אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

זהירות: משקרים לנו!


ככל שאני קורא יותר על תזונה בריאותית; ככל שאני קורא יותר מחקרים הנוגעים לקשר שבין תחלואה, רפואה ותזונה; ככל שאני רואה תוצאות בעצמי על מה קורה לי ולמשפחתי בעקבות השינויים שעשינו בתזונה, עולה בי מחשבה לא נעימה שוב ושוב: שיקרו לי כל החיים.

כל הזמן, בכל אשר נפנה, משקרים לנו במצח נחושה, לעתים זהו שקר לא מודע ולפעמים זהו שקר מכוון וגס שהאומר אותו יודע היטב שהוא משקר. לפעמים השקרנים הם אנשים תאבי בצע (חברות דגני הבוקר למשל), אבל לפעמים הם אנשים האמונים על הבריאות שלנו (רופאים, משרד הבריאות, תזונאים למיניהם, מרפאים סינים ואחרים), ולעתים קרובות מאוד, הם האנשים שקרובים לנו ביותר - ההורים והמשפחה שלנו. אנחנו גדלים על עולם של הנחות יסוד תזונתיות שהן עקרות כל תוקף, פשוטו כמשמעו.
הנה כמה משפטים לדוגמא שכל אחד כאן שמע מאז ינקותו ועד היום. האם שמעתם אי פעם את האמירות האלה מאחד מהאנשים האהובים עליכם? האם יכול להיות שכל האמירות הללו הם הבל גמור ומקדמות חולי במקום לקדם בריאות?
  • חייבים לאכול ארוחת בוקר.
  • אסור להחמיץ ארוחות. חייבים לאכול מסודר, צום זה מזיק.
  • צריך לאכול לחם מלא. בכלל רוב הקלוריות שלך צריכות להגיע מדגנים ופחמימות מלאות.
  • אל תשים כ"כ הרבה חמאה על הסנדוויץ', זה לא בריא.
  • הגזמת בכמה שמן זית שמת בסלט.
  • תוותר על הסטייק ותאכל מנה צמחונית במקום זה.
  • כדי לרדת במשקל צריך לצמצם אכילת שומנים.
  • אם לא עשית לפחות מחצי שעה אימון בחדר כושר, אתה מבזבז זמן.
  • משקולות יהרסו לך את הגב.
  • שוקולד נוטלה זה בריא ומזין.
  • כדאי לקנות נעלי ספורט של מותג ידוע שיש להם יכולת שיכוך טובה, אחרת ידפק לך הגב.
  • דגנים מלאים זה MUST וזה דרך נכונה לפתוח את היום.
  • קורנפלקס fitness הוא דרך מעולה לרדת במשקל ולשמור על תחושת שובע.
  • אם יש לך כולסטרול LDL מעל 190, אתה צריך לקחת סטטינים אחרת אתה עלול לקבל התקף לב.
  • הסטטינים יפחיתו את הסיכוי שלך להתקף לב.
  • כשאוכלים שומנים רווים זה שוקע לך בעורקים וסופך התקפי לב.
  • בכל חשיפה לשמש אתה צריך לשים כובע רחב שוליים וקרם הגנה מרבי.
  • הכולסטרול יהרוג אותך. חשוב לצרוך מאכלים ללא כולסטרול. זרוק את החמאה והסטייקים מהבית.
  • בשר בקר אדום הוא אולי טעים אבל הוא עושה סרטן מעי ומעלה את הכולסטרול.
  • חושב שאתה בכושר? אז נראה אותך רץ מרתון.
  • אל תאכל יותר מביצה אחת ליום, ולא יותר משלוש בשבוע.
  • קוטג' 3% ויוגורט 0% שומן הם יותר דיאטטיים ויותר בריאיםץ
אני יודע ואני יכול להוכיח שכל האמירות לעיל הם שטות מוחלטת וערובה בטוחה לתחלואה דווקא (לא תמיד אבל בדרך כלל). ככלל אצבע, אם מישהו עם חלוק לבן נותן לכם עצה על התזונה שלכם, תעשו את ההיפך. סיפרתי על מקרה כזה לא מזמן. כדי שאני לא אתפס סתם כמשמיץ רופאים ותזונאים, אני אשמח אם תספרו לי עוד דוגמאות על תזונאים או רופאים שנתנו לכם עצות הבל שכאלה. הרופא האישי שלי, למשל, אמר לי שלעשות בדיקת ויטמין D זה רעיון די גרוע ובזבוז זמן באופן כללי. אז הוא אמר, נו שוין. התעקשתי, ואכן, הפלא ופלא, נתגלה שיש לי מחסור (29. אתם רוצים להיות באיזור 50-60). מאז אני לוקח תוסף של 5000 UI ויטמין D ביום ועוד שלושה חודשים נבדוק שוב מה המצב.
המומחים הם לאו דווקא רשעים. חלילה. בדרך כלל זו פשוט בורות. ואטימות. יש כמובן גם יוצאים מהכלל, אבל הם כ"כ נדירים, שעוד לא יצא לי לפגוש אחד כזה אישית. ומה איתכם?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 11 comments

