אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

מי זאת האשה הזו, ולמה היא צוחקת עלינו?


אחרי שצחקתי, ואחרי שגיחכתי, ואחרי שהראתי לילדים ולאשה, ואחרי שגיליתי שלא נשארו לי שערות לתלוש מהראש (אני קירח), הבנתי שאני לא יכול יותר לשתוק.

האשה הזו נקראת דניאלה. דניאלה יעקובוביץ'. פרופסור דניאלה יעקובוביץ' בשבילכם.
היא רופאה בכירה במרפאת הסוכרת במרכז הרפואי וולפסון, והיא גם, סליחה, לא אחראית במקרה הטוב, וצינית או מניפולטיבית במקרה הרע. אני אתן לכם להחליט לבד מי מהשניים מתאים יותר.
הנה הכותרת של הכתבה מ Ynet שגרמה לי לשהק בהפתעה:
בשורה משמחת למכורים לפחמימות ולמתוקים: מחקר שנערך בבי"ח וולפסון מצא כי דיאטה הכוללת ארוחת בוקר עתירת פחמימות וחלבונים מסייעת לרדת במשקל - ולשמור עליו. הסיבה: הפחמימות גורמות להפחתה ב"הורמון הרעב". החוקרת: "אכלו עוגת שוקולד בבוקר - ותשמרו על משקל נמוך לאורך זמן"
מה את אומרת! כבוד החוקרת.
אז חפרתי קצת כדי להבין במה מדובר ועל מה ממליצים בדיוק ולמה.
באתר הרשמי של בי"ח וולפסון, יש תמונה מחמיאה ולבבית יותר של דניאלה, בערך מלפני 30 שנה. בכל זאת, צריך לשמור שם על תדמית עדכנית. שם באתר מפרגנים על התשובה הציונית ההולמת של פרופסור יעקובוביץ' שעלתה לארץ מוונצואלה, ועכשיו הגשימה חלום ישן והוציאה סוף סוף "מאמר מדעי מישראל". ואני חשבתי שמונצואלה מביאים לארץ בשר בקר. באופן מאוד נוח מסקנת המחקר הנוכחי מתארת בדיוק מופלא את מסקנות הספר שדניאלה פרסמה כבר לפני שנים בספרדית, ואח"כ באנגלית, וששמו, הפתעה, הוא "ארוחת בוקר גדולה". אוהו, שם היא ממליצה על שורה של מאכלים בריאים וכדאיים:
פיצה, הודו, גבינה, סטייק, בייקון, פנקייק, לחם, עוגות, עוגיות, שוקולד, סוכריות, גלידה, שייקים, פירות, ירקות
זה הכל? אאוריקה! קניתי! דניאלה פיצחה את השיטה!!!
אפשר וכדאי לאכול הכל לארוחת בוקר ענקית, אבל לא סתם ארוחת בוקר גדולה אלא ארוחה עם פנקייקים פלוס שוקולד מלמעלה, מלאה בסוכר ובמה שרוצים, ואז לא לאכול כל היום והופ, הפתעה, יורדים במשקל.
למי שלא הבין או יש ספק, זו לא סתם דיאטה, אלא "דיאטה מאוזנת עם הרבה חלבונים". כמובן, שהשומן הוא עדיין אויב רע ומרושע, וארוחת הבוקר המומלצת של הגברת המתוחכמת היא 46% פחמימות, 37% חלבון ורק 17% שומנים, שזה דל שומן, אבל ממש ממש דל דליל.
אז אחרי שהיא גילתה את אמריקה (כי במרכז אמריקה העסקים כנראה חלשים), בדרך של תפריט ופרוטוקול תזונה שאין דומה לו בעולם (מישהו פעם ראה תרבות שאוכלת כל בוקר 3000 קלוריות, שעיקרן סוכרים? מישהו? הללללו?), אבל למי זה משנה, ומה זה משנה, זה נשמע טוב, וזה אפילו עובד. ודרך אגב, ברור שזה עובד. כל הגבלה קלורית תעבוד. וכל שיטה, מטומטמת ככל שתהיה, תמצא לה מאמינים ובני מאמינים. אולי עוד יעשו ממך פרופסור.
בדיוק בשלב הזה, אחרי שגילינו שזה נוח ונפלא, הוחלט להביא את הבשורה לארץ הקודש. אולי כדאי בכלל שנכתוב על זה עוד ספר (אולי עכשיו בסינית, יש הרבה קונים בשוק שם שמעתי), אבל סתם ספר לא ילך, אז נעשה גם מחקר קטן וחמוד, שבו התוצאות יהיו כל כך מרשימות וחד משמעיות עד שאנשים פשוט יהיו מוכרחים לקנות את הספר שלי.
הנה למשל במחקר האחרון, יש שתי קבוצות, שנבדלות בתפריט ארוחת הבוקר. הקבוצה האחת התפנקה עם גלידה ושוקולד בבוקר, והאחרת לא. אבל אותו סך קלורי כל היום (1600 קלוריו ליום, שזה חוסר משמעותי בעליל, ובכל מקרה תפריט דל שומן, כמה נוח שוב). בתוך ארבעה חודשים 193 הנבדקים האומללים הורידו בממוצע 15 ק"ג (!!) כל אחד, אבל מיד בארבעת החודשים הבאים, רק אוכלי השוקולד, הפיצה ופינוקי הבוקר המשיכו לרדת במשקל יפה יפה (עוד 7 ק"ג) ואילו קבוצת מעוטת הפחמימות עלתה מיד 12 ק"ג חזרה.
גרף כזה יפה קשה לצייר אפילו עם סרגל ומד זוית, שלא לדבר על תהליך אנושי.

