אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

איך אפשר להתחיל עם תזונה קדמונית דווקא בערב החג???


הי יקירי,
כבכל שנה, לקראת הרגל אני מוצף במיילים של שאלות ותהיות על איך לעזאזל אפשר לעבור את תקופת החגים בחתיכה אחת, פיסית ומנטלית, ובלי ש"החתיכה" הזו תגדל בדרך ותתנפח.
אנשים רגילים לומר לעצמם: אחרי החגים נכנס לדיאטה, אחרי החגים נשפץ את הבית, אחרי החגים נראה מה קורה עם ההוא או עם ההיא, אחרי החגים ניקח שליטה על עצמנו, אחרי החגים נתחיל עם התזונה הקדמונית הזו ועד כהנה וכהנה שקרים עצמיים קלים.
ואני אומר: למה לחכות לאחרי החגים? למה לא לעשות שינוי עכשיו. כלומר, ממש עכשיו. הרגע.
הסיבה שרוב האנשים דוחים את ההתחלה של שינויים כאלה היא שחלקנו מסתכלים על יעד עצום וענקי כמו "לשנות את סגנון החיים שלי" והוא נראה מאיים, מפחיד וענק - אז אף פעם זה לא זמן טוב להתחיל לעשות משבו ענק ועצום וגדול, בטח שלא לפני החגים... למעשה, כמו רוב הדברים הגדולים והמשמעותיים, הדרך להצלחה בנוייה בעצם מהרבה פעולות קטנות דווקא. דרך טובה להתמודד היא לפרק את השינוי הגדול והקשה להרבה שינויים קטנים וקלים, שכל אחד מהם יכול ליצור הצלחה כבר מחר ופתאום, בלי שתשימו לב בכלל, תגלו שעברתם את תקופת החגים והנה אתם במקום אחר לגמרי. מקום טוב יותר, נכון יותר.
אז לטובת אותם קוראים וקוראות שעדיין עומדים על שפת הבריכה, ולא החליטו אם "לקופץ למים" עדיין של התזונה וסגנון החיים הזה, הנה מספר רעיונות קטנים שיעזרו לכם להתחיל את השינוי שלכם כבר היום או בחג הקרוב (ולחבר'ה הותיקים כאן: ותרגישו חופשי להוסיף שינויים קטנים אחרים שהצליחו אצלכם).
1. קנו נכון. כשאתם עושים קניות לחג, הוסיפו לעגלה מוצרים טובים שיהיו במזווה ו/או בפריזר. תמיד. קנו שמן קוקוס (של ג'מוקה). קנו חמש קופסאות לפחות של חלב קוקוס (שלשום קניתי תריסר). קנו אטריות אורז. קנו אצות. קנו קוקוס טחון טרי ללא סוכר. קנו אגוזי מקדמיה. קנו שש חבילות גדולות של חמאה צהובה ועשו לכם סמנה. קנו יוגורט 7%. קנו פירות. קנו הרבה מאוד ירקות ושורשים. קנו דלעות או דלוריות. קנו גם כבד בקר או לב בקר. למה לא?
2. קחו אחריות על חלק מהבישולים. מתארחים אצל הסבתא או אצל אמא או עושים ארוחה משפחתית גדולה? תציעו שאתם תכינו איזו מנה אחת ואיזו תוספת. זה יבטיח שלפחות תהיה לכם שליטה עם חלק מהאוכל, ותוכלו להכין דברים שכולם יגידו "וואו, כמה זה טעים" ואתם תחשבו "וואו, כמה זה בריא" ותחייכו.
