסופרלטיבים הזה לחיטה ותירס.
2. אנונימוס הם אקולוגיים. הם רוצים שרידות ואיכות לכדור הארץ, ותמצאו אותם בהפגנות נגד הרס איכות הסביבה. אבל הטענות נגד ניצול בעלי החיים סותרות את הלוגיקה הזו באופן מוחלט. עד שהומצא הדשן הכימי (בשנת 1947, כתוצאה מפיתוח פצצות, נו מה), הדשן היחיד שהיה בשימוש עד אז הוא דשן בעלי חיים (אורגני). האנונימים שוכחים או לא יודעים שללא דשן, אין חקלאות. נקודה (האדמה פשוט מתה ללא חומר אורגני חדש). אז קודם כל נבין שהטענה נגד גידול בעלי חיים משמעה העיקרי הוא דישון כימי בלבד (ואז מאיפה יקחו החבר'ה של אנונימוס ירקות ופירות אורגניים???). וזאת מעבר לעובדה כי עצם החקלאות וההריסה ההולכת וגוברת של עוד ועוד בתי גידול, היא המהות של האנטי-אקולוגיה, של הרג מסיבי של בעלי חיים, של רוע ללא הצדקה.

הטורפים והנטרפים מקיימים מערכת יחסים הדדית, מתמשכת, בלתי נתנת להפרדה, טבעית. אנו בני האדם חלק מהמעגל הזה. לא נוכל לברוח ממנו. הוצאת האדם מהמעגל הזה היא פיקציה, דמיון, אחיזת עיניים. אנחנו בתוך הקוסמוס ובתוך הכדור הזה, מכאן לא נברח. כאן נחיה וכאן נמות. אנו, הצמחים, האדמה, בעלי החיים, המים. כולנו רקמה אנושית אחת, חיה.

אבל אני תומך לגמרי באנונימוס, או ליתר דיוק, תומך בעמדתם, בנושא הפסקת התעללות מיותרת בבעלי חיים (דוגמת פטם אוזים, קטימת מקורים, ועוד), ושל האבסתם באנטיביוטיקה כדי שיצליחו להגיע הכי חולים אבל למשקל הכי גדול. אני, לכן, משתדל לקנות "טבע עוף", הנקי מאנטיביוטיקה.
נו, ואיפה אתם?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 1 comment

1 הערות קוראים:

נראה לי שהפוסט הזה הוא התגובה הכי הולמת שמצאתי ל"לאכול בעלי חיים" של ספרן-פויר. THUMBS-UP

הוסף רשומת תגובה