אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

גם הנפש צריכה תרגול

אנחנו מאוד חזקים בלעשות, לעשות, לעשות. אנחנו רצים, עובדים, מרימים משקולות, זורקים אותם, מתנשפים, מזיעים, שותים, אוכלים בריא, ויוצאים לעוד סיבוב של אימון(כמו היום, 21-15-12-9-6-3 חזרות של sumo deadlift high pull עם 60 ק"ג. וואחד אימון).

העניין הוא שמרוב להפעיל את הגוף, אנחנו לפעמים שוכחים "להפעיל" את הנפש. גם הרוח שלנו זקוקה לגירוי וחשיפה כדי להתקדם, להשתפר, ולהתחזק. מנוחה מפעילות פיסית והפעלת הנפש חיוניות לבריאות הכוללת שלנו בכדי לשמר איכות חיים גבוהה.
אני חושב שכל יום אדם צריך למצוא לו את המרחב והמקום כדי לעשות משהו אחר, שונה, שירחיב את הדעת, שיגרה את החושים, שיעורר את הדימיון ושיגרום להתפתח רוחנית. זה לא קשה במיוחד, אבל צריך לרצות את זה ולשים את זה במודעות, אחרת נהפוך למכונות עבודה שיוצאות עם שחר, חוזרות בערב ובוהות במסך המרצד של הטלוויזיה במעט שעות העירות שנשארו בתווך.
הנה כמה דוגמאות קטנות (וחיוביות) מהשבוע האחרון כדי להסביר טוב יותר על מה אני מדבר.
טיול. עכשיו זו עונה נפלאה. לא חם, יש סוף סוף מים, והפריחה מתחילה להרים את הראש. לא צריך לתכנן שבוע של טיול נודד מים לים כדי לצאת מהמסגרת לכמה דקות ולנשום אויר אחר. הנה, ביום רביעי זה הייתי במילואים (חד יומי). צאלים. למרות אוירת הדכאון החלטתי לקפוץ לביקורון בדרך הנוף החדשה שסללו מעל לנחל הבשור. לא ידעתי על זה מראש, אבל השלט נראה לי חדש אז למרות שירד מבול רוב הזמן, סובבתי את ההגה והקדשתי 25 דקות לנסיעה נהדרת במקום בו לא נראתה נפש חיה, אבל המדבר היה זורם ופורח, וגשר העץ התלוי מעל נחל הבשור מעולם לא נראה נוצץ יותר. הנה תראו בעצמכם:
אומנות. שבוע שעבר, בתוך לו"ז מטורף בין דנמרק ולונדון, והרבה פגישות, השחלתי שעתיים של בוקר לראות תערוכה של ואן גוך בRoyal academy. התערוכה הזו היתה הגדולה ביותר של ואן גוך בלונדון מזה 40 שנה, והיתה פשוט מדהימה. צריך לראות כדי להבין. הלב שלי פרח כשראיתי את התמונה הזו. במציאות, יקירי, זו תמונה שמפילה אותך לרצפה.

ספר. אני קורא הרבה. הערכה זהירה, כ 50 ספרים בשנה. אולי יותר. כמעט כל דבר. הספר האחרון שקראתי הוא "להרוג את רומל" וזה ספר מומלץ מאוד על עוצמת הרוח האנושית. השם לא משהו, אבל אחלה קריאה. מכל מקום, ספרות (בעיקר אם היא טובה), מוציאה אותנו מהיומיום, מרחיבה את האופקים ופותחת את הצ'אקרות...

אז תעשו לכם מנהג קבוע, וכל יום תחרגו קצת מהמסלול הרגיל של החיים שלכם ותתנו לעצמכם ולנפש שלכם כמה רגעים מרעננים.
אז ספרו לנו, איך אתם מטפחים את הנפש שלכם?
מה עשיתם היום כדי לחייך?
אם הפוסט מצא חן בעיניכם, שלחו לחברים. שבת שלום.

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 1 comment

1 הערות קוראים:

היום, שלג בצפון :) אין טוב מזה.
הרגע יצאתי מהמקלחת, בחוץ קור כלבים (5 מעלות?), ביצעתי:
חימום: 5 דקות קפיצה בחבל, מנוחה, מתיחות, ריצה קלה למתקנים (300m).
אימון:
10 minutes Handstand push-ups
5 minutes Squats
2 minutes Pull-ups
1 minute Push-ups
עשיתי בסדר הבא: 36, 162, 15, 27
כולל 240..
מישהו עשה את זה? זה האימון משישי שעבר

הוסף רשומת תגובה