אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

VivoBarefoot Breatho - סקירה


כרגיל, הכל בגלל אשתי.
בסך הכל רצינו לאכול ארוחת ערב נחמדה, והאשה העדיפה לחזור למקום בו אנחנו אוכלים תמיד בלונדון – food for thought שזה מן מרתף קטנטן המגיש אוכל פשוט, זול, צמחוני וטעים באמצע Neal Street , שיוצא מה Covent Garden (מי שלא יודע על מה אני מדבר, אולי כדאי שיסע ללונדון).
אחרי שאכלנו יצאנו לערב קריר ובהיר ברחובות לונדון, ומכיוון שהיה בערך 8, כל החנויות כבר היו סגורות והרחוב הצבעוני בדרך כלל נהיה קצת חיוור. פתאום עברנו ליד חנות שהיתה לא רק פתוחה אלא גם מלאה אנשים צעירים שותים בירה, מוזיקה וחיוכים. הצצנו. חנות של Vivobarefoot יש שם בניל סטריט, והם חגגו את השקת הקולקציה החדשה שלהם בדיוק באותו הערב. ה 15 בפברואר. נכנסנו. קיבלנו חיוך ובירה, וסקירה על הנעליים שלהם, כל זה בחינם. אה, וגם 25% הנחה על ערב ההשקה.
לא שווה בדיקה מה קורה שם בפנים?

אז קניתי לי את VivoBarefoot Breatho ואח"כ הלכתי (ורצתי) איתן כמה ימים רצוף, והרי התוצאות.
וויווברפוט (האם זה תעתיק תקני בעברית??? מכאן ולהבא בקיצור vivo), הם חברת ותיקה מאוד בשוק ה"ריצה היחפה" ולמעשה הם החברה הראשונה (2003) שפיתחה נעליים המוגדרות כ"יחפות" אז כבר על זה מגיעות להם מחיאות כפיים. האסטרטגיה שהם נוקטים שונה מאוד מאסטרטגיית ההנעלה של VibramFiveFingers. בעוד שהאחרונות הן "כפפה לרגל", ומנסות לייצר מעין שכבת עור שניה לכף הרגל, הרי ש vivo זוהי נעל של ממש (לפחות נראית נעל רגילה), אבל עם סוליה דקה ורגישה במיוחד ועם חלק קדמי מורחב, כך שהאצבעות יכול להיות פרושות כמניפה ולא לחוצות זו לזו כמו בנעליים רגילות.
אבל לפני שנספר עוד, למה בכלל עברה לי המחשבה לקנות עוד זוג נעליים? הרי כתבתי כאן הרבה על ה VibramFiveFingers הנהדרות שלי, שיש לי אותן כבר שנתיים, ואחד הפוסטים הפופולריים כאן הוא הסקירה שלי על ה Nike free 3.0 שנחשבות לאחת הנעליים היותר מינימליסטיות של נייקי, אז למה עוד זוג עכשיו?

ובכן, בקצרה מאוד יש ארבע סיבות עיקריות לרכישה האחרונה:

  • לא יכולתי להתאפק.
  • אין לי אף זוג מתאים לריצות שטח, ואני רץ הרבה בדרכי הכורכר והעפר והשדות באיזור. עם ה VFF זה אפשרי ועשיתי זאת הרבה פעמים, אבל מספיק רגע קל של חוסר תשומת לב ונחיתה עצבנית על אבן קטנטנה וחדה כואבת מאוד הרבה זמן. לעומת זאת הנייקי מבודדות יותר אבל סוליית השוקולד שלהם (מחורצת עמוקות כדי לאפשר גמישות מירבית) נוטה לאגור בתוכה אבני חצץ קטנות, מה שמעצבן מאוד, לא נח ובעיקר מרעיש כשעולים חזרה על אספלט.
  • היה מחיר ממש סביר (אחרי ההנחה שילמתי 51 פאונד שזה 306 ₪).
  • והסיבה האחרונה אבל העיקרית והחביבה היא שחשבתי עליכם הקוראים, ואיך לעשות לכם שמח
אז בחנות מדדתי כמה דגמים ובעיקר את הדגם Neo ואת הדגם Breatho. הראשון אטום למים ויפה, והאחרון קל משקל יותר, בצהוב שחור. ה Neo היו לי פחות נוחות. בעוד שב Breatho האצבעות מיד מצאו מרחב טבעי הרי שב Neo היתה תחושה של צמצום ו"נעל רגילה". ה Breatho לעומתן, הרגישו מיד נפלא.
ככה הן נראות מלמעלה.