הי, אבל מי אני שאפקפק?
אז מה היא אומרת לנו (במחקר הזה לפחות)?
שאם אוכלים ארוחת בוקר גדולה, יורד הצורך בארוחות מאוחר יותר, והיא מסתמכת על מדידות הורמון הגרלין, שאחד מתפקידיו הוא ויסות רעב (יש עוד כמה הורמונים ממזרים שמוערבים בזה, בטח שלא אחד), ועל הנשירה מהדיאטה בקבוצת הביקורת.
מה שכל כך יפה הוא החיבור הלוגי (והמופרך) בין השאיפות לבין המסקנות. החוקרת ביקשה לחזק את התיאוריה שלה (ואת המכירות של הספר, וזה בסדר, אנחנו יהודים וצריכים להתפרנס). אין לי פנאי או שום דרך רצינית לבקר את המערך המחקרי אז נניח לצורך הדיון שהממצאים כולם נכונים. ועדיין, השאיפות אולי בשמיים, אבל המסקנות, אעפס, על הארץ:
  • המלצתה לאכול סוכרים, מזון תעשייתי, מזון מעובד היא רעה ומעודדת תחלואה. נקודה.
  • המלצתה על פרוטוקול שומנים נמוך כל כך (פחות מ 20% בחישוב היומי), היא רעה ולא מותאמת לגוף האנושי.
  • המלצתה לאכול ארוחות בוקר ענקיות ("אכול תמיד ארוחת בוקר. תמיד" כך על העטיפה האחורית) היא לא בלתי סבירה, ואם מתאים לכם לאכול ארוחה גדולה, בתיאבון. אבל למה "תמיד"? ולמה ארוחה מלאה בזבל?
  • מה היה קורה אם היו אוכלים ארוחה ענקית המבוססת על חלבונים ושומנים בריאים?
  • ומה ההשפעה הבריאותית של הדיאטה מעודדת הסוכרים הזה?
  • אישית לגמרי, אני בדרך כלל לא אוכל דבר בבוקר. אבל אני גם לא מכיר אף תרבות שאוכלת ארוחות בוקר ענקיות. ודאי שלא תרבויות ילידיות.
אז לסיום, בקשה קטנה: פרופסור דניאלה יעקובוביץ' מתבקשת להתעורר.
ואם את לא בעניין, אז תעשי לנו טובה ותרחיקי את ההמלצות שלך מהילדים שלנו, כי אנחנו חרדים לבריאות שלהם.
ואם יש לכם חלילה סוכרת, ואתם גרים באיזור חולון, אני ממליץ לכם לשקול לחפש רופאה אחרת.


Share/Bookmark

By מר קדמוני with 30 comments

30 הערות קוראים:

חחחח, שמע נראה לי זה הולך להיות רב מכר. אנשים ימכרו לעצמם כל אשליה בפרט שרשום על זה פרופסור.

לדעתי לא נותרו ברירות. כמה שזה נשמע מגעיל ולא הומני מצידי כל מה שנותר לנו לעשות בינתיים הוא להיות שמחים מזה שאנחנו חטובים ובכושר וכל הסביבה שלנו שמנה וכנראה שבקצב הזה גם תישאר שמנה. אלא אם ימצאו כדור קסם שירזה את כולם וישרוף שומנים, הא במחשבה שנייה בעצם כבר מצאו כדור כזה ואז הוציאו אותו מחוץ לחוק למרות שסטטיסטית הוא היה בטוח (אפדרין)יותר מאקמול.

