אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

למה לא להאמין למה שכתוב בעיתון!

היום הופיע "טיפ בריאות" משעשע בYNET. האמת שזה כלל לא משעשע.

הכותבת, שיר-לי גולן, כתבה על מחקר שנערך בגרמניה ולפיו "יש לאכול פחמימות שעתיים לפני האימון כדי לשרוף מקסימום שומן באימון". אנחנו ידענו כבר קודם שזו טענה לא נכונה, אבל עניין אותי מה בדיוק מצאו שם.
אז מצאתי ברשת את תקציר המאמר (וכמובן שהכותבת בYNET לא פרסמה אותו, כדי שלא נבדוק את הבנת הנקרא שלה, ובאמת, היא פשוט לא יודעת לקרוא, או לא רוצה לקרוא).
אז הנה כמה עובדות, לשיפוטכם:
העלאת רמת האינסולין בדם מעכבת את ניצול השומן. זו עובדה. ואכן, כשהנבדקים אכלו פחמימות חצי שעה לפני האימון, ירדה רמת ניצול השומן, לעומת אכילת חלבונים חצי שעה לפני האימון. כמובן. מאידך, כאשר הנבדקים אכלו פחמימות שעתיים לפני האימון, (ובמקרה זה עד האימון יורדת רמת האינסולין בדם), לא נמצא הבדל ברמת שריפת השומן לעומת אכילת חלבונים לפני האימון. גם זה די ברור.
מה הקשר למסקנת הכתבת ש"יש לאכול פחמימות שעתיים לפני האימון"??? זה הבל הבלים, וגורם לאנשים פשוט לאכול מזונות שישמינו אותם ויעשו את ההיפך הגמור מ"טיפ יומי".
מה גם שהמחקרון הזה נעשה על כמות "עצומה" של נבדקים (12 אנשים!), בבדיקה אחת, כך שיש לקחת את כל הנאמר בו בערבון מוגבל מאוד מאוד.
ובשורה התחתונה: אל תאכלו פחמימות. לא חצי שעה לפני האימון ולא שעתיים קודם ולא יומיים קודם.

ואתמול, אני חייב לדווח, עשיתי שני אימונים. אחד על הבוקר ואחד מאוחר בערב, יחד עם חבר (אחד מהטריאלתטים, שהחליט לשקם את עצמו ולהתחזק. לא יאמן, אבל החבר'ה האלה אולי שוחים קילומטרים אבל פשוט שבירים). היה סבבה והיום מוכרח לנוח.

ולאיפה נעלמתם אתם?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 6 comments

6 הערות קוראים:

פראן 08:30 אבל עם משקולות של 10 קג' בכל יד.
מה מצבי ?

האמת שאני מת לנסות פראן.. לא יודע לגבי הזמן.. אני יודע שהשיאים הם בסביבות השתי דקות as rx'd.

"Griff"
For time:
Run 800 meters-3:17
Run 400 meters backwards-3:07
Run 800 meters-4:02
Run 400 meters backwards-2:56
13:23

בונאה לרוץ אחורה זה ליגה.. אבל כמעט נתפסתי חח
מראה עד כמה קרוספיט היא פונקציונלית ומשלבת כל כך הרבה דברים

בעז, פעם ראשונה שלך?
פראן היא אימון שצריך לשאוף לבצע באיזור ה 5-6 דקות, תלוי כמובן ברמה והאם זו פעם ראשונה ובאיזה משקל.
מצבך בעז הוא טוב, כל עוד ביצעת באינטנסיביות וללא הפסקות ואם כן אז מועטות וקצרות

לדעתי עדיף שתרשום "אל תאכלו פחמימות מעובדות עם ערך גליקימי גבוה והרבו בסיבים", כוונתך מעולה אך לדעתי התנסחות כזו הרבה יותר טובה מ"אל תאכלו פחמימות", ישנם אנשים שעלולים להבין אותך לא נכון ובסופו של יום אנחנו חייבים פחמימות בשביל לשרוד כמו שאנחנו צריכים שומנים טובים וכמו שאתה יודע יש ערך פחמימתי בכל ירק. חוץ מזה כמו תמיד אתה עושה עבודת קודש וניראה לי שאתה שלושה רבעים או לפחות חצי גאון.

תודה אנונימי. אני מקבל את ההערה. מצד שני, יש לך טעות. אנשים יכולים לחיות ללא פחמימות כלל. זו אינה תזונה מאוזנת וודאי שלא תזונה טבעית וגם לא כיף גסטרונומית, אבל זה לגמרי אפשרי לחיות ללא צריכת פחמימות כלל (לא ירקות לא פירות אלא רק חלבונים ושומנים), ועדיין לא יהיה שום נזק בריאותי.
למען הסר ספק: אני בטוח שזה רעיון רע מאוד ואני נגד זה.
אני חושב שכדאי מאוד שלא לצרוך כלל פחמימות הבאות מדגנים או מסוכרים.

ללא פחמימות כלל, אני מניח שאפשר לחיות כך פרק זמן מסוים אך בסופו עלולים להגיע קרוב לוודאי למצב של היפוגליקמיה שבמקרים קיצוניים עלולה לגרום למוות, מאוד מסוכן וממש לא נכנס לתחום של ללא נזק בריאותי.

הוסף רשומת תגובה