הסוליה היא השוס הרציני כאן. לא ברור לי איך הם עושים את הקסם הזה, אבל למרות שהסוליה נראית עבה, והיא מוגבהת מהשטח בשורה של "מגביהים", בהליכה מרגישים היטב את מרקם הקרקע. חריצי מדרכות, גבשושיות כביש וכדומה ברורות לגמרי למגע, בדיוק כמו ב VFF. מאידך, ההגבה מאפשרת לרוץ בדרכי עפר ושטח בקלות, ואין לה בכלל הגבהה בעקב, מה שמותיר את זווית הריצה טבעית יותר לעומת הנייק פרי.
בתוך הנעל ישנה רפידה דקה מאוד (משהו כמו מילימטר עובי). אפשר גם להוציא אותה ולהרוויח כמה מילימטרים. בינתיים נחמד לנו ביחד.
השרוכים הם מיתר, והחרך האחרון לשרוכים הוא קשיח, מה שמאפשר מתיחה הגונה וקשירה טובה. השרוכים נטו להקשר היטב גם אחרי קשר פשוט אחד, ולא נפתחו בקלות המעצבנת של שרוכי הנייקי.
בהליכה הן היו הכי נוחות שיש. ללכת יום שלם עם ה VFF זה בסדר גמור, אבל גם כמה ימים ארוכים של צעידות ברחובות לונדון עם ה VIVO הוכיח שהן אלופות כנעלי יום יום שנראות הגונות ומרגישות יחפות וזאת מבלי לעייף את כרית כף הרגל.
ככה למשל נראות ה VIVO משני צידי קו הזמן שבגריניץ'. מצד אחד מערב, מצד שני מזרח, באמצע פס נחושת של גאווה בריטית.

קור. הVivo אינן נעלי חורף. החלק העליון שלהם מבד נושם (שהקנה להן את שמן), המזכיר מאוד מאוד את הבד ממנו עשויות הנייקי פרי. זה אומר שאם יורד גשם, תרטבו. מאידך, יש לי בסיס מצוין להשוואה. לפני שנתיים בדיוק גם הייתי בלונדון וגם אז עשיתי עבודה לשירותכם ורצתי ריצת בוקר בהייד פארק. אז רק 45 דקות, הפעם שעה. אז חזרתי מהריצה ואצבעות הרגליים היו חסרות תחושה מהקור. למרות שהחורף הזה לא פחות קר מינואר 2010 והדשא בהייד פארק עדיין ירוק, מכוסח ורטוב באותה המידה, הרי שאחרי ריצת שעה עם ה Vivo הרגשתי מצוין, לא היה לי קר, וכפות הרגליים היו מצוינות. מעולם לא היתה לי הסתגלות כל כך מהירה לנעל.
עיצוב. אפשר להתווכח, אבל הן נראות די מגניבות בעיני.
אימונים אחרים. אני לא בטוח איך יהיו ה vivo לאימוני קרוספיט כלליים. נעדכן, אם כי אני חושש שאני מעדיף סוליה שטוחה ורציפה ולא סולית שטח, ולצורך זה גם הנייקי וגם הVFF מספקות פתרון מעולה. לריצות שדה ושטח אין לי ספק ש Vivo יקבלו אצלי עדיפות מוחלטת. הן נוחות, הן רגישות, הן עמידות (לפי פרסומים זרים... כי אצלי הן רק שבוע), ואין אותן לאף אחד אחר בארץ (נכון לכתיבת שורות אלו).

שורה תחתונה:
להשיג אותן בארץ לא תצליחו בעתיד הנראה לעין. הן מתחרות לא רעות מול ה NB Minimus (שנראות דומות באופי, ושמדדתי כבר בעבר, אז אני רק יכול לומר שהסוליה של ה vivo בוודאי יותר עדינה ורגישה לקרקע אם כי אומרים שהיא לא פחות עמידה וקשיחה). הן בחירה מעולה לטיולי יום יום, להליכות ולטיולים טבעיים יותר ומודעים יותר לקרקע. הן לא אטומות למים אבל מאידך הן נושמות, קלות מאוד, ושמחות לרגל.
קניתם כבר?
המלצות אחרות?
מחשבות? ספרו לנו!

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 14 comments

14 הערות קוראים:

תתחדש (-:
גם לונדון וגם נעלים- איזה כיף!!!