שלום מר קדמוני היקר,
קודם כל תודה רבה על הבלוג המעולה. אני לומד לאט לאט את החומר, מעניין ביותר ובקרוב אנסה את התזונה שאתה מציע. בלי קשר ישיר למחקר הזה של הרופאה הזו, רציתי לשאול האם דיאטת אטקינס דומה לתזונה קדמונית במשהו?

כתבתי על אטקינס פעם: http://crossfitisrael.blogspot.com/2011/04/blog-post_03.html

רוצה לחזק את אנונימי 1 אין הרגשה יותר טובה מזו שאומרת לך שאתה נשאר חטוב ובריא לעומת 99% של האנשים סביבך שרק משמינים וחולים משמינים וחולים

הי, זה בזכותי! אני הבאתי לך לינק לכתבה ((:
נכון?...
ממני, האנונימי שהביא לך את הלינק בפוסט הקודם
(משה)

ניסים ואנונימי, הבלוג הזה בא לעולם כדי לעזור לעוד אנשים לשנות את סגנון החיים שלהם, ולא כדי לומר "איזה כיף לי, רק אני חטוב וכולללם שמנים, טרללה טרללי".
משה, תודה על הלינק. (כשאין לך שם, קשה לפרגן).

דעאל תהיה בריא איך יש לך כוח וסבלנות לכל שטות שמישהו אומר אני מזמן התיאשתי מי שרוצה להתיחס לגוף שלו כמו פח זבל שירגיש חופשי ומי שחשוב לו שיחקור יקרא ויסיק את המסקנות שלו לבד, פעם עוד הייתי מתווכח היום כבר אין לי כוח. אני מתאמן כל יום אוכל אוכל לא מעובד ללא גלוטן וסוכר ושמנים תעשייתים, משתדל להתעדכן במחקרים עדכניים מאנשיים שאני סומך עליהם כמו עידו פורטל, robb wolf, Stephan Guyenet, Charles Poliquin מרגיש מצוין בדיקות הדם שלי בסדר, שום כתבה או רופא מהעיתון או תוכנית טלויזיה תחזיר אותי אחורה בזמן אני כבר חזרתי בערך 2.4 מיליון שנה

בכיף גבר
עשית לי את היום
(משה)

אם לרדת במשקל היה פסגת השאיפות האנושית, יתכן וזה היה רעיון טוב.
בין אם זה עובד ובין אם לא, זה לא בריא, ולכן אין אפילו טעם להתייחס להמלצות מטומטמות שכאלו.
אך בכל זאת, תמיד כיף לקרוא עוד מאמר בבלוג שלך.

בתור סכרתי זה פשוט בושה וסכנה לציבור שהיא מציגה מידע כזה והמלצות כאלה. הייתי מציע לנסות לראות מה ארוחת בוקר כזו תעשה לערכי הסוכר שלי בשביל להוכיח כמה זה רע, שלי אבל אני רוצה לשרוד עוד כמה שנים.

הי דעאל, אני רוצה להציע לך, בפעם הבאה שאתה כותב ביקורת על מאמר או דעה, להתמקד במאמר או הדעה, ולא באדם שהביע את הדעה או כתב את המאמר.
(מכיוון שזה אינטרנט פה, אני רוצה להבהיר את הטון שלי: אני אומרת את זה בטון נעים וקליל, ממש לא מגעיל או ארסי. אם אותה ד"ר דניאלה יעקובוביץ תעשה גוגל לשם שלה ותגיע לפה, יקשה עליה מאוד להגיב עניינית).

שאלה של מתבגר, לא קשורה לפוסט עצמו אלא לפורום כולו.

מדוע חשוב לך כל כך להיות בריא ולחיות כל כך הרבה זמן?
האם זה משנה אם נאכל כל החיים שוקולדים וממתקים, נחייך ונהנה, אבל נחיה עד גיל 75
או שכל החיים נאכל דברים בריאים ונמנע ממה שתכלס, כל אחד רוצה, וזה ממתקים, חטיפים וכו אבל מה נחייה עד גיל 90 שכבר אין לנו שיניים.

