אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

קדמוני בכותרות (2)

זוכרים את הכתבה שהיתה בעבר וכללה ראיון איתי? זו היתה כתבה רצינית וטובה לכל הדעות (כי היא פירגנה לי).
לעומת הכתבה ההיא, שלחו לי חמישה אנשים שונים מייל בשעה האחרונה עם הכתבה האחרונה מבית ידיעות אחרונות על "דיאטת האדם הקדמון" ובקשה להתייחסת. כשקוראים את הכתבה לא יכולים להשתחרר מהדימוי של כתבת שאין לה מושג ירוק על מה היא כותבת ולכן היא כמובן מדגישה "סיכונים" להתקפי לב ועוד הבלים ובכלל, זה נראה ונשמע שטחי והזוי ברמות על.
אז אם אתם כאן איכשהו פעם ראשונה ובאתם כדי לראות מהם האנשים המוזרים שאוכלים כמו שאכל האדם הקדמון ועוד טוענים שזה לא רק טעים, אלא גם בריא, אז אני ממליץ להתחיל מההתחלה ולקרוא את המדריך מהעשי לתזונה קדמונית ואולי להציץ בפוסטים הטובים של 2011, זה יתן קצת כוון מה הולך כאן.
אני אמנם לא אדם קדמון, אבל האדם הקדמון היה בריא יותר והוא אכל בשר כבר לפני מליוני שנים.
וגם מחקרים שנעשו על ציידים לקטים בימינו מראים את האפקט העצום השלילי של התזונה המערבית - מחקר בני הטוקלאו. תקראו.
יאללה, בהצלחה.

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 3 comments

3 הערות קוראים:

הטוקבקים של הכתבה חצויים פחות או יותר, אני חושב שכולם מסכימים שם שאוכל מעובד הוא אינו טוב, אבל חילוקי הדעות הם בעיקר על החיות של פעם והחיות של היום.
לפי התגובות נאמר שהחיות של פעם היו משוטטות וחופשיות ואוכלות מה שבא להם, וכאן הם נמצאות במכלאות שונות, ללא תזוזה, אוכלות אוכל קבוע, דבר המביא להשמנת החיה ולירידה באיכותה.
איך אתה מתכוון להפריח את הטענה הזו? שבעצם אומרת שהבשר של היום לא בריא כמו הבשר של פעם?

ישנם שינויים רבים במציאות מאז ועד היום, אבל לייחס את כל הרע הבריאותי במציאות הנוכחית לתזונת הבהמות למאכל זה הזוי לחלוטין.
כלומר, אני לא מנסה לטעון או להפריך טענה שמזון שמקורו בסביבה טבעית הוא עדיף. זה ברור ונכון. מזון כזה אתה יכול לצרוך גם היום בארץ בלי בעיה כמו דגי ים למשל.
ועם זאת, העובדה שבקר בארץ מקבל תזונה המבוססת חיטה ותירס במקום עשב מרעה, מדוע זה הופך את בשרו לרעיל או מסוכן? הרי אלו שטוענים זאת בעצמם אוכלים בעיקר חיטה ותירס בדיוק כמו אותן פרות... אז אם זה מסוכן, אדרבה, חידלו לאכול דגנים.
שורה תחתונה: עדיף בודאי לאכול מזון שמקורו בסביבה ובתזונה טבעית כלומר אכילת עשב בבקר, ואכילה חופשית מהסביבה בעופות או בשר צייד. אבל ברור שגם בבשר שמבוסס על תזונת דגנים אפשר לקבל את מרכיבי המזון הנחוצים לאדם (שומן, חלבון) ברמה סבירה מאוד וזוהי עדיין אופציה עדיפה על כל אלטרנטיבה תזונתית שאני מכיר.

באמת היתה כתבה מזעזעת. עדיף לא להכנס לויכוחים בין הטוקבקים אלה לכתוב ישירות לכותבת ולמסור לה קצת מידע. כמה שיותר מאיתנו שעושים זאת אולי תהיה תוצאה כלשהי ...

הוסף רשומת תגובה