אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

עוד קצת על ההיסטוריה ועל הגנים שלנו

טוב, אתם כבר יודעים שדיאטת האדם הקדמון היא הנכונה ביותר לבריאותנו.

הגנים שלנו מותאמים ומכווננים על מנת לנצל אנרגיה משומן ומחלבונים, ושיבושים קשים נוצרים כאשר עוברים לתזונה המבוססת פחמימות. נראה שאחרי שנים של עבודת מחתרת, השמועה הגיעה גם ל BBC, הנה כתבה עדכנית שלהם בנושא. הם אפילו מתייחסים לטענה הרווחת: "מה אתה מתלהב מהאדם הקדמון, החבר'ה האלה היו מתים בגיל מאוד מאוד צעיר". אמנם נכון ואמת. אך כפי שמנוסח היטב בכתבה "האדם הקדמון אולי מת בגיל מוקדם, אבל זה לא קרה לו בגלל בעיות תזונה"...
(ואם אתם כבר מתעקשים, אז הוא מת מאלף סיבות אחרות כמו חורים בשיניים, זיהומים ופציעות, ועוד - כל אותם דברים שהפנצילין העלים מהעולם).
ואפרופו הגנים שלנו וההתאמה של התזונה, הנה שוב השרלטן הנוראי שבנה "לאכול נכון לפי סוג הדם שלך" (אישתי אשכרה קנתה את הספר הזה לפני משהו כמו 10 שנים, אז אני יכול להעיד בגוף ראשון של מי שקרא אותו - זה הבל מוחלט). אז אחרי שהבחור מיצה את הפונטציאל המסחרי של השטות ההיא, הוא מביא עכשיו לעולם את "אכול נכון לפי ה DNA שלך". התקווה שלו, שכנראה מבוססת, היא שאנשים כה נואשים ממשקלם שהם מוכנים לקנות כל ספר ורעיון רוח, ולהאמין לכל רופא אליל, ובלבד שמישהו יגיד להם מה לעשות.
אז חברים מאותגרי משקל, הנה אני אומר לכם: אל תאכלו פחמימות מעובדות ואל תאכלו שמנים תעשייתים. זהו.
(המלצה יותר זולה מספר הזה והרבה יותר יעילה ובריאה).
מסכימים?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 4 comments

4 הערות קוראים:

האמת היא שאני מסתכל על זה אחרת.
מדובר בפרוייקט של יונילבר שכנראה עולה על הגל הזה של "אכול כמו שאדם הקדמון אכל" מתוך כוונה לא להשאר מאחור ולייצר לנו מוצר יעני בריא שגם אדם הקדמון אכל.

תודה אנונימי. אני מסכים, אבל לעניות דעתי חשוב לא פחות המסר לקהל הרחב: תאכלו יותר שומן וחלבונים ופחות פחמימות. אם על הדרך חברת מזון עושה מזה כסף, יאללה, אני מפרגן.

וגם אמא שלי קראה את הספר הזה, וקנתה גם את "הדיאטה הסינית" והיא עדיין מנסה לגרום לי לאכול לחם מחיטה טרום-נבוטה (ואני עדיין עומדת בסירובי)
אבל הבעיה שלי היא בצבא- בארוחת בוקר, אם קיימת, אז יש ביצה וגבינה ואם יש לי מזל אז גם ירקות טריים (אל תטעה, אין לי הרבה מזל), גם הארוחת ערב עוד סבירה בעיקר כי היא זהה לארוחת בוקר, אבל כמה אפשר לאכול את אותו דבר?
בתכלס, הצרה הגדולה זו ארוחת צהריים: שניצל (שרירצל, טעים כמו שזה נשמע), פירה בית-תמחוי/אורז/פסטה-גומי (כן, יש לנו שמות לכל דבר) וירקות שהיו טריים בבוקר ועכשיו הם דמויי-ירקות..ניסיתי להביא טונה מהבית, אבל נמאס לאכול את זה כל הזמן ואין לי רעיונות לשימורים אחרים, ורק לטבחים יש גישה למטבח אז אין גם עם מה לאלתר.
בקיצור, המצב בקאנטים ואני אשמח לרעיונות :-D
סתיו

אהלן סתיו.
האוכל בצבא, כמו כל דבר אחר בצבא, מחולק לשלושה חלקים: המצרכים, הטבח והחייל. אז בואו ונראה:
- יש כאן חיילת רצינית וממושמעת
- יש בצבא מצרכים מעולים (חסרים כל מיני דברים בצבא, אבל לא תקציב לאוכל)
- ויש טבחים נוראיים או עצלנים. בעיקר, נגדי מטבח שיודעים שהבסיס למזון הוא לחם, אורז, פירה ופתיתים, בשילובים שונים.
אכן בעיה.
לעומת הבעיות, הצבא מכיר בדרך כלל בסוג מאוד מסוים של פתרונות: כח.
לכן, אולי את צריכה להתייחס לזה כמו למלחמה קטנה, ולהצליח להגיע לסטטוס קוו שמקובל עלייך. זה מתחיל מהמפקד ולעשות איתו שיחה (ולהכין מראש מכתב שתתני לו בשיחה) המציג שיש לך בעיה עם לחם ופחמימות. לא צריך לשקר, אבל זה בהחלט על גבול הרפואי. ולבוא סל של הצעות ופתרונות, כדי שהוא יוכל למצוא סולם לרדת מהעץ. למשל, בגלל שאת לא אוכלת לחם, שידאגו לתת לך בכל ארוחה ירקות טריים, את כבר תחתכי אותם לבד. למשל, שהטבח יכיר את זה ויכין כמה מנות בשר לא כשניצל עם פרורי לחם. זה לא כזה בלתי סביר שנגד מטבח שבאים אליו בטוב, יחד עם גיבוי מהמפקד המקומי, ישתף פעולה ואפילו יפנק.
המפתח הוא לבוא עם רשימת רעיונות אפשריים בסביבה בה את נמצאת.
אולי הוא יסכים להכין לך חביתה עם טונה, אם את מביאה את הטונה (ולמה שלא תהיה בצבא טונה, יש, ויכולים לדאוג להוציא לשולחן שלך).
זה בסדר גמור שתקבלי יחס אחר מהשאר אם זה חשוב ובעייתי לך, בדיוק כמו שדואגים לחיילים שמבקשים מזון בכשרות יותר מחמירה. מכינים להם במיוחד (וזו גם טענה טובה לשיחה עם המפקד).

יש פה לעוד מישהו רעיונות?
רעיונות לגבי תפריט ממוצרים בסיסיים - אני אכתוב על זה בנפרד.

חג שמח

הוסף רשומת תגובה