אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

ארוחת ערב קלה ברוסית

שלשום הייתי במצב רוח קליל, איכשהו הילדים לא היו בבית ולא ממש התחשק לי להכין ארוחת ערב של סלט וחביתה אז אילתרתי משהו רוסי, מהיר, קר ועצבני.
במקרר מאחור גיליתי שהחותנת הביאה הרינג כבוש, אז הוספתי אותו לקערת שמנת חמוצה יחד עם הרבה בצל ירוק חתוך. וזהו.
ככה זה נראה:

עם כוסית "משקה" בצד, כמו וודקה, זה מחליק טוב טוב.
ваше здоровье, будьте здоровы, ура חברים!
ושבת שלום גם.

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 10 comments

10 הערות קוראים:

TEBA TOJE MOY DRUG בתירגום:

לך גם ידידי היקר

נראה טעים.
אך בכל זאת יש לי שאלה אליך בכל הקשור לבריאות, ספורט, ולמאמרים שנכתבים פה.
אז נתחיל מזה שאני צעיר בין 17, קרוב לוודאי לא בעל ניסיון עשיר בעולם הזה.

בכל מקרה יש לי כמה שאלות.
תחילה, במידה וכל המחקרים שאתה מפרסם וכל הטענות החדשניות הללו נכונות ומוכחות מדוע הרופאים מסתירים את המידע הזה מהמטופלים? כלומר, נשמע שאתה יודע הרבה, ואתה טוען שמה שאתה אומר בהחלט נכון, מה האינטרס של הדיאטנים לדוגמה להגיד שפחמימות זה דבר טוב, אם הוכיחו שזה לא דבר טוב.
זוהי די שאלה ברומו של עולם, אבל אשמח אם תסביר לי, כי משום מה יש פה מהמרים רבים ומשלהבים המציגים בפנינו מחקרים ודברים שלא ידענו, אם הם כל כך נכונים למה העולם לא חושף אותם?


שאלה נוספת, האם האובססיה הזו לחיים ארוכים היא באמת בריאה?
נראה לי מאוד מוזר להימנע מדברים שתכלס כל בן אדם אוהב, כמו שוקלד, גלידה, בירה וכו רק בשביל לחיות אולי עוד 5 שנים מקסימום 10 שבמילא בשנים האלה בתכלס לא עושים הרבה

אני תוהה אם זה אותו אנונימי שכל פעם מתייחס לטיעון השוקולד שיגרע ממך מס' שנים מחייך.
אנחנו מדברים פה על איכות חיים ידידי, ולא על עוד 5-10 שנים.
העובדות הן, שכאשר אוכלים את כל הדברים הללו, בכמויות לא מבוקרות, כבר בגילאים "צעירים" אתה מתחיל לחוש בזקנה. כך שזה לא רק עניין של 5-10 שנים יותר או פחות, אלא עניין של איכות חיים.
אורח החיים ה"קדמוני" איננו סגפני כלל וכלל. נהפוך הוא, הוא מעודד אורח חיים בריא יותר גם בפן הנפשי, וכפי שאתה רואה מר קדמוני מספק לנו חוויות קולינריות מכובדות ביותר.

ככה שזו ממש לא אובססיה לחיים ארוכים.

בנוגע לפחמימות, ראה, בני האדם לא זהים ובהחלט יתכן שיש אנשים שדיאטה עם יותר שומן וחלבון "לא תעשה להם טוב". אבל ככלל אצבע, יש הבדל ניכר בין פחמימות בטוחות "ירקות עמילניים וכו'" לבין דגנים ושאר המוצרים המעובדים.

למה לא "מגלים את זה לציבור"?, 2 סיבות:
1. ראשית, יש אנשי מקצוע שכן מודעים לדברים הללו, ואלו אנשים שבד"כ אכפת להם ולא לוקחים דברים כמובן מאליו, היתר פשוט עושים מה שאומרים להם.
2. מי שאומר להם את הדברים הללו הם כמובן מי שמלמד אותם.. אך מי שנמצא מאחורי הלימודים הם בעלי ההון, בעלי האינטרסים, ובמילה אחת "כסף".

קח לדוגמה את הסיגריות, רופאים פירסמו בזמנו (ממש בזמנו, אנחנו מדברים פה על תחילת-אמצע המאה ה20), היו לך רופאים שאמרו שסיגריות זה לא מסוכן כלל, הפרסומות הציגו רופאים מעשנים וממליצים על סיגריות מחברות כאלו ואחרות.
אני מאמין שזה היה די ברור שסיגריות מזיקות, אבל הן גם היו מאוד רווחיות.

שוקולד זה בריא:
http://www.marksdailyapple.com/why-you-should-eat-and-drink-high-cacao-dark-chocolate/

וחוץ מזה, איכות החיים שמרוויחים מזה זה אפילו לא לעתיד הרחוק, זה לכאן ועכשיו (אני בת 24). כשאכלתי ג'אנק הייתי עייפה, עצבנית ועם מלא ADHD. עכשיו שאני אוכלת טוב אני מרגישה עירנית ומצליחה להתרכז.

