אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

טבאטה חוזרת, ובגדול !



היום האימון הקלאסי ביותר בקרוספיט (אולי רק אחרי פראן וFGB). טאבאטה, הפרופסור היפני המפוזר שגילה כי פרוטוקול אימון של 20 שניות ON ו 10 שניות OFF הוא היעיל ביותר, זוכה לכבוד עולמים באימון שלנו. בקיצור, מפעילים את השעון, עובדים 20 שניות ונחים 10, למשך 32 סיבובים רצופים (סה"כ 16 דקות). 8 סיבובים ראשונים עושים מקסימום עליות מתח, אח"כ 8 סיבובים של שכיבות שמיכה, אח"כ 8 סיבובים של כפיפות בטן ומקנחים ב-8 סיבובים של סקוואטים. 

פרסמו את סה"כ החזרות (של כל התרגילים) שבצעתם במהלך כל הסיבובים. 
למתקשים להבין שווה לראות את רוב מילר בסרטון קלאסי (הרבה קלאסה יש פה היום)

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 4 comments

4 הערות קוראים:

לגבי טאבטה מומלץ למי שמנוי על הירחון של קרוספיט, אפשר למצוא שם מאמרים על הנושא וגם וריאציות של הפק"ל. אפשר לבצע גם חצי טבאטה אם משתמשים במשקל, למשל פק"ל יפה הוא 8 דדליפט ו8 מתח עם משקל מבצעים 20 שניות דדליפט 10 שניות מנוחה ו 20 שניות מתח וחוזר חלילה במשך 16 סיבובים וזהו (ניסיתי ומומלץ מאוד).
לגבי הערה מהפוסט הקודם של רונן, גם אני באותה סירה אב לשניים ו"עבד" היי טק. אני אישית עד ללידת בתי הקטנה התאמנתי בבקרים בסביבות 5 עד 6:30 בבוקר בסביבות החמישה אימונים בשבוע ( אני לא עובד לפי 3 כן 1 לא). היום אני מתאמן פעמיים בשבוע ב BJJ אזי אני מוסיף שניים בשבוע. האימונים הם בערב, אני בוחר את האימונים הקצרים יותר שלא עוברים את 45 הדקות כולל חימום.
אני מתאמן בעיקר בין 9 ל 10 בערב, פעם בחודש אני מוותר על אימון BJJ ביום שישי על מנת להיות יותר עם המשפחה ומשתדל לפצות באימון נוסף שלישי של CF. למזלי אני נשוי לאישה מבינה ותומכת, שמבינה את חשיבות האימונים בשבילי. יוצא לי לשמור על מזגרת של ארבע אימונים בשבוע ולעיתים כשמתאפשר חמישה אימונים, בנוסף וחשוב לא פחות מקפיד על תזונה.
הלו"ז נהיה יותר קל ככל שהילדים גדלים דרך אגב.

תודה על התגובה צבי.
אני גם מנסה להאבק בשעון כדי להתאמן כמה שמתאפשר. האימונים המוקדמים בבוקר כמעט בלתי אפשריים כיון שאני לא ישן בבוקר בגלל הילדה (גם אצלנו היא רכש חדש...).
אני מעריך שהיה הרבה יותר פשוט אם הייתי יכול להתחיל לבנות לי HOME GYM, אך כרגע אני נאלץ להסתפק במסע לחדר כושר מסחרי.

יחי האירוניה.
אתמול התאמנתי מאוחר (10 וחצי) ומכוון שאין לי מספיק משקל לדדליפט, אז התפשרתי על טבאטה כמעט מלאה: הכל חוץ מהמתח בהתחלה.
והיום, מה נסגר? טבאטה!
הטבאטה שלי מאתמול:
פושאפס: 21,21,21,21,21,21,19,18 = 163
בטן: 25,25,25,25,25,25,22,25 = 197
סקוואטים: 27,25,25,25,25,25,25,26 = 203

היום עשיתי קלין אנד ג'רק למקסימום (התמקדתי בג'רקים).
הגעתי עד 60 ק"ג (כל המשקל שיש לי) והדחיקה הייתה ממש חלקה וקלה - אני מרוצה.

לילה טוב.

אור, אלו תוצאות מוטרפות למדי! כבוד. (אני היום חולה אז נחכה עם הטאבטה עוד יום יומיים, ואז ניתן בראש).

הוסף רשומת תגובה