האישה לא מודאגת מכל זוגות הנעליים שיש לך בבית? :)

תתחדש, הן נראות אחלה.
כמו שציינת גם אני מוצא שהחיסרון בכל הנעליים המינימליות הן הקור, ללכת עם ה VFF בירושלים בחורף זה חוויה קשה גם אם לא רטוב.

גיל, אני חושב שהיא יודעת שלא כדאי לה להתחיל לספור למי יש יותר זוגות...

כיף לך! המחיר מעולה.

אני יכול להמליץ על הנעליים של מרל: Barefoot Run Trail Glove. יש לי אותן מספר חודשים והן פשוט תענוג. אפשר לקנות אותן במגה ספורט, הן עלו 450 או 500 ש"ח.
קשה לי מאוד ללכת עכשיו עם נעליים בעלות סוליה עבה.

לקרוספיט אתה יכול לנסות אלטרה אדם או אלטרה סמסון (ולקרו מול שרוכים)
בכ"מ סחתיין על הויוו. באתר שלהם הן עדיין לא במלאי.

חיפשתי לפי האינרטנט ואין להם את הדגם שציינת משה..באיזה סניף קנית?

יש להם בעיה, נכנסתי ליוטיוב שם ראיתי מישהו שביצע ריצת שטח איתם, והן נקראו לו אחרי ריצה אחת, חוץ מזה הוא היה מאוד מרוצה מהנוחות שהנעל מקנה ומההרגשה היחפה שלה.

יש לי אותם כבר כמעט שנה ואני משתמש בהם הרבה מאוד (כמעט רק בהן) כולל לא מעט ריצות שטח, ועד עכשיו הן נראות מצוין וללא שום קרע או התפרקות כלשהי. אני דווקא מאוד מרוצה מהן.

חברה,יש את הMERRELL SONIC GLOVE במגה ספורט במבצע ב299 ש''ח.
בחו''ל הן עולות 120$.
אם אתם מכירים מישהו עם כרטיס חבר זה יכול להיות עוד יותר זול,אני קניתי והן סבבה לגמרי,להרבה קורה שהן עושות שפשוף מעל העקב,אפשר לשים פלסטר ותוך כמה ריצות זה עובר.
אני קניתי אותן ואני ממליץ.
כמו כן הזמנתי מחו''ל את הTough GLOVE שהן יותר ליום יום,תנעוג.
יש לי כף רגל ממש רחבה,תוך שבועיים הנעל תפסה את הצורה של הרגל והן התרחבו.
הבעיה היחידה היא שהן לא אטומות למים.

יש לי היכרות מקיפה כבר עם VivoBarefoot, וגם כתבתי עליהם והזכרתי אותם בכמה פוסטים אצלי בבלוג:

http://zayedet.com/?s=vivo

לי הייתה התנסות אישית עם 3-4 דגמים שונים.
חברה מוזרה, שיווק מוזר, תכנון מוזר לעיתים, אבל המוצרים ברמה מאד גבוה.

רן

ה Neo הוא דווקא הדגם שהייתי הכי לוקח לקרוס-פיט. הוא הפתיע אותי מאד לטובה ב all around יות שלו, ביחס דווקא לנעלי השטח (לי היו את ה Neo Trail) שמהם לא הייתי מאד מרוצה.

הי דעאל, אז מה שהשתנה מאז שכתבת את הסקירה, הוא שכבר ניתן להשיג את VIVO בארץ, אנחנו מייבאים ומציגים אותן בחנות OUTSIDERS ברחוב החשמונאים 113 בתל אביב. טל' 036437329. גם אנחנו כמוך נהנים מאוד מהנעליים של VIVO...שחר

לכל הנעליים שמייצרים כיום יש בעייה חמורה: סוליה סינטטית, שמבודדת את האדמה, מונעת את תהליך הריפוי העצמי הטבעי של הגוף באמצעות הארקה של המטען השלילי (החשמלי) בגוף (שהוא סימפטום נלווה לשיבוש תפקוד מערכות בגוף) - וכך המטען השלילי נשאר בגוף וגורם מחלות.
אם תשימו לב, כנראה תרגישו את זה ברור.
נעלו סוליות עור, בד או חבל! השוו!
כדי להשיג נעליים עם סוליות עור, צריך לעשות אותן בעצמך (שזה לא סיפור גדול, לפחות לתקופות לא גשומות - לגשומות צריך להדביק סוליה מעור עבה)
אישית סוליה סינטתית מחלישה אותי מיד. בקיץ אני לרוב יחפה.

הוסף רשומת תגובה