11 הערות קוראים:

דווקא הרופאת משפחה שלי, אחרי בדיקות דם שעשיתי, חייבה אותי לאכול יותר בשר בקר, "עוף ודגים זה בסדר, אבל את חייבת יותר בשר" היה המשפט המדויק, והייתי מאוד מרוצה מהתשובה הזאת. יש גם כאלה

עד ארוחת הבוקר ! אתה לא רוצה להיות מולי אם לא אכלתי בבוקר !

שמח על הטון של הפוסט הזה. אין יותר סיבה ל"לכבד" רופאים בורים ועמי ארצות. יש מספיק מחקר טוב כדי לדרוש מהם שיפסיקו לדבר שטויות!

שכחת את "אם תרוץ ידפקו לך הברכיים..."

אגב אני חושדת שיש משהו דומה גם בג'לים האיכותיים שמתאמנים נוהגים "לקחת" (כבר נשמע כמו תרופה לא ממש טוב)

שואלת את עצמי כמה נזק יש בזה אפילו אם זה תוך כדי אימון כשזה בעצם "לא נחשב"

אני אוהב את הגישה של להוסיף משפטים ששכחתי...
לגבי הג'לים, אני לא מכיר מחקרים על נזק בריאותי. הג'לים הם למעשה סוכרים שייחודם הוא שהם נספגים במהירות רבה בדם, וזאת כדי לחדש את רמות הגליקוגן שמדלדלים בפעילות אירובית ארוכה. הבעיה העקרית בצריכה תדירה של ג'לים היא חיזוק התלות של הגוף במקורות אנרגיה מהירים ופחמימתיים. אנחנו לא מעודדים צריכת סוכרים לא ביום יום ולא בג'לים.

לגבי ויטמיןD סבורני כי ייתכן שלא הבנת את רופא המשפחה שלך.
הקהליה הרפואית בתהליכי שינוי של ערכי הבסיס שעליהם נמדד הויטמין D כיוון שלא ייתכן של-99% מהאוכלוסיה יש מחסור בויטמין זה.בעתיד הקרוב ישתנו הערכים(הבייס-ליין)ולרובנו יהיו שוב ערכים תקינים בבדיקות הדם.הבסיס עליו נקבעו ערכי כבר לא רלוונטי לימינו.
כמו כן המלצתך הגורפת לאכל חלבון מהחי בכמות גדולה כל כך מסוכנת לאנשים רבים .ישנם אנשים החולים במחלות כרוניות מסויימות שהכליות שלהם לא יכולות להתמודד עם מסה כזו של חלבון (אגב גם אנשים רגילים לא כולם יכולים להתמודד עם עומס חלבוני שכזה)כמו כן בחלבון מהחי יש חומצה ארכידונית בכמות גדולה מאוד שיכולה להחמיר דלקות ובמיוחד מחלות אוטואימוניות כמו פסוריאזיס לדוגמא ולכן אנשים מסויימים צריכים להקפיד שלא לאכל בשר כלל(!!) אסור להמליץ באופן גורף לאנשים על תזונה כזו וחייבים לבדוק כל מקרה לגופו.

