אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

עוד כמה הוכחות...


למי שעדיין סקפטי על חשיבות התזונה עתירת השומנים (הטובים) ומועטת הפחמימות, להשגת תועלת בריאותית ולהפרכת המיתוס של שומן-התקפי לב, הנה לקט של שלושה מחקרים מהחודש האחרון. כולם מחקרים נרחבים, חשובים (מבחינת המגזין ומקובלות החוקרים) ורציניים. אנחנו לא מדברים פה על קבוצת שוליים סהרורית אלא על הליבה המדעית המעודכנת.

שני מחקרי אורך חשובים שפורסמו ב The American Journal of Clinical Nutrition כתב עת מרכזי וחשוב. המחקר הראשון בחן רטרוספקטיבית את 21 מחקרים מרכזיים שנעשו בשנים האחרונות בהקשר לצריכת שומן רווי כגורם סיכוי להתקפי לב ומחלות לבביות, ומצא שאכן זהו מיתוס ואין שום קשר בין השניים. נאמר שוב: אין שום קשר בין צריכת שומנים רווים לבין הסיכוי או הסיכון למחלות לב.
מחקר שני, שפורסם לפני שבוע, מאת אותה קבוצת חוקרים, אומר, תאמינו או לא, שכדי לצמצם את הסיכון למחלות לב בעיקר צריך להמעיט בצריכת פחמימות מעובדות!!
dietary efforts to improve the increasing burden of CVD risk associated with atherogenic dyslipidemia should primarily emphasize the limitation of refined carbohydrate intakes and a reduction in excess adiposit

מחקר נוסף, טרי טרי (ותודה לצבי על ההפניה), הפעם מהמקבילה האירופאית European Journal of Clinical Nutrition, מדבר בצורה ממוקדת שתזונה המבוססת על "ציידים לקטים", היא תזונת פליאו או primal שאנו מעודדים כאן, מביאה ליתרונות בריאותיים משמעותיים וגם תוך תקופה קצרה. משפר את מדדי לחץ הדם, משפר את העמידות לאינסולין ואת מצב השומנים בדם. הללויה.

שלא תגידו שלא אמרתי לכם!
אתם רשאים לומר לו: "דוקטור, יכול להיות שאתה לא מעודכן" ותשלחו אותו אלי. אנחנו כבר נסתדר.
אתם מוזמנים לשלוח את הלינק לפוסט הזה לחברים הרופאים שלכם ולשמוע מה הם חושבים.
נשמח לשמוע גם מה אתם חושבים.

ולמי שאחרי כל דיבורי האוכל האלו נשאר כח לאימון, היום יש אימון חדש וקשה: חמישה סיבובים של חמש חזרות Thruster עם 70 ק"ג (!), 5 muscle ups ועוד 400 מטר ריצה לקינוח. לא מעט! והתמונה באדיבות
Stephano Prigione

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 4 comments

4 הערות קוראים:

אם בטרי טרי אתה מתכוון ל"פורסם בדיוק לפני שנה". אז כן :)
שווה לקרוא את המאמר המלא ולא רק את האבסטרקט. אפילו רק כדי לראות בדיוק מה הדיאטה שניתנה להם. רמז: שלוש פעמים ביום מיץ גזר. go figure.
http://yaboga.com/paleo-metabolic.pdf
ניתוח יותר מעמיק אפשר למצוא אצל סטפן:
http://wholehealthsource.blogspot.com/2009/02/paleolithic-diet-clinical-trials-part.html

תודה מורן!
אני מניח שטרי טרי זה בקירור...
מכל מקום, הניתוח של סטפן (שאני מאוד מאוד ממליץ על הבלוג שלו), מדגיש את עיקר הממצאים: ללא קשר במין, גיל, או רקע גנטי, תוך 10 ימים אתה על הסוס והעמידות לאינסולין כמעט ונעלמת. אפילו שהדיאטה במחקר לא "מושלמת" הממצאים ברורים. עם מוסיפים על זה את "הקומה" של שני המחקרים שצטטתי מהחודש האחרון (עוד חמים מהתנור), אז מתקבלת תמונה יפה, לטעמי לפחות.

אני מסכים בהחלט. רק ניסיתי להוסיף עוד קצת מידע. אכן עושה רושם שהעשור הזה הולך להיות העשור שבו יתוקנו הרבה מאוד מהטעויות שנעשו בתחום התזונה בשלושים שנה האחרונות. אני מקוה שזה באמת יתפוס ושלא מדובר על רק הרגשה שלנו בתוך ה- paleo echo chamber.
כבר שמתי לב שבהרבה המלצות של אירגוני בריאות כאלה ואחרים יש יותר דגש על refined carbs ופחות על שומן רווי. זה עוד רחוק מפלאו אבל זה בכיוון הנכון.

מר קדמוני רוב תודות וכל הכבוד על האתר!

הוסף רשומת תגובה