3. כבו אורות בחדר השינה. החגים זו תקופה מצוינת ללמוד ולתרגל שינה טובה ואיכותית. נסו לישון לפחות 8 שעות, כמה ימים ברציפות. נסו לישון בחושך גמור (כבו את הטלויזיה, את המנורות לילה ואת האור מבחוץ כסו עם התריס או הוילון). שינה בחושך מסייעת מאוד לאיכות השינה, ותביא אתכם ליום המחר עירניים ומחייכים יותר.
4. תורידו קצת את הנעליים. נסו ללכת יחף. נסו לרוץ יחף בדשא או אפילו על אספלט. תרגישו קצת יותר חופשיים וקצת פחות רשמיים עם האימונים שלכם. עשו אותם בלי שעון. תתחברו קצת לתחושות שלכם.
5. אל תקנו חלות לחג. זה בסדר. אפשר לעשות חג שמח ומבדח, עשיר וחגיגי, גם בלי חלות עצומות ומלאות סוכר. רוצים קצת מסורת ולעשות קידוש חגיגי - סבבה. קנו שתי לחמניות קטנטנות וגם תצאו ידי חובה (זה הקטע שאני משמש לרגע כרב לעת מצוא), וגם לא תגלו את עצמכם מנגבים את הרוטב של הבשר המצוין שהכנתם עם חלה...
6. אל תקנו מיצים לחג. אנשים רבים לא יכולים לדמיין את שולחן החג בלי בקבוק קולה, מיץ תפוזים וסיידר. אני לא יכול לדמיין את ארוחת החג עם אלה על השולחן. אתם לא חיבים לשנות את כל התפריט של ארוחת החג, רק תוותרו על השתייה הממותקת למיניה, ותעברו למים, לסודה, ולבקבוק יין אדום איכותי. אני נותן אחריות שהתחושה שלכם תהיה טובה יותר!
7. תכננו קינוח מתאים. למשל, סלט פירות (עוד חם וקיץ ויש בשפע). למשל, שוקולד מריר 85% (יש מצויינים ויש במבצעים). למשל כוס תה ירוק. למשל, סלט כבד במנגו.
8. תעשו אימון אחד ממש, אבל ממש קשה. כזה אימון שייקח את הלב שלכם לקצה. למשל, רוצו 10 פעמים 100 מטר ספרינט, עם דקה וחצי הפסקה בין ספרינט לספרינט. אל תוותרו ואל תתחילו לדדות. רוצו 100% מהיכולת (זה רק 100 מטר). זה כולה לוקח 20 דקות אימון וזה יתן לכם תחושה מעולה של הישג עצום. אם אתם ממש לא בכושר, תעשו את זה עם 60 מטר בכל סיבוב, העיקר שתרגישו שאתם יכולים ללכת רחוק עם עצמכם.
9. תאכלו שומן. תפסיקו לבקש את "החתיכה בלי השומן" או "את החזה עוף" או "אל תשימו שמן בסלט" או "יש יוגורט 1%". תתחילו להנות מהחיים ולאכול טוב. תבקשו את השומן מהבקר. תשימו עוד חמאה בחביתה. תפנקו את הסלט בשפע שמן זית. תפסיקו לפחד ותתחילו לאכול נכון.
10. נסו לוותר פעם אחת במהלך החג על ארוחת בוקר ולאכול לראשונה בצהרים. תראו שיהיה בסדר.