היי שלום לכם ! קראתי את הפוסט הנדיר שלך ואני רוצה רק להגיד שזה מזכיר לי את האמת על הפסיכיאטרים שמאיימים על כל מי שלא אוכל 3 - 4 ארוחות מסודרות ביום וכמובן את ארוחת בוקר "הזדונית" (כעליי בעבר הלא נשכח) ומי שלא אוכל כך אז הוא בשבילם כ"חפץ", חיה בעייתית שלא משתפת פעולה עימם ואז מצבו עלול להידרדר וזה אחד שיזיק לעצמו ולסביבתו, כגון לפגוע "באחרים", הכל בגלל שהוא לא אוכל כמו שחברות התרופות דוחקות בנו ונהפוך להיות הרובוטים הצייתנים שלהם, אך הפלא ופלא הנשמה היא זו שמנצחת את כל השקרים ורוצחת אותם.
אך יש מי והמון שמאמינים להם, מקשיבים ומצייתים, אולי מרוב פחד ואז הם נמצאים בידיים שלהם ומשם ימשיכו לחיות חיים טרופי דעת של כמעט הכל בסדר, הכל לפי הספרים הפסיכיאטרים על מה בסדר ומה לא מפרנס אותם ...שצריך להוציא מהחוק!
אני חושב שאני יודע למה הם "מחליטים" כך, קודם אספר שמאז שאני לא אוכל אוכל מסודר וארוחות בוקר נהייתי הרבה יותר מוצק יותר נפשית ואני חזק יותר, אפילו אמיץ, חכם והדימוי העצמי שלי עולה, זאת מכיוון שמתחברים כך לגנים העתיקים של הגוף שקיימים כבר מיליוני שנים בדרכים לא דרכים,,,ולא לטמבליזיה ולשאר ההזיות שמוכרים לנו בשקל לכל החיים.
גופנו אינו כמו רכב שהדלק שבו מניע אותו קדימה אלא ההפך הוא, הנפש היא זו שעובדת ומכינה אותנו הלאה לחיים והיא צריכה המון שקט פנימי מכל מיני מאכלים ושטויות, דווקא בבוקר כל הרגשות עולים וצריך לדעת להקשיב פנימה ולא לאכול.
אנשים שיקראו ויישמו את שכתבת למעלה יהיו חזקים יותר די מהר ואז הם לא יפלו לפח של הפסיכיאטרים ולא לכל הפחדים וההזיות שלהם אני יודע זאת ב100% כי ניסיתי והשאר לא, רק צריך הרבה אומץ וסבלנות...ואז גם בגלל שהם יהיו הגיוניים יותר הם לא יקנו את התרופות הפסיכיאטריות שהפסיכים הנ"ל ממליצים או מחייבים אותם לקנות ולהשתשמש ואז מה שיקרה לפסיכיאטרים זה שהם יאבדו את מקומות העבודה שלהם ולא יפרנסו בין השאר את חברות התרופות הנאציות ובעליהם השטניים.

לסיכום - גם לכל משרדי הממשלה, משרד החינוך ומשרד הבריאות אני לא מאמין ובטח שלא לטמבליזיה כי איזה בלוף הם עבירים בכוח, פשוט בושות לפנים, רק להפחיד ולזעזע כל רגע נתון את האוכלוסיה - תראו למשל את הטמטום שהם מעבירים בידור ישיר ממצרים, ההרס והסביבה הנופלת, זה גורם לאנשים לרגשות קשים וכואבים, ואז מפחדים וחוזר הכל חלילה.

זהו.
אריאל שמשון.

הי ריקי, ברוכה באה לקהילת הקוראים המגיבים כאן!
1. ויטמין D הוא קריטי לבריאות והוא היה מוזנח ובלתי נחשב ע"י הרפואה הסטנדרטית ורק בשנים האחרונות עולה ההבנה של חשיבותו. רוב מהאוכלוסיה פשוט לא מקבלת מספיק שמש בגלל אורח החיים המודרני. נועדנו לקבל הרבה יותר (55-60). "לא יכול להיות של99% חסר" היא לא הוכחה אלא משאלת לב. אם את רוצה לקרוא קצת יותר ברצינות על ויטמין D ולמה "המכחישים" החדשים טועים, הנה כאן:
http://www.paleonu.com/panu-weblog/2009/11/30/a-vitamin-d-denier-emerges.html

2. לגבי מה אני ממליץ לאכול ומה אני לא. קודם כל, אני ממליץ על הרבה מאוד שומן מהחי, ולאו דווקא על הרבה מאוד חלבון. רמת החלבון יכולה להשתנות בהתאם להעדפות אישיות ולמטרות. דבר שני, אני מרגיש נוח לגמרי להמליץ המלצות גורפות. תגובתך מעקרת כל יכולת להגיד משהו על תזונה למישהו (האם אמרת משהו נגד ההמלצה של משרד הבריאות לאכול דגנים מלאים שמא למישהו יש צלייק?). יש אנשים שיש להם בעיות בכליות, ויש אנשים שאלרגיים לדגים או לבוטנים, יש אנשים שכרתו להם את המעי הגס ויש אנשים שאין להם שיניים אז לא נמליץ להם על אגוזים. זה אבסורד.
לאדם הסביר, הבריא, הפשוט והנורמלי, הטבעי, אפשר וצריך להמליץ על:
א. המנעות מקמח וסוכר ומפחמימות מעובדות בכלל
ב. צריכה של שומנים טובים מהחי והמנעות משמנים תעשייתיים
כל השאר אחר כך זה כבר בקטנה, טיפה ימינה וטיפה שמאלה. אני עומד אחרי ההמלצות האלה לכל אחד. כמובן, שאם אתה חולה או עם בעיה מיוחדת או בלי שיניים נותר לי לאחל לך להיות בריא ולהתייעץ עם מומחה רלוונטי.

3. אריאל שמשון, האמת, אני לא ממש יודע מה לעשות איתך ואני לא מזדהה עם התגובה שלך, ושקלתי ברצינות למחוק אותה. אתה יותר מדי כועס ולי ואין שום דבר נגד פסיכיאטרים. אני מניח שבכל תחום יש שרלטנים, ויש גם בורות, אבל אני ממש לא מציע לתלות בכיכר העיר אף אחד. גם לא את חברות התרופות. אז אני מבקש ממך (ומכולם) שבבלוג הזה נשמור על שפה אחרת.

אה, ריקי, עוד דבר, דווקא תזונת פליאו מוכיחה את עצמה מאוד לבעיות אוטואימוניות, כולל לפסאורזיס. כן, דווקא חלבון מהחי יעשה את העבודה במקרה הזה. לעומת זאת, חלב וביצים במקרה של מחלות אוטואימוניות לא ממש כדאי. בעיקר לא חלב.

אני גם לא מכירה מחקרים. אבל נראה לי שסוכר הוא בסופו של דבר סוכר לא?

אז אם לוקחים (שים לב לביטוי) אותו כשהגוף בעבודה אינטנסיבית אז הוא עדיין לא עובר במערכות הרגילות? ואיך יודעים מתי בדיוק צריך ומתי לא? מצאתי פוסט שמדבר על נושא של ריפלוקס אצל ספורטאים בגלל צריכת סוכרים.

שלא יהיה

הוסף רשומת תגובה