אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

לאכול או לא לאכול. ביצה קשה.


במילואים האחרונים שעשיתי (קוראי הותיקים יודעים שזה מתרחש בתכיפות די גבוהה) היתה לי שיחה מעניינת בארוחת הערב. לפחות השיחה היתה מעניינת, כי ארוחת הערב היתה סתמית לחלוטין ואופיינית למטבח הצבאי: ביצים קשות, קוט'ג, לחם, סלט ישן, חצילים שאיבדו צלם אנוש וזר משולשי גבינה מותכת בפריסה ססגונית. וגם בורקס תפו"א. 

כרגיל אצלי, העמסתי שלוש ביצים קשות, סלט ושני קוטג'. החבר שישב לידי, אכל בורקס, שתי פרוסות לחם, ביצה בלי החלמון, ועוד קצת מכל מיני. לא שאני עושה חשבון למישהו, אבל ידידי אמר לי: "חביבי, אתה הורג את עצמך עם הביצים האלה. הכולסטרול שלך בסכנה ויחד איתו יום אחד תתעורר בלי פעילות לבבית".
בתגובה, אכלתי גם את חלמון הביצה שלו. 
"מעולם לא הרגשתי טוב יותר, עניתי, "ובבדיקות דם שעשיתי במקרה לפני שבועיים, יצאו לי תוצאות מעולות בכל קריטריון. חוץ מזה, הפאניקה שיש בציבור לגבי ביצים וכולסטרול היא ללא שום אחיזה במציאות".
מכאן ההעניינים הדרדרו במהירות רבה למדי.
"אתה לא יודע על מה אתה מדבר", ו"אישתי, אבא שלה, גיסתי ובעלה, כולם רופאים וכולם אומרים שביצים זה סכנה". לך תתווכח. כך או אחרת, השולחן כולו החל לסעור והדעות נטו לדבוק בעמדה המסורתית של "איזון זה הכי חשוב" ולכן "צריך לאכול גם לחם" ו"אסור להפריז בשום דבר" ו"הכי טוב לשתות הרבה מים" ועוד מיני אמירות מחוזיות מסוג זה. מוזר. כשהיינו בני עשרים, אז במילואים דברנו על נשים. היום, בסוף שנות השלושים, אנחנו מדברים על מחלות. 
אז מה נכון? מהי התזונה הבריאה לגוף האנושי? האם יכול להיות שמליארדים של צרכני לחם, פסטה, סוכר ותפוחי אדמה טועים? 
סבא שלי היה אומר: "אם כולם אומרים לך שאתה שיכור, לך לישון". העניין הוא שאני לא שיכור (למרות שאני בעד שתיית יין אדום), וכן, רוב האנשים טועים לגבי ההבנה הבסיסית מה טוב לגוף שלהם. כתוצאה מכך, המחלה מספר אחת בעולם היא השמנת יתר. אנשים ונשים מקדישים שנות חיים לדיאטות רצחניות הטוענות מעל מסך הטלויזיה כי "יוגורט 0% שומן זה נפלא", ש"דגני הבוקר הם הארוחה המאוזנת ביותר שהגוף שלך צריך" וש"מזולה היא מרגרינה בריאה ונפלאה". וואללה. אני, לעומת זאת, לא צורך מרגרינה בכלל, וגם לא שמן קנולה/תירס/סויה. לא אוכל דגני בוקר, ולא דגני ערב או צהרים, לא נוגע במוצרי 0% שומן אלא מחפש את ה 30%. לא אוכל תפוחי אדמה, לא לחם ולא פסטה, אוכל בשר אדום לתיאבון (רק אצל גיליס. יש להם גם מסעדה. כל יום חמישי בערב. כדאי להזמין מקום מראש). 
העניין הוא שיש שלושה מנגנונים חשובים בגוף האדם שמונעים ומגיבים לתזונה שלנו, ושקובעים במידה רבה את רמת השומן בגוף, הסיכון להתקפי לב ולעוד מרעין בישין. לצערי, רבים אינם מבינים כלל איך הם פועלים ומה משפיע עליהם, ואלו הם: אינסולין, כולסטרול, ובעית הדלקתיות. אז יהיה המשך לפוסט זה, וזה רק כדי לגרות קצת את המחשבה ואת מיצי הקיבה. 

האם אתם אוכלים ביצים? אם האתם צורכים מרגרינה? האם אתם אוכלים דגני בוקר? שתפו אותנו לפני שנמשיך בהרצאה.

ולפני שנשכח, היום קרוספיט טוטאל

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 11 comments

11 הערות קוראים:

עוד פעם CFT מה הישתפרנו מפעם קודמת בטוח לא יותר מידי...
בקשר לאוכל אני כרגע במשטר אך אני עובר על החוק פה ושם, אני לעומת דאעל יש לי נטייה לסוכרת (120 אחרי צום כשהתחום הבריא הוא 80-100) אז אני אוכל רק לחם קל,צנימים מחטה מלאה, הורדתי מ2 כפיות בנס לחצי כפית (סוכר חום)פה ושם אני חוטא עם תפו"א, פסטה, קובה ושותה רק מים אפילו לא דיאטים ומיצים כאלו ואחרים אני לא מכניס...
לפני כן הייתי אוכל הכל מפריז אפילו לא שזה גרם לי להשמנה כי הוצאתי את הכל בפעילות גופנית, אני לא מקבל תשובה משמעית ממה הסוכר בדם גבוה אצלי אבל זה אולי קשור לכל האוכל והאבקות ששתיתי בעבר (היום אני לא שותה)...
בכל אופן כן יש לכל דבר שאתה מכניס לגוף משמעות וכן אם תוכל הרבה מיונז , גבינה צהובה וחלמון של ביצה בצורה מופרזת ביום אז כן תראה את זה בהמשך בבדיקות הבאות...
אני לא אומר שלא לאכול כי אין מה לעשות גם המרכיבים שיש בהם כולסטרול והרבה שומן חיוביים לגוף שלנו אך לא צריך להפריד... know your limts...