סתם מעניין אותי, פשוט כל האובססיביות הזו לחיים בריאים וארוכים נראת לי בעצמה לא בריאה בכלל

אני לא בא להטיף סתם מעניין אותי לשמוע מה אתה אומר

האמת שאני משתדל בדרך כלל להיות ענייני, ובוויכוחים האינסופיים עם טבעונים עשיתי 200% להשאר רגוע, אבל כאן קצת איבדתי את זה, כי בכל זאת, אני מצפה מרופא, ומפרופסור במיוחד, יותר אחריות ציבורית.
ולאחרון השואל. אני סבור שאיכות חיים עדיפה בהחלט על אורך החיים, אבל בעיני אין סתירה. אני מרגיש נהדדר ולא מרגיש שאני מוותר על משהו. מכל מקום, שווה להרחיב על זה בהזדמנות. סוגיה מעניינת.

אני רוצה להגיב לאנונימי
כי התשובה שלי פשוטה וקצרה:
עדאל מבחינתי לא מטיף לחיים "ארוכים ונטולי הנאות" אלא בדיוק להפך, לחיים שמתמקדים בהנאות.

כי אם תיגמל מגלוטן וסוכר ותתחיל לעסוק בפעילות גופנית, תרגיש כל כך טוב, אנרגטי ומלא חיוניות, שתתפלא איך עד עכשיו נחסך ממך התענוג הזה.

ואת זה אומרת מכורת-שוקולדים רצינית שהתרגלה "לפנק" את עצמה כל חייה דרך הסוכר הלבן, ורק השנה גילתה את התחושה הפיזית הטובה באמת שתזונה יכולה לתת לה.
תנסה - מה יש לך להפסיד?

הנה עוד פרופסור גאון:
והפעם מדובר על לא אחר מאשר פרופ' קרסו המהולל. בשיחת הרדיו הזו הוא מפליא את ידיעותיו(או בורותו) על שמן הקוקוס("הוא יסתום לך את העורקים כמו מרגרינה!"):
http://www.103.fm/programs/Media.aspx?ZrqvnVq=FEMLII&c41t4nzVQ=FF
דני

אנונימי היקר עם שאלתו.. לא כל אחד רוצה ממתקים ומתוקים.
זאת לא פסגת השאיפות שלי במהלך היום..
בכל מקרה, אעדיף לחיות עד גיל 90 כשאני אני על הרגליים, בריא, חזק ומרגיש מעולה מאשר עד גיל 70, עייף וחלש עם עורקים סתומים, סכרת, עודפי שומן, בעיות עיכול, עייפות, דיכאון וסטרס.. והרשימה נמשכת.

לאנונימי. קודם כל סביר להניח שאם תעשה כל מה ש- "כיף אבל לא בריא" אף אחד לא מבטיח לך שתגיע לגיל 75. למעשה סביר להניח שכבר לקראת גיל 40 הבריאות שלך תדרדר ותשפיע על מה שאתה יכול או לא יכול לעשות בחיים.
העניין פה הוא לא לחיות לנצח, זה טיפשי. העניין הוא להעביר את מה שכן ניתן לך באופן כזה שיאפשר לך באמת לחיות. ומבחינתי ליהנות מהחיים זה לא רק לדחוף שוקולדים ובירות (זה כיף, אבל קצר מאוד ולא מועיל מדי) אלא גם לדעת שאני מסוגל לצאת לטיול ארוך ולא לפחד שאני אחנק באמצע, זה להגיע לגיל 40-50 ויותר במצב בריאותי כזה שאני לא נזקק לתרופות ויכול לדאוג לעצמי בלי עזרה סיעודית.... גיל 75 שזרקת פה הוא גיל מופלג למי שלא שומר על עצמו.

זה לא חכמה גדולה להגיע לגיל 75 כשמגיל 40 אתה לוקח תרופות ואסור לך (הפעם באמת) כל מיני דברים כמו לצאת לריצה או להרים משהו קצת כבד, זה חוסר חופש שאני לא מוכן לקבל על עצמי, אז אני אוכל קצת אחרת, החיים זה מרוץ ארוך, לא ספרינט...

