אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

מתי בפעם אחרונה אכלתם דלורית?

כן, כו, דלורית.

אותו יצור לבנבן שנחבא אל הכלים במדפי הסופר האחרונים. הדלורית מלאה בויטמינים, טעימה, מתוקה ובריאה. היא אמנם, רובה ככולה, פחמימות, אבל זה נכון לכל הירקות, ואם כבר פחמימות אז כאלו (לא מעובדות).
אנחנו אוכלים הרבה מאוד דלורית. המתכון הכי פשוט הוא פשוט לחצות אותן לשתיים, לרוקן את הזרעים, לשפוך שמן זית, מלח גס ופלפל שחור גרוס, והופ לתנור ל40 דקות. יוצא מעולה כמו שזה.
מתכונים יותר מתקדמים (שגם הם פשוטים עד מאוד) לפירה דלורית ולחטיפי דלורית, תמצאו כאן וכאן.
ובקיצור נמרץ: אוכל בריא הוא הרבה פעמים פשוט מאוד וטעים ביותר.
(ואת התמונה אני עשיתי ברגע של טירוף קל, ובסיוע הילדים)
אוכלים?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 5 comments

5 הערות קוראים:

יאללה, סקרנת אותי.
אכין שתהיה לי לאחרי האימון הבא.

למה כל התרגילים עושים על הספק של זמן?איפה האיכות בתרגיל?מה העיניין לעשות תרגיל מהר?הסיכון לפציעה הוא יותר גדול ואין גם את החזרה הקצנטרית

אנונימי, יש לי הרגשה שקוראים לך אלעד :)
מכל מקום:
1. כלל לא נכון שאת כל התרגילים עושים על זמן, יש גם אימונים על משקל - למשל 5 כפול 5 או 1-1-1-1-1 או קרוספיט טוטאל ועוד רבים.
2. עם זאת, בשאר האימונים, הזמן הוא אלמנט מהותי. אתה רוצה לתת מעצמך את המיטב בכל אימון, ובהספק מירבי. אני לא מכיר אף ספורטאי שמתאמן בלי למדוד את עצמו. קרוספיט היא ספורט תחרותי - קודם כל מול עצמך ואח"כ מול הקהילה. תמדוד - תרשום - תשווה לעצמך - תשווה עם אחרים - תקבל אתגרים - תשתפר.
אתה לא חייב להרוג את עצמך בכל אימון, אבל ודאי שתדע איפה אתה עומד.
3. טווח התנועה חייב להיות תמיד מלא והטכניקה חייבת להיות נכונה. בלי שני אלה, אין שום טעם בשום אימון. זה בבסיס השיטה כולה. אם תתבונן במשחקי קרוספיט למשל, תראה שבמקומות שלא נעשתה בהם חזרה מלאה, התנועה לא נחשבה/נספרה.
4. ככלל, מי שלא רוצה להפצע, שישכב במיטה. לעומת זאת, בענפי ספורט כמו ריצה חובבנית, אחוז הפציעות (לאנשים שרצים מעל 50 ק"מ בשבוע) עומד על 75%! אז תעשה קרוספיט והסיכוי שלך להפצע פציעת ספורט יהיה נמוך בהרבה, באחריות (אבל, כמובן, עדיין יכולים להפצע. כאן כמו בכל ספורט).

דרך מדידה של זמן, מודדים אינטסיביות שמתורגמת להספק וכמה שיש יותר הספק אתה יותר בכושר.
לגבי הטכניקה, יש שלושה שלבים שיש לעשות לפני שמבצעים את האימון. לימוד התנועה, לבצע אותה נכון בעקביות על פני מספר רב של חזרות ולאחר מכן משלבים גם את אלמנט הזמן.
אקצנטרי וקונצנטרי זה מילים יפות לקורס מדריכי חדר כושר, בכל תנועה יש את השלבים האלו. זה שבקרוספיט לא יושבים מול מראה, עושים פרצוף יפה ועובדים לאט לאט לא אומר שלא עובדים בכל טווח התנועה.
האיכות בתרגיל היא בתרגיל עצמו, בתנועה ובעובדה שמדובר בתרגול פונקציונלי שמושרש בתנועות שלנו מליוני שנים ואף מאמן לא המציא אותו.
שוב כמו שדעאל אמר, האימונים הם משתנים ומגוונים ויש גם כאלו שבהם עובדים לאט יותר.

השאלה העיקרית היא למה להוציא את הגרעינים. הם לגמרי יאמי כשהם צלויים :-)

הוסף רשומת תגובה