אני מודה שתזונה זה החלק החלש אצלי.
אני לא מקפיד על שום דבר חוץ מלאכול מה שאני רוצה. אפילו על כמות חלבון יומית נורמלית אני בקושי מקפיד.

כן, אני בתקופת מסה תמידית :)

קישור להרצאה אחת המענינות שראיתי שתענה על כל השאלות שלכם בקשר לתזונה מושיקו במיוחד טובה לך אם יש לך סוכרת http://www.youtube.com/watch?v=dBnniua6-oM

תודה דיויד אבל אני מתקן אתוך חס וחלילה אין לי סכרת....יש לי נטייה ואני מוריד את המדדים ע"י תזונה נכונה...דיאתת סוכרים

אני דוגל במה שנקרא פליאו זון, לא פאנטי מקפיד מאד 80 אחוז מהזמן ו 20 אחוז נותן קצת לשחרר קיטור.
פרט לנושא של תזונה נכונה ותרומתה למס' דברים כמו ביצועים אנטי דלקתיות אחד הדברים המדהימים, שבאמצעות תזונה נכונה נוכל גם לשלוט על התבטאות הגנים שלנו.
לא חסר חומר בנושא וכל יום יוצא משהו חדש, אני אומר לדבוק במה שעובד ומוכח. מבחינתי זה או פליאו או זון או בדרך שלי שהיא השילוב של שניהם.
בנוסף מחר יש לי יום הולדת ואני מבקש אם בא לכם לעשות מגבית אז אני רוצה את הדבר הבא

http://www.youtube.com/watch?v=ZPn_V3PP-8Q&feature=player_embedded#

שלום לכולם,

אני עומר, קורא שקט בבלוג מזה זמן
עד היום נמנעתי מלהגיב בעיקר מאחר שלא יצא לי להתאמן לפי הפרוטוקול באתר
מכיוון שאני מתעתד לשנות זאת, החלטתי שהגיע הזמן גם להשתתף בבלוג באופן פעיל :-)

לגבי השאלות שדעאל העלה בקשר לתזונה, הנה בקצרה הדעות שלי:


האם יכול להיות שמליארדים של צרכני לחם, פסטה, סוכר ותפוחי אדמה טועים?
ובכן, כן. המיליארדים האלה מכורים לפחמימות שגורמות להשמנה, מחלות לב, סוכרת וכו'. הסיבה העיקרית לכך היא חינוך תזונתי לקוי, ובהקשר זה יש לציין את שינויה של פירמידת המזון הישנה שהתבססה על דגנים, לפירמידה חדשה המציעה חלוקה שווה יותר של מקורות תזונתיים.

אני דוגל בדיאטה הים תיכונית.
כלומר, הרבה חלבונים ושומנים טובים כמו שמן זית ואגוזים (בניגוד למזונות המלאים בשומן רווי ושומן טראנס), הרבה ירקות, קצת פירות, ואם פחמימות אז מורכבות. דיאטה זו הוכחה כבריאה ביותר במספר מחקרים, ולאחרונה הומלצה על ידי רוב ארגוני הרופאים בארץ.
לגבי ביצים, יש להן שם גרוע יותר ממה שמגיע להן, אבל אין ספק שיש בהן לא מעט כולסטרול, מה שמהווה סכנה לאוכלוסיות מסויימות.
למי שאין בעיה של כולסטרול, אין מניעה שיצרוך ביצה ליום.
במרגרינה ודגני בוקר אני כבר לא נוגע.

אהלן עומר וברוך הבא! הדיאטה הים תיכונית היא צעד בכוון הנכון, אבל רק צעד אחד. ולגבי ביצים, אני חולק עליך, אבל נרחיב על כך באחד הפוסטים הבאים.

דעאל,
יותר משנה משתדל לשמור על התזונה שבסיסה ZONE ומרגיש מצוין.יש גם מספיק כוח לאימונים .
ביצים לא אוהב אבל אוכל.

הי,
אנחנו בחודשים האחרונים לא נוגעים בלחם או בקמח, וגם שאר פחמימות כגון תפו"א, אורז, קינואה הפחתנו. אוכלים הרבה ביצים, הרבה ירקות, לא מעט יוגורט שמן וגבינות שמנות, פירות, אגוזים, חמאה, שמן קוקוס, בשר, עוף, דגים, חלב קוקוס, קטניות, אטריות אורז וכו'. גם הילדים (בני שנתיים וארבע וחצי. הם לשמחתי גם אוהבים אבוקדו מאד. אנחנו פחות. מה שקרה זה שאני, שגם כך רזה מאד, רזיתי משהו כמו 3 קילו. ואני לא אוהבת את זה. אז חזרתי לאכול יותר אורז, קינואה, תפו"א וחוץ מזה, ממשיכה כרגיל. למרות שבהשוואה לחודשים הראשונים שהלכתי ממש לפי ההמלצות של התזונה הקדמונית, עכשיו אני פחות קיצונית ואם לדוגמה אני עושה קציצות ויש בזה כמה כפות פרורי לחם, אני לא עושה מזה ענין כי באופן יחסי זה ממש מעט יחסית לבשר. שקדים טחונים זה מאד יקר...

תודה על השיתוף! נשמע שעשיתם שינוי אמיתי ומוצלח!

מה רע בעצם באכילת יוגורט 0% שומן?

הוסף רשומת תגובה