אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

והתחרויות ממשיכות

רק נגמר המונדיאל, והנה אנחנו בלב ליבן של שתי תחרויות אחרות, הטוענות כל אחת מצידה, לתואר "הקשות ביותר בעולם". הטור-דה-פראנס האגדי ומשחקי קרוספיט הצעירים והחצופים.

ללא ספק הטור הוא אחד ממקצי התחרויות התובעניים ביותר. מאות קילוטרים ביום, משך כשלושה שבועות, במהירות אדירה (ממוצע של 40 קמ"ש. בהנתן העובדה שרוכב חובב בקושי יכול להגיע ל 40 קמ"ש במישור, וגם אז, למשך זמן קצר, אז ממוצע כזה על פני אלפי קילומטרים, שחלקם הגדול בעליות העצומות של האלפים, זוהי סבולת ויכולת תפוקת אנרגיה אדירה לכל הדעות). מתחרי הטור משלבים גם ספרינטים, עבודת צוות, אסטרטגיה ובעיקר נחישות אין קץ להתמודדות עם כאב.
לעומתם, מתחרי קרוספיט מתמודדים עם כאב זמן קצר מאוד. אולי 20 דקות בכל פעם, לפעמים רק 6 דקות. התחרות בקרוספיט היא על תפוקה (הספק) מירבי של כלל הגוף בפרקי זמן קצרים מאוד. המתחרים הם הרבה יותר מסיבים, חזקים וגדולים ולא פחות טובים בכח מתפרץ, אבל המשחקים עדיין מאוד מוגבלים באורך המקצים.
כרגיל, ההפתעות מגיעות ממתמודדים שאיש לא ציפה אותם קודם לכן, ואלו משאירים באבק את מיקו ואת ספילר האגדות. הנה התוצאות המעודכנות לשעה זו, ובראש עומדים שני אלמונים (האחד מטנסי והאחר מאוהיו)...
מעבר לכך, הטור הוא ספורט מקצועני לחלוטין, בעוד שקרוספיט ומשחקיה הם ספורט חובבני, בהגדרה. מצד שני, הי זה אנחנו, ועם זה יותר קל לנו (לי) להזדהות. אני לעולם לא אוכל לדווש ארבע שעות בעליות האלפים השוויציים, אבל להעביר ערימת שקי חול מצד אחד של האיצטדיון לצד האחד, אני כנראה יכול, למרות שיותר לאט ממיקו.
האם אתם עוקבים אחד הטור? האם אתם עוקבים אחר משחקי קרוספיט?
ימשיך להיות מעניין היום, זה בטוח.

Share/Bookmark

By מר קדמוני with No comments

0 הערות קוראים:

הוסף רשומת תגובה