הבלבלת חוגגת בין בשר אדום ללא,אך אשמח להראות לך מחקר שקראתי ולהלן המחקר,
http://www.e-med.co.il/emed/new/usersite/content.asp?CatID=28&ContentID=309629

שוב, questionnaire.
אני אחזור על משפט שהקהילה הזו אוהבת להגיד הרבה, "קשר לא מוכיח סיבתיות".
זה שנמצא קשר לא מוכיח שהבשר האדום הוא הגורם הבלעדי לעניין, והחוקרים גם מציינים שעוד לא ברור להם מה המנגנון המדובר שגורם לכך "עדיין לא ברור מהו המנגנון בבסיס העלייה בסיכון לשבץ מוחי עם צריכת בשר אדום."
אני אתן דוגמה למחקר דומה שהביא לתוצאות הפוכות ממה שמחקר קליני זהה הוכיח:
harvard nurse study. אני אקצר מאוד, נתנו לאחיות לקחת תוסף של אסטרוגן (או הורמון נשי כזה או אחר, מחילה ממך, אך אינני זוכר במדויק.. אין זה רלוונטי לעניין בכל מקרה). האחיות שלקחו את התוסף היו בריאות יותר באופן חד משמעי, והיו בסיכון נמוך בהרבה לשלל מחלות.
מחקר קליני שבדק את הטענה הנ"ל באופן מבוקר מצא תוצאות הפוכות לחלוטין!, דווקא בקבוצה שנטלה את ההורמון (שוב, לא בטוח אם זה היה זה) רמת הסיכון לשלל מחלות הייתה גבוהה פי כמה, ובקבוצה שלא נטלה את הכדור המדובר התוצאות היו טובות למדי.

אם כך, למה זה קורה?
יש במחקרים כאלו, במיוחד ב questionnaires כאלה, כל כך הרבה משתנים נוספים.
אנשים שנוטים לאכול בשר אדום (מלבד האנשים שבדקו את העניין) נוטים להתעלם מהמלצות תזונתיות אחרות, וסביר להניח שהם גם אוכלים בשר מעובד, דגנים, סוכרים, שלל דברים מעובדים אחרים.. ויתכן בסבירות גבוהה יותר שהם מעשנים. והופה, סיכוי גבוה יותר לשבץ.

ארצה גם להוסיף:
גם אם נתעלם מכל המשתנים הללו, ונקבל את התוצאות, אני ארצה להתייחס לדבר נוסף:
אמנם הבשר בארץ הוא באיכות טובה למדי מבחינת נטילת ההורמונים (יש איסור על כך בארץ, לדברי דעאל, למרות שהעופות בארץ מפוצצים בהורמונים). בחו"ל רוב הבשר, (ובפרט הבשר האדום) בא מחיות שמפוצצות בהורמונים. (בשר אדום נוטה להיות שומני יותר, ורקמות שומן נוטות לצבור רעלים והורמונים בצורה מוגברת ביחס לרקמות אחרות בגוף). לכן ניתן להניח שגם גורם זה משחק פה תפקיד משמעותי למדי.

לבחור המתבגר.

כמתבגר למתבגר, אני רוצה לומר לך בדיוק מה שאמרתי לכל החברים שלי ש"זה נחמד אורח חיים בריא וזה, אבל אני לא הולך לוותר על ממתקים."
כשאתה מפסיק לאכול חומר תעשייתי, ומפסיק להיות רגיל לאותו טעם שמיוצר בתהליכים כימיים במפעלים, ואתה מתחיל לגלות מאכלים אחרים, בין אם תבשילים למינהם או פירות יבשים וירקות, אז אתה פתאום מגלה ש.. הדברים האלה הרבה יותר טעימים. אתה מגלה מה זה אוכל אמיתי!

תאכל את מה שטוב לך, ומה שמתחשק לך. למרות כל מה שכולם כותבים כל הזמן, אני לא מתכוון להפסיק לאכול לחם, קצת שוקולד פעם בכמה ימים, והמוס המדהים שאמא שלי מכינה כל סוף שבוע.. אבל את התפקיד של הנשנושים בין הארוחות תפסו הפירות, פירות יבשים, שקדים ואגוזים למינהם, לחם עם אבוקדו, ומליון דברים אחרים שהם פשוט עם טעם אמיתי, וטוב.

אתה לא מוותר על שום דבר. להפך - אתה רק מרחיב את המגוון, ותאמין לי, בתור אחד שנהג לא לאכול כמעט שום דבר, זה נפלא!

הנה מאמר חדש ,קליני ומטריד - תיסוף אומגה 3 על פני 5 שנים העלה את הסיכוי לסרטן אצל נשים בממוצע פי 3 (אצל גברים הוא לא שינה):

כתבה:

http://www.chicagotribune.com/health/sns-rt-us-vitamin-b-fish-oiltre81d1tt-20120214,0,3628632.story

המאמר עצמו:

http://archinte.ama-assn.org/cgi/content/abstract/archinternmed.2011.1450v1

תסתכל על הכמות המוזרה, מה זה 3 FATTY ACIDS?
חוץ מזה, תקרא טוב, לכל הנבדקים היו בעיות לב.

לסיכום - קחו את השמן דגים שלכם.
מ.ש.ל

זה חומצות שומן מסוג אומגה 3

1. האות המצחיקה לפני המספר 3 היא אומגה. אז omega-3 fatty acid זה פשוט "חומצות שומן מסוג אומגה 3"

2. מה הקשר למחלות לב? גם לקבוצה שקיבלה פלסבו היו מחלות לב. האם אותה טוען לקשר סינרגיסטי רע בין (מה שגורם ל)מחלות לב לאומגה 3 אשר מוביל לעליה בסרטן אצל נשים? כי זה וואחד סטיה מהתער של אוקהם.

לאנונימי שכתב על פרופסור קרסו, בדיוק ראיתי אותו בבית קפה, יש לו כרס ענקיייייית. בושה בכלל שאדם כזה ״מלמד״ בריאות.

ממש לא ברור איך רופאה לסכרת ממליצה על ארוחה עשירה כל כך בפחממות, ארוחה כזו מקפיצה את הסוכר אצל כל אדם ומציפה את הגוף באינסולין, לא ברור לי איך זה יכול להועיל למישהו.
סוכרתי שיאכל רמה כזו של פחממות בבוקר גמר עם האיזון לאותו יום. לדעתי לסוכרתיים ארוחת בוקר כזו ממש מסוכנת.

משודרת עכשעו תוכנית בשם מהפך במטבח בערוץ 10. הרבה רעש על להוציא כמויות מלח מהמטבח.. אבל למה להגיד לאבא לנשנש פולי סויה? ולאשר פיצה קפואה לארוחת צהריים? דווקא את זה הדיאטנית של מכבי לא זורקת?
ולהמליץ על 6 ארוחות קטנות ביום לילדות? איך זה הגיוני להם שכל הזמן הפה והבטן יעבדו?

מצחיק שאתה מדבר על זה שהיא רוצה למכור את הספר שלה כאילו אתה לא את הספר שלך. לפחות שלה מבוסס על מחקרים ושלך?? לפי מה שאתה כותב רואים שלא קראת את הספר שלה. לו היית קורא אותו, לא היית כותב את הכתבה הזולה שלך. הספר הוא מאוווד הגיוני. ואם הגיון זה לא מספיק, אני יכולה להגיד לך שזה עובד. אומרת לך את זה מישהו שניסה את שיטת החיים הזאת וזה הצליח לו. לא רק לרדת במשקל אלא גם להרגיש שיש לי פי 3 יותר אנרגיה ממה שהיה לי בעבר. ואם תחשוב שזה מקרה בודד, תיכנס לאמזון ותראה כמה רייטינג היא קיבלה לפי אשנים אמיתיים שלא זילזלו בספר שלה כמו שאתה עשית. ואתה...נמצא באמזון?
אאא, לא, אתה עדיין לא שם, ואתה עדיין לא הגעת לרב מכר עדיין.. אז כשזה יקרה, אולי אז תצחק.

אנונימי יקרה. הסברתי למה ההמלצות שלה רעות ומסוכנות לרוב האנשים ולא אחזור על כך. אנו רואים את התוצאות במציאות סביב, כשרוב האנשים אוכלים המון פחמימות ומעט שומן. הגישה הזו של High Carb Low Fat פשטה את הרגל ועוד ועוד רשויות בריאות מתעוררות ומשנות את ההמלצות. ואם את לא מאמינה, רק תתבונני באחוזי ההשמנה העולמיים מאז שהמלצות אלו הפכו לנורמה.
כמובן שתמיד יהיו יחידי סגולה שישגשגו על כל תפריט כמעט, ובוודאי שקל לרזות בכל שיטה (כל הדיאטות עובדות באותה המידה בהורדת משקל! כולן גם נכשלות לחלוטין באותה המידה בטווח של שנתיים. קראי על זה עוד אצלי בספר. אני מציע לך לכתוב לי בעוד שנתיים כמה את מצליחה עם הגישה שלה. מקווה שתצליחי).
הערה: זה לגיטימי תמיד לרצות למכור עותקים רבים ככל הניתן מהספר שלך, אלא שזה לא לגיטימי לעשות זאת על חשבון בריאות הציבור.
ורק לידע כללי, הספר שלי הוא בהחלט רב מכר, מצטער לאכזב אותך בעניין הזה.

הוסף רשומת תגובה