אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

עשרה דברים שכדאי להבין כדי להתחיל להתאמן בקרוספיט

לא מעט אנשים שואלים אותי: "שמע, נשמע נחמד הרעיון של קרוספיט, אבל אין לי מושג איך להתחיל בתכל'ס, ונראה לי שזה גדול עלי". אז חשבתי לכתוב קצת על עשרת הנקודות העקריות שצריך להאמין בהם כדי להתחיל. בסוף, אנחנו מונעים בכח הרצון והמחשבה שלנו, ולא רק בכח השרירים, אז בואו ונתחיל עם כמה תפיסות יסוד שכדאי לאמץ:

1. לקום מהכורסה זה הצעד החשוב ביותר

הרבה אנשים רוצים לעשות ספורט. המון. כמו שאבא שלי פעם אמר: "כל פעם שמתחשק לי לעשות ספורט, אני נכנס למיטה ומתכסה טוב טוב, עד שזה עובר לי". אז מוטיבציה לחוד ומעשה לחוד. החכמה היא לאו דווקא להצליח לבצע תרגילים מדהימים, פליק פלאק לאחור או לרוץ 20 ק"מ, אלא היכולת הבסיסית, אך הלא פשוטה, לא לרבוץ בערב מול הטלויזיה כמו בטטה, ולצאת, לפנות את הזמן והמחשבה, ולעשות ספורט. זה שווה ומתגמל.

2. בלי אמונה, צאסקה לא היתה אוכלת אותה

יש לא מעט אנשים שחושבים שמה שלא יעשו, אין מצב בעולם שהם יהיו אי פעם ספורטיביים או ירדו במשקל, או יצליחו לעשות עליית מתח. "אין מצב" הם חושבים. העניין הוא שצריך רק קצת אמונה, בעיקר בעצמך, ולגלות כוחות ויכולות להם לא ציפית. תפרגנו לעצמכם קצת ותנו מעט קרדיט. יש לכם יותר יכולת ממה שאולי נדמה ממבט ראשון או אפילו שני. אז פשוט, תאמינו.

3. הגוף שלנו יותר חזק מהדמיון שלנו

הגוף האנושי הוא מכונה מופלאה, יעילה וחזקה מאוד. לאורך השנים הזנחנו אותה (עלינו במשקל, לא התאמנו, אכלנו גרוע, ישנו מעט), אבל עדיין זהו הגוף הכי טוב שאי פעם יהיה לכם. דברים שהיום נראים לנו בלתי אפשריים, מתגלים כמחסומים הנעוצים בעיקר בדמיון בעוד שבמציאות הגוף מסוגל להרבה מאוד. כמובן, שצריך לעשות זאת בשכל, בהדרגה ובזהירות, אבל אם שומרים על סרגל והתפתחות, אתם תכירו יכולות וכוחות חדשים כל יום.

4. אתה לא ממש צריך מכון כושר

מכוני הכושר צריכים אותך, אבל אתה לא ממש צריך אותם. אפשר לעשות כושר בכל מקום. בבית, בחצר או ברחוב. ביום יום או במילואים. בחוף הים ועם הילדים בגן הציבורי. צריך אמנם ציוד - נעלי התעמלות, אבל לא הרבה יותר מזה. חבל, משקולות יד ומתח הם דברים השווים לכל נפש, ושווים הרבה יותר מכל מכונות העינויים המיותרות והנוצצות שמוכרים בתעשיית האשליות של מכוני הכושר.

5. אנחנו לא מושלמים

בסדר, יש דברים שאתה לא יכול לעשות, אפילו שכתוב. ובסדר, היום לא מתחשק לך לרוץ, או לא מתאים אימון בכלל. זה טבעי, זה נכון וזה אנושי. אנחנו לא רובוטים ולא בחורות-העל שרואים בסרטוני מטה-קרוספיט. אנחנו סתם אנשים של יום יום שרוצים להרגיש יותר טוב עם עצמם, וזה בסדר גמור אם לא נעשה בדיוק בדיוק כל מה שכתוב. תנו לעצמכם קצת מרווח נשימה ואל תהיו קשים מדי, אחרת הדרך לתסכול קצרה.

6. מה שלא רושמים, לא זוכרים

אימון כושר מציב אותך על רצף אין סופי מחוסר יכולת תנועה ועד לאנני (מי שלא מכיר, נא לחפש סרטונים העונים לשם זה בעמוד התרגילים. מדובר בספק אישה ספק מכונה, מהירה, חזקה ונהדרת). אם אתה רושם ומתעד את האימון שלך, אתה למעשה מציב נקודה על גרף. באימון הבא, תהיה נקודה נוספת. אחרי שלושה חודשים, אתה תראה מגמה ברורה לכוון מעלה. התיעוד גם שם לך מראה על כמה התאמצת לעומת פעם שעברה, כמה השקעת וכמה עושים מולך קבוצת השווים (חברים מתאמנים, וחברי הקהילה הוירטואלית שלנו).

7. צריך להפעיל את השכל

כל אימון, ולו הפשוט ביותר, יכול להפוך למסוכן אם עושים שטויות. אל תרימו משקל בלי לחשוב קודם. אל תשכחו לעשות חימום. תעשו מתיחות. תמנעו פציעות. תתרגלו טכניקה. אל תהיו חמדניים מדי ותתחילו עם משקל שהגוף שלכם לא מכיר ויכול לו. תפעילו את המח, שגם הוא יתאמץ קצת באימון. תחשבו, תרוויחו.