מוכנים להתחיל?
אז קדימה: למקומות, היכון, צא!

והערה: אני משתדל לענות לכל אחד, אבל יש גליצ'ים, ולא תמיד אני מגיע לזה, אז אם פספסתי אתכם - הנה אני מבקש סליחה - ותרגישו חופשי לשאול שוב...

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 23 comments

23 הערות קוראים:

אם אני עושה באימון 2 אימונים של קרוספיט שמשלב אחד סיבולת כמו טבטה ועוד אימון כח..אני עושה זאת כי לא תמיד יוצא לי להתאמן כל השבוע אז אני מרכז את האימונים ל2-3 בשבוע.ואז אני מרגיש שטבטה הוא אימון קצר מידי אז אני מתחיל בכח ואז עושה עוד טבטה לדוגמא או פראן..בסוף זה מסתכם ב25-30 דקות..
מה אתה אומר?

הדבר הקשה בחגים הוא כאשר אתה מתארח אצל אנשים אחרים, מצד אחד אתה רוצה לאכול בריא וטוב, מצד שני אתה לא רוצה להעליב את המארח.
אישית, אני נמנע מעוגות בחגים, מאכילת לכם ומשתיית משקאות מתוקים. מעבר לכך, מה שהמארח נותן אני מקבל ואוכל, כי אפשר גם להנות מדי פעם מאיזו לזניה טובה

שאלה בנוגע לפתיתי קוקוס שקונים בסופר. האם יש בהם סוכר? על האריזה לא מצוין שיש בהם תוספת סוכר

בד"כ זה עם סוכר ואכן לא תמיד כתוב. אני קונה קוקוס טחון בחנות טבע ודואג לברר היטב, או ממוכר בחנות הפיצוחים שלידי - אני סומך עליו כי הוא באמת יודע מה הוא מביא.

אלעד- קרוספיט זו לא פרה קדושה ואתה יכול וצריך להתאים את האימונים לזמן שלך ולאנרגיות שלך, בדיוק כמו שאתה עושה אינטואיטיבית. אימון כפול זה מצוין וללכת עם האינטואיציות שלך זה מצוין כפליים.

מאז ומתמיד עסקתי בספורט בעיקר באומניות לחימה מאמן שגידל אותי עשה לנו תמיד אימוני תחנות (קרוספיט) כאן הכה בצמיג פה קפוץ על חברך שם גרור מריצה ולבסוף טפס על החבל....
תזונה זה חלק ממני ורבות הדרכים שעברתי טרנדים באים וחולפים אבל בתזונת אדם קדמון יש מין קסם בפשטות למה שלא נחזור למקורות ...? באמת למה לא.
תמיד אמרו(גם עשיתי קורסים בתזונה) בכל דבר יש שומן אז הימנע ככל האפשר שומן זה כולסטרול שומן זה כבד שומני שומן זה רעל......
אז למה בכל הדיאטות תכלס מורידים את הפחמימות (דפוק לא?).......
הפחמימות הורגות אותנו הבצקים הורסים לנו את החיים אבל מה התחליף כל היום חלבון (גלוקונאוגינזיס) ?
האם פירות הם פרוקטוז שגם הוא אינו התלהבות סוכרים אסור ואני רוצה להיות יותר חזק מאדם קדמון לנצל קידמה וללכת לחדר כושר להרים 100 ק"ג מה התחליף?
שיבולת שועל זה ללא גלוטן אפשר אולי פייבר 1 זה ללא סוכר ומלא סיבים????????..
אני לא אוכל לחם או פסטה אני אוכל הרבה ירקות קצת פירות מוצרי חלב בשר דגים (דגים רק חלק כי לפעמיים זה עושה לי רע לא יודע למה)..(וכמובן פייבר 1 או שיבולת שועל בבוקר)
תוכל לפרט לתת קצת דוגמאות
מעריץ ותומך: דודי מרקוביץ
0524575584

פחמימות לאימונים- דובר על כך הרבה וגם מרק כתב על זה בבלוג שלו.
בקצרה- בטטות, קצת פירות, ויש אפילו כמה שמסכימים לאורז לבן כי הוא הכי פחות נורא בין הדגנים והוא למעשה פשוט פחמימה בלי החרא שיש בחיטה למשל.

איפה אתה מוצא קוקוס טרי טחון ללא סוכר?

יש בעיקר בחנויות טבע קוקוס טחון בלי סוכר
מה שיש בהרבה סופרים זה עם סוכר אבל נראה ממש דומה לבלי סוכר מבחוץ. כדאי לשאול קודם אם יש בזה סוכר או לא

יוגורט 7% איפה מוצאים דבר כזה???
לא ראיתי באף סופר רגיל

יוגורט 7% של תנובה ניתן למצוא גם בסופרמרקט רגיל, מגיע בפלסטיק גדול (ליטר וחצי).
דוגמה:
http://www.mysupermarket.co.il/#/רמי-לוי/יוגורט_7_תנובה_154_קג/יוגורט_ומעדנים/מוצר

מר קדמוני שלום:

מה ההבדל בין אורז לאטריות אורז, הרי בשניהם יש אחוז גבוה של פחמימות. אשמח למענה בהקדם

אטריות אורז עשויות מאורז בלבד ולכן גם הן בטוחות לשימוש. נכון, יש בהן אחוז גבוה של פחמימות, אבל אנחנו לא תמיד מחפשים אחוז פחמימות נמוך.