אני לא יודעת אם אתה טרול, מר אנונימי בן 17, אבל תנסה ותראה, או שזה יעבוד או שזה לא יעבוד.

טרול? מה זה מושג של בלוגרים או משהו?
וחבר'ה חח לא לצאת עליי, מה קצת ערערתי על השקפת עולמכם ואתם כבר נלחצים?
בסך הכל אני אומר שזה נשמע תמוהה שיש פה כל כך הרבה מחקרים שתכלס אף רופא או מומחה בתחום לא חשף ולא אישר.
וכן הטענה השנייה שלי היא שזה נראה אובססיבי מדי, מה הבעיה בלאכול ספגטי לארוחת צההוריים, הספורטאים הגדולים ביותר עשו ועושים את זה במשך דורות

לאנונימי. לא "יוצאים עליך". אתה פשוט צריך להבין (אם תעבור פה קצת על פוסטים קודמים ותגובות) שתשובות למה שהצגת כבר נכתבו הרבה יותר מפעם אחת.
ואם שאר האנשים פה בבלוג הם קצת כמוני אז הם מצאו את עצמם בטח מרצים על הנושא עשרות פעמים להמון אנשים עונים על אותם דברים שוב ושוב.
וכן, היו פה לא מעט "טרולים" שסתם נכנסים כדי לעורר בלגן. זה לא שמישהו פה מתגונן, פשוט הפתיל התקצר כנראה מרב שימוש...

לפעמים אנשים מאמינים באמת שמשהו נכון נשמעים קצת אובססיביים, אבל לדעתי זו רק תגובת נגד מול המיינסטרים החזק והמאוד שולט בפרסומות, תוכניות בוקר, המלצות רפואיות. מול כח חזק (ומטעה) לפעמים צריך לעמוד איתן. אולי זה אובססיבי, אבל לא אומר שלא צודק.

כמו שהמליצו, קרא בעצמך, חקור, נסה והחלט.

אנונימי היקר,
אני חושב שהאי הבנה שאתה מרגיש נובעת מזה שהאורח חיים הזה (לא רק צורת האכילה) היא כזאת של רוגע. אני אסביר - הדיאטה שמגדלים אותנו עליה היא דיאטה מבוססת פחד: "אל תאכל שומן (החלף שומן בביצים, בקר, שמן זית וכד'), הוא יסתום לך עורקים, אתה תמות מהתקף לב בגיל 30, הכולסטרול הו הכולסטרול".
צורת החיים הקדמונית נובעת מפיכחות והתעוררות - כזאת של "משהו פה לא דופק". אנשים הופכים לחולים יותר ויותר, הולכים לרופאים כל הזמן, חיים על כדורים עם מחלות כרוניות שונות. האם נועדנו לחיות ככה? אני לא חושב. אז מתחילים לחקור את כל ההיבטים בחיים - התזונה, השינה וכו'.
העולם כן חושף אותם וישנם רופאים שמפרסמים את האמת, אפילו שלפרסם את האמת זה לא משתלם (מנקודת מבט קצת קרה, בתי החולים הם עסק. קופות החולים - עסק. כל כדור שאתה בולע? מישהו מרוויח מזה). תן בגוגל או ביוטוב wheat belly, תתפכח לגבי מה אתה מכניס לפה.
בא לך בירה מדי פעם? לך על זה. שוקולד? זרום על זה. אף אחד לא מחייב אותך להתנזר. מה שכן, אני מבטיח לך, מניסיון, שאתה תגלה שתענוגות החיים מסתתרים בדברים הפשוטים ברגע שתפסיק להעמיס על הגוף שלך שטויות (אם אתה רוצה דוגמה, תפחית באופן משמעותי את צריכת הפחמימות והסוכרים שלך - לא לחם או נחשי גומי - ותיווכח לדעת כמה מתוקה היא הבננה וכמה טעים זה שקד ותמר ביחד).

אישית? אני לא עושה את זה כדי לחיות לנצח, אני עושה את זה כדי לחיות טוב יותר **היום**.

שאלה שלא קשורה לפוסט (אם כי הוא מעורר תאבון)
אני חדש בכל העסק של תזונה קדמונית
לכן אשאל זאת פה
האם תפוח אדמה, אורז, בטטה הם "מותרים" לאכול?

שלום דוד החדש. אני מציע לך להתחיל ולקרוא רשומות על תפריט וכו', שם תקבל יותר פירוט ותשובות.
בקצרה: כן.

אפילו בחורות בשמלות נחמדות יראו טוב אחרי שתיית וודקה.
אז את מתפלאת אם האוכל שלך יצא טוב עם כוסית וודקה בצד? :)

הוסף רשומת תגובה