אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

התאוששות

אז זהו, רצתי אמש את עשרת הקילומטרים ברחובותיה של ת"א. קודם כל נגיד שהגענו כמה חבר'ה וגילינו ים של אנשים בחולצות אדומות, מוסיקה, וארגון למופת. הפנינג כזה. היו שלוש הזנקות למרוץ, במרווחים של רבע שעה, ואנו זנקנו בערך ב 21:00. האויר היה מלא מים ולאן שלא רצת, דרכת למישהו על הרגל. בכל זאת היה נחמד.


בצד החדשות הטובות נספר שעמדתי ביעד שהצבתי לעצמי ורצתי את כל עשרת הקילומטרים.
בצד הפחות אופטימי נגלה שהיה קשה מאוד. הרבה יותר קשה ממה שחשבתי שיהיה, והתוצאה בהתאם - איטית להחריד - כשבעים דקות. אני יכול לחשוב על כמה סיבות (תירוצים?):
1. אין מה לעשות, לא באתי מספיק מוכן. עד היום רצתי בעיקר ריצות של עד חמישה ק"מ, ובחודשיים האחרונים עשיתי כשלוש -ארבע ריצות של 7 ק"מ. זה לא מספיק נפח ריצה כדי לרוץ עשרה ק"מ בסבבה.
2. היה חם, ובעיקר היה לח מאוד, ועומס החום הכביד מאוד, עלי ועל כל השאר.
3. ההתלהבות של ההתחלה והאנרגיות של הנחשול האנושי גרמו לי לפתוח את הריצה מהר מדי, מה שהביא לעייפות רבה מאוד אח"כ.
4. היה לי יום רע במיוחד.
5. וגם היה מתסכל לראות את החיילים שהצטרפו למרוץ. יש לנו בארץ כמה סוסים רציניים. הם הוזנקו רבע שעה אחרינו, ועברו אותנו כאילו כלום. דכאון.

בכל זאת, אני שמח, ואמרתי "שאפו" לחיים זינו, חבר ומנכ"ל נייקי ישראל על הארגון וההפקה. היה באמת נחמד, אבל אוגוסט בת"א לא ממש סימפטי.

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 5 comments

5 הערות קוראים:

דעאל כבוד.
ליאור ברוך הבא
ותודה, מה שמתה בתוך התיק את המשקולות ? חול? זה תיק רגיל נראה לי שהרצועות לא יחזיקו בתיק רגיל?
שאלה לדעאל איך שילבתה את אימוני הריצה עם אימוני הקרוספיט? האם הוספתה ריצות (בימי המנוחה או בחלק אחר של היום) או החלפתה את האימון היומי באימון ריצה, כרגע אני רץ ביום המנוחה ויחסית יש לי רקע אירובי טוב אני רוכב על אופניים בשבתות לפעמים גם 5 שעות רצוף, בימים שאני רוכב קשה מאוד להצמד לאימון היומי במיוחד אם הוא כולל סקוואטים כבדים.

אני החלפתי באימוני ריצה מדי פעם (ושמרתי את יום המנוחה למנוחה). יש אלטרנטיבה שציינו פה בבלוג כמה פעמים של crossfit endurance שהם מתמחים בתכנית לסבולת-על כמו תריאטלונים, מרתון ואולטרה מרתון. להבדיל משיטות אחרות של "הרבה ריצה", הם נצמדים לפק"ל קרוספיט מלא ומוסיפים עליו אימון כל יום (בדר"כ בהפרש של כמה שעות בין האימונים, מה שהופך את העסק ללא מעשי עבורי).
מצד שני, הם מתרכזים באימוני אנטרוולים קצרים (כמו טבאטה ריצה), כך שזה לא גוזל שעות על שעות כמו אימון "מסורתי" למרתון. יש להם הרבה הוכחות מהשטח ושווה לקרוא את המאמר על "Rooky" שהם פרסמו באחד גליונות קרוספיט - בחור שהתחיל ישר עם ריצת 50 מייל הררית (!!!), לאחר חודשיים - שלושה אימונים בלבד בשיטה הזו.
אין ספק שלא ממש מומלץ לעשות אימון כבד לאחר מאמץ סבולת ארוך. אם כבר אז הפוך, יותר על זה תמצא אצלם באתר.

50:48
10 ק"מ ראשון בחיים
כן היה מעולה!

ברוך הבא ליאור לקהילת קרוספיט, וסחתיין כפול ומכופל על הזמן שהשגת.
הערה טכנית: אני ממליץ לפרסם תגובות עתידיון שלך תחת הפוסט האחרון, כי אחרת רוב הסיכויים שאיש מהגולשים לא יראו את תגובתך (חוץ ממני, שמקבל עדכון מייל על כל תגובה).
אתה תמיד מוזמן להשאר, לקרוא, להתאמן ולהגיב (או כל חלק מאלו)

הוסף רשומת תגובה