תודה רבה על התגובה.

רק שתדע שנחשפתי לתזונה הזו לפני חודשיים , היא ממש עובדת ואני ממש מרוצה, אז תודה רבה וגמר חתימה טובה

מה עמדתנו לגבי ניוקי תפוחי אדמה? האם בבחינת הרע במיעוטו בארוחה על טהרת הפסטה או לא לגעת בכל מקרה?

אני רוצה להתחיל לנסות וצריכה עזרה
אני שוקלת 58 גובהי 167 לכאורה משקלי טוב רק מה הבטן שלי ממש נופלת כל הגוף לא מעוצב ומרגישה ממש רע לא מצליחה להוריד גרם
הבנתי שי שלהוריד פחמימות לגמרי - יבוצע
1-3 פירות ביום יבוצע
הוספת שומן (גבינות קשות וכו בשר )- יבוצע
השאלה שלי היא כמה אני אמורה לאוכל? ומתי - ראיתי שיש המלצה לא לאכול על הבוקר? אם כן מתי וכל כמה זמן ?
אשמח לעזרה או להפנייה למקום שמסביר את הפרטים הללו
תודה

אם את מחפשת להרזות את יכול גם לא לאכול פירות.. או לאכול רק פירות לא משמינים כמו תפוח. תפוח אחד ביום טוב לך מהבחינה הבריאותית ולא מזיק מבחינת ההשמנה.

כמה לאכול? כמה שהגוף שלך אומר לך. בתזונת פליאו חשוב להקשיב לגוף ולדעת לתת לו מה שהוא מבקש, לא רעבה? אל תאכלי רק כי זה ערב.. רעבה? תאכלי כמה שצריך כדיי שלא תיהיי רעבה יותר.

אם לא תאכלי מספיק שומן תמצאי את עצמך רעבה לא מאט...
בקשר לארוחות בוקר, עיקרון הצום של 16 שעות הוא דבר נחמד אך הוא לא חובה בפליאו כל אחד עושה מה שיותר מתאים לו. רעבה בבוקר? תאכלי. יש גם אנשי פליאו שאוכלים בשר על הבוקר. בוקר אחר לא רעבה? אז אל תאכלי..
כמו כן שכחת להתייחס לאגוזים (לא פיצוחים, אגוזים)
תתחילי להוסיף גם אותם לתפריט שלך

בהצלחה!

גיא רק הארה קטנה, אגוזים הם ממש לא בגדר "חובה". במיוחד לא אגוזי מלך, עם כמויות אדירות של אומגה 6.

שלום
האם תוכל להפנות אותי למקום בו אוכל לקנות חמאת גהי?

תודה, רעיונות מעולים!
ושיהיה לך דעאל ולמשפחתך שנה טובה ומוצלחת!
ותודה על כל הפוסטים הנפלאים שהענקת לנו בשנה הזו - היה מעולה לקרוא אותך!
רחל

מחלבת היוגב מוכרת סמנה (גהי) אונליין כאן: http://bit.ly/1dE8HbM

דעאל תודה ושנה טובה
בתור פליאו מתחילה נעזרתי לא מעט באתר שלך
ואמשיך לקרוא בו בשמחה
היה כייף אם היה ריכוז רציני של מתכונים מותאמים לפליאו בעברית (כולל מתורגמים), לא?
לילך

דעאל תודה ושנה טובה
בתור פליאו מתחילה נעזרתי לא מעט באתר שלך
ואמשיך לקרוא בו בשמחה
היה כייף אם היה ריכוז רציני של מתכונים מותאמים לפליאו בעברית (כולל מתורגמים), לא?
לילך

הוסף רשומת תגובה