8. קצת פחות קופאין (וקצת יותר אוכל אמיתי), יעשו לך טוב

להתאמן, אבל להמשיך לאכול זבל, זו חכמה קטנה מאוד. תורידו בכמות הקופאין. תשתו יותר מים. תאכלו יותר ירקות ופירות, בשר, דגים ודגנים מלאים. תקנו גם אורגני. תבשלו יותר ותאכלו פחות בחוץ. תוותרו על סוכרים ואלכוהול. תאכלו אומגה 3. הגוף שלכם יתחיל סוף סוף לקבל את שמן המכונות הנכון בשבילו, ולא מצ'יפס.

9. תרשה לעצמך להיות קצת ילד

חבר'ה, תנו לעצמכם קצת לחזור אחורה בשנים. לתקופה ששחקתם כדורגל בבוץ בשכונה. הזעתם כמו חמורים וחזרתם הביתה לארוחת ערב, מקלחת ולישון. ילדים אוהבים להתנסות, לשחק, ללמוד דברים חדשים, להזיע, להתלהב, לאלתר, לקפוץ, לדלג, לריב, להרים אבנים, לשחות, לעשות תחרות. במובן מסוים ומוזר, קרוספיט זה סוג של משחקי ילדות, רק למבוגרים.

10. גבר, תן לעצמך להנות

"נפש בריאה בגוף בריא", היתה כזו כרזה בבית הספר היסודי שלי. וזה לגמרי נכון. תהנו, תשתחררו. ספורט צריך להיות כיף (גם אם הוא קשה, ולא שעות של סבל ושעמום על "קרוס טריינר" רק כדי לשרוף קלוריות). תאמינו בספורט כיפי, ותראו שיותר קל לעשות אותו.


כל הפוסט נכתב ללשון זכר, אבל מיועד לשני המינים כאחד (למעט המילה "גבר").

אם אהבתם את הפוסט, שלחו את הלינק אליו לאחרים.
מחשבות ותגובות אפשר לפרסם בהערות.

התמונות באדיבות צלמי פליקר: Flipped Outoloshovewong , ♫ marc_l'esperance, Thomas Hawk, Paul Watson, .: mandala :., fjny, Kris Kros, cilinia powell
Share/Bookmark

By מר קדמוני with 10 comments

10 הערות קוראים:

נקודות חשובות, אני רואה שניצלת את יום החופש לטובה. אני חושב שהשלם פה עולה על החלק, נעזוב את המראה החיצוני ונתמקד בהרגשה הפיזית לאחר תקופה אין כמוה. מה שקובע בעיקר בשבילי הוא אם אפשר לומר זמן האוויר שיש לי (פרט באימוני BJJ  ), פשוט לא מתעייפים בקלות. כמו שמצוין בהרבה מאמרים באתר, היכולת להפיק כוח לאורך זמן היא מרשימה ביותר במסגרת אימונים כזו. יש דוגמה מאוד פשוטה בהרצאות, קחו רוכב אופניים מקצועי או בודי בילדר מול קרוספיטר ותנו להם להעביר ערמת חצץ ממקום למקום הקרוס פיטר יחזיק מעמד הרבה יותר מהאחר.
לגבי העדכון שלי, אני ממשיך במסגרת starting strength יום שלישי היה האימון השני השבוע
(5*5)
Squat 45kg
Press 40kg
Deadlift 55KG
ואימון CORE חזק
אתמול ביצעתי אימון מבית מדרשו של סטיב מקסוול, מאמן שבפורומים אומרים שהוא מאמן קרוספיט רק הוא לא יודע את זה. האימון נקרא “300 Spartan workout” שם מרשים לאימון חזק, המתבסס על משקל גוף. אני לא אאריך פה את התגובה ואפרט אותו, אני אשב ואכתוב אותו בצורה מסודרת יחד עם עוד המלצות לאימוני CORE ואשלח לדעאל לפרסום

צבי חשבתי ש 300 Spartan workout
המקור שלה הוא Gym Jones
ששם התאמנו השחקנים לסרט.
המקום מגניב יש מין עוינות ביניהם לקרוספיט, אבל האימונים נראים דומים רק יותר רצחניים והמועדון הוא למוזמנים בלבד
הסרטונים שלהם ב youtube מגניבים הנה לינק לאתר שלהם

link

כן את gym jones אני מכיר, אני לא חושב שיש ביניהם לבין קרוספיט יריבות. המנהל של ג'ים ג'ונס, מתארח בהרצאות בקרוספיט ומאמרים בירחון.
אין עד כמה שידוע לי חוקיות על השם של האימון, אפשר למצוא מלא גרסאות וסרטונים עם השם הזה.

פוסט מ-2008 חברים.. גם אצל מארק אפשר למצוא פוסטים ישנים בהם הוא ממליץ על אורז מלא. זה היופי שבדבר - אנחנו לא דורכים במקום אלא מתפתחים ולומדים כל הזמן.

! תודה גיליבונס. בהחלט כך!

למה לא מומלץ לאכול דגנים מלאים?

אומגה 3??????????????????????????????????????????
מאוד מבלבל... בפוסטים אחרים אומגה 3 מוזכר כלא מומלץ!

יקירי ברוך הבא, אני שמח שאתה מוצא ענייםן בפוסט מלפני 5 שנים. מעולם לא כתבתי שאומגה 3 אינו מומלץ! הכי טוב לקבל אומגה 3 מדגים ואפשר גם לתסף. בהחלט.

הוסף